
bikerider написа:@боцкович: Да си беше вентилирал и гъза с дрелката... така все едно нищо си направил. Като ще вентилираш спирачките, вентилирай и двигателя.
манджа написа:принципно намаляваш площа на триене но не с много така че може и да има положителен ефект![]()
subritual написа:манджа написа:принципно намаляваш площа на триене но не с много така че може и да има положителен ефект![]()
И какъв е положителния ефект?
bockovi4 написа:хм достам забавничко![]()
бълък
Вилката написа:То триенето(спирачната сила) не зависи от площта. Обаче якостта намалява. То ако тоя тунинг е положителен, Авид щяха да го направят сами, тъкмо ще пестят материал и ще произведат по лек диск.
bio написа:триенето зависи от площа и от рамото ..
Вилката написа:Авид щяха да го направят сами, тъкмо ще пестят материал
Вилката написа:bikerider, не мога да се съглася с нищо, от казаното от теб!
1. Теоретически спирането превръща енергията на движение в топлинна и си прав, че ще се произведе еднакво количество топлинна енергия. НО тя ще бъде разпределена в различен обем материал (има едни формулки със специфичен топлинен капацитет, маса и градуси, с които ще се повиши температурата на диска), т.е. крайната температура след спирането ще е по-голяма при 160. А пък скоростта на охлаждането (и всички топлообмени) зависи от повърхността (друга формулка с градиент, площ и коефициент...), която също се различава значително. Т.е. 160 ще се затопля повече при спиранията и ще се охлажда по-бавно м-у тях. Следва, че при серия от спирания температурата, която ще се установи в дискове 185 и 160, ще е различна.
2. Карам със 160мм диск отпред и с механична спирачка, тежа 68 кг и определено в някои моменти ми се иска да е 185мм. И в най-умереното ХС е нормално да има кратки падове с много висок наклон. В такива ситуации при бб5 с диск 160 е много тънък момента м-у плавно спускане и блокиране на предницата. Така че твърдо заставам зад преден 185, разликата в парите е 15-20 лв. всичко, а работата е по-добра наистна.
3. Да, пести се материал при повече отвори в диска. Далеч съм от мисълта, че от ламаринени кръгчета с диаметър 3 мм може да се произведе нещо, но и те не заминават в боклука! Това са скъпи сплави и бъди сигурен, че линиите за лазерно рязане продават обратно отпадъка на фирмите, които ги снабдяват със заготовки!
аз мразя таяиконка
.
Не успявам да видя къде си противоречим. Мерси за допълнението относно охлаждането.
Нищо не пречи да се спира с по-малък ротор така, че нагряването да е същото като с по-голям.
Ако наистина за технични XC падове ти трябва 185мм преден ротор, значи има проблем в спирачката или задспирачното устройство.
Хубаво, така е. А къде точно е ползата за SRAM?
Е и?
bockovi4 написа:Какво ви е мнението за този надупчен avid
Вилката написа:bio написа:триенето зависи от площа и от рамото ..
Дай си бележника/книжката на Did, той ще ти нанесе оценката!
С отворите намалява контактната площ, но силата НЕ ЗАВИСИ от нея!
Относно роторите - Бих сложил преден 185 и заден 160.
Several famous scientists and engineers contributed to our understanding of friction. They include Leonardo da Vinci, Guillaume Amontons, John Theophilus Desaguliers, Leonard Euler, and Charles-Augustin de Coulomb. Their findings are codified into these laws:[8]
1. The force of friction is directly proportional to the applied load. (Amontons' 1st Law)
2. The force of friction is independent of the apparent area of contact. (Amontons' 2nd Law) (Amontons' 2nd Law does not work for elastic, deformable materials. For example, wider tires on cars provide more traction than narrow tires for a given vehicle mass because of surface deformation of the tire)[citation needed]
3. Kinetic friction is independent of the sliding velocity. (Coulomb's Law of Friction)
bikerider написа:@Вилката: стоя зад думите си. Ако ти трябват 185мм значи не караш XC.
Вилката написа:Сега е моментът да кажа, че карам АМ, без да ми се смеете.
![]()
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта