Подобряване работата на v-brake спирачки

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Подобряване работата на v-brake спирачки

Мнениеот hitar_potter » Вто Апр 14, 2009 1:40 pm

Потърсих из форума и ЧЗВ, ама не намерих подобна тема.

Целта е тук да обобщим методите, чрез които можем да подобрим работата на v-brake спирачката си.
Това, което знам аз е:

1. Смяна на накладките
2. Смяна на лостчетата
3. Смяна на броните и жилата
4. Добавяне на brake booster
5. T.нар. грайндване на шината - надраскване на шината
6. Обработка на шината с разни химии (някакви асфалти, смоли :dontknow: )

Ще се радвам, ако тези, които имат опит споделят кои методи колко са ефективни, кои накладки са щадящи (или агресивни) към шината и т.н. :)


Какво съм предприел при моите спирачки (Shimano BRM-430):

Предна:
1. Koolstop трикомпонентните - чувал съм, че щадят шината, спират много добре, дори и в мокро време
2. Засега ползвам лостчета, комбинирани с командите ми - май Shimano acera се водят, чувал съм, че Avid FR5 са подходящи
3. Смених жилата с по-хубави и броните с Jagwire, с алуминиеви накрайници
4. Имам брейк буустър
5, 6: Не съм прилагал подобни неща

Задна:
Същото като предната, само дето накладките са барадини (малко съжалявам за тях, казват че много хабели каплите) и няма brake booster.
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Подобряване работата на v-brake спирачки

Мнениеот Overlorda » Вто Апр 14, 2009 2:09 pm

1. Смених самите В-Брейкове - от SD3 отидох на SD7 2008 модел.
2. Лостчетата са FR-5, така си бяха и не съм ги пипал.
3. Калодките ги смених с двукомпонентни Kool Stop - огромна разлика, предишните стандартните на SD3 бяха добре на сухо, на мокро виеха доста и все пак спираха що годе, но много стържеха шините :( намирал съм малки парченца алумин от шината забити в тях. След смяната всичко заспа :).
4. Жилата и броните са стандартните с които дойде колелото само ги смазвам от време на време.
5. Нямам брейкбустер но засега съм доволен от спирачната сила :).
6. Нищо не съм правил на шината освен почистване и химия не използвам (само алкохол :beer: ).
В името на добрата бира !
Аватар
Overlorda
 
Мнения: 131
Рейтинг: 1270
Регистриран на: Пон Дек 10, 2007 6:45 pm
Местоположение: София, Банкя

Re: Подобряване работата на v-brake спирачки

Мнениеот Ozzie » Вто Апр 14, 2009 3:27 pm

hitar_potter написа:5. T.нар. грайндване на шината - надраскване на шината
6. Обработка на шината с разни химии (някакви асфалти, смоли :dontknow: )


Това май го правят само трайълджиите. За нормално каране няма смисъл да се съсъпват така шините.
Това което съм чувал (и виждам някаква логика и смисъл в него) е да се монтират калодките събрани под ъгъл, насочен напред.
При спиране, силата на триене се стреми да ги разтвори в предния край (нещо като ъгъла на сходимост на предните колелета на автомобилите), та тази хитринка позволява калодките винаги да са успоредни на шината, т.е. да прилягат с цялата си повърхност.
Дано да съм успял да го обясня простичко. :)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Подобряване работата на v-brake спирачки

Мнениеот hitar_potter » Вто Апр 14, 2009 3:31 pm

Ozzie написа:
hitar_potter написа:5. T.нар. грайндване на шината - надраскване на шината
6. Обработка на шината с разни химии (някакви асфалти, смоли :dontknow: )


Това май го правят само трайълджиите. За нормално каране няма смисъл да се съсъпват така шините.
Това което съм чувал (и виждам някаква логика и смисъл в него) е да се монтират калодките събрани под ъгъл, насочен напред.
При спиране, силата на триене се стреми да ги разтвори в предния край (нещо като ъгъла на сходимост на предните колелета на автомобилите), та тази хитринка позволява калодките винаги да са успоредни на шината, т.е. да прилягат с цялата си повърхност.
Дано да съм успял да го обясня простичко. :)

Чувал съм, че това се прави и против скърцане. В домашни условия става като увиеш ластик в задната част на калодката и така да я настройваш. Ластикът ще придаде такъв наклон.
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Подобряване работата на v-brake спирачки

Мнениеот PtD » Вто Апр 14, 2009 8:04 pm

Да кажа за грайндването и асфалта (става и с кока-кола :eyebrow:):
1. Грайндването работи перфектно. Обаче има два недостатъка: а) отслабва шината; б) накладките свършват за отрицателно време
2. Асфалтът работи перфектно... на сухо. Малко водица да има и нямаш спирачки!
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Подобряване работата на v-brake спирачки

Мнениеот Night_Falcon » Вто Апр 14, 2009 8:13 pm

PtD написа:(става и с кока-кола :eyebrow:):

Знам, и после така скърца, че цяла София не си чува мислите :nuts:
Аватар
Night_Falcon
 
Мнения: 1227
Рейтинг: 1376
Регистриран на: Нед Апр 12, 2009 12:21 pm

Re: Подобряване работата на v-brake спирачки

Мнениеот hitar_potter » Вто Апр 14, 2009 8:27 pm

PtD написа:Да кажа за грайндването и асфалта (става и с кока-кола :eyebrow:):
1. Грайндването работи перфектно. Обаче има два недостатъка: а) отслабва шината; б) накладките свършват за отрицателно време
2. Асфалтът работи перфектно... на сухо. Малко водица да има и нямаш спирачки!

Я кажи по-подробно за асфалта?
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Подобряване работата на v-brake спирачки

Мнениеот TeDo_BaPHa » Вто Апр 14, 2009 9:56 pm

До колкото аз знам траяладжиите си "мацат" шините със смола от хАсфалт. То ва от една страна дава много по-добро сцепление шина->калодка. НО, това се използва защото при тях им трябва директна заковаваща сила ако мога така да се изкажа, тоест за постоянно каране не мисля, че е много подходящо. Другото е, че хАсфалта също се изтърква и почти на всяко каране си мажат шините. Извода е, че ако не караш траял лично аз не виждам абсолютно никакъв смисъл да си мажеш шините със смола :) :agree: :beer:. И другото е че скърца адски много :D :agree:
ХОРА, ИЗПОЛЗВАЙТЕ ТЪРСАЧКАТА, ТЯ Е НАПРАВЕНА ЗА ДА ВИ УЛЕСНИ!!!
Cipokrila Zizibaga написа:p.s. Ако сте неосъзнат пубер на не повече от 14 и половина , или ми предлагате бартери за всякакъв вид бяла или черна техника, други предмети или човешки органи, моля не ме търсете.
Аватар
TeDo_BaPHa
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 13, 2007 9:31 pm
Местоположение: Варна

Re: Подобряване работата на v-brake спирачки

Мнениеот PtD » Вто Апр 14, 2009 11:47 pm

Скърцането е неизменна част от очарованието на biketrials ;) Иначе за нормално каране не е много удачно, защото модулацията отива на кино. И не на всяко каране се маже, ама поне веднъж на два-три дни. Самото мазане е елементарно, носиш си една малка бучица, сложена в опаковка от Tic-Tac, вадиш, завърташ колелото и я допираш до шината. Общо взето за 30 секунди работа. Но пък как спираааа. Няма дискова спирачка, която да се мери с HS-33 + асфалт. :eyebrow: P.S. На сухо ;)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Подобряване работата на v-brake спирачки

Мнениеот PowerSlide » Сря Апр 15, 2009 9:41 pm

Използвам темата да попитам: Кое е по-добро - Shimano BRM-430 или Avid Single Digit 5 ???
Засега авид води с около 30% по-ниска цена :) и по-ниско тегло също.
Аватар
PowerSlide
 
Мнения: 1189
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Пон Ное 10, 2008 12:07 pm
Местоположение: на баира

Re: Подобряване работата на v-brake спирачки

Мнениеот hitar_potter » Сря Апр 15, 2009 11:24 pm

И качеството май е по-добро.. Зимай авид-а :) На шиманото накладките хич не си заслужават, по-добре да взимаш М421, ако ще е шимано :)
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Подобряване работата на v-brake спирачки

Мнениеот geco » Нед Ное 28, 2010 3:29 pm

Здравейте!В момента съм с спирачки Avid SD5 и Shimano BRM420.Броните са ми на shimano от 4лв метъра и капачетата на Jagware.Калодките трикомпонентни Baradine.Искам още малко да подобря работата на спирачките си.Лостчетата са на предната(авида) комбинираното от тези команди Изображение ,а задното алуминиево нещо май KWK от 6лв двете-менте.Има ли смисал да махна по-някакъв начин лостчето на командите и да сменя и двете с лостчета Avid FR5.
geco
 
Мнения: 274
Рейтинг: 1279
Регистриран на: Вто Фев 10, 2009 3:43 pm
Местоположение: stara zagora


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта