Въздушен(газов) vs. Пружинен шок.

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Въздушен(газов) vs. Пружинен шок.

Мнениеот tanec » Съб Юли 11, 2009 4:33 pm

Предстои ми закупуване на шок за новата рамка. Рамката е Krastoff f1 evo (Ram freeride 08). Четох отделните теми за отделните модели не от тях не успях да разбера кое е по добре да се сложи. Рамката ще се кара главно на Драгалевци и други подобни терени (т.е нодолу).
Аватар
tanec
 
Мнения: 329
Рейтинг: 1992
Регистриран на: Пон Апр 25, 2005 8:22 am

Re: Въздушен(газов) vs. Пружинен шок.

Мнениеот d0wnhILL_ » Съб Юли 11, 2009 5:20 pm

Взимай си газов по добър е :agree: :beer:
Аватар
d0wnhILL_
 
Мнения: 58
Рейтинг: 1133
Регистриран на: Сря Юни 03, 2009 1:30 pm

Re: Въздушен(газов) vs. Пружинен шок.

Мнениеот hamak » Съб Юли 11, 2009 5:51 pm

tanec написа:Предстои ми закупуване на шок за новата рамка. Рамката е Krastoff f1 evo (Ram freeride 08). Четох отделните теми за отделните модели не от тях не успях да разбера кое е по добре да се сложи. Рамката ще се кара главно на Драгалевци и други подобни терени (т.е нодолу).



И двата типа шокове според мен си имат своите предимства. Доколкото знам въздушните мисля , че обират по-добре по малките неравности ( или като цяло неравностите ) , а за маслените ( с пружина ) носят повече на тормоз и са по-тежки . Не съм на 100% сигурен в това , за това не твърдя ,че съм прав .. така , че може и да греша .

Най-добре някой по-компетентен по този въпрос да изкаже мнение по темата , но и ти дай малко повече информация за това какво искаш от шок-а , за да не се гадае ... все пак ти ще го караш.
Последна промяна hamak на Съб Юли 11, 2009 5:57 pm, променена общо 1 път
Ако не живееш на ръба , то заемаш твърде много място... !
Аватар
hamak
 
Мнения: 200
Рейтинг: 1323
Регистриран на: Чет Юли 21, 2005 2:03 pm

Re: Въздушен(газов) vs. Пружинен шок.

Мнениеот outfaced » Съб Юли 11, 2009 5:52 pm

d0wnhILL_ написа:Взимай си газов по добър е

e заради такива изказвания трябва да се сложи опция, да се слагат по 5 минуса наведнъж ... :nono:
не че и самия въпрос не заслужава полвината от тях :crap:

tanec написа:Четох отделните теми за отделните модели

толкос си и чел ...
да оставим настрана разликата в теглото (може би над два пъти !!! ... според конкретния избор) без да си наясно какво искаш ти от рамката, няма как ние да познаем, кой шок ще ти пасне. Всеки шок е различен и разликата не е само между въздух и пружина. Самите въздушни и пружинни шокове помежду си според марка, модел, възможности за настройки имат големи разлики също.
Кой е по-дбър се определя най вече от това, кой най много пасва на твоите изисквания за тегло, настройки, работа, удобство, цена и тн.. Ако ти не си знаеш изискванията, не очаквай тука някой да ти ги познае. А ако непременно искаш да караш шок, който харесват другите (а не ти) - седи и слушай акъли като на d0wnhILL.
:peace:
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Въздушен(газов) vs. Пружинен шок.

Мнениеот GECKO » Съб Юли 11, 2009 8:24 pm

Аз както ги виждам нещата, прогресията, както и ниският коефициент на рамката е подходяща за употреба с газов амортисьор с увеличен обем на камерата (тези известни със пропадането в средата на хода си). Fox DHX Air се е доказал като добро решение на конкретната рамка. Monarch на RS също смятам, че ще е удачен, но с някои уговорки. Друго интересно решение би било Manitou Evolver.

И трите написани предлагат добро ниво на настройки, но както е написал колегата горе и 3-те са различни и по този начин характерни но в никакъв случай лоши. Въздушните амортисьори ще предложат една идея по-добро напасване по вкусовете ако ще и дори само с възможностите за финно регулиране на пружината. Иначе като устройство са доста близки... на хартия :)

За последния информацията, която намерих навежда на мисълта, че е доста приятно решение като цяло и също така, че е решен този проблем с пропадането в средата на хода но преки наблюдения нямам.

Един познат ползва рамката с RS Pearl, и това след много каране се оказа, че създава проблем с прегряването и създава едно характерно лепнене. Склонен съм да вярвам, че с Monarch-а това е решено и ще работи една идея по-приятно, но все пак е добре да се има едно на ум. Въпросният мина на FOX DHX пружинен и ако не се лъжа е задоволен от представянето му. От друга страна Monarch-а май е най-лек от всичките изброени, но има малко по-малко настройки.

Друг човек на друга такава рамка ползува FOX DHX Air и впечатленията му за работата бяха прекрасни, особено приложени за надолу. Тук има една хватка, която ще напиша по-долу. Ако не се лъжа успя да си го настрои така, че да му е добре и когато продаде рамката тя продължи да се ползува по същия начин със същият амортисьор доста успешно и остави още един доволен човек. Интересното е че истинските специалисти по окачванията (тези дето имат хубавите уреди за тестване и се занимават с мотори и автомобили на някакви рали шампиони) смятат DHX-а за най "грубо" изпълненият амортисьор за колело и дават за пример амортисьори като Manitou и вече несъществуващите Progresive Suspension. Това е и следващият момент:

3-ти собственик на такава рамка я сглоби с 5th Element Gravity (май така беше модела) въздушен амортисьор. Без преливник и вече доста труден за намиране, но от съвсем малка заигравка беше най-приятният усет от амортисьор и рамка, който съм имал. Това е сравнително нова "връзка" и ще е хубаво ако чете форума да сподели мнението си, когато успее да го изгради. Въпреки това факта е че вече не се произвеждат тези амортисьори но... все някой може да извади късмет.

Надявам се и другите да напишат мнението си тук.

Та... хватката - ако ще се кара надолу удачно решение би било рамката да се кара с по-къс амортисьор (215х63мм). Това ще намали хода съответно на около 170мм но ще направи геометрията доста по-подходяща за нанадолно каране (по-полегат челен ъгъл и малко по-ниско средно) а разликата в дължините не създава усложнения, защото по-късият амортисьор в максимално сгънато положение има не по-малка дължина сравнено 222х70мм (математиката е проста)

За финал аз лично съм доста заинтригуван от рамката но бих я предпочел с 215х63мм газов амортисьор. Личният ми избор би бил Evolver-a. Дали ще е за спускане или за някакъв фрирайдец разликата би била само вилката и евентуално гумите (но това са неща за които не става въпрос тук). В първият случай 180-200мм за малко повече стабилност при скорост във вторият 160мм за да е малко по-леко и повратливо.

Поздрави и успех с избора :beer:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Re: Въздушен(газов) vs. Пружинен шок.

Мнениеот yavka » Съб Юли 11, 2009 8:38 pm

:bowdown: :bowdown: :bowdown:

Toва беше достатъчно. Дори рамката, която аз в бъдеще ще ползвам е карана с fox DHX, но точно заради характеристиката "загряване на въздуха" исках да чуя мнението на по-компетентните от мен колеги. До колкото разбрах от темата е най-добре да се вземе най-висок клас въздушен шок.

Наистина страшно много искам да благодаря на GECKO за изчерпателния отоговор! :agree:

Еdit: Извинявам се (tanec) не видях, че е активиран username-а на брат ми :)
Аватар
yavka
 
Мнения: 529
Рейтинг: 1945
Регистриран на: Пет Май 09, 2008 9:57 pm
Местоположение: София

Re: Въздушен(газов) vs. Пружинен шок.

Мнениеот Metel » Съб Юли 11, 2009 8:59 pm

d0wnhILL_ написа:Взимай си газов по добър е :agree: :beer:

По-добър :rofl:
Аватар
Metel
 
Мнения: 427
Рейтинг: 1751
Регистриран на: Пет Яну 30, 2009 12:52 am
Местоположение: Варна

Re: Въздушен(газов) vs. Пружинен шок.

Мнениеот airborneone » Нед Юли 12, 2009 7:19 pm

Като първи собственик на въпросната рамка :D бих ти казал,
че мнението на Геко е доста точно и изчерпателно :agree:
В най-общи линии, взимай 215/66 DHX Air И не му мисли много много.
:beer:
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Re: Въздушен(газов) vs. Пружинен шок.

Мнениеот d0wnhILL_ » Нед Юли 12, 2009 7:24 pm

Metel написа:
d0wnhILL_ написа:Взимай си газов по добър е :agree: :beer:

По-добър :rofl:


Смисъл по добре работи :D

Ето един пример

http://www.dimibike.com/product_info.ph ... cts_id=951
Аватар
d0wnhILL_
 
Мнения: 58
Рейтинг: 1133
Регистриран на: Сря Юни 03, 2009 1:30 pm

Re: Въздушен(газов) vs. Пружинен шок.

Мнениеот Krismars » Нед Юли 12, 2009 9:32 pm

:offtopic: По темата е, ама не точно. Кой шок е по-добър за Рам ФР 2005г. Манитоу Метел РП, или Перла 3.1? Още не съм пробвал Манитоу-то, ама така или иначе няма да остана доволен, че е с твърда пружина, а аз съм лек и ще трябва да купувам нова, пък самия шок не струва много, така че може направо друг. И да формулирам въпроса- по-добре ли ще работи с Перлата отколкото с Метела? :beer:
ПП Какъв друг шок би работел добре с тази рамка, ще се кара предимно надолу, но платформата ще е в голям плюс. Идеята на колецето е за АМ/ФР ориентирано по-скоро надолу.
Аватар
Krismars
 
Мнения: 1654
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Дек 20, 2005 5:47 pm
Местоположение: Варна

Re: Въздушен(газов) vs. Пружинен шок.

Мнениеот d0wnhILL_ » Нед Юли 12, 2009 10:13 pm

d0wnhILL_ написа:
Metel написа:
d0wnhILL_ написа:Взимай си газов по добър е :agree: :beer:

По-добър :rofl:


Смисъл по добре работи :D

Ето един пример
http://www.dimibike.com/product_info.ph ... ts_id=1717 -Друг е не е предишния !!!


Да се поправя объркал съм шоковете :V:
Аватар
d0wnhILL_
 
Мнения: 58
Рейтинг: 1133
Регистриран на: Сря Юни 03, 2009 1:30 pm

Re: Въздушен(газов) vs. Пружинен шок.

Мнениеот Metel » Нед Юли 12, 2009 11:24 pm

Въздушният шок не работи по добре от пружинения и обратното. На мен например повече ми харесва пружинения шок за агресивно каране, а за xc повече ми харесва въздушния ;)
Аватар
Metel
 
Мнения: 427
Рейтинг: 1751
Регистриран на: Пет Яну 30, 2009 12:52 am
Местоположение: Варна


Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта


cron