За касети и контроли...

Този форум е за обмен на информация, свързана с всички видове колоездене извън планинското и велосипеди, различни от маунтин байк - шосейни, пистови, градски, туристически, и т.н., и т.н. Той обаче не е предвиден за обсъждане на най-евтините масови велосипеди, предлагани в изобилие в България! Моля, не занимавайте аудиторията излишно с тях!

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 900 / 900 / 10

Re: За касети и контроли...

Мнениеот Олеомак » Вто Юни 23, 2009 9:43 pm

DstupidBastarD написа:Баце, ако ще да внасят силови полета от Юпитер, баш ми дреме на куру, за година имам 15000+ км на цеца от Кобленц и върви по-добре, отколкото като ми я пратиха швабите. :bowdown:


Не ще и съмнение, че това е така. Очевидно си много запален, за което най-категорично те приветствам. Просто преди малко поясних как стават тия неща с добрите велосипеди на цени до 1000 евро. И през ум не ми минава да омаловажавам постиженията ти или пък още по-малко да подценявам техническите способности на т. нар. Цеца от Кобленц.
Желя ти още много по 15000 + върху седлото й! Както и вятър в гърба! :beer:
Олеомак
 
Мнения: 99
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Съб Юни 21, 2008 4:41 pm

Re: За касети и контроли...

Мнениеот DstupidBastarD » Вто Юни 23, 2009 9:47 pm

Остави ги мойте "постижения", баце, става дума, че цеца си е качествено колело. Немаш си идея колко гламаво карам, падания, тва-онова, а досега само гуми съм сменял. Сори, ма нема да препоръчам къфто и да е Драг, като знам кво представлява цеца и като цената й е по-ниска от аналогичния "български" уникат. :nono:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Re: За касети и контроли...

Мнениеот Олеомак » Вто Юни 23, 2009 9:55 pm

stilo написа:Да уточним: 8-степенен дуал контрол Ultegra, на 7-скоростна касета отзад.
Sora-та имат 7-ца, но не ми вдява доверие нещо. :dontknow:

Не мисля, че първото може да се изпълни от чисто механична гледна точка. Ще се наложи подмана на задна касета (от 7 на 8, 9 или 10) и на верига, за да монтираш Ултеграта. Не е изключена подмяна и на курбелите.
Колкото до Сора 7-степенен дуал контрол, въобще не е върху сладоледа, където се намират Ултегра или Дюра Ейс, но върши добра работа. Друг е въпросът, че трудно би намерил тия команди като нови из магазините в България.
Олеомак
 
Мнения: 99
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Съб Юни 21, 2008 4:41 pm

Re: За касети и контроли...

Мнениеот Олеомак » Вто Юни 23, 2009 9:58 pm

DstupidBastarD написа:Остави ги мойте "постижения", баце, става дума, че цеца си е качествено колело. Немаш си идея колко гламаво карам, падания, тва-онова, а досега само гуми съм сменял. Сори, ма нема да препоръчам къфто и да е Драг, като знам кво представлява цеца и като цената й е по-ниска от аналогичния "български" уникат. :nono:


Така да бъде. Повече няма да споменавам тия пущини блейдовете, без да съм уточнил комисионната си от бай Драго Кузов. Наздраве за Цеца! :beer:
Олеомак
 
Мнения: 99
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Съб Юни 21, 2008 4:41 pm

Re: За касети и контроли...

Мнениеот crib » Вто Юни 23, 2009 9:58 pm

DstupidBastarD написа:Остави ги мойте "постижения", баце, става дума, че цеца си е качествено колело. Немаш си идея колко гламаво карам, падания, тва-онова, а досега само гуми съм сменял. Сори, ма нема да препоръчам къфто и да е Драг, като знам кво представлява цеца и като цената й е по-ниска от аналогичния "български" уникат. :nono:

Дори да не беше по-евтина, рамките от кобленц винаги се нареждат добре по тестовете в немските списания. А и немските колела са си други, навремето имах един Hercules, по който нямаше един "марков" чарк, но 8000 км съм го карал, поддържайки го със швейцарско ножче, клещи и (!) готварско олио. Не мръдна нищо по него.
crib
 
Мнения: 345
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Авг 21, 2008 11:20 am
Местоположение: софия

Re: За касети и контроли...

Мнениеот Grash » Вто Юни 23, 2009 10:51 pm

stilo написа:Да уточним: 8-степенен дуал контрол Ultegra, на 7-скоростна касета отзад.
Sora-та имат 7-ца, но не ми вдява доверие нещо. :dontknow:


Баце, за последен път ти казвам, няма причина да се притесняваш. Dual Control механизмите на Shimano се сглобяват само в Япония. Иначе такива 7-ци би трябвало да можеш да намериш, ако се свържеш с Веломания.
Изображение
Аватар
Grash
 
Мнения: 1171
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 9:49 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: За касети и контроли...

Мнениеот marsa » Вто Юни 23, 2009 11:23 pm

crib написа:поддържайки го ... готварско олио.
По тоя начин окепазих една вилак зуум, която после се наложи да чистя с... е с кво може - с веро :), както и една рибарска макара (тя с маргарин, вместо грес). Е, само първите дни лъхаха на манджа, после на развалено.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: За касети и контроли...

Мнениеот Олеомак » Сря Юни 24, 2009 10:02 am

Grash написа:Баце, за последен път ти казвам, няма причина да се притесняваш. Dual Control механизмите на Shimano се сглобяват само в Япония. Иначе такива 7-ци би трябвало да можеш да намериш, ако се свържеш с Веломания.


:) :) Япония, та Япония .... :) Дет' се вика - комплиментирам те учтиво за упоритостта и последователността. Нека бъде Япония. :) Един японски механик в заводите на "Шимано" получава по около 30 и кусур евро на отработен човекочас, т.е. към 70-на лева. Е, как тогава, колега, "японската" "Сора 7" ще прелети цяла Азия, ще бъде обмитена, ще й праснат хишниците от Веломания своята надценка и ще се монтира на въпросния Пинко за около 150-200 лв. Абсолютен Но уей! Но нека бъде Япония, щом ти допада ... :idea:
По-важният въпрос за колегата Stilo е да провери характеристиките на задния си дерайльор (брой на зъбчетата на ролките, капацитет, до колко е разлуфтен или с разтегната пружина, има ли винт за реглаж на разстоянието между рамото на дерайльора и задните венци, регулаторът за опън на жилото на степени ли е или плавно отпуска и стяга), както и разстоянието между плочите на касетата. Може да се плучи разнобой между хода на лоста на дуал контрола и местенето на веригата по венците отзад.
Всъщност изписахме маса незначителни неща и никой не се сети да попита какви са, аджеба, двата дерайльора като марка и година на производство ... :magnify:
Олеомак
 
Мнения: 99
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Съб Юни 21, 2008 4:41 pm

Re: За касети и контроли...

Мнениеот Grash » Сря Юни 24, 2009 10:16 am

Олеомак написа::) :) Япония, та Япония .... :) Дет' се вика - комплиментирам те учтиво за упоритостта и последователността. Нека бъде Япония. :) Един японски механик в заводите на "Шимано" получава по около 30 и кусур евро на отработен човекочас, т.е. към 70-на лева. Е, как тогава, колега, "японската" "Сора 7" ще прелети цяла Азия, ще бъде обмитена, ще й праснат хишниците от Веломания своята надценка и ще се монтира на въпросния Пинко за около 150-200 лв. Абсолютен Но уей! Но нека бъде Япония, щом ти допада ... :idea:


Баце евала и за твоята упоритост... Никъде не съм казал че командите са сглабяни в Япония, говоря за самият механизъм. Поинтересувай се, прочети малко и ще видиш какво имам в предвид. И въпреки всичко, дори и да са правени в Горна Малина тия команди, са се доказали с безпроблемната си работа и издръжливост... Основната ми идея е че Sora компонените са си на много добро ниво и не би трябвало хората да се отнасят с недоверие, само защото е най-ниската серия на Shimano за шосе :peace:

Edit:
Олеомак написа:Просто погледни становището си 2 поста по-нагоре. Последно - тия ваджии са сглобявани в Япония или не? :) :)

Ето за да ти е по-лесно, даже съм увеличил ключовата дума :D
Grash написа:Dual Control механизмите на Shimano се сглобяват само в Япония

Но както и ти каза, няма значение.
Последна промяна Grash на Сря Юни 24, 2009 10:49 am, променена общо 2 пъти
Изображение
Аватар
Grash
 
Мнения: 1171
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 9:49 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: За касети и контроли...

Мнениеот Олеомак » Сря Юни 24, 2009 10:32 am

Grash wrote: Баце, за последен път ти казвам, няма причина да се притесняваш. Dual Control механизмите на Shimano се сглобяват само в Япония. ...

Grash wrote: ...Никъде не съм казал че командите са сглабяни в Япония ...


Е, ти направо ме запокити в тимпаните барабар със смокинга и белите ми чорапки ... Последно - тия ваджии са сглобявани в Япония или не? :) :)
Приемам, че си чел многократно повече от мен :), но комай съвсем се объркахме с тая пуста Япония ... Абе, Япония като за Япония. Очевидно харесваш Марко Семов ... :)
Да изоставим този спор, ако не възразяваш. Аз оттеглям становището си. Да бъде така, както искаш. Единственото, което исках, е да бъда полезен на Stilo, но ми се струва, че не успях.
Приеми моите уверения в отличната си към теб почит! Наздраве! :beer:
Олеомак
 
Мнения: 99
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Съб Юни 21, 2008 4:41 pm

Re: За касети и контроли...

Мнениеот Олеомак » Сря Юни 24, 2009 11:01 am

Grash написа:Ето за да ти е по-лесно, даже съм увеличил ключовата дума :D Dual Control механизмите на Shimano се сглобяват само в Япония.


Днес, благодарение на тази дискусия, научих нещо съвършено ново за мен. Dual Control механизмите, каквото и да означава това, всъщност не е команди на велосипед. Благодаря за това уточнение. За мен то бе съществено. Горко ридаещ, отивам за назидание да запокитя в морето "дуал контрол механизмите си", ако въобще съм наясно вече какво точно са тези пущини ... :crap:

И още нещо - "Сора" не е най-ниският клас компоненти на "Шимано" за шосейно колоездене. През настоящата година под "Сора" са серията "2200" и такива без наименование. Те пък се правят в Малайзия, Китай и Тайван. Това е положението.
Олеомак
 
Мнения: 99
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Съб Юни 21, 2008 4:41 pm

Re: За касети и контроли...

Мнениеот stilo » Сря Юни 24, 2009 12:25 pm

Олеомак написа:...По-важният въпрос за колегата Stilo е да провери характеристиките на задния си дерайльор (брой на зъбчетата на ролките, капацитет, до колко е разлуфтен или с разтегната пружина, има ли винт за реглаж на разстоянието между рамото на дерайльора и задните венци, регулаторът за опън на жилото на степени ли е или плавно отпуска и стяга), както и разстоянието между плочите на касетата. Може да се плучи разнобой между хода на лоста на дуал контрола и местенето на веригата по венците отзад.
Всъщност изписахме маса незначителни неща и никой не се сети да попита какви са, аджеба, двата дерайльора като марка и година на производство ... :magnify:


Ето един съществен отговор по темата - разбирам че може да възникне проблем в превключването поради разликата в ширината между зъбците на касетата и дължината в хода на превключване на командата. Ако е 7 към 7 или 8 към 8 такива проблеми не съществуват, защото разстоянията и хода са синхронизирани, но от 8 към 7 - не. АЗ мислех че просто ограничаване на едната излишна скорост ще е
достатъчно, но явно не е. Значи на по-късен етап ще се сменя цялото задно движение.
Ако дотогава не размисля и туря качествената и с още по-японски механизъм 7-степенна команда на SORA. :beer:
Аватар
stilo
 
Мнения: 545
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 17, 2009 8:40 am
Местоположение: on the road

Re: За касети и контроли...

Мнениеот brumbar » Сря Юни 24, 2009 12:58 pm

Баце, не хващам нищо от Шимански части, но ако смениш дистанционните втулки на твоята 7-ца с тези на 8-ца разстоянияти между зъбчатките би трябвало да си пасне и да няма проблем с превкючването - с 8-ца Дуал Контрол :agree:
No Pain, No Gain
Аватар
brumbar
 
Мнения: 550
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Авг 04, 2006 9:59 am
Местоположение: Bulgaria

Re: За касети и контроли...

Мнениеот DstupidBastarD » Сря Юни 24, 2009 12:58 pm

stilo написа:
Олеомак написа:...По-важният въпрос за колегата Stilo е да провери характеристиките на задния си дерайльор (брой на зъбчетата на ролките, капацитет, до колко е разлуфтен или с разтегната пружина, има ли винт за реглаж на разстоянието между рамото на дерайльора и задните венци, регулаторът за опън на жилото на степени ли е или плавно отпуска и стяга), както и разстоянието между плочите на касетата. Може да се плучи разнобой между хода на лоста на дуал контрола и местенето на веригата по венците отзад.
Всъщност изписахме маса незначителни неща и никой не се сети да попита какви са, аджеба, двата дерайльора като марка и година на производство ... :magnify:


Ето един съществен отговор по темата - разбирам че може да възникне проблем в превключването поради разликата в ширината между зъбците на касетата и дължината в хода на превключване на командата. Ако е 7 към 7 или 8 към 8 такива проблеми не съществуват, защото разстоянията и хода са синхронизирани, но от 8 към 7 - не. АЗ мислех че просто ограничаване на едната излишна скорост ще е
достатъчно, но явно не е. Значи на по-късен етап ще се сменя цялото задно движение.
Ако дотогава не размисля и туря качествената и с още по-японски механизъм 7-степенна команда на SORA. :beer:




Баце, не знам дали е по темата, но ше ти споделим скромния си опит с Ралито. Като го зех, имаше седмичка отзаде - 14/28, но аз съм прекалено амбицьозен за тех и след като бате Любо ми направи над 3мин. разлика от Драгоман до Люлин в началото на миналата година, реших, че е крайно време да преминем на качествено по-ново ниво скорости и си турих осмичка от байк (11-32). Не я турих сам, а маестро Дженко, но за кинтите дето ми ги зе, едва ли се е вложил особено. Се пак, резултатът беше такъв, че и досега си се включват и осемте зъбчета (командите на Ралито са полцови, на кормилото) и сичко е наред. Не знам доколко тва ше ти е полезно инфо, но реших, че требва да го споделим. :magnify:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Re: За касети и контроли...

Мнениеот crib » Сря Юни 24, 2009 1:04 pm

stilo написа:Ето един съществен отговор по темата - разбирам че може да възникне проблем в превключването поради разликата в ширината между зъбците на касетата и дължината в хода на превключване на командата. Ако е 7 към 7 или 8 към 8 такива проблеми не съществуват, защото разстоянията и хода са синхронизирани, но от 8 към 7 - не. АЗ мислех че просто ограничаване на едната излишна скорост ще е
достатъчно, но явно не е. Значи на по-късен етап ще се сменя цялото задно движение.
Ако дотогава не размисля и туря качествената и с още по-японски механизъм 7-степенна команда на SORA. :beer:

Питай някой механик по-добре, не виждам основателна причина да не станат. Виж тук: http://www.bikeradar.com/forum/viewtopic.php?p=15418112
crib
 
Мнения: 345
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Авг 21, 2008 11:20 am
Местоположение: софия

Re: За касети и контроли...

Мнениеот Олеомак » Сря Юни 24, 2009 1:19 pm

stilo написа: Ако дотогава не размисля и туря качествената и с още по-японски механизъм 7-степенна команда на SORA. :beer:


Независимо от факта, че се показах като голям заядливец в тази тема с колегата Grash, за което му поднасям моите извинения, ако се е почувствал засегнат, мисля, че това решение да си потърсиш дула контрол "Sora ST 3300 7" е най-оптималното за теб. Здрави, непретенциозни и прецизни са тези дуал контроли, както има добрината да посочи и самият Grash. Вършат отлична работа. И най-вече са японски ... ;)
Олеомак
 
Мнения: 99
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Съб Юни 21, 2008 4:41 pm

Re: За касети и контроли...

Мнениеот DstupidBastarD » Сря Юни 24, 2009 1:26 pm

Олеомак написа:
stilo написа: Ако дотогава не размисля и туря качествената и с още по-японски механизъм 7-степенна команда на SORA. :beer:


Независимо от факта, че се показах като голям заядливец в тази тема с колегата Grash, за което му поднасям моите извинения, ако се е почувствал засегнат, мисля, че това решение да си потърсиш дула контрол "Sora ST 3300 7" е най-оптималното за теб. Здрави, непретенциозни и прецизни са тези дуал контроли, както има добрината да посочи и самият Grash. Вършат отлична работа. И най-вече са японски ... ;)



Да, баце, съвсем си прав, а аз мога само да допълна мнението ти, че думата "оптимално" я степенува само баце Ставрев от евроспорта, некои особено интелигентни футболни коментатори, както и евгени минчев. Практически звучи така: Сора, по-Тиагра, най-Ултегра. Или нещо таково. :nono:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Re: За касети и контроли...

Мнениеот Олеомак » Сря Юни 24, 2009 1:42 pm

DstupidBastarD написа: Да, баце, съвсем си прав, а аз мога само да допълна мнението ти, че думата "оптимално" я степенува само баце Ставрев от евроспорта, некои особено интелигентни футболни коментатори, както и евгени минчев. Практически звучи така: Сора, по-Тиагра, най-Ултегра. Или нещо таково. :nono:


Абсолютен къс камерунски удар върху моята всезнайковщина. :) :agree: Благодаря ти за съвсем точната намеса ... Това че изтърсих "най-оптимално", си е доста нелепо ... :) Звучи почти като "най-бременна жена". Никога не съм допускал, че ще попадна в една компания с незабравимия Евгени Минчев, но ето, че се случи .:) Там ми е мястото.
А къс камерунски удар означава силен удар с копие в задника от много близко разстояние. :) Наздраве!
Последна промяна Олеомак на Сря Юни 24, 2009 1:48 pm, променена общо 1 път
Олеомак
 
Мнения: 99
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Съб Юни 21, 2008 4:41 pm

Re: За касети и контроли...

Мнениеот DstupidBastarD » Сря Юни 24, 2009 1:46 pm

И аз ти благодаръ, братко! Не знаех за камерунския удар. Човек се учи докато е жив, тва е готиното на интернета, секи ден научаваш по нещо ново! :bowdown:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Re: За касети и контроли...

Мнениеот stilo » Сря Юни 24, 2009 4:29 pm

"Шаманската касета" е неразглобяема (това да не е Кампаньоло та да може сам да си редиш зъбчатките според дебелината на прасците :)) ... остава варианта да се сменя цело задно движение за да пасне с 8-ца Ultegra контрола или да се фърлят 199 лева в префалена 7-ца "Сопа".
Втория вариант не ме блазни нещо.
Аватар
stilo
 
Мнения: 545
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 17, 2009 8:40 am
Местоположение: on the road

Re: За касети и контроли...

Мнениеот blitz0 » Сря Юли 15, 2009 9:36 pm

Каква е разликата м/у различните класове монтаж Шимано-600,105,Sora,Tiagra,Ultegra,Dura Ace?
Примерно имаме Ultegra 10-ka i Dura Ace 10-ka?
blitz0
 
Мнения: 75
Рейтинг: 1273
Регистриран на: Сря Юли 01, 2009 12:45 pm

Re: За касети и контроли...

Мнениеот TeDo_BaPHa » Сря Юли 15, 2009 9:38 pm

blitz0 написа:Каква е разликата м/у различните класове монтаж Шимано-600,105,Sora,Tiagra,Ultegra,Dura Ace?
Примерно имаме Ultegra 10-ka i Dura Ace 10-ka?


Материали, тегло, технологии на изработка, внесени технологии.
ХОРА, ИЗПОЛЗВАЙТЕ ТЪРСАЧКАТА, ТЯ Е НАПРАВЕНА ЗА ДА ВИ УЛЕСНИ!!!
Cipokrila Zizibaga написа:p.s. Ако сте неосъзнат пубер на не повече от 14 и половина , или ми предлагате бартери за всякакъв вид бяла или черна техника, други предмети или човешки органи, моля не ме търсете.
Аватар
TeDo_BaPHa
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 13, 2007 9:31 pm
Местоположение: Варна

Re: За касети и контроли...

Мнениеот marsa » Чет Юли 16, 2009 3:01 am

Е, вече има и електронен Dura Ace, който представлява нова технология и все пак има по- значителна разлика в работата с него.

Иначе за масовия потребител основните осезаеми разлики са тегло и дизайн.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: За касети и контроли...

Мнениеот DstupidBastarD » Чет Юли 16, 2009 6:13 am

blitz0 написа:Каква е разликата м/у различните класове монтаж Шимано-600,105,Sora,Tiagra,Ultegra,Dura Ace?
Примерно имаме Ultegra 10-ka i Dura Ace 10-ka?



Разликата м/у 105, Ултеграта и Дура-ейса (и трите имат десетнка), както и по-ниските Шимано, е в теглото, баце. Иначе са едни и същи боклуци. Ако ше си туграш Шимано, земи си максимум Тиагра, другото е "мъни ин дъ уинд". :popcorn:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Re: За касети и контроли...

Мнениеот Олеомак » Чет Юли 16, 2009 1:36 pm

Дюра ейсовете са професионални машинарийки все пак. Нека не забравяме това. Например при ускорение от около 700-800 м. заден дерайльор дюра ейс мести веригата без грам девиация накъдето си помислиш. Това може да го направи около 20-30 хиляди пъти, докато на тиаграта зъбчетата на обтегача доста ще се позаоблят, ако въобще останат по местата си. Да не говорим колко прецизно се държат командите на тежък оборот на дюра ейса ... Инак в общи линии положението е такова, каквото го описва колегата DstupidBastarD - при колоездене за кеф и развлечения всичко след тиагра е наистина "денги на ветер" :) Дет' се вика у Одеса, "Пиво без водки - денги на ветер" ... :beer:
Олеомак
 
Мнения: 99
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Съб Юни 21, 2008 4:41 pm

Re: За касети и контроли...

Мнениеот Grash » Съб Юли 18, 2009 10:19 am

Аз смятам, че 105 е най-добрият вариант за непрофесионалисти, които все пак карат повечко.
Изображение
Аватар
Grash
 
Мнения: 1171
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 9:49 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: За касети и контроли...

Мнениеот rosty_sz » Съб Юли 18, 2009 5:32 pm

Реших и аз да кажа нещо по темата.
1. В ръцете си държа 8 -ца дюрейс и 7-ца Шимано но не виждам да пише какъв клас е. Като ги сложа една до друга се вижда че има малка разлика в дебилината на дистанционните втулки, което означава че няма да може да се управлява 7-ца с команда за осмица.
2. Идеята на Бръбъра е много добра. Няма никакъв проблем касетата да се раздели на отделни венци и се сменят дистанционните вулки. Касетата се държи цяла от три нитчета, премахват се главичките на нитовете чрез изпиляване или с помоща на дрелка и касетата се разделя на венчета. поставянето на нитовете после не е нужно.
3. Карам със Сора контроли и за сега нямам проблеми. Носят се приказки че всичко им било пластмаса. Няма такова нещо лично ги поразглобих внимателно и ви уверявам, че осноните движещи се елементи са стоманени. Естествено, че тиаграта изглежда и сигурно работи по-добре, а утеграта още по добре , но всеки спроед джоба си се простира.
4. Абсолютно споделям мнението, че повече от тиагра за любителско каране е пари на вятъра.
ТЪРСЯ ШИМАНСКА ПЛОЧА 39 ЗЪБА
rosty_sz
 
Мнения: 163
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Съб Окт 27, 2007 5:30 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: За касети и контроли...

Мнениеот rosty_sz » Съб Юли 18, 2009 7:41 pm

Ходих да покарам и като се размислих има вероятност венчетата на седмицата да са по дебели от венчетата на осмицата и и от там да се получава разминаването във височините като слагамдвете касети една до друга. В момента нямам под ръка шублер, но в понеделник ще примеря и ще пиша какъв е резолтата. Ако разликата е във венчетата няма да може да стане номера със смяна на втулките ,но пак има вариант - взима се осмица разпада се касетата по описания по горе начин маха се едно венче и се монтира. При този вариант няма начин да не стане.
ТЪРСЯ ШИМАНСКА ПЛОЧА 39 ЗЪБА
rosty_sz
 
Мнения: 163
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Съб Окт 27, 2007 5:30 pm
Местоположение: Стара Загора

Предишна

Назад към Други видове колоездене

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта