ето самото колело http://www.balkan.bg/Reactor2008/images/balkan2008/pricelist/78/26.jpg
взех си го понеже не търся скъпо - все пак карам от нас до работа - и обратно.
Проблема го открих преди седмица - и оттогава не го карам колелото , а то ми е наложително . Поради гадните пътища , и от това че колелото което си взех беше евтино - се прецакаха двете втулки на шарнирните болтове . По точно аз си мислих че са самите болтове - но ми казаха че се прецакват втулките понеже са от евтина пластмаса.Забелязах че когато карам по шосето - и въртя педалите - гледам задната част на рамката - тя се движи зиг-заг видимо . Един ден клекнах до колелото и забелязах предната планка ( долната част на планката ) която държи шока да е откъртена от рамката.
вчера го разглобих колелото и се оказаха виновни самите втулки - имат хлабина спрямо шарнирните болтове - ще ми ги правят от Полиамид .
сега идва другият въпрос - понеже оригинално колелото се дава със шок ( 650 lb ) като седна - аз тогава бях около 77 кила - пружината се свиваше почти на максимално - и като се движа при лека неравност и се удря на метал ( свива ) - минах покрай магазините за колелета - и максималната твърдост беше 750 lb - отначало беше супер - ама сега се свива понеже сега съм 84 кила


въпроса ми е :
понеже ще слагам нова плаkа ( старите са две пластини заварени към рамката ) новият вариянт е две П-обрасни профилчета събрани един към друг и все едно се вижда О-образна планта .
http://free.hit.bg/maddoktor/planka.jpg
предполагам ако променя местонахойдението на преднатапланка - снимката на колелото ми ( червената планка ) по-надоло или по-нагоре ще промени силата приложена на пружината .
целта ми е да я свивам по-трудно.
принудих се да си ремонтирам колелото - понеже гледам ниска цена . ако си купя някоя рамка - друга - ще се наложи да купувам средно движение , вилка - понеже моите няма да мога да ги ползвам.