
 Надявах се (и се надявам, разбира се) на по-голяма активност и ентусиазъм, но имайки предвид, че по това време са Тасос и какво ли още не, а и всеки си прави някакви планове за празниците, може би е разбираемо... Празниците са едни, а вариантите много... Отделно това, че не съм писал тук досега вероятно оказва влияние. Знае ли човек... Има време до началото на май, пък кавото излезе.
 Надявах се (и се надявам, разбира се) на по-голяма активност и ентусиазъм, но имайки предвид, че по това време са Тасос и какво ли още не, а и всеки си прави някакви планове за празниците, може би е разбираемо... Празниците са едни, а вариантите много... Отделно това, че не съм писал тук досега вероятно оказва влияние. Знае ли човек... Има време до началото на май, пък кавото излезе. 






 
  А в крайна сметка къде нощувахте (села)? Иначе, за автобуса до София и n на брой колела в багажното ми е съмнителна работата и на мен, но това е лесно да се провери и (евентуално) уговори.
  А в крайна сметка къде нощувахте (села)? Иначе, за автобуса до София и n на брой колела в багажното ми е съмнителна работата и на мен, но това е лесно да се провери и (евентуално) уговори. Определено е подходяща и есента, защото в този край на България обикновено е много дълга и ясно изразена, топла и суха, но пък и природата вече не кипи от живот, тревите са сухи и настроението е друго.
 Определено е подходяща и есента, защото в този край на България обикновено е много дълга и ясно изразена, топла и суха, но пък и природата вече не кипи от живот, тревите са сухи и настроението е друго. Иначе, както споменах, вчера се върнах от района (ами имам баба и дядо в едно китно селце тамън в началото на планината) и установих, че за каране се е утепало, но нощите все още бяха по-прохладни, отколкото би ми се искало.
  Иначе, както споменах, вчера се върнах от района (ами имам баба и дядо в едно китно селце тамън в началото на планината) и установих, че за каране се е утепало, но нощите все още бяха по-прохладни, отколкото би ми се искало.  Тази година пролетта определено закъсня.. Имам разни красиви снимки от някои от споменатите странджански села от миналата година в края на април, когато бях с кола и си ги заплюх за каране, като ми остане време мога да кача някъде.
 Тази година пролетта определено закъсня.. Имам разни красиви снимки от някои от споменатите странджански села от миналата година в края на април, когато бях с кола и си ги заплюх за каране, като ми остане време мога да кача някъде.chefo111 » Вто Апр 21, 2009 11:16 pm
hop на мен ми харесва 3 вариант или по скоро ми се вижда най-реалистичен,но пък при него малко ще се позагуби тръпката от приключението.Иска ми се да е пълна дивотия нищо съвременно да няма,нито къщи,нито хора,нито коли.Ти до колкото разбирам си обикалял Странджа пеша или не съм разбрал нещо?Ако е си обикалял кажи от къде до къде си ходил и времето за което си взел дадения маршрут.Туристически пътеки има ли(маркирани) или само черни пътища?
Поздрави на всички!
 Разбира се, това означава, че и след мен тя трябва да си остане такава, както и да е... Затова и толкова съм преритал за тази планина. А там наистина е "пълна дивотия нищо съвременно да няма..." Ами конкретни преходи пеша за повече от ден не съм правил в най-южната погранична част (а там, впрочем, е най-непокътнато, тъй като едно време е попадало зад 30-километровата погранична линия "Крали Марко" и навлизането на случайни хора е било голям проблем),  но съм обикалял района с кола. В общи линии маркировка буквално няма никаква, както казах, Странджа не е Витоша. Миналата пролет за последно изминах пеша по "асфалтовия" път Г. Буково - манастира в околностите на селото и единствения съществуващ в Странджа - около час доволно изкачване пеш в посока манастира през дъбова гора. Иначе съм минавал пеша почти цялата фигура, заключена от селата Дебелт(някогашно огромно пристанище, крепост и ист. забележит. крепостта Деутум)-Габър-Драчево-Росеново-Средец(общински център)-Константиново-Дюлево... Не си представяй отъпкани пътеки със стрелки, туристически табелки и фасове по земята. Напротив - диво и мистично е (особено нощем). Черните пътища не са "правени" с цел туризъм, а с чисто стопанска цел - от камиони към сечищата, трактори и каруци към нивите и т.н. и по тази причина са много и с много разклонения и ако не познаваш местността добре е лесно като детска игра да се объркаш тотално, ако разчиташ на пътища по карта. Много от черните пътища не са годни за колело (затова и в доста голяма част от гореизложения маршрут предпочитам да разчитам на асфалта). Дори има някои места, където във всички карти и учебници и по всички правила на науката пише, че има асфалтов автомобилен път (дори в картата ми от 2009), а "на терен" се оказва, че такъв липсва от мнооого години или има следи от някакъв, строен и функционирал преди много години.
  Разбира се, това означава, че и след мен тя трябва да си остане такава, както и да е... Затова и толкова съм преритал за тази планина. А там наистина е "пълна дивотия нищо съвременно да няма..." Ами конкретни преходи пеша за повече от ден не съм правил в най-южната погранична част (а там, впрочем, е най-непокътнато, тъй като едно време е попадало зад 30-километровата погранична линия "Крали Марко" и навлизането на случайни хора е било голям проблем),  но съм обикалял района с кола. В общи линии маркировка буквално няма никаква, както казах, Странджа не е Витоша. Миналата пролет за последно изминах пеша по "асфалтовия" път Г. Буково - манастира в околностите на селото и единствения съществуващ в Странджа - около час доволно изкачване пеш в посока манастира през дъбова гора. Иначе съм минавал пеша почти цялата фигура, заключена от селата Дебелт(някогашно огромно пристанище, крепост и ист. забележит. крепостта Деутум)-Габър-Драчево-Росеново-Средец(общински център)-Константиново-Дюлево... Не си представяй отъпкани пътеки със стрелки, туристически табелки и фасове по земята. Напротив - диво и мистично е (особено нощем). Черните пътища не са "правени" с цел туризъм, а с чисто стопанска цел - от камиони към сечищата, трактори и каруци към нивите и т.н. и по тази причина са много и с много разклонения и ако не познаваш местността добре е лесно като детска игра да се объркаш тотално, ако разчиташ на пътища по карта. Много от черните пътища не са годни за колело (затова и в доста голяма част от гореизложения маршрут предпочитам да разчитам на асфалта). Дори има някои места, където във всички карти и учебници и по всички правила на науката пише, че има асфалтов автомобилен път (дори в картата ми от 2009), а "на терен" се оказва, че такъв липсва от мнооого години или има следи от някакъв, строен и функционирал преди много години.   Примери имам много
  Примери имам много  
  Като цяло за разстоянията между населените места можеш да се ориентираш по уеб-картите http://www.bgmaps.com и мащаба. Грубо го бях пресметнал преди време около 250 км цялото мероприятие, по подобен маршрут. Сега ме мързи да го смятам. Между повечето села освен "царския път" има и преки черни пътища в туристическата карта, някои определено са само на карта, но други си съществуват и просто трябва да ги хванеш и да следиш за посоката. Няма кой знае колко стръмни и продължителни изкачвания или спускания, които да ти вземат здравето. Все ще има и бутане тук-там. Под асфалтов път разбирай живописни междуселски тесни пътчета от едно време, криволичещи през широколистни гори и през ливади, по които на ден я минат 5-10 коли в двете посоки (включаю граничари и горска стража), я не. Просто е диво, как да го опиша?!
 Като цяло за разстоянията между населените места можеш да се ориентираш по уеб-картите http://www.bgmaps.com и мащаба. Грубо го бях пресметнал преди време около 250 км цялото мероприятие, по подобен маршрут. Сега ме мързи да го смятам. Между повечето села освен "царския път" има и преки черни пътища в туристическата карта, някои определено са само на карта, но други си съществуват и просто трябва да ги хванеш и да следиш за посоката. Няма кой знае колко стръмни и продължителни изкачвания или спускания, които да ти вземат здравето. Все ще има и бутане тук-там. Под асфалтов път разбирай живописни междуселски тесни пътчета от едно време, криволичещи през широколистни гори и през ливади, по които на ден я минат 5-10 коли в двете посоки (включаю граничари и горска стража), я не. Просто е диво, как да го опиша?! 
chefo111 написа:Smily не разбрах как сте стигнали до Царево?Ако може да разкажеш по-подробно за всичко смятам че ще от полза на всички даже и след време.
 (обикаляла съм и преди това, но не с колело и не съм обръщала внимание на нищо освен на хубавата природа и затова не споменавам за други места, през които съм минавала)
 (обикаляла съм и преди това, но не с колело и не съм обръщала внимание на нищо освен на хубавата природа и затова не споменавам за други места, през които съм минавала) )от полза на всички, които са решили да посетят този район!
 )от полза на всички, които са решили да посетят този район!hop написа:chefo111 » Вто Апр 21, 2009 11:16 pm
hop на мен ми харесва 3 вариант или по скоро ми се вижда най-реалистичен,но пък при него малко ще се позагуби тръпката от приключението.Иска ми се да е пълна дивотия нищо съвременно да няма,нито къщи,нито хора,нито коли.Ти до колкото разбирам си обикалял Странджа пеша или не съм разбрал нещо?Ако е си обикалял кажи от къде до къде си ходил и времето за което си взел дадения маршрут.Туристически пътеки има ли(маркирани) или само черни пътища?
Поздрави на всички!
Мдам, I smell we are the same species, се казваше в някакъв филм.. точно тръпката от дивото приключение, от непокътнатата природа е нещото, което търся.Разбира се, това означава, че и след мен тя трябва да си остане такава, както и да е... Затова и толкова съм преритал за тази планина. А там наистина е "пълна дивотия нищо съвременно да няма..." Ами конкретни преходи пеша за повече от ден не съм правил в най-южната погранична част (а там, впрочем, е най-непокътнато, тъй като едно време е попадало зад 30-километровата погранична линия "Крали Марко" и навлизането на случайни хора е било голям проблем), но съм обикалял района с кола. В общи линии маркировка буквално няма никаква, както казах, Странджа не е Витоша. Миналата пролет за последно изминах пеша по "асфалтовия" път Г. Буково - манастира в околностите на селото и единствения съществуващ в Странджа - около час доволно изкачване пеш в посока манастира през дъбова гора. Иначе съм минавал пеша почти цялата фигура, заключена от селата Дебелт(някогашно огромно пристанище, крепост и ист. забележит. крепостта Деутум)-Габър-Драчево-Росеново-Средец(общински център)-Константиново-Дюлево... Не си представяй отъпкани пътеки със стрелки, туристически табелки и фасове по земята. Напротив - диво и мистично е (особено нощем). Черните пътища не са "правени" с цел туризъм, а с чисто стопанска цел - от камиони към сечищата, трактори и каруци към нивите и т.н. и по тази причина са много и с много разклонения и ако не познаваш местността добре е лесно като детска игра да се объркаш тотално, ако разчиташ на пътища по карта. Много от черните пътища не са годни за колело (затова и в доста голяма част от гореизложения маршрут предпочитам да разчитам на асфалта). Дори има някои места, където във всички карти и учебници и по всички правила на науката пише, че има асфалтов автомобилен път (дори в картата ми от 2009), а "на терен" се оказва, че такъв липсва от мнооого години или има следи от някакъв, строен и функционирал преди много години.
Примери имам много

Между другото, отсечката по поречието на Велека, за която Smily пише, че нямало път между Кости и Бродилово, в пътеводителя го дават като караем веломаршрут, НО по СЕВЕРНИЯ бряг в тази част.Като цяло за разстоянията между населените места можеш да се ориентираш по уеб-картите http://www.bgmaps.com и мащаба. Грубо го бях пресметнал преди време около 250 км цялото мероприятие, по подобен маршрут. Сега ме мързи да го смятам. Между повечето села освен "царския път" има и преки черни пътища в туристическата карта, някои определено са само на карта, но други си съществуват и просто трябва да ги хванеш и да следиш за посоката. Няма кой знае колко стръмни и продължителни изкачвания или спускания, които да ти вземат здравето. Все ще има и бутане тук-там. Под асфалтов път разбирай живописни междуселски тесни пътчета от едно време, криволичещи през широколистни гори и през ливади, по които на ден я минат 5-10 коли в двете посоки (включаю граничари и горска стража), я не. Просто е диво, как да го опиша?!



 Re: Велопоход на Странджа?!
 Re: Велопоход на Странджа?!

 Не знам какво толкова и харесвате на природата на Странджа, аз нищо кой-знае колко красиво/забележително/приятно не видях там като ходих миналото лято
 Не знам какво толкова и харесвате на природата на Странджа, аз нищо кой-знае колко красиво/забележително/приятно не видях там като ходих миналото лято  


 . И на другия ден по реката, по реката стигнахме в Синеморец.
 . И на другия ден по реката, по реката стигнахме в Синеморец. 

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта