stilyssk написа:Моля ви спрете с негативните одговори
Не бъркай негативизъм и реализъм. И отговори се пише с "т".
stilyssk написа:идеята на цялата тема е да стигнем до положителен извод.
За тротинетка в планината - единствения положителен извод е в наркотиците, и то синтетични(или халюциногенни гъби).
stilyssk написа:След толкова постове не съм нито на крачка по-напред от времето когато отворих темата.
И все още не си се замислил защо?
Добре. Нека да разгледаме теоритично спускането с тротинетка:
Пътечка със среден наклон, нищо екстремно. Смело се качваш на тротинетката и започваш да се спускаш. Решаваш да ограничиш скоростта. Трябва да го направиш само с наличната предна спирачка. Натискаш я. Първото, което ще разбереш е, че със законите на физиката майтап не става. Нормалния велосипед има 26" колело, което респективно е 13" рамо на силата, защото v-brake спирачката действа в края на колелото. Колелото на тротинетката ти е 16", което означава, че рамото на силата е 8", което не е далеч от два пъти по-малко спирачна сила. Както вече се разбра, масата на тази тротинетка не е много по-малка от тази на нормален велосипед, а твоята маса е константа. Ето първи сериозен недостатък. Продължаваме нататък - употребил си спирачна сила, но, контактната площ на гумата на тротинетката е много по-малка от тази на велосипедната. Което означава, че риска предното колело да ти поднесе при опит да спреш нараства многократно, спрямо същия риск при планинския велосипед (който освен всичко разполага и със задна спирачка). Но опа - отпред има пешеходец. Трябва освен да намалиш скоростта - и да заобиколиш препятствие. Логичното е да извиеш кормилото, но това, едновременно с упражнена спирачна сила само върху предното колело - всеки, карал велосипед ще се съгласи - означава едно - предното колело моментално блокира и поднася, а ти самия си изхвърлен от превозното ти средство, най-често върху злощастния пешеходец. Щетите, които си нанесъл върху себе си не ни интересуват в случая, понеже сам си решил да причиниш това върху себе си, но заради теб ще пострада невинен участник.
Продължаваме анализа на спускането ти. Точките, върху които разпределяш тежестта си при планинския велосипед да изнесени встрани от виртуалната ос между точките, с които гумите контактуват със земята. Това ти дава по-сериозна възможност да прехвърляш тежестта си настрани, когато е необходимо да направиш по-рязка маневра. На тротинетката ти си стъпил точно на описаната по-горе ос. Това означава, че почти не можеш да използваш тежестта си за маневриране, или то ще ти трябват много повече умения за да го постигнеш, отколкото ако го правиш с планински велосипед. Но ти в момента се спускаш. Колкото повече скорост набираш - толкова по-малко време имаш за реакция. А единична v-brake спирачка, с доста по-ниска спирачна сила от тази на планинския велосипед далеч не е добро средство за ограничаването на скоростта. Пътечката, по която се спускаш прави рязък завой. Скоростта не е достатъчно ниска за взимането му и логичната инстинктивна реакция е натискане на спирачката с всичка сила и извиване на кормилото в дадената посока. Резултата е описан по-горе, предното колело блокира и поднася - ти си изхвърлен от колелото поради собствената си инерция (вметвам - ти тежиш в пъти повече от превозното ти средство, което е доста нисък център на тежестта, а ти - с доста по-висок), което може да означава полет в урва. Ако разгледаме възможно най-лошата ситуация - точно в завоя има турист - понасяш и него в урвата.
Продължаваме спускането. Пред теб има корени. Както вече споменахме, обема на въздуха в гумата на тротинетката ти е много по-малък от този във велосипедната гума. Това, разгледано от законите на физиката означава, че има по-малка сила, която да убива вибрациите. Вилката на тротинетката ти едва ли има повече от 40 милиметра ход и едва ли има каквито и да е смекчавания на хода. Което значи следното - при първия корен вилката се сгъва почти до край, при следващия - съвсем до край, а при по-следващия получаваш удар в ръцете, понеже вилката е сгъната до край а корена не се вълнува от това. Следва втори удар в ръцете ти, защото пружината на вилката вече се разгъва (закон за запазване на импулса), което обикновено е достатъчно за да разхлабиш инстинктивно захвата си над кормилото и да започнеш да губиш контрол над колелото. Често, паниката породена от усещането, че губиш контрол означава, че ще стиснеш спирачка. Всеки с малко повече опит в карането ще ти каже, че спирачка на в по-тежък терен е сериозна грешка. Често водеща до ефекта, разгледан в следващото изречение. Освен това - миниатюрното 16" колело много по-трудно ще се качи върху корен и много по-лесно - ще се извие в произволна посока и блокира, което означава, че ще прелетиш като снаряд над превозното си средство. Ако има упражнена спирачна сила - колелото задължително ще спре в корена.
Сега сигурно ще ми кажеш, че ти можеш да скочиш. Да, разбира се, но ще скочиш, набрал някаква скорост и движещ се по склон. Сам си представи резултатите.
Започваш ли поне малко да разбираш какво се опитват да ти кажат колегите?
И апропо. Този цитат ме навежда на мисъл:
stilyssk написа:След толкова постове не съм нито на крачка по-напред от времето когато отворих темата.
Ти да не си директор? Или мениджър? Щото само тия две прослойки са толкова склонни да изкарат другите виновни за собствената си некомпетентнтост.