ремонтиране на рамка

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

ремонтиране на рамка

Мнениеот MadBoy79 » Чет Авг 06, 2009 8:24 am

здравейте - понеже не успях да открия подобна тема която да вмъкна питане свързано с моят въпрос - се принудих да пусна нова тема.
ето самото колело http://www.balkan.bg/Reactor2008/images/balkan2008/pricelist/78/26.jpg
взех си го понеже не търся скъпо - все пак карам от нас до работа - и обратно.

Проблема го открих преди седмица - и оттогава не го карам колелото , а то ми е наложително . Поради гадните пътища , и от това че колелото което си взех беше евтино - се прецакаха двете втулки на шарнирните болтове . По точно аз си мислих че са самите болтове - но ми казаха че се прецакват втулките понеже са от евтина пластмаса.Забелязах че когато карам по шосето - и въртя педалите - гледам задната част на рамката - тя се движи зиг-заг видимо . Един ден клекнах до колелото и забелязах предната планка ( долната част на планката ) която държи шока да е откъртена от рамката.

вчера го разглобих колелото и се оказаха виновни самите втулки - имат хлабина спрямо шарнирните болтове - ще ми ги правят от Полиамид .
сега идва другият въпрос - понеже оригинално колелото се дава със шок ( 650 lb ) като седна - аз тогава бях около 77 кила - пружината се свиваше почти на максимално - и като се движа при лека неравност и се удря на метал ( свива ) - минах покрай магазините за колелета - и максималната твърдост беше 750 lb - отначало беше супер - ама сега се свива понеже сега съм 84 кила :) явно съм дигнал мускулна маса или мастна маса :D
въпроса ми е :
понеже ще слагам нова плаkа ( старите са две пластини заварени към рамката ) новият вариянт е две П-обрасни профилчета събрани един към друг и все едно се вижда О-образна планта .
http://free.hit.bg/maddoktor/planka.jpg
предполагам ако променя местонахойдението на преднатапланка - снимката на колелото ми ( червената планка ) по-надоло или по-нагоре ще промени силата приложена на пружината .

целта ми е да я свивам по-трудно.

принудих се да си ремонтирам колелото - понеже гледам ниска цена . ако си купя някоя рамка - друга - ще се наложи да купувам средно движение , вилка - понеже моите няма да мога да ги ползвам.
MadBoy79
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Пон Май 11, 2009 9:01 pm

Re: ремонтиране на рамка

Мнениеот veskoz » Чет Авг 06, 2009 8:36 am

Здравей колега. Еми някой не е смятал като е правил колелото. Аз съм 83 kg и 600 lbs не мога да я смачкам до долу 350 да, с малко зор.
Според мен ще се озориш в начинанието си. Планките които си замислил дори да станат трудно ще ги завариш тъй като желязото на рамката е доста тънкостенно. Моят съвет е да се ориентираш към друг велосипед с твърда рамка. Направи си сам точно с този велосипед е да си подритваш здравната книжка. Съжалявам ако съм те разочаровал... но...все пак успех, ако си решил да го правиш. :peace:
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: ремонтиране на рамка

Мнениеот ico 1 » Чет Авг 06, 2009 3:22 pm

Рамка "леопард" е евтин вариант и всичко от твоето колело ще и пасне,защото е с normalsize чело и е за седалкова тръба 25.4 като твоята:http://www.dimibike.com/product_info.php?cPath=41_115&products_id=1066. Повече няма да имаш проблеми с втулки и пружинки. Иначе, дори и да оправиш твоята ще решиш временно проблема,а и е опасно за здравето.
Аватар
ico 1
 
Мнения: 1774
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 25, 2008 8:19 pm
Местоположение: Варна

Re: ремонтиране на рамка

Мнениеот MadBoy79 » Чет Авг 06, 2009 8:24 pm

ами днеска му сложих втулките - и паснаха супер - няма луфт.
отказах се да търся къде да е планката - оставям я на оригиналното място - откъснатата част отдоло на планката ще се среще и между нея и тръбата на рамката ще вмъкнем полутръба - която ще легне идеално - заварена няма къде да мръдне . Колкото до пружина - сменихме я с някаква на клапан на булдозер - малко по-дълга е - и пасна супер като твърдост .
пример
когато карах със стандартна за колело 750 lb = по време на каране все едно съм на лодка ( нагоре надоле ) , а с тази пружина пак леко я свивам - ама вече ме държи стабилно и не ме тласка , нито се сгъва на максимум за да чуя удар на метал .
знам че е рисковано - ама има много по-рискови неща от това да карам ремонтирано колело :)
MadBoy79
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Пон Май 11, 2009 9:01 pm

Re: ремонтиране на рамка

Мнениеот MadBoy79 » Пет Авг 07, 2009 8:06 pm

здравейте - днеска се наех със следващата задача : профилактика на вилка -
направиха ми шестограм с който да разглобя вилката - и конструкцията ми се разясни :
две пружини 90 мм ( дълги ) а като се свиват стават на 45 мм.
вътре са пъхнали и малки меки гумички в самата пружина и толкова :)
питането ми е следното - гледах в един сайт за колелета - пружина 120 мм ход - това значи ли че тя е 240 мм дълга
понеже максимума мога да пъхна 150мм пружина , диаметър - 25мм.
MadBoy79
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Пон Май 11, 2009 9:01 pm

Re: ремонтиране на рамка

Мнениеот ico 1 » Пет Авг 07, 2009 9:22 pm

Каква ти е целта? Увеличаване на хода няма да стане, по-твърда да я правишняма смисъл, защото тя сама ще се втвърди след време (зимата ще е изцяло твърда) ;) .По-мека също е безсмислено,защото хода и е много малък :dontknow:
Аватар
ico 1
 
Мнения: 1774
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 25, 2008 8:19 pm
Местоположение: Варна

Re: ремонтиране на рамка

Мнениеот MadBoy79 » Пон Авг 10, 2009 6:57 pm

ами като я огледах видях следното :
Ако гледаме външната тръба на вилката в нея има сложен един черен тампон или както там се води - който слижи да уплътни разликата между външната и вътрешната тръба и да я води само нагоре - надоло .
След като помислих - осъзнах че вътрешната по-малка тръба - долният и край трябва да бъде точно на ръба на този тампон или малко по-надоло - за да не се клати . След като измерих разстоянието от долната част на този тампон до доло където е края на тръбата и където се опира пружината имам 120 мм. дължина.
което ми дава възможност ако поръчам пружина която при свито състояние да е 30 мм. - ще имам работен ход максимално 100 мм.
оригиналните пружини са 95 мм - които ми дават ход на вилката 40 до 45мм. едната пружина иска 50 кила за да се свие - двете сложени = 100 кила - ама ми е твърда. Аз поемам неравностите по пътя вместо вилката :)
Днеска намерих 120мм меки пружини - всяка иска 25 кила. сложих всичко и ако седна на колелото - се свива максимално и няма сила се върне .

От този експеримент си взех поука - пружините които трябва да поръчам да са : 35 кила ( двете заедно правят 70 кила на вилката ) и 40 кила ( двете заедно правят 80 кила на вилката - за да може да е по-мека от сложената във вилката и да има сила се върне - предполагам трябва моето тегло което е 84 кила - да отговаря на силата на свиване на вилката ? Ако е така значи ще ми трябват между 80 кила и 95 кила сила за свиване на вилката ?

Целта ми е не да си направя вилката като скъпите модели ТО Е НЕВЪЗМОЖНО - а да си пооправя иначе гадната вилка - нямам много средства за нова вилка .
MadBoy79
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Пон Май 11, 2009 9:01 pm

Re: ремонтиране на рамка

Мнениеот ico 1 » Пон Авг 10, 2009 8:26 pm

Не търси по-голям ход от заводския за тази вилка (то за никоя вилка не е препоръчително). Цялата и конструкция и материала от който е направена няма да издържат някой ден. С меки пружини също ще се разбие. Zoom CH-381 е вилката,ако не се лъжа. Уважавам усилията ти, но от опит знам, че такава вилка се кара, докато се разлуфти и после се хвърля. Ако твоята все още няма голям луфт, просто и смазвай тръбите от време на време и колкото твърда, толкова :D. Живот и здраве, по нататък - по-хубаво колело!
Аватар
ico 1
 
Мнения: 1774
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 25, 2008 8:19 pm
Местоположение: Варна

Re: ремонтиране на рамка

Мнениеот MadBoy79 » Вто Авг 11, 2009 11:57 am

мисля че успях с начинанието , като същевременно си запазих оригиналният ход.
оригиналните пружини са ми 90мм - взех две пружини като между тях има една втулка която не им дава да се измятат . Едната е дълга 60мм и иска 25 кила сила за да се свие , а другата е 40 мм. и иска 50 кила сила .
когато са поставени една над друга - видях че силата приложена върху тях се дели равномерно на двете пружини .
след като покарах няколко метра установих следното - много по-добро поемане на вибрациите по пътя . когато се опитвам да натисна кормилото надоло и да свия пружината имам до едно положение мек ход - а за да свия нацяло трябва да легна на кормилото .
друг тест беше следното - като седна на колелото в ноемално положение имам ход 15мм. , а целият ми ход е 37мм. чел съм че трябва вилката при този тест да хлътне с 1/3 от максималният ход. което аз съм го постигнал .
като цяло забелязах подобрение - което търсих - да обира леките вибрации и същевременно да не е мека :)

тия дни ще го тествам на каране при дълъг път - от нас към работа за да съм сигурен - и ако се представи добре ОК , ако ли не ще залягам още над четене и мислене :)
MadBoy79
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Пон Май 11, 2009 9:01 pm

Re: ремонтиране на рамка

Мнениеот MadBoy79 » Вто Авг 11, 2009 3:20 pm

направих един хубав тест :
1. каране по шосето където има неравности
2. каране по павета
3. минаване през малки ями ( дълбоки 2 до 3 пръста )
4. минаване през ниски бордюри ( високи неповече от 2 пръста )

сега относно тест 1. колелото се държа супер - в смисъл че си карам с около 30 - 35 км. и се поемат неравностите от вилката - усещането е че удря на гума .

относно тест 2. се усети много добре свяко паве - цялото кормило и колело вибрираха :) ако беше нощно време и нямаше никой = щях да получа оргазъм :D

относно тест 3 и 4 също преработката се оказа добре - понеже пак успя да поеме неравносттите .

понеже съм сложил една много мека пружина и предполагам тя се свива лесно ( иска 25 кила ) мога да поръчам малко по-твърда . Но засега колелото може да се кара - все пак аз през пътя по който минавам всеки ден няма павета .
MadBoy79
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Пон Май 11, 2009 9:01 pm

Re: ремонтиране на рамка

Мнениеот Ozzie » Вто Авг 11, 2009 3:41 pm

MadBoy79 написа:направих един хубав тест :
2. каране по павета

относно тест 2. се усети много добре свяко паве - цялото кормило и колело вибрираха :)

всъщност с една работеща вилка не би усетил никакви вибрации
нито в кормилото, нито по колелото
но щом имаш желанието и нервите да си губиш времето и средствата по това "колело", твоя воля :)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: ремонтиране на рамка

Мнениеот MadBoy79 » Вто Авг 11, 2009 3:50 pm

ми нямам в момента 150 лв. за нова - стара ако зема - има вариянт да я нося по майстори - понеже може да покаже дефект .
аз живот и здраве догодина - максимум до средата на годината - ще мога да си позволя хубава вилка максимум 150 лв. - а периода дотогава - ако мога да карам колелото - ще си остана доволен от тая - като знам какво беше преди :) Неказвам че съм си я направил като скъпа - понеже няма как . :)
MadBoy79
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Пон Май 11, 2009 9:01 pm

Re: ремонтиране на рамка

Мнениеот did » Вто Авг 11, 2009 3:53 pm

MadBoy79 написа:ще мога да си позволя хубава вилка максимум 150 лв.

Такова животно нема.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: ремонтиране на рамка

Мнениеот MadBoy79 » Вто Авг 11, 2009 4:47 pm

:) винаги ли ще ме затапвате :D
то винаги има по-добра ... но за тия максимум 150 лв. - нещо прилично .
MadBoy79
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Пон Май 11, 2009 9:01 pm

Re: ремонтиране на рамка

Мнениеот k0k0 » Сря Авг 12, 2009 10:03 am

MadBoy79 написа::) винаги ли ще ме затапвате :D
то винаги има по-добра ... но за тия максимум 150 лв. - нещо прилично .
На това колело макс можеш да му сложиш SR Suntour XCM, защото челото ти е на резба. Тя е към 80 левчета.
Аватар
k0k0
 
Мнения: 489
Рейтинг: 1419
Регистриран на: Пон Окт 27, 2008 10:30 pm
Местоположение: Горна Оряховица


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта