ротор avid

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

ротор avid

Мнениеот bockovi4 » Сря Ное 18, 2009 3:36 pm

Какво ви е мнението за този надупчен avid
001.jpg
000.jpg
002.jpg
:wavey:
да живее боба и лещата :D
Аватар
bockovi4
 
Мнения: 20
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Пон Авг 03, 2009 11:33 am
Местоположение: varna

Re: ротор avid

Мнениеот bikerider » Сря Ное 18, 2009 3:52 pm

Вентилиран е.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: ротор avid

Мнениеот mario 02 » Сря Ное 18, 2009 4:08 pm

Добър е. :agree:
Аватар
mario 02
 
Мнения: 84
Рейтинг: 1090
Регистриран на: Чет Авг 06, 2009 10:36 pm

Re: ротор avid

Мнениеот Pr3d4t0R » Сря Ное 18, 2009 4:27 pm

Така като гледам може и да не е на Авид (по мое мнение). Ако ще го купуваш имай предвид, че може да е крив, което няма как да се забележи, ако роторът е свален колелото.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4058
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: ротор avid

Мнениеот veskoz » Сря Ное 18, 2009 4:38 pm

Аvid си е. 185 mm, ако не се лъжа на тучо чучо Juicy 7- миците дойдоха с такива, но може и да се припознавам. :D
Не бих си купил диск 2-употреба :peace:
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: ротор avid

Мнениеот Ozzie » Чет Ное 19, 2009 11:50 am

Avid Roundagon - това е модела на ротора
ама някой му е направил някоя друга дупка в повече
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: ротор avid

Мнениеот bockovi4 » Чет Ное 19, 2009 5:09 pm

ротора ми е авид дет идва с бб7 бб5 дето има една дупка прес 4 сантиметра което е много тъпо и е 203 мм и аз реших малко да го вентилирам с дрелката :8D:
да живее боба и лещата :D
Аватар
bockovi4
 
Мнения: 20
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Пон Авг 03, 2009 11:33 am
Местоположение: varna

Re: ротор avid

Мнениеот bockovi4 » Чет Ное 19, 2009 5:10 pm

и не съм решил да го копувам щот си е мой :^:
да живее боба и лещата :D
Аватар
bockovi4
 
Мнения: 20
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Пон Авг 03, 2009 11:33 am
Местоположение: varna

Re: ротор avid

Мнениеот did » Чет Ное 19, 2009 5:12 pm

bockovi4 написа:което е много тъпо

Ти си велик! :bowdown:
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: ротор avid

Мнениеот bikerider » Чет Ное 19, 2009 5:15 pm

@боцкович: Да си беше вентилирал и гъза с дрелката... така все едно нищо си направил. Като ще вентилираш спирачките, вентилирай и двигателя.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: ротор avid

Мнениеот bockovi4 » Чет Ное 19, 2009 7:09 pm

хм достам забавничко :clap: :clap: бълък
да живее боба и лещата :D
Аватар
bockovi4
 
Мнения: 20
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Пон Авг 03, 2009 11:33 am
Местоположение: varna

Re: ротор avid

Мнениеот subritual » Чет Ное 19, 2009 7:20 pm

Сега по-добре ли ще се охлажда? :dontknow: :rofl:
Аватар
subritual
 
Мнения: 1362
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:02 pm
Местоположение: Джебел

Re: ротор avid

Мнениеот МИКИ МАУС » Чет Ное 19, 2009 7:42 pm

bikerider написа:@боцкович: Да си беше вентилирал и гъза с дрелката... така все едно нищо си направил. Като ще вентилираш спирачките, вентилирай и двигателя.


Ейй, много интелигентен отговор! Вие партиен секретар ли бяхте? :evil:
Г..А ли е Вашия двигател? :dontknow:
Последна промяна МИКИ МАУС на Чет Ное 19, 2009 8:18 pm, променена общо 1 път
GENUG SCHON !
Аватар
МИКИ МАУС
 
Мнения: 221
Рейтинг: 1068
Регистриран на: Съб Юни 20, 2009 8:13 pm
Местоположение: Good bye

Re: ротор avid

Мнениеот манджа » Чет Ное 19, 2009 7:48 pm

принципно намаляваш площа на триене но не с много така че може и да има положителен ефект :dontknow:
Според мен това от което трябва да се притесняваш е да не са се получили осенъци или неравности след пробиването :look: огледай добре преди да тестваш...
Pulse STR
Аватар
манджа
 
Мнения: 533
Рейтинг: 1454
Регистриран на: Сря Ное 05, 2008 10:06 am

Re: ротор avid

Мнениеот subritual » Чет Ное 19, 2009 9:34 pm

манджа написа:принципно намаляваш площа на триене но не с много така че може и да има положителен ефект :dontknow:

И какъв е положителния ефект?
Аватар
subritual
 
Мнения: 1362
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:02 pm
Местоположение: Джебел

Re: ротор avid

Мнениеот jivkonik » Пет Ное 20, 2009 10:10 am

subritual написа:
манджа написа:принципно намаляваш площа на триене но не с много така че може и да има положителен ефект :dontknow:

И какъв е положителния ефект?

Евентуално може би хипотетично може да се охлажда малко по-добре.
А може и да се повреди, все пак тези дупки не са предвдени от производителя, изчисленията за отдавнето на топлината са правени без да се имат в предвит, якостните характеристики на ротора също са смятани от производителя без да се имат в предвид тези дупки.....
В резюме - на някое тежко за спирачките спускане може и да се размаже каращия поради счупен ротор.... примерно! :eyebrow:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Re: ротор avid

Мнениеот bikerider » Пет Ное 20, 2009 10:35 am

:offtopic:

bockovi4 написа:хм достам забавничко :clap: :clap: бълък


Пише се "балък" :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: ротор avid

Мнениеот Вилката » Пет Ное 20, 2009 11:15 am

То триенето(спирачната сила) не зависи от площта. Обаче якостта намалява. То ако тоя тунинг е положителен, Авид щяха да го направят сами, тъкмо ще пестят материал и ще произведат по лек диск.
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Re: ротор avid

Мнениеот bio » Пет Ное 20, 2009 11:24 am

Вилката написа:То триенето(спирачната сила) не зависи от площта. Обаче якостта намалява. То ако тоя тунинг е положителен, Авид щяха да го направят сами, тъкмо ще пестят материал и ще произведат по лек диск.

напротив зависи от площа и от рамото ..
edit: ако искаш да кажеш, че с тези отвори не намалява контактната площ си прав.

и аз имам следното питане ... искам да премина на дискови спирачки. в момента карам с v-brake ми е напълно достатъчно с изключение на много редки случай когато се спускам. 72 кг на RAM HT2 и вилка RS TORA 302. идеята ми е че желая да имам надеждна спирачка за зимния сезон, през който също възнамерявам да карам. съотвено мисля да си взема механична дискова спирачка от сорта на Avid BB7 и питането ми именно относно размера на диска. и по точно въпроса е по-голям диск = по-малко греене (вярно ли е)? и кое е оптималното според вас за човек с моята физика и леко XC ( 50% катерене и 50% нормално спускане)
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: ротор avid

Мнениеот Вилката » Пет Ное 20, 2009 11:35 am

bio написа:триенето зависи от площа и от рамото ..

Дай си бележника/книжката на Did, той ще ти нанесе оценката!
:beer:
С отворите намалява контактната площ, но силата НЕ ЗАВИСИ от нея!

Относно роторите - Бих сложил преден 185 и заден 160.
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Re: ротор avid

Мнениеот bikerider » Пет Ное 20, 2009 5:15 pm

@bio: При еднакъв спирачен път по-малкия ротор наистина ще загрее повече, но това е защото към него ще бъде приложена по-голяма сила от спиращия, ерго ще има по-голямо триене. С което искам да кажа, че загряването зависи единствено от спирането, тоест от каращия и стила му на спиране. Нищо не пречи да се спира с по-малък ротор така, че нагряването да е същото като с по-голям. Всичко това при положение, че сцеплението не се нарушава... щото и с двата ротора може да блокираш колелата, а тогава спирачния път не зависи от спирачките.

@veskoz: :agree:, но за леко XC и лек човек 185мм отпред ми се вижда излишно.

Edit:
Вилката написа:Авид щяха да го направят сами, тъкмо ще пестят материал


:crazy:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: ротор avid

Мнениеот Вилката » Пет Ное 20, 2009 6:41 pm

bikerider, не мога да се съглася с нищо, от казаното от теб!

1. Теоретически спирането превръща енергията на движение в топлинна и си прав, че ще се произведе еднакво количество топлинна енергия. НО тя ще бъде разпределена в различен обем материал (има едни формулки със специфичен топлинен капацитет, маса и градуси, с които ще се повиши температурата на диска), т.е. крайната температура след спирането ще е по-голяма при 160. А пък скоростта на охлаждането (и всички топлообмени) зависи от повърхността (друга формулка с градиент, площ и коефициент...), която също се различава значително. Т.е. 160 ще се затопля повече при спиранията и ще се охлажда по-бавно м-у тях. Следва, че при серия от спирания температурата, която ще се установи в дискове 185 и 160, ще е различна.

2. Карам със 160мм диск отпред и с механична спирачка, тежа 68 кг и определено в някои моменти ми се иска да е 185мм. И в най-умереното ХС е нормално да има кратки падове с много висок наклон. В такива ситуации при бб5 с диск 160 е много тънък момента м-у плавно спускане и блокиране на предницата. Така че твърдо заставам зад преден 185, разликата в парите е 15-20 лв. всичко, а работата е по-добра наистна.

3. Да, пести се материал при повече отвори в диска. Далеч съм от мисълта, че от ламаринени кръгчета с диаметър 3 мм може да се произведе нещо, но и те не заминават в боклука! Това са скъпи сплави и бъди сигурен, че линиите за лазерно рязане продават обратно отпадъка на фирмите, които ги снабдяват със заготовки!

Е, вярно някои от тия точки са малко дребнави ;) но са си самата истина, а пък аз мразя тая :crazy: иконка :smash:.
:beer:
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Re: ротор avid

Мнениеот bikerider » Пет Ное 20, 2009 9:10 pm

Спирачния път се уеднаквява за двата ротора много лесно - с по-малък ротор се кара по-бавно. Всеки си преценява сам колко спирачен път му трябва.

:offtopic:
Вилката написа:bikerider, не мога да се съглася с нищо, от казаното от теб!

1. Теоретически спирането превръща енергията на движение в топлинна и си прав, че ще се произведе еднакво количество топлинна енергия. НО тя ще бъде разпределена в различен обем материал (има едни формулки със специфичен топлинен капацитет, маса и градуси, с които ще се повиши температурата на диска), т.е. крайната температура след спирането ще е по-голяма при 160. А пък скоростта на охлаждането (и всички топлообмени) зависи от повърхността (друга формулка с градиент, площ и коефициент...), която също се различава значително. Т.е. 160 ще се затопля повече при спиранията и ще се охлажда по-бавно м-у тях. Следва, че при серия от спирания температурата, която ще се установи в дискове 185 и 160, ще е различна.

Не успявам да видя къде си противоречим. Мерси за допълнението относно охлаждането.

2. Карам със 160мм диск отпред и с механична спирачка, тежа 68 кг и определено в някои моменти ми се иска да е 185мм. И в най-умереното ХС е нормално да има кратки падове с много висок наклон. В такива ситуации при бб5 с диск 160 е много тънък момента м-у плавно спускане и блокиране на предницата. Така че твърдо заставам зад преден 185, разликата в парите е 15-20 лв. всичко, а работата е по-добра наистна.

Ако наистина за технични XC падове ти трябва 185мм преден ротор, значи има проблем в спирачката или задспирачното устройство.

3. Да, пести се материал при повече отвори в диска. Далеч съм от мисълта, че от ламаринени кръгчета с диаметър 3 мм може да се произведе нещо, но и те не заминават в боклука! Това са скъпи сплави и бъди сигурен, че линиите за лазерно рязане продават обратно отпадъка на фирмите, които ги снабдяват със заготовки!

Хубаво, така е. А къде точно е ползата за SRAM? :popcorn:

аз мразя тая :crazy: иконка :smash:.
:beer:


Е и?
:beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: ротор avid

Мнениеот Вилката » Съб Ное 21, 2009 3:03 am

Хмммм... То мойта писаница така(на 5 бири и 1 уиски :eyebrow: ) спокойно може да иде и в пиянската тема от бла-бла, ама аз да си кажа:
Не успявам да видя къде си противоречим. Мерси за допълнението относно охлаждането.

Нищо не пречи да се спира с по-малък ротор така, че нагряването да е същото като с по-голям.

Сега видя ли?
Ако наистина за технични XC падове ти трябва 185мм преден ротор, значи има проблем в спирачката или задспирачното устройство.

Вече 4-та година съм с тая спирачка и смятам, че задсппирачното устройство свикна с нея до болка! Относно поддръжка на такава спирачка във форма също съм перфекционист... Явно трябва да заповядаш някога на моя (Разложко-Банска) територия и ще разбереш къде 160 не стигат :)
Хубаво, така е. А къде точно е ползата за SRAM? :popcorn:

Ако моята лазерна линия прави дисковете на SRAM, със сигурност в калкулирането на цената бих включил и печалбата ми от предадените отпадъци, което ще свали цената, която SRAM ще ми платят за 1 диск.
Е и?
:beer:

Ми какво, ако всеки ми спори за спорта ще загина от бирено отравяне, ТУ-школата "спори" лошо :D !!!
:beer:
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Re: ротор avid

Мнениеот rootoffselo » Съб Ное 21, 2009 11:46 am

bockovi4 написа:Какво ви е мнението за този надупчен avid
001.jpg
000.jpg
002.jpg
:wavey:


Това, което си направил е уникална глупост.
Ако още малко го понадупчиш ти гарантирам вискокачествено пребиване :roll2:
В природата нищо не е правилно.Следователно,ако всичко върви добре….значи нещо не е в ред.
Аватар
rootoffselo
 
Мнения: 39
Рейтинг: 1213
Регистриран на: Пон Юни 08, 2009 3:05 pm

Re: ротор avid

Мнениеот bio » Пон Ное 23, 2009 12:05 pm

Вилката написа:
bio написа:триенето зависи от площа и от рамото ..

Дай си бележника/книжката на Did, той ще ти нанесе оценката!
:beer:
С отворите намалява контактната площ, но силата НЕ ЗАВИСИ от нея!

Относно роторите - Бих сложил преден 185 и заден 160.

Първо искам да благодаря на г-н Вилката. Наистина не се бях замислял обстойно на тази темата, просто написах това което ми се стори наистина "нормалното" за тази ситуация. По физика имам 3 мисля в ТУ школото, ако имаш предвид Технически Университет :>. Та няколко дни четох и аз да се доограмотя по-темата и ... съм напълно съгласен с теб и не искам да считаш поста ми като заяждане на лична основа. Реших да приложа няколко линка и читата, за да се ограмотят и други "3-джии" като мен:
Several famous scientists and engineers contributed to our understanding of friction. They include Leonardo da Vinci, Guillaume Amontons, John Theophilus Desaguliers, Leonard Euler, and Charles-Augustin de Coulomb. Their findings are codified into these laws:[8]

1. The force of friction is directly proportional to the applied load. (Amontons' 1st Law)
2. The force of friction is independent of the apparent area of contact. (Amontons' 2nd Law) (Amontons' 2nd Law does not work for elastic, deformable materials. For example, wider tires on cars provide more traction than narrow tires for a given vehicle mass because of surface deformation of the tire)[citation needed]
3. Kinetic friction is independent of the sliding velocity. (Coulomb's Law of Friction)


тук отдават малко значение и на площта
и благодарности за съветите относно роторите !!!
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: ротор avid

Мнениеот bikerider » Пон Ное 23, 2009 1:37 pm

:offtopic:
@Вилката: стоя зад думите си. Ако ти трябват 185мм значи не караш XC.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: ротор avid

Мнениеот bio » Пон Ное 23, 2009 2:03 pm

аз по-скоро съм се ориентирал към 185мм, защото никога не съм ползвал дискова спирачка и ме е страх да не прегрея малкия ротор иначе като спирачна сила предполагам и 160мм ще ми свърши работа. отделно техниката ми на спиране при наклони не е много добра (страх, липса на достатъчно опит и т.н.) почти постоянно карам с леко натисната спирачка и успявам дори да си загрея шините ...
благодаря и на двама ви !!!
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: ротор avid

Мнениеот Вилката » Пон Ное 23, 2009 3:28 pm

bikerider написа:@Вилката: стоя зад думите си. Ако ти трябват 185мм значи не караш XC.
:offtopic: Айде сега! Аз като кажа, че карам АМ, ми се казва, че няма такъв стил. Било някакво по-такова ХС. Даже се родиха лафове като "ХС с елементи на DH :idea: ". Сега е моментът да кажа, че карам АМ, без да ми се смеете :eyebrow: . :offtopic:

@bio: И на по-агресивното XC с повече спускания трудно ще прегрееш 160 диск до повреждане! Чак при по-продължителни спускания се налага да се прилагат разни техники с накъсано спиране, за да позволиш на диска да се охлади(виж серията статии в сайта със заглавие "Освен желанието"). Препоръката ми за 185 беше повече заради сигурност при спирането. При механики няма хубава модулация, т.е спирането от 0 до блокиране минава в много къс ход на лостчето. При 160 диск много лесно се минава границата за блокиране, и колкото и рядко да се случва това, не е много приятно.
:beer:
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Re: ротор avid

Мнениеот bikerider » Пон Ное 23, 2009 3:31 pm

Вилката написа:Сега е моментът да кажа, че карам АМ, без да ми се смеете :eyebrow: . :offtopic:

Кажи го, аз няма да се смея.

За прегряването се разбрахме, или? :popcorn:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта