Градско колело?

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Градско колело?

Мнениеот Xaariz » Съб Авг 22, 2009 12:19 am

Здравейте! :wavey:

От вчера се ровя активно из този форум с цел да се образовам поне малко на тема велосипеди преди да ви помоля за помощ (прекалено много информация ми мина през главата за прекалено малко време, така че ще ви бъда благодарен, ако не ми се карате в случай, че съм написал нещо глупаво :) ).
Съвсем наясно съм с факта, че съм поредният начинаещ, който изпитва затруднения с избора на велосипед, но се надявам, че ще ви дам изчерпателна информация, за да ви улесня в подбирането на подходящ съвет.
Ето, започвам...

На 20 години съм, живея, уча и поработвам във Виена, а сега съм в БГ, защото е ваканция. Висок съм 176 см и тежа 65 кг (с идеята в бъдеще да кача до 5~10кг отгоре :) ).
През пролетта ми попадна едно старо и поочукано колело, а аз от малък имам страст към карането на велосипед, та се хванах да го досчупя, колкото да видя как се колоезди ( :D ) в Австрия.
И как се кара? Ами, перфектно.
Трафикът в пиков час е с пъти по-слаб от този в София. Почти навсякъде има велоалеи, а когато се наложи да карам до автомобилите, шофьорите са внимателни към мен и рядко ме притесняват. По пътищата липсват както дупки, така и друг вид неравности, освен някои павирани участъка. С малко изключения, пътят в града е без значителен наклон. През зимата сняг върху пътната настилка като цяло не се задържа (бива почистен).
Казвам всичко това, не с някаква друга цел, а просто защото смятам за важно да ви опиша условията, при които възнамерявам да ползвам бъдещото си колело.

До работата и до университета отивах предимно с колелото, тъй като за мен удоволствтието е голямо. Средният ми дневен пробег се ограничава главно до тези дестинации (които са ми наблизо) и се равнява на около половин час на ден и не на повече от 5 километра. Мисля, че и занапред ще е в тези граници.

Както споменах, сегашното колело, което имам, е доста старо (на около 30 години), а няколко зими е прекарало незащитено от атмосферните условия и затова ми се ще да си взема едно ново колело, което да поддържам и дарявам с любов. :D
Постнах темата именно в тази секция, защото съм се ориентирал към цена до 700 лв., като ще съм доволен, ако тя включва и някои допълнителни аксесоари като светлини, светлоотрзители, динамо/зарядно за батерии, устройство за заключване и др. Простете ми, ако очакванията ми за цените са наивни и смешни. :)

Към какво съм се насочил?
Твърда рамка. :D
Изключително съм любопитен към типичните(?) citybike-ове, особено към тези с рамка като на Torpedo или Elegance на Sprint.
( Torpedo - http://sprintmaxcom.com/?act=products_i ... uct_id=534 )
( Elegance - http://sprintmaxcom.com/?act=products_i ... uct_id=532 )
Знам, че такава рамка се води дамска и искам да попитам
(1) доколко е допустимо (т.е. не предизвиква смях у околоните), ако се возя именно на такова колело?
Това не значи, че не харесвам и "мъжка" рамка като на Sprint Urban, който ми хваща окото ( http://sprintmaxcom.com/?act=products_i ... uct_id=533 ) -- просто питам :) .
(Не искам да правя реклама - беше ми удобно да дам линковете от този сайт...)

Продължавам с въпросчетата...
(2) Какъв тип материал за рамката да търся - алуминий (7005?) или стомана? Размери, подходящи за моите?
(3) Спирачките -- V-Brake или дискови? Прочетох, че V-Brake се износват адски бързо при мокри условия, но и че някои дискови спирачки отстъпват на качествените V-Brake. Смятам да карам колелото колкото се може по-често -- слаб дъжд или сняг няма да ме спрат :) . Т.е. трябва ли да си взема V-Brake-ове, които са пригодени за мокри условия или да търся определена марка дискови спирачки (хидравлични/механични)?
(4) Колелата? С двустенна капла, традиционно преплитане и брой на спиците -- това ми е ясно. Но с диаметър 26" или 28"?
(5) Гумите? Ширина на балона? Гладки или полугладки? (Няма да карам само при сухо време!)
(Веднъж ми се случи да пропадна в трамвайна линия и знам, че е неприятно, та дори и доста опасно, но игнорирайте това, ако смятате, че по-широките гуми не помагат за избягването на такава ситуация или ако не са уместни за такъв тип каране.)
(5) Скорости/Команди? Някои (класически?) citybike-ове ги произвеждат с вграден предавки в задното колело ( http://www.ks-cycling.com/images/produc ... /534_0.jpg - no реклама intended :look: ). Четох, че се повреждат по трудно от външните зъбци с дерайльори, но и че са по-трудни за ремонт. Как трябва да карам, за да предпазя максимално определен тип скорости?
(6) Кой тип ще ми препоръчате? Видях няколко колела с вградени скорости, които имат само 3 степени (с SHIMANO Nexus 3-Gang Nabenschaltung - sry, че е на немски :) ) -- това достатъчно ли е? Четох, че при тези с 3 и 5 скорости преходите между предавателните числа често не са плавни. Да търся ли "външни"? Задължително индексирани? (Вземете предвид и въпрос (7) ! )
(7) Каква скорост на движение се развива с колело от градски тип с вграден механизъм с малък брой степени? Виена често е ветровита и си е истинско мъчение да се движа с повече от 30 км/час... Т.е. рядко ми се отдава възможност (или ми се налага) да развивам по-висока скорост.
(8) Относно светлините. Редовно ми се случва да се прибирам от работа по малките часове и макар да няма почти никакъв трафик, все пак си е хубаво да имам бяла светлина отпред и червена светлина/светлоотразител отзад. Отново, някои citybike-ове се произвеждат с динамо, а то уж се води отживелица? Навит съм и на вариант с зарядно за батерии. Кое е по-удачно?
(9) Компонентите багажник, кошница (задължително трябва ми поне едното от тях!) и калници трябва ли да се вземат заедно с колелото, т.е. с пригодена за това рамка или могат да се инсталират на друг тип рамка? Ако да, то каква?
(10) Оттук ли да си взема колело и да го транспортирам с автобус или да се разтърся намясто във Виена?
Питам в случай, че имате наблюдения дали даден модел колело в чужбина струва значително по-евтино от такъв, закупен в БГ. Може би въпросът е тъп, но реших, че си струва да попитам, главно защото в форума намерих линк към този магазин (реклама? :( ): http://www.ks-cycling.com/index.php , където цените са изненадващо ниски в сравнение с тези, които намерих в няколко магазина в София.
* Моля ви, предупредете ме, ако това е знак за ниско качество, защото почти съм се навил да си поръчам някое колело! *

С това се изчерпват конкретните ми въпроси.

Четох, че доста хора ползват и MTB или шосейки в градски условия -- в сравненията с градските велосипеди се изтъкват предимно недостатъците на последните. Бих искал да узнам повече за плюсовете на citybike-овете (или нямат такива?!), защото идеята за такова колело много ми допада.
Знам, че ще съм ограничен по отношение на терена, дължината на прехода и скоростта на движение, но смятам, че единственото не-градско, което мога да предприема, е някой път да изляза от вътрешните граници на Виена и да отида до някое близко селище (максимум 10-15 км.). Но и това не е 100% сигурно.

Моля, първоначално да ми дадете информация по отделните въпроси!
Чел съм статии и мнения, не искам да ви карам да повтаряте нещо, което вече е било написано, а по-скоро да ми кажете какво се изисква от едно "градско колело".
Може би не съм търсил достатъчно, но в този форум не намерих секция или дори тема, която да е посветена изключително на този тип колела, затова се успокоявам, че въпреки чудовищната големина на този пост, ВАШИТЕ ОТГОВОРИ и КОМЕНТАРИ ще изградят един полезен наръчник за този тип велосипеди.
Разбира се, и отсега можете да ме насочвате към определена марка и модел. :)
Ако ме убедите или реша, че дадено предложение си струва парите, то прагът може да се качи и до 1000 лв. Сумата трябва да включва евентуална замяна на някоя неподходяща фабрична част с друга, по-подходяща такава и всички необходими аксесоари (най-вече хубав катинар!).
Често на хора с ограничен бюджет препоръчвате Drag Haker или One, но аз бих искал за малко повече пари да получа нещо "по-така", ако е възможно. :D

Не си позволявам да ви задължа да структурирате отговорите си по точки, както аз направих. Само ви моля да отговорите по колкото се може повече от тях!
Извинете, че дължината на поста е необичайно голяма.

:thanks:
:)
Xaariz
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пет Авг 21, 2009 9:01 pm

Re: Градско колело?

Мнениеот marsa » Съб Авг 22, 2009 1:38 am

Страшно много конкретни питания имаш, няма да отговарям на всички едно по едно, а ще обобщя.

Очевидно идеалното за теб е типичния градски велосипед, ако щеш и с посочените горе рамки. В България доста по- популярно е да се карат различни видове маунтин байкове заради лошата пътна обстановка и настилка, и твърде разнообразните условия, които изискват някаква мултифункционалност от велосипеда. Честно казано карането на шосеен бегач в столицата си е изпитание, единствено скоростта може да го оправдае. Маунтин байк с по- голям широк балон на гумите и някакво окачване (обикновено предно е достатъчно), дават възможност да не унищожиш велосипеда за отрицателно време из дупките.

Дутук с условията при нас и причините да се карат по- груби велосипеди. Очевидно при теб ситуацията е друга, имаш условия за каране, добри пътища, алеи, равно, и т.н, няма да караш големи разстояния. Можеш да си позволиш да караш нещо доста обикновено и хилаво (между другото бюджета ти е достатъчен за велосипед и стабилна почерпка на около половината форум). Плюса на градския велосипед е комфортната изправена позиция и като цяло много по- отпуснато тяло - спокойно комфортно возене. Лично смятам, че при описаната ситуация се нуждаеш от:
- твърда рамка тип сити, алуминия е по- лек, няма причина да избереш стоманена
- някаква спирачна система, едва ли има нужда да избереш диск, стига да не караш редовно в много мокро и поройни дъждове, добри в-брейк спирачки те устройват
- твърда вилка - амортисьорната ще ти натежи, докато няма да донесе много допълнителен комфорт, да не говорим че при градските рамки тежестта е изнесена назад и меката вилка почти се обезсмисля
- гуми: сликове, или семисликове, в никакъв случай със сериозен гайфер, 26 или 28 по твой избор, 1.4-1.6' широчина е отлична, помпаш добре щом асфалта е хубав ;)
- скоростна система: добре е да имаш възможност за няколко предавки, но едва ли ще ти трябват три венеца отпред в града, твърде голям диапазон е излишен. Доколкото знам главините с вътрешни скорости са разработени именно с цел опростяване устройството на градския велосипед. За съжаление никога не съм имал допир до такива и ще оставя другите да се изкажат по темата. Може би е удачно да се насочиш към такова нещо.
- за багаж предполагам на почти всяка рамка ще може да се постави багажник отзад, за целта трябва да има специални уши на рамката, на които се захваща, същото важи и за калниците. Разновидности - много, както отпред, така и отзад.
- светлините обикновено се монтират на кормилото и колчето на седалката (сравнително универсални), така че почти няма нужда да се ограничаваш от съвместимост. Интересува те първо добра работа и после естетика.

Като че ли това е накратко, колкото до транспорта ако в автобуса ти е позволено да си пренесеш велосипед, може и да е изгодно да занесеш нещо от тук, нямам представа. Със сигурност и във Виена ще си намериш чудесни велосипеди, да не говорим че Австрия е много по- велосипедна държава от България. В тази връзка искам да уточня: Съвсем безпроблемно би могъл да ползваш и доста стар и евтин градски велоспиед, каквито предполагам във Виена с лопата може да ги ринеш. Единственото условие е да е стегнат и напълно изправен, което се постига с посещение на сервиз за профлактика. Бюджета, който си предвидил е просто огромен за целта, можеш преспокойно да си купиш нов велосипед за около 500лв и да се оборудваш с каска, светлини, багажници, калници и т.н. каквото се сетиш за още 150-200лв, което значи, че пак ще ти остане голяма част от сумата.

П-с: 5-10км са достатъчно малко, за да ги караш ежедневно с удоволствие, без пот и мъки, и без да ти отнемат повече от 20-30 мин. ;)
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Градско колело?

Мнениеот Bolverk » Съб Авг 22, 2009 9:23 am

Здравей,

Ти си описал идеално ситуацията, която ще караш а колегата над мен също много е помогнал и е оставил малко за казване. Зареди това аз ще премина направо към примери и съществото на нещата.

1. Колегата е прав наистина на теб ти трябва наистина типичен градски велосипед (рамките без горна тръба само в България се смятат за дамски :) ) или фитнес велосипед. Няма нужда да поглеждаш към типичните за България планински колелета.
2. Сайтът който си дал не е лош цената на колелата е нормална на такава цена се намират и в България подобни колелета. Марката ми е тотално неизвесна обаче ако пък отида в Австрия и ги питам за Спринт или Драг и те ще ме гледат с неразбиране.
3. Ето 3 предложения който ще ти направя. Едното е от българският пазар (ако можеш после да си пренесеш колелото), другото е от онлайн магазин а третото от магазинът, които ти си дал.
а. http://www.raleigh-bg.com/catalog/produ ... ucts_id=38 - Алуминиева рамка (това си е предимство и при бюджета ти направо си е задължителна), вградени скорости (за лесна работа в градски условия) и освен готиният вид окомплектовано с малко по-широки гуми (предвидено за някой необичайни градски ситуации). 26 инчови гуми.
б. http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=35976 - Алиминии както казахме :) и външни скорости. Тук ще имаш по-голям диапазон от скорости, но не съм сигурен, че ще са ти нужни.
в. http://www.ks-cycling.com/Fahrraeder/Fi ... --385.html - Както и предният велосипед. Само ще отбележа, че този е с доста по-висока рамка и предполага по-спортна стойка на колелото (е това означава по-голяма скорост но се гуми малко от комфорта на изправената стойка за градско каране където иска повече оглеждане).
г. Още едно предложение от България - http://www.crosscycle.com/products/view/39/crossbow - този велосипед както и този от CRC е с шосейни скорости, което е удобно в градски условия.

Мойте предложения са малко повече насочени към фитнес колелетата. Моя страст :) но няма нужда да се ограничаваш само тях. Поздрави и успех. Препоръките ми са подобни на колегата отгоре. Твърда рамка, никакви дискове, твърда вилка, мека седалка и опростена скоростна система. Колкото по-малко неща за поддръжка толкова по-добре за едно градско колело.
Времето убива !
Надеждата умира последна - заедно с теб !
Аватар
Bolverk
 
Мнения: 879
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 10:43 am
Местоположение: Там при Реката

Re: Градско колело?

Мнениеот Xaariz » Съб Авг 22, 2009 8:02 pm

Много благодаря и на двама ви!

Мисля, че вече знам как да подбера колелото си.
Скоро ще постна няколко варианта, на които се спирам и отново ще ви помоля за помощ. :)
Xaariz
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пет Авг 21, 2009 9:01 pm

Re: Градско колело?

Мнениеот GalinBelos » Нед Авг 23, 2009 7:54 am

Според мен ти трябва колело като това което си дал ето тук http://www.ks-cycling.com/images/produc ... /534_0.jpg .Защо мисля така :
1. Има калници - много важен за теб елемент с оглед че ще го ползваш да ходиш на работа и до университета с него.
2. Има цял предпазител на веригата - също много важно с оглед на това че, ще трябва да го караш и с ежедневно облекло.
3. Относно светлините - определено си вземи светлини с акумулаторни батерии и светодиди - останалото е вече отживелица.
По въпроса откъде да го купиш - според мен е по добре да си вземеш колело от Австрия защото :
1. Както каза и ти - там са по-евтини.
2. Превоза на велосипед по принцип си е трудна работа еле пък ако ползваш обществен транспорт независимо дали е самолет или автобус.
3. Ако го вземеш от Австрия можеш да го покараш 2-3 дни и ако не ти хареса да го върнеш - такова нещо в България няма и няма да има в близките 100 години.От друга страна купено от там ще имаш и гаранция в пълният смисъл на тази дума . В БГ под гаранция се разбира едно листче хартия което ако ти се наложи да го ползваш ситуацията обикновенно се свежда до :banghead: .
Успех.
GalinBelos
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Нед Авг 16, 2009 9:20 am
Местоположение: Варна

Re: Градско колело?

Мнениеот Xaariz » Пон Авг 24, 2009 3:04 pm

Ето ме пак.
Ограничих избора си до 3 колела...

(1) SPRINT Trace Light :
(http://www.sprintmaxcom.com/e-shop/inde ... 12&lang=2&)
Наглед за няма и 370лв. получавам хубаво колело, окомплектовано с необходимото оборудване -- калници, багажник, светлини, външно динамо (само май едно звънче му липсва :D ). Остава само някакси да го закарам до Виена -- мисля, че с таксите и с една помпа цената става около 400 лв.

Понеже описанието за следващите два велосипеда е на немски, ще си позволя го преведа (за някои от частите) на български:

(2) KS-Cycling Encanto :
(http://www.ks-cycling.com/Fahrraeder/Ci ... B--41.html)

Рамка: алуминий 7005, 46 см;
Предно окачване: ZOOM;
Капли: алуминиеви ROCK RIMS 6063-T6 (не знам дали са двустенни);
Гуми: KENDA 42-622;
Скорости: 6-степенни SHIMANO Tourney;
Команди: SHIMANO SL-RS 35;
Курбели: стоманени;
Педали: пластмасови(?);
Седалка: има някакво окачване;
Спирачки: PROMAX TX-115C V-Brakes (отпред и отзад);
Лостче за спирачки: алуминиево;
Динамо: външно;
Екстри: калници, частичен предпазител, светлини отпред и отзад, звънец, помпа за въздух.

Цената му е ~410 лв.

Онлайн магазинът всъщност е немски, но пише, че доставката до Австрия е EUR 9,--. Да, девет евро! :crazy:
Естествено е да си мисля, че има някаква уловка, затова ще им пиша за потвърждение.
Но да приемем, че крайната му цена е 430лв.


(3) KS-Cycling Magnifica :
(http://www.ks-cycling.com/Fahrraeder/Ci ... --534.html)

Рамка: алуминий (7005 ?), 46 см;
Предно окачване: има някакво;
Капли: алуминиеви (двустенни?);
Гуми: 47-559 (на снимката обаче ми изглеждат по-малки...);
Скорости: 3-степенна главина SHIMANO Nexus;
Команди: SHIMANO Nexus с врътка (без лостче, де :) );
Курбели: стоманени;
Педали: противохлъзгащи ( :D );
Седалка: има някакво окачване;
Спирачки: отпред - алуминиеви V-Brake, отзад - контра (върви с Nexus-а);
Лостче за спирачки: алуминиево;
Динамо главина: SHIMANO DH-3 N20;
Екстри: калници, частичен предпазител, светлини отпред и отзад, звънец.

Крайната цена е около 540лв. (+доставка и една помпа).

(1) и (2) са ми на кантар, но клоня към (2) -- има по-ергономично кормило и визията му по ми допада.

За (3) -- левовете отгоре не са голям проблем, ако знам, че си струва...
Бих искал да е с 7-степенно SHIMANO, но, ако това с 3 не ме устройва, в бъдеще може и да си взема някое втора ръка (и задна V-Brake).
Иначе вградената динамо-главина според мен си е предимство, стига да не ме товари много, защото главно се движа с до 30 км/час.
Единственото, което ме притеснява е, че е с контра -- никога не съм карал такова колело и не знам доколко контрата е плюс или минус при каране в града в мокро/сухо време.
Какво мислите вие?

Моля ви да ми дадете последно инфо, т.е да ме светнете, ако не съм забелязал я важно предимство, я сериозен недостатък на някое от колелата.

P.S. Рамка с размер 46 см не е ли прекалено ниска за мен (176 см.) ?
Xaariz
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пет Авг 21, 2009 9:01 pm

Re: Градско колело?

Мнениеот Bolverk » Пон Авг 24, 2009 3:55 pm

Здравей,

Като цяло изборът ти не е лош само 2-3 неща ще добавя и ще те оставя да избираш.
1. Когато става въпрос за движение по шосе/град почети винаги се избягва окачването в този смисъл и това отпред. За пример ще дам шосейните колелета. Освен това окачванията и на двете колелета от немският сайт са доста зле. Освен че не са добри ще имат нужда от честа профилактика ако искаш да работи и ще тежат много.

2. Понеже се чудиш на всичките педалите им са пласмасови. Принципно това не е проблем просто след време ще им се наложи една смяна, но в този ценови диапазон педалите не са преоритет.

3. Понеже още не си избрал външни или вътрешни скорости ще ти кажа предимствата и недостатъците и на двете. За външните скорости от този клас мога да кажа доста неща :) . Имал съм колело със същата скоростна система. Имаше нужда от честа настройка на обтегача. Просто е проблемен. Настройката може да се извършва и в домашни условия и напът обаче е неудобно и трябва да се научиш как става (без инструменти е). От друга страна са лесни за настройка и ремонт самите скорости. Вградениете скорости са по-отзивчиви. Имат малка (направо никаква) нужда от поддръжка (а да другите трябва редовно да се смазват) задължително ходят с контра (заложено е в главината). Обаче: са само 3 (има и 8 скоростна главина ама е на цената на цялото колело), ако се счупи нещо то проблема ще е сериозен. Имат още едно предимство по-принцип вградените скорости, то е това че няма какво да им се удари и изкриви обаче в градски условия това е малко вероятно.

4. Гумите - понеже има два размера основно и наистина е хубаво да се замислиш, кой ще ти е по-подходящ. 26 инчовите или 559 мм (където пише 559 - 47 това си е размер на гумите в мм. ) и 28 инчовите или 622 мм. Принципно хората от още отдавна са закотвили размерът на гумите за градски колелета на 28 инчови. Обаче в последните години с нарастването на планинското колоездене размер 26 инча навлиза и в градската среда. Все пак аз бих ти препоръчал 28 инча. Какво означава по-голямото колело ? Ами да приемем че с едно завъртане на педала правиш пълен оборот на колелетата, ако е така то с 28 инчовото колело ще изминеш по-голямо разтояние спрямо 26 инчовото колело с едно завъртане. Разбира се това може да е истински случай, но дава точна представа за предимствата на големият размер. Недостатъкът му е че изисква малко по-голямо усилие за завъртане (пренебрежимо в градска среда и шосе) и е по крехко (по-голямата дължина на спиците прави цялата капла по гъвкава и поддатлива на деформация). Обаче всички тези проблеми са пренебрежими при наличието на добра настилка (пак ще дам пример с шосейните велосипеди).

Успех.
Времето убива !
Надеждата умира последна - заедно с теб !
Аватар
Bolverk
 
Мнения: 879
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 10:43 am
Местоположение: Там при Реката

Re: Градско колело?

Мнениеот Xaariz » Вто Авг 25, 2009 10:11 am

Е, човече, ти ми попари ентусиазма, че съм успял да набележа качествени колелета...
Все пак, благодаря ти за отговора! :)

Просто не ми се занимава повече да търся други модели колела, тъй като мисля, че тези три най-добре обхващат диапазона на моите желания -- вярно, перфектно колело няма, та затова бих искал да попитам колко е сериозен проблемът на тези меки вилки.
Т.е. ще се скапят ли от само себе си, ако приемем, че най-екстремното, което мога да предприема е да сляза от/кача някой бордюр и да карам по павиран път? :D
И колко повече тежат от една твърда вилка? +1 кг?
Ако пък е задължително да ги махна, то лесно ли се намира съвместима твърда вилка? Скъпо ли излиза?

И пак да попитам относно контрата -- как се спира с такова чудо? Задното колело веднага ли блокира или съпротивлението може да се регулира?
И за размера на рамката -- в немския сайт има една табличка, според която за градско колело на моята височина отговаря рамка около 55 см, а колелата оттам са с 46 см, но пък мисля, че таблицата им е сбъркана, щото 46 см изобщо ги няма в графата!
Xaariz
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пет Авг 21, 2009 9:01 pm

Re: Градско колело?

Мнениеот nikolce » Вто Авг 25, 2009 10:38 am

Xaariz написа:... бих искал да попитам колко е сериозен проблемът на тези меки вилки.
Т.е. ще се скапят ли от само себе си, ако приемем, че най-екстремното, което мога да предприема е да сляза от/кача някой бордюр и да карам по павиран път? :D
И колко повече тежат от една твърда вилка? +1 кг?
Ако пък е задължително да ги махна, то лесно ли се намира съвместима твърда вилка? Скъпо ли излиза?


Няма да се скапат от бордюрите, не се притиснявай. Проблема, по скоро е, че най-често не работят. Искат редовно смазване и почистване. Вземи го в предвид че са по-тежки от твърдите вилки (да с около 1кг), и везните клонят към избор на твърда вилка. Аз на градски велосипед, даже и хубава скъпа вилка, не бих сложил.

Xaariz написа:И пак да попитам относно контрата -- как се спира с такова чудо? Задното колело веднага ли блокира или съпротивлението може да се регулира?
И за размера на рамката -- в немския сайт има една табличка, според която за градско колело на моята височина отговаря рамка около 55 см, а колелата оттам са с 46 см, но пък мисля, че таблицата им е сбъркана, щото 46 см изобщо ги няма в графата!


Като малък не си ли карал колело с контра :magnify: . Спира си нормално, демек съпротивлението се регулира, да. Иначе силата която се иска да блокираш задното колело, никак не е голяма. Всепак натискаш с краката си.
Относно размера на рамката мисля че 18-19 инчова рамка ще ти е добре,....ъъъъ за планински велосипед. За градски може и да са прави хората. Нека по-компетентните се изкажат по този въпрос :) .
Аватар
nikolce
 
Мнения: 121
Рейтинг: 1358
Регистриран на: Чет Мар 26, 2009 8:10 am

Re: Градско колело?

Мнениеот Bolverk » Вто Авг 25, 2009 10:41 am

Ами за не не съм се опитвал да те попаря извинявай :) Изборът ти не е лош :)

1. Вилките - Значи принципно имат свойството да работят добре в началото. После работата им да става все по-лоша. Няма да се развалят напрактика просто в един момент ще започне да върши почети толкова работа колкото и твърда вилка.
За тежеста - Ако приемем че една алуминиева твърда вилка е 1.2 кг, една стоманена е 1.75, то една такава е 2.5 кг. Числата разбира са примерни, но прогресията е почети точна :) . Не е задължително да я махнеш спокойно :) . Просто не е кой знае какво предимство това се опитах да кажа.

2. Височина на рамката - Тези хора са пили белина. Рамка от 55 см си е 21.5 инчова рамка. Да кажем че трябва да ти е височка ;)
Ето ти един калкулатор, който е доста точен и подробен с него можеш да определиш доста по-точно рамката за теб.
http://www.competitivecyclist.com/za/CC ... ATOR_INTRO
Не че табличката е толкова грешна всъщност. Просто е по-скоро шосейна. А там се изисква да си застанал максимално високо и да си много приведен за да е по-ефективно въртенето. Докато градското :) То изисква обратното по-изправена стойка за по-добра видимост. А това се постига с по-ниско разположена седалка и по-къса рамка.

Поздрави.
Времето убива !
Надеждата умира последна - заедно с теб !
Аватар
Bolverk
 
Мнения: 879
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 10:43 am
Местоположение: Там при Реката

Re: Градско колело?

Мнениеот hitar_potter » Пет Сеп 04, 2009 10:44 am

За такива пари можеш да вземеш много читаво колело. Гледай да е с двустенни капли, 32/36 спици.. Предната мека вилка, каквато и да е - работи повече от твърдата. Имах на старото колело някаква тъпа logan, не съм я смазвал, нищо не съм й правил, пък все още си се сгъва. Може да се получи луфт във вилката, но това не бива да те притеснява, така става просто :) С твърда вилка, разликата е голяма (мойта вилка може да се „заключи“ и знам как е... Хубаво е да питаш дали главината е на шлици - това е стандарт за закачване на венците отзад. Главината на резба не е много за предпочитане..

Хм, бих ти предложил [url=http://www.sprintmaxcom.com/e-shop/index.php?step=module_action&modname=pricelist&modaction=details&product=702&product_cat=122&lang=2&order[]=price|asc]това[/url] от каталога на Sprint. Отзад има 8 венеца => би трябвало да е на касета. Не знам колко тежи и другият му недостатък в твоя случай е, че може би по-скоро е маунтинбайк. Но вилката е доста хубава.
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: Градско колело?

Мнениеот dilqn112 » Пет Сеп 04, 2009 11:50 am

Къде забравихте sprint apolon, също едно добро колело за тези условия. :beer:
Карайте си колелата!!!
dilqn112
 
Мнения: 30
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Юли 30, 2009 10:07 pm

Re: Градско колело?

Мнениеот Bolverk » Пет Сеп 04, 2009 11:59 am

:offtopic: Съветвам те да четеш dilqn112 преди да се изказваш някаде. В случая прочети първото мнение на човека. Той много културно и обосновано е написал какво иска. А ако не ти се чете просто не пиши. :offtopic:
Времето убива !
Надеждата умира последна - заедно с теб !
Аватар
Bolverk
 
Мнения: 879
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 10:43 am
Местоположение: Там при Реката

Re: Градско колело?

Мнениеот dilqn112 » Пет Сеп 04, 2009 12:02 pm

Аз прочетох всичко и просто казвам, че и това е решение, нали за това е темата за да дадем мнение !
Карайте си колелата!!!
dilqn112
 
Мнения: 30
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Юли 30, 2009 10:07 pm

Re: Градско колело?

Мнениеот Bolverk » Пет Сеп 04, 2009 12:19 pm

Последен :offtopic: в опит да ме разбереш.

Всяко мнение и препоръка трябва да се дава на база желанията, условията и техническата култура на желаещият да получи такова. Накратко казано пъхаш планинско колело на място където то няма да се използва по предзначение а по-точно градска среда - това е точка 1 от условията на ползване. Точка 2 от условията за ползване е това че изхождаш от своята гледна точка и си виждал само българските разбити пътища. В България се карат в града планински колела единствено поради причина че българските пътища имат повече общо с offroad условията. За пренебрегването на желанието на колегата за градско колело да не говорим.

Така казано мнението ти не трябва да е самоцелно а да е съобразено с поне няколко изисквания. Иначе от него няма смисъл. Пробвай ако искаш. Отиди на пазара и почни да даваш мнението си на всеки, който иска да си купи домати или портокали. Примерно някой ако е дошъл за гръцки/турски редни кръгли домати ти му предлагай сорт биволско сърце защото на теб ти се вижда по-хубав и ти се услажда. Истината е че ако искаш да му помогнеш трябва да му кажеш на коя сергия има най-добрите домати от сорта, за който е дошъл той. :offtopic:
Времето убива !
Надеждата умира последна - заедно с теб !
Аватар
Bolverk
 
Мнения: 879
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 03, 2008 10:43 am
Местоположение: Там при Реката

Re: Градско колело?

Мнениеот hitar_potter » Пет Сеп 04, 2009 4:03 pm

@Bolverk и за мене се отнася тва :blush:

Сега прочетох изискванията ти.. Май ще е най-добре да се снабдиш със шосеен велосипед, тъй като Виена не е София и там няма дупки под път и над път и предполагам, че вело-инфраструктурата е страхотна там. Така че ще можеш да си позволиш лукса да караш със шосейно колело :agree:

Недостатък може би ще е размерът и тънкостта на гумите, както и ограниченият избор за външни гуми, но определено по-лесно се кара шосейка от колкото маунтинбайк. За светлини - препоръчвам сигма. Аз ползвам модела powerled и съм много доволен. Издъжа много време, но е с 5 батерии тип АА. За поставянето на калници не е нужен специален hardware по байка - има различни видове калници ;) Ако искаш да слагаш багажник, ще ти трябват едни гнезденца (въпреки че има и багажници за колчето на седалката)
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта