Аз както ги виждам нещата, прогресията, както и ниският коефициент на рамката е подходяща за употреба с газов амортисьор с увеличен обем на камерата (тези известни със пропадането в средата на хода си). Fox DHX Air се е доказал като добро решение на конкретната рамка. Monarch на RS също смятам, че ще е удачен, но с някои уговорки. Друго интересно решение би било Manitou Evolver.
И трите написани предлагат добро ниво на настройки, но както е написал колегата горе и 3-те са различни и по този начин характерни но в никакъв случай лоши. Въздушните амортисьори ще предложат една идея по-добро напасване по вкусовете ако ще и дори само с възможностите за финно регулиране на пружината. Иначе като устройство са доста близки... на хартия

За последния информацията, която намерих навежда на мисълта, че е доста приятно решение като цяло и също така, че е решен този проблем с пропадането в средата на хода но преки наблюдения нямам.
Един познат ползва рамката с RS Pearl, и това след много каране се оказа, че създава проблем с прегряването и създава едно характерно лепнене. Склонен съм да вярвам, че с Monarch-а това е решено и ще работи една идея по-приятно, но все пак е добре да се има едно на ум. Въпросният мина на FOX DHX пружинен и ако не се лъжа е задоволен от представянето му. От друга страна Monarch-а май е най-лек от всичките изброени, но има малко по-малко настройки.
Друг човек на друга такава рамка ползува FOX DHX Air и впечатленията му за работата бяха прекрасни, особено приложени за надолу. Тук има една хватка, която ще напиша по-долу. Ако не се лъжа успя да си го настрои така, че да му е добре и когато продаде рамката тя продължи да се ползува по същия начин със същият амортисьор доста успешно и остави още един доволен човек. Интересното е че истинските специалисти по окачванията (тези дето имат хубавите уреди за тестване и се занимават с мотори и автомобили на някакви рали шампиони) смятат DHX-а за най "грубо" изпълненият амортисьор за колело и дават за пример амортисьори като Manitou и вече несъществуващите Progresive Suspension. Това е и следващият момент:
3-ти собственик на такава рамка я сглоби с 5th Element Gravity (май така беше модела) въздушен амортисьор. Без преливник и вече доста труден за намиране, но от съвсем малка заигравка беше най-приятният усет от амортисьор и рамка, който съм имал. Това е сравнително нова "връзка" и ще е хубаво ако чете форума да сподели мнението си, когато успее да го изгради. Въпреки това факта е че вече не се произвеждат тези амортисьори но... все някой може да извади късмет.
Надявам се и другите да напишат мнението си тук.
Та... хватката - ако ще се кара надолу удачно решение би било рамката да се кара с по-къс амортисьор (215х63мм). Това ще намали хода съответно на около 170мм но ще направи геометрията доста по-подходяща за нанадолно каране (по-полегат челен ъгъл и малко по-ниско средно) а разликата в дължините не създава усложнения, защото по-късият амортисьор в максимално сгънато положение има не по-малка дължина сравнено 222х70мм (математиката е проста)
За финал аз лично съм доста заинтригуван от рамката но бих я предпочел с 215х63мм газов амортисьор. Личният ми избор би бил Evolver-a. Дали ще е за спускане или за някакъв фрирайдец разликата би била само вилката и евентуално гумите (но това са неща за които не става въпрос тук). В първият случай 180-200мм за малко повече стабилност при скорост във вторият 160мм за да е малко по-леко и повратливо.
Поздрави и успех с избора
