
От вчера се ровя активно из този форум с цел да се образовам поне малко на тема велосипеди преди да ви помоля за помощ (прекалено много информация ми мина през главата за прекалено малко време, така че ще ви бъда благодарен, ако не ми се карате в случай, че съм написал нещо глупаво

Съвсем наясно съм с факта, че съм поредният начинаещ, който изпитва затруднения с избора на велосипед, но се надявам, че ще ви дам изчерпателна информация, за да ви улесня в подбирането на подходящ съвет.
Ето, започвам...
На 20 години съм, живея, уча и поработвам във Виена, а сега съм в БГ, защото е ваканция. Висок съм 176 см и тежа 65 кг (с идеята в бъдеще да кача до 5~10кг отгоре

През пролетта ми попадна едно старо и поочукано колело, а аз от малък имам страст към карането на велосипед, та се хванах да го досчупя, колкото да видя как се колоезди (

И как се кара? Ами, перфектно.
Трафикът в пиков час е с пъти по-слаб от този в София. Почти навсякъде има велоалеи, а когато се наложи да карам до автомобилите, шофьорите са внимателни към мен и рядко ме притесняват. По пътищата липсват както дупки, така и друг вид неравности, освен някои павирани участъка. С малко изключения, пътят в града е без значителен наклон. През зимата сняг върху пътната настилка като цяло не се задържа (бива почистен).
Казвам всичко това, не с някаква друга цел, а просто защото смятам за важно да ви опиша условията, при които възнамерявам да ползвам бъдещото си колело.
До работата и до университета отивах предимно с колелото, тъй като за мен удоволствтието е голямо. Средният ми дневен пробег се ограничава главно до тези дестинации (които са ми наблизо) и се равнява на около половин час на ден и не на повече от 5 километра. Мисля, че и занапред ще е в тези граници.
Както споменах, сегашното колело, което имам, е доста старо (на около 30 години), а няколко зими е прекарало незащитено от атмосферните условия и затова ми се ще да си взема едно ново колело, което да поддържам и дарявам с любов.

Постнах темата именно в тази секция, защото съм се ориентирал към цена до 700 лв., като ще съм доволен, ако тя включва и някои допълнителни аксесоари като светлини, светлоотрзители, динамо/зарядно за батерии, устройство за заключване и др. Простете ми, ако очакванията ми за цените са наивни и смешни.

Към какво съм се насочил?
Твърда рамка.

Изключително съм любопитен към типичните(?) citybike-ове, особено към тези с рамка като на Torpedo или Elegance на Sprint.
( Torpedo - http://sprintmaxcom.com/?act=products_i ... uct_id=534 )
( Elegance - http://sprintmaxcom.com/?act=products_i ... uct_id=532 )
Знам, че такава рамка се води дамска и искам да попитам
(1) доколко е допустимо (т.е. не предизвиква смях у околоните), ако се возя именно на такова колело?
Това не значи, че не харесвам и "мъжка" рамка като на Sprint Urban, който ми хваща окото ( http://sprintmaxcom.com/?act=products_i ... uct_id=533 ) -- просто питам

(Не искам да правя реклама - беше ми удобно да дам линковете от този сайт...)
Продължавам с въпросчетата...
(2) Какъв тип материал за рамката да търся - алуминий (7005?) или стомана? Размери, подходящи за моите?
(3) Спирачките -- V-Brake или дискови? Прочетох, че V-Brake се износват адски бързо при мокри условия, но и че някои дискови спирачки отстъпват на качествените V-Brake. Смятам да карам колелото колкото се може по-често -- слаб дъжд или сняг няма да ме спрат

(4) Колелата? С двустенна капла, традиционно преплитане и брой на спиците -- това ми е ясно. Но с диаметър 26" или 28"?
(5) Гумите? Ширина на балона? Гладки или полугладки? (Няма да карам само при сухо време!)
(Веднъж ми се случи да пропадна в трамвайна линия и знам, че е неприятно, та дори и доста опасно, но игнорирайте това, ако смятате, че по-широките гуми не помагат за избягването на такава ситуация или ако не са уместни за такъв тип каране.)
(5) Скорости/Команди? Някои (класически?) citybike-ове ги произвеждат с вграден предавки в задното колело ( http://www.ks-cycling.com/images/produc ... /534_0.jpg - no реклама intended

(6) Кой тип ще ми препоръчате? Видях няколко колела с вградени скорости, които имат само 3 степени (с SHIMANO Nexus 3-Gang Nabenschaltung - sry, че е на немски

(7) Каква скорост на движение се развива с колело от градски тип с вграден механизъм с малък брой степени? Виена често е ветровита и си е истинско мъчение да се движа с повече от 30 км/час... Т.е. рядко ми се отдава възможност (или ми се налага) да развивам по-висока скорост.
(8) Относно светлините. Редовно ми се случва да се прибирам от работа по малките часове и макар да няма почти никакъв трафик, все пак си е хубаво да имам бяла светлина отпред и червена светлина/светлоотразител отзад. Отново, някои citybike-ове се произвеждат с динамо, а то уж се води отживелица? Навит съм и на вариант с зарядно за батерии. Кое е по-удачно?
(9) Компонентите багажник, кошница (задължително трябва ми поне едното от тях!) и калници трябва ли да се вземат заедно с колелото, т.е. с пригодена за това рамка или могат да се инсталират на друг тип рамка? Ако да, то каква?
(10) Оттук ли да си взема колело и да го транспортирам с автобус или да се разтърся намясто във Виена?
Питам в случай, че имате наблюдения дали даден модел колело в чужбина струва значително по-евтино от такъв, закупен в БГ. Може би въпросът е тъп, но реших, че си струва да попитам, главно защото в форума намерих линк към този магазин (реклама?

* Моля ви, предупредете ме, ако това е знак за ниско качество, защото почти съм се навил да си поръчам някое колело! *
С това се изчерпват конкретните ми въпроси.
Четох, че доста хора ползват и MTB или шосейки в градски условия -- в сравненията с градските велосипеди се изтъкват предимно недостатъците на последните. Бих искал да узнам повече за плюсовете на citybike-овете (или нямат такива?!), защото идеята за такова колело много ми допада.
Знам, че ще съм ограничен по отношение на терена, дължината на прехода и скоростта на движение, но смятам, че единственото не-градско, което мога да предприема, е някой път да изляза от вътрешните граници на Виена и да отида до някое близко селище (максимум 10-15 км.). Но и това не е 100% сигурно.
Моля, първоначално да ми дадете информация по отделните въпроси!
Чел съм статии и мнения, не искам да ви карам да повтаряте нещо, което вече е било написано, а по-скоро да ми кажете какво се изисква от едно "градско колело".
Може би не съм търсил достатъчно, но в този форум не намерих секция или дори тема, която да е посветена изключително на този тип колела, затова се успокоявам, че въпреки чудовищната големина на този пост, ВАШИТЕ ОТГОВОРИ и КОМЕНТАРИ ще изградят един полезен наръчник за този тип велосипеди.
Разбира се, и отсега можете да ме насочвате към определена марка и модел.

Ако ме убедите или реша, че дадено предложение си струва парите, то прагът може да се качи и до 1000 лв. Сумата трябва да включва евентуална замяна на някоя неподходяща фабрична част с друга, по-подходяща такава и всички необходими аксесоари (най-вече хубав катинар!).
Често на хора с ограничен бюджет препоръчвате Drag Haker или One, но аз бих искал за малко повече пари да получа нещо "по-така", ако е възможно.

Не си позволявам да ви задължа да структурирате отговорите си по точки, както аз направих. Само ви моля да отговорите по колкото се може повече от тях!
Извинете, че дължината на поста е необичайно голяма.

