Историята на даунхила в БГ

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Историята на даунхила в БГ

Мнениеот BobbeR » Чет Апр 23, 2009 10:26 pm

Любопитно ми е кога за пръв път е почнало да се говори за
спускане в България. Говоря за времето, когато имаше едни
ренегати като Краси(китариста), Ото. Дойчин се мяркаше с колело и въртеше тигани,
Слагов - пърдон Ники Титев цепеше с 300, а Косьо и
Петя лъва не признаваха завоите и режеха направо през шипките :)

В тоя период от време започна и да се появява този саийт /мтб-бг/,
ама и адреса му май беше друг (нещо с дир бг ми се върти в главата)

Но някак си и преди това има разни хора, за които съм чувал само легенди.
Като че Кимба е на името на някаква мутра и така нататък...
Като се замисля веднъж съм засичал и Боби Танев с колело на драгалевци,
точно преди едно от състезанията. А до колкото знам и той е карал доста диво.
А имаше и един маймун Крум Битраков, също не си поплюваше :)
Аватар
BobbeR
 
Мнения: 144
Рейтинг: 1405
Регистриран на: Пет Окт 15, 2004 10:02 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Историята на даунхила в БГ

Мнениеот Admin » Чет Апр 23, 2009 11:55 pm

Абре, Бояне, таз тема не е ли за маса? :D :beer:

За съжаление едва ли някой от първите влиза тук, иначе би могъл най-добре да разкаже. Всъщност Иван Старозагореца чат-пат пише, така че ако види темата, може да му извика разни спомени.
Аз като намеря време, може да спретна едно разказче през моя поглед, но не мога нищо да кажа за най-първите стъпки.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Историята на даунхила в БГ

Мнениеот hitar_potar » Пет Апр 24, 2009 12:18 am

абе, админ, така и така тука е споменат, както и в др теми, та да попитам - въпросния дойчин русенец ли е и във веломания ли работи, или става дума за друг човек? :dontknow:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Историята на даунхила в БГ

Мнениеот BobbeR » Пет Апр 24, 2009 2:05 am

ем то само по масите много легенди стават
пък тук всеки може да напише по нещо малко
Аватар
BobbeR
 
Мнения: 144
Рейтинг: 1405
Регистриран на: Пет Окт 15, 2004 10:02 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Историята на даунхила в БГ

Мнениеот C_Mo » Пет Апр 24, 2009 9:29 am

хахаха... усмивки от старите ленти. Хубваво е че все още има хора от това поколение, които карат.
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Историята на даунхила в БГ

Мнениеот naso » Пет Апр 24, 2009 11:34 am

аз също съм мераклия за такива теми мнооого са кеф

* имам един спомен от 5 клас бях с балканчето в парка южния тва е било...99-та и се бяха събрали много ясно си спомням до поляната голямата дето е сцената една групичка с някви извънземни колела и един дойде и спря на преден баланс с 90 градуса около предната.. мани маниашка работа ии колелото беше У-образна хромирана рамка тааа можеби да е бил крайлуф те нали 97-ма са модел ако не сум в грешка можеби випросния крум... се тая бледо е вече,но носеше оранжеви очила :clap:
naso
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Сря Юни 16, 2004 9:32 pm

Re: Историята на даунхила в БГ

Мнениеот Silvestroff Gabrovo » Пет Апр 24, 2009 8:19 pm

Ех спомени, споменииии.
Silvestroff Gabrovo
 
Мнения: 1275
Рейтинг: 1768
Регистриран на: Нед Май 13, 2007 3:51 pm

Re: Историята на даунхила в БГ

Мнениеот CrZ » Съб Апр 25, 2009 9:31 am

Зема ми темата направо. Скоро мислех да си припомня неща от миналото и да пусна някаква темичка със снимки и т.н. Славни времена бяха, има много снимки в първите галерии тук на сайта. На мене Дойчин ми е разправял още от средата на 90-те за някакви спускания от Алеко с шосейки даже. Иначе първите сериозни карания с ДХ колела са от Жоро и Радо. Аз почнах да карам точно когато те си взеха SPECIALIZEDите през 2001-ва а преди това ги знам, че са карали OCTAN DH. Преди 9 години си спомням как DH колелата се брояха на пръстите на 2-те ръце. 4 GIANT ATX, DH 2 specilized fsr и няколко кенефчета с хубави вилки, които за онова време си бяха машини мечта. Цуцо пък бръмчеше с някакъв дърт твърдак и правеше лудници и събираше очите с нереални за тогава трикове. Дееба не мога да намеря къде са иначе имах мн клипчета и снимки от онова време. Имаше с каране на Радо и Жоро, на Ники, на Цуцо и тн... Вече от 2003-та 2004-та започнаха да се карат по - масово хубави DH колела.
LIKE A WATER DOWN THE HILL
Аватар
CrZ
 
Мнения: 638
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Чет Мар 04, 2004 2:01 pm
Местоположение: Christmas Island

Re: Историята на даунхила в БГ

Мнениеот ripper » Съб Апр 25, 2009 10:04 am

CRZ, а Радо преди скота имаше един йоан, който до скоро се търкаляше по софийските улици :D това е било 1997 някъде :D Джопето караше твърдак... имам снимки трябва да ги сканирам и да ги пусна тук от първите състезания! има го даже и Сашо Унгареца....
treee pieme, da sereme, da povrushtame i pak da pieme!!!!! :))
Аватар
ripper
 
Мнения: 62
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Пон Юли 05, 2004 11:19 pm

Re: Историята на даунхила в БГ

Мнениеот BobbeR » Нед Апр 26, 2009 9:45 am

аве и аз от тогава карам но през 2000 година
вече имаше състезания на драгалевци, 2001 се появи май про спорт заедно с
двата specialized-a и още няколко красиви неща.
По това време Дойчин внесе маниту карбон и джаянтите атх един за него един за ...
краси китариста отнесе по малкия модел (и по хубав заради задната спирачка) с Junior T
и уникали дискове авид (едни от първите дискове с жило, които още се продават въпреки
сменените имена и глупости. то което си спира си спира)

аз тогава (2001) си взех първата истинска вилка "Junior T". Имаше само 3 бройки
и мойта беше единствената, която я боднах на неистинско колело един крос :)
всички много ми се смяха.... и разправяха че ще карам само на преден баланс
А тя и до днес е жива и е много готина. Седи в гаража на едно съседче.
а доста по преди това един съсед Ото караше мека рамка подобна на
Cry woolf (крос ги внесоха по късно 2-3 броя) и я беше кръстил Grizzly.
Драго цапардоса името с 300а :). Та си мисля че нещата са почнали по сериозно
още през средата на 90те. Бил съм 5-6 клас но шашкак всички с розов bmx,
който беше майд ин бг s преден и заден амортесьор. задницата имаше повече от
20 см ход!!!! Мога да покажа и книжка със спецификация. Уви само тя остана
Уникалното колелце го свиха от брат ми...

ПС
А сега имам концепция да върна в играта един голям от онея години
Пак е сглобил много прилично колелце и май само трябва да стане малко
по жегаво в града за да го изкуша съвсем да се качи на драгалево :)

ПППППС
аве саше що не вземеш да направиш няколко "интервюта" с такива хора,
че иначе много се забравя.
Аватар
BobbeR
 
Мнения: 144
Рейтинг: 1405
Регистриран на: Пет Окт 15, 2004 10:02 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Историята на даунхила в БГ

Мнениеот Admin » Нед Апр 26, 2009 1:36 pm

Уфф, що ме вкарвате в спомени, вместо да си работя усърдно... :D

Ние с брат ми си купихме първите планински велосипеди през пролетта на 1997 г. Но преди това една година прелиствахме едни списания, в които се мъдреше реклама на Cannondale Super V DH 4000, което по онова време си беше една от най-добрите машини за спускане - рамката и вилката имаха по-голям ход от повечето други, байкът имаше дискови спирачки, струваше майка си и баща си.
През лятото на 97 г. започнахме с каране на Витоша, Плана и т.н., но при едно посещение при Нина брат ми се запозна с Радо (Кюлджиев), който тогава работеше там като механик. И Радо му казал, че има разни хора, дето се спускат на Витоша и го поканил да мине някой път. Част от тези хора бяха членове и на клуб "Лавина", събираха се в едно кафене ("Фламинго", ако не ме лъже паметта) на ул. "Цар Иван Асен ІІ". Всичко беше съвсем неформално.
И така, брат ми отиде един ден при лифта в Симеоново, където събота и неделя се събираха спускачите. Като се върна от това каране, имаше страшно много за разказване. Най-впечатляващо беше това, че след като пристигнали разни хора, позапознали се с новобранеца, в един момент на паркинга пристигнала една хубава кола, а на покрива й стоял нов новеничък Cannondale Super V DH 4000. Брат ми не могъл да повярва на очите си. Това бил Боби Танев. Самото спускане (първо под лифта до междинна станция, оттам по "Кимбата", за чието име вече се спомена) се беше оказало на места доста трудно за напълно твърд велосипед с "кантарчета", но брат ми се справил. Разказваше ми как Боби Танев и някои други с хубави колела карали като луди, но най-луд бил Радо, макар и с твърдак и ХС вилка (Rock Shox Indy C, доколкото помня). На карането е бил и Жоро Танев, още невръстен младеж, но и той карал по-добре от повечето други. Страхотната новина, която беше научил брат ми, бе за първото състезание по спускане, което въпросните хора подготвяха. Не помня дали тогава беше учредена БФПК или година по-късно.
Състезанието май се проведе през месец септември. Беше страхотно зрелище за новаци като нас. Тогава финалната част на Кимбата беше права, гладка (още не беше изровена) - беше нереално да гледаме как Боби Танев кара по нея с около 60-70 км/ч. А още по-нереално да видим как Радо минава със същата скорост със своя велосипед. Той тогава нямаше години да участва, така че караше само извън състезанието, но си беше много впечатляващо. На финалното спускане Боби Танев падна с ужасна скорост точно преди излизането от гората (май спука гума, никой не разбра какво точно стана). За щастие се размина без тежки травми, само охлузвания.
И така се запознахме с разни хора, които караха DH на Витоша. Брат ми бе по-активен в тази дейност, защото повече го влечеше тази дисциплина. Караше се и на Симеоново, и на Драгалевци (тук пътеките доста се различаваха от сегашното положение, някои от тях в момента вече са почти заличени).
Като най-добри сред спускачите бяха сочени Радо, Жоро Танев, Иван Старозагореца, Любо Дашков и др. (не искам никого да пропускам, но ми е и трудно да помня всичко и всички). Имаше два три Scott Octane DH - жълти, с двукоронни вилки RST High 5, с едни дебели сини гуми Schwalbe. Всички тези колела ни изглеждаха просто от друга планета. :D
В следващите 2-3 години започнаха да се провеждат редовно състезания (по едно или две на година), не ги пропускахме. Радо вече имаше право да участва и започна да заема челни места. Спечели си един велосипед Scott Octane, сложи му двукоронна вилка RST. Жоро Танев също се появи на сцената със същия онзи Cannondale Super V DH 4000, докато Боби Танев понамали карането и вече не участваше в състезанията, а ги организираше. Появиха се и нови "звезди", които караха страхотно, макар и с някакви трошки - помня как Любето предизвика възхищение с доброто си представяне с една рамка Cross Montana (тая жълтата, Y-образната). Състезанията бяха страшно събитие за много такива като нас. Дойчин първоначално май караше с един Scott - помня, че в първото състезание, в което го гледах, караше много лудо, обаче и няколко пъти падна. Май на същото състезание Ники Титев беше още с един твърдак с вилка Manitou и също правеше впечатление с каране на много добро ниво, обаче някъде по трасето капачката на единия крак на вилката му се беше изстреляла и карантиите се бяха разхвърчали.
Имаше и други хора, които се появяваха сякаш от нищото и караха като луди. "Малкия" Радо, Крисо, Божидар, Виктор (Робо)... пак рискувам да пропусна някого.
Това са част от нещата и хората, които си спомням преди 2001 г., т.е. преди да ми щукне да направя сайта МТБ-БГ. От 2001 г. насам вече има снимки в галериите (умилително е на какви снимки сме се радвали тогава, и то от сърце!), репортажи от състезанията. Пък и нещата вече бяха почнали да се развиват все по-добре, с все повече хубави велосипеди и компоненти. Бумът като че ли наистина беше през 2002-2004 г., когато много хора започнаха да си купуват все по-добри велосипеди.
Ай стига толкова засега. :beer:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Историята на даунхила в БГ

Мнениеот BobbeR » Нед Апр 26, 2009 7:53 pm

оооо пропускаш пропускаш :)
имаше големи ентусиасти
то от по първите ми запознанства в планината бях втрещен
от Петя "лъва" която мачкаше всичко наред и която съм гонил много надолу
Трябваха ми 2 години да и стигна нивото :) макар че като се замисля на ски
тя прави задно а аз още не както и да е отплеснах се това е друга тема...

Краси китариста не знам дали много хора го помнят. Дет се вика, той си
продаде китарата за ди си купи, колело каквото винаги е искал. Караше
много диво, ама и на него му дойде акъл в главата. Продаде колелото, купи си
китара и мисля че замина за германия. Сега работи щастливо в магазин "Фактор" при "средец" до
английската. Веднъж пускаше музиката на едно от състезанията. Даже незнам дали не беше годината с
прословутият "Bike Weekend". Не сън сигурен, но със сигурност беше на Симеоново. Тогава много малко хора го познаха :)

А като споменах "Bike Weekend"-a се замислям сега че това беше първото голямо истинско състезание, което
показа, че това е спорт, наистина развиващ се, прогресивно и имащ бъдеще в бг. За първи път броят
участници беше внушаващ и колелата изглеждаха като от списанията. Много, хубави и целите в кал :)
Но за това състезание има кой да разказва :) :) :)

Иначе за най-първите стъпки само хора като Боби, Дойчин, Радо и Жоро явно могат да разкажат повече
за историята на canonndale в българия иначи Иван "каймата" трябва да даде своя принос.
Сигурен съм че още крие на тавана един два по стари модела (някое fatty или lefty най-вероятно :))
Аватар
BobbeR
 
Мнения: 144
Рейтинг: 1405
Регистриран на: Пет Окт 15, 2004 10:02 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Историята на даунхила в БГ

Мнениеот MAN6 » Пон Апр 27, 2009 11:23 pm

"... но някои от вас никога няма да имат такива колела..."

първият познал чия е тази фраза печели :beer: :)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Re: Историята на даунхила в БГ

Мнениеот BobbeR » Пон Апр 27, 2009 11:44 pm

нека да позная следва дигане на задната гума и демонстрационно пускане за да се види как залепва :D
Аватар
BobbeR
 
Мнения: 144
Рейтинг: 1405
Регистриран на: Пет Окт 15, 2004 10:02 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Историята на даунхила в БГ

Мнениеот MAN6 » Пон Апр 27, 2009 11:49 pm

BobbeR написа:нека да позная следва дигане на задната гума и демонстрационно пускане за да се види как залепва :D


ти си трай ;)

а и на теб една бира не ти стига, пък с повече става опасно :)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Re: Историята на даунхила в БГ

Мнениеот рс » Пон Апр 27, 2009 11:54 pm

Koe e "Кимба"? Симеоново?
През 1997, миналия век, се краше масово с твърди вилки - което си е твърдо колело, не сегашните разбирания за "твърдо".
Първото, или едно от първите състезания по спускане, беше на лифта в Симеоново. Аз карах с алуминиев scott, разбира се с твърда вилка, и с кантарни спирачки. Спирачките си бях нагласил с промяна на рамене и др. да държат доста, но не като ... как е на български v-brake?
Имаше двама трима, които караха. Иван от СЗ, дребния, който казвате, че нямал право да се състезава... аз не знам - ако имах вилка с 4-5 см ход, щеше да е друго :D . Класирането, имам предвид :eyebrow:
Не знам как карате сега. Тогава се научаваше всеки камък по трасето с размер над орех. Научаваха се и пасажи, или поне се планираше как да се преминат. С твърдо колело е нещо като триал - допираш трасето само тук-там. Показателно беше какво показват километражите - не помня, ама моето с твърда вилка беше около километър, ако трасето на Симеоново е два... това е предното колело със средна скорост много над 30-40 - не е от каране на задна гума и скокове, а от липса на контакт с трасето. Максималната беше преди финала, с лек завой на дяно - за мене към 83. Ама аз въртях, и то на максимум отгоре до долу, и ускорявах винаги когато не спирам. Имах си ред на скоростите - след всеки камък или корен на коя да кача за да засиля оптимално.
Бащата на дребния, или друг - оня, дето внасяше тогава cannondale и беше от организаторите, обяви, че който мине трасето за под една минута, ще вземе червения канондейл. Само един беше - той го караше (единлеко пълничък човек е тоя). Имаше късмет, че нямахме време за тренировки. Аз свалих на 1' 11"... нещо си или на 1' 6"... Иван на по-малко. С твърди колела. Ако бяхме с неговото (мекия канодейл).. ххеех :) Той не въртеше, и не подозираше за колко малко време може да се спусне там. В крайна сметка с твърдите колела се наредихме по на няколко стотни. Някой беше пред мене с 5 стотни, и аз сметнах, че това са 10 см разлика само. някой с някакво меко беше с 5 секунди напред. Май с 5.
Имаше и друга хитрина. Местните - от София - караха по пътеката. Някак не се отделяха от нея. Оказа се бързо да се цепи направо, където може. твърдата вилка даваше повече контрол на техничните участъци. Все пак алуминиева рамка си беше лекичко колело и се контролира лесно и динамично.

Извън темата, ама
Първото, най-истинско и весело състезание завинаги остава крос кънтри и паралелен слалом (второто в 10 см кал от глина!!!) в Тетевен. Въпреки, че съдиите преброиха на някои състезатели по една обиколка повече, а на други една по-малко - но това е жалко за избутаните напред - след като други се класираха веднага след тях с една две допълнителни обиколки хихи. А глината на слалома беше велика - почти като лед, но с лек контрол.
Последна промяна рс на Пон Апр 27, 2009 11:59 pm, променена общо 1 път
Правилник:
И император на форум да си, все тая.
рс
 
Мнения: 419
Рейтинг: 1610
Регистриран на: Чет Апр 16, 2009 8:14 pm

Re: Историята на даунхила в БГ

Мнениеот sherpite » Пон Апр 27, 2009 11:55 pm

BobbeR написа:нека да позная следва дигане на задната гума и демонстрационно пускане за да се види как залепва :D

Имаш тарга бира, ама ако отговориш и на въпроса, който е - кой казва, че след това "демонстрационно" пускане на задницата се прее.ават втулките? :eyebrow: :nuts:
Аватар
sherpite
 
Мнения: 722
Рейтинг: 1623
Регистриран на: Нед Мар 27, 2005 9:35 am
Местоположение: София

Re: Историята на даунхила в БГ

Мнениеот O.K » Сря Апр 29, 2009 11:37 am

много интересна тема :magnify: , а може ли да разкажете за начало не само на дх, а и на дърта и другите стилове :beer: :popcorn: :praying:
:peace:
Правилник на потребителите на форума:
т. 1 Администраторът и модераторът никога нямат право!
т. 2 Ако админ-ът и мод-ът са прави, виж точка 1!
Аватар
O.K
 
Мнения: 335
Рейтинг: 1067
Регистриран на: Сря Ное 05, 2008 10:07 pm
Местоположение: София

Re: Историята на даунхила в БГ

Мнениеот BobbeR » Сря Апр 29, 2009 12:21 pm

еми то за дърта всичко е ясно. Цуцо е виновника. Една година бяха направили дърт в едно хале/зала близо до бас.
и май беше румънец момчето - завъртя задно...

Имаше и една друга случка доста по-рано. Жоро Танев преди години се
беше помлял в един опит да прескочи с колелото някакви коли, но това едва ли се брои за дърт.
Със сигурност обаче е единствената по рода си изцепка в българия от такъв мащаб. Не съм гледал на живо и се радвам за което.
Бил е засилен с мотор към рампа за да прескочи наредени коли. Прелетял е попивката и се е смлял, ама той си е сървайвър :) няма грижи.
Било е замислено като демонстрация на околовръстното покрай някакво състезание с коли.
Въпреки това заради инцидента не е бил пуснат нито един репортаж, а касетата със записа до колкото ми е известно я има само баща му.
Разбира се всичко това са неща които съм чувал от трети хора и не знам до колко са достоверни.

за 4х-са първото състезание беше на Симеоново и по трасето едвам се разминаваха 2 колела :), но това е вече по близо.
Аватар
BobbeR
 
Мнения: 144
Рейтинг: 1405
Регистриран на: Пет Окт 15, 2004 10:02 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Историята на даунхила в БГ

Мнениеот BobbeR » Сря Апр 29, 2009 1:29 pm

ето една друга случка от друга тема. неволно стана дума за състезанието в боровец и смятам че това мнение много подхожда за тук.
Не за друго, а защото това състезание е първото, на кото явно се видяха рисковете от планинското колоездене и защо то приспада в екстремните спортове.
На следващата година за провеждането на dh-a бе отделено изключително много време, за да се спъне трасето в рисковите участъци и
да се обезопаси адекватно.

Re: Инцидент в събота на Дървения скок
от boian » 28 Апр 2009 22:00

.......на финалната права влезнах в коловоз с висока скорост и не успях да излезна получи се падане настрани от там не помня много ударил съм си главата и се усетих чак в линейката после пак сам изпаднал в бесъзнание и се сабудих в болницата с ужасно главоболие. За КОСТАНТИН знам че е паднал по лошо от мен.
Ето ви и разказа от архива на МТБ:

Тези, които не можаха да дойдат в Боровец да гледат или да участват в националното първенство по планинско колоездене в дисциплината спускане, определено изпуснаха много, защото състезанието беше бързо, напрегнато, изненадващо, диво. Ако съберем всички определения в едно, събитието беше зрелищно. Постарали сме се да го онагледим с няколко снимки, но те все още не са проявени и сканирани, затова ще ги прибавим по-късно.

Трасето в Боровец беше супер-скоростно. Средната скорост на почти всички участници беше над 60км/ч (по официални данни, аз имам някои резерви). Трасето минава изцяло по една от пистите и въпреки многобройните спъвания, нищо не бе в състояние да намали скоростите. На места пистата беше доста стръмна и макар че повърхността беше гладка, трасето изглеждаше направо страховито. На много от участъците се караше с над 80км/ч! Всичко това правеше наглед лесното трасе много опасно. Всяко падане криеше огромни рискове. Поради това и техническият контрол на колелата и екипировката този път беше допълнително затегнат. Състезанието се проведе в рамките на три дни - от 28 до 30 септември. В петък имаше свободни тренировки и след това техническа конференция. В събота трябваше да има тренировки и квалификация. Последната обаче беше отменена, тъй като един състезател падна много лошо на финалната права (един от най-стръмните участъци) и след търкаляне поне 20м. бе откаран в болница с комоцио.

И така квалификацията беше отложена за неделя, непосредствено преди финалното каране. Започна се с тренировка, която спря дъха на публиката край трасето и подсказа какво предстоеше. Второто спускане беше за квалификация. Всичко вървеше добре до средата, когато карането бе прекратено, а състезателите, на които им предстоеше да стартират, се спуснаха с по-бавно темпо по пистата до пресечката с един черен път и там бяха спряни. Оттам надолу беше финалната права, която трескаво се изменяше, за да стане крива. Причината за всичко това беше много тежкото падане на един от фаворитите за челно място - Константин Катев (той беше трети на купа "Кимба"). Състезателят бе откаран в болница с тежка травма, а квалификацията бе прекъсната. Това второ падане на финалния участък накара организаторите да променят трасето и да го пуснат по един шикан (първо ляв завой, после десен), което го направи още по-трудно, но поне щеше да забави значително състезателите. Освен това многократно бяха отправени предупреждения към участниците да внимават и да не поемат излишни рискове на финалната права. Времето напредваше и нямаше кога тепърва да се проведе квалификацията, затова бяха взети първите 25 времена от тренировката и тези състезатели участваха на финала. След отпадането на най-силния им конкурент, състезателите на отбор Про Спорт Георги Танев и Радослав Кюлджиев изглеждаха почти непобедими.


оригиналното мнение и темата: http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=53554&p=504915#p504787
Аватар
BobbeR
 
Мнения: 144
Рейтинг: 1405
Регистриран на: Пет Окт 15, 2004 10:02 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Историята на даунхила в БГ

Мнениеот рс » Чет Апр 30, 2009 12:12 am

Историята за Боровец не е ли за 2001 година? Това беше много тъпо направено трасе - изключително опасно. От лакомия за зрелища, но моето разбиране за спорт изисква повече обмисляне на нещата. Този като падна го гледах - просто караше над възможностите си за реакция и контрол. Трасето го изискваше. Добре, че се е спасил.
Правилник:
И император на форум да си, все тая.
рс
 
Мнения: 419
Рейтинг: 1610
Регистриран на: Чет Апр 16, 2009 8:14 pm


Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 358 госта