И аз като колегата
excess съм на същия етап и с подобни виждания за пръв специализиран велосипед. Искам да елиминирам елемента "ентусиазмът на ентусиаста" - когато човек гори, иска най-доброто (според възможностите, дори над тях) и често без да се съобразява с реалностите - кога, къде и колко ще кара. За да не се превърне байкът в
скъп спомен след преминаване на първоначалния ентусиазъм, който се пречка в гаража/коридора/избата/двора.
Та моята реална ситуация изглежда така - търся велосипед за планинско, но не екстремно каране (разбирай - като начало, предимно горски пътища). Последният уикенд направих това упражнение с обикновен градски велосипед (със скорости) - и с него става, ако не си много претенциозен и преценяваш къде да караш и къде да вървиш. Все пак основната ми цел е спорт, чист въздух, приятно прекарване, природа ...
Очевидните и най-съществени недостатъци на този експеримент бяха - недостатъчно здрави спирачки и прекалено тънки гуми.
След това дълго въведение, да задам и принципния си въпрос

, илюстриран с два от велосипедите, посочени от
excess.
Моля за мнения конкретно за сравнение между Cougar и R1 по:
1. Стоманене/Алуминиева рамка - плюсове и минуси;
2. Доскова/V-образна спирачка (тук отварям една скоба - казаха ми, че за да е читава дискова спирачка, трябва да е доста скъпа. В сравнително евтиния Cougar това едва ли е така - става дума за предната спирачка);
3. HDP/MAXX шини;
4. Гуми - Kenda/Camel/други;
5. Вилка Zoom/други (поради впечатлението ми, че Zoom са доста разпространени - поне в този клас)
Надявам се подобен "разбор" да е от полза и за други новаци. А като потрошим тези, ще мислим за по-сериозни модели, ако не се изпари ентусиазмът дотогава.
Предварително благодаря на всички отзовали се за мненията и отделеното време
