Sr Suntour Duro fr20

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Sr Suntour Duro fr20

Мнениеот msniki » Съб Дек 05, 2009 10:56 pm

Здравейте!
Имам следния проблем че при студено време (под 5-6 градуса),вилката се втвърдява.
Втвърдяване не е много голямо ,но се усеща.
Гледах че при Rst Storm се оправя със смяна на семеринги и изчистване на фaбричната грес. Мисълта ми е дали при дуро-то ще стане ?

П.П.
И без коментарчета от типа "Използвай търсачката " и т.н.
Търсих нищо не намерих по този проблем за моята вилка.
:beer:




Поздрави!
Аватар
msniki
 
Мнения: 2351
Рейтинг: 1397
Регистриран на: Вто Авг 19, 2008 6:50 pm
Местоположение: Шумен/Русе

Re: Sr Suntour Duro fr20

Мнениеот DTD » Нед Дек 06, 2009 12:24 am

DeadBr1ng3r написа::confused: Според мен проблема ти
е в маслото можеби се втвърдява
от по студен климат нети е от
семеринга , нито от греста. :confused:


На теб пък ти е в правописа проблемът. :offtopic:

Пък на дурото проблема му е гадната грес, с която са го натъпкали тайванците, също така може да е от семерингите, от гъстото масло или от факта, че точно твоето (поне така мисля) не е карано много, много. След 2 месеца КАРАНЕ прави каквото и да било по вилката.
Човешката глупост е безкрайна.
DTD
 
Мнения: 1312
Рейтинг: 1793
Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 10:43 am
Местоположение: гр.Шумен

Re: Sr Suntour Duro fr20

Мнениеот TENDER » Нед Дек 06, 2009 10:10 am

Отвори вилката и почисти греста с парцал. След това впръзкай малко количество WD40 в единия ботуш, като държиш отвора от долу запушен с ръка за да не изтече. Добре е да имаш ръкавици защото е препоръчително да се избягва контакт на препарата с кожата. Запуши с ръка и отвора от горе, и разклати. Ако не усещаш плацикането на препарата,добави още малко. Разклати отново. Ако количестлото на препарата е достатъчно, държейки отворите запушени завърти ботушите така че арката да е отдолу, за да може да изплакнеш добре семерингите и втулките, които също ще са отдолу. Продължи интензивно да клатиш нагоре-надолу 2-3 минути, все едно плакнеш шише. Източи и остави ботушите подпряни прави, за да се отцедят от препарата. Направи същата процедура с другия ботуш. Източи препарата и остави ботушите да се отцедят от препарата. Забърши отново с парцал. Облей втулките и семерингите с форкойл, за предпочитане по-гъст, 7.5W например е добре. Аз използвах Motorex Racing Fork Oil и съм много доволен от него. Остави ботушите подпряни прави, за да се отцеди излишното масло. Почисти подпорите от греста с WD40 и ги забърши с мек памучен парцал. Нанеси тънък слой форкойл с мек памучен парцал. Сглоби вилката и я сгъни веднъж колкото можеш. Забърши излишното масло по подпорите и семерингите.

След като направиш това, пиши какъв е ефекта и какви са ти впечатленията. Ако вилката работи тромаво, ще смениш и маслото в патрона, но първо я пробвай така. За да смениш маслото в патрона не се налага да я разглобяваш пак. Той може да се извади без дори да сваляш вилката от байка. Имай впредвид че за разлика от греста, маслото е много по-неустойчиво, и за да подържаш вилката си в кондиция ще трябва да я отваряш и почистваш на около 50 часа каране. Само че за напред без да използваш WD40, а само с парцал ще почистваш старото масло.
Последна промяна TENDER на Нед Дек 06, 2009 10:39 am, променена общо 2 пъти
TENDER
 
Мнения: 793
Рейтинг: 1823
Регистриран на: Пон Яну 03, 2005 5:41 pm

Re: Sr Suntour Duro fr20

Мнениеот THEZOGGO » Нед Дек 06, 2009 10:36 am

TENDER написа: За да смениш маслото в патрона не се налага да я разглобяваш пак. Той може да се извади без дори да сваляш вилката от байка.

Извинявам се, но как се прави това. Аз съм същата вилка и мисля да й правя профилактика скоро, та затова ми е интересно как се разглобява патрона без да се разглобява цялата вилка. :)
Canyon Ultimate AL SLX *Ultegra, Mavic / Grand Canyon AL SLX 9.0 * DEORE XT, Fox Performance, Mavic / SCRAPPER XC 3.7 LTD
Tief im Herz - Canyon Radfahrer
Аватар
THEZOGGO
 
Мнения: 5620
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 9:30 am
Местоположение: 664 km nordwestlich vom Paradies

Re: Sr Suntour Duro fr20

Мнениеот dibo92 » Нед Дек 06, 2009 8:10 pm

@Thezoggo
viewtopic.php?f=28&t=40199&p=509382&hilit=duro+fr#p509382
Тук съм го описал.
:beer:
Аватар
dibo92
 
Мнения: 1132
Рейтинг: 1985
Регистриран на: Чет Сеп 20, 2007 2:09 pm
Местоположение: София

Re: Sr Suntour Duro fr20

Мнениеот TENDER » Нед Дек 06, 2009 9:23 pm

THEZOGGO написа:
TENDER написа: За да смениш маслото в патрона не се налага да я разглобяваш пак. Той може да се извади без дори да сваляш вилката от байка.

Извинявам се, но как се прави това. Аз съм същата вилка и мисля да й правя профилактика скоро, та затова ми е интересно как се разглобява патрона без да се разглобява цялата вилка. :)
Сваляш въртока за регулиране скороста на връщане. Развиваш болта, който държи буталото на патрона. Отвиваш "тапата" отгоре, която затваря патрона, но без да я вадиш (отпушваш) патрона. Тапата трябва да остане за да се избегне случайно разливане на масло от патрона преди да е изваден от вилката. Тъй-като пружината в патрона е под напрежение, макар и слабо, може да я извадиш и пак да затапиш патрона. Отвиваш и тапата от лявата страна на короната. Може да извадиш и пружината от левия крак за да не ти се пречка. Сгъваш вилката докрай, колкото е възможния и ход и я оставяш в това положение. Съответно патрона ще щтръкне над короната, тъй-като "тапата" която го държи затворен е развита. Въпреки че болта отдолу който държи буталото на патрона е развит, ако опиташ да го извадиш няма да излезе лесно. Това е така, защото на шиша (стеблото) на буталото има доста плътно нанизан амортизатор, направен от някакъв тефлон. Функцията на този амортизатор е при ботъмаут, да предпази (в някаква степен) вилката от повреда (има такъв и в другия крак, но това не ни вълнува в момента). За да си сигурен че след като извадиш патрона, амортизатора няма да се размести, вилката не бива да бъде разгъвана докато патрона не се постави обратно, и болта който държи буталото на патрона не бъде завит поне отчасти. За да се извади патрона, трябва да се приложи усилие, а за това трябва стабилен захват. За целта патрона трябва да се почисти отвън от масла или грес ако има такива. Аз ползвам домакински обезмаслител Meglio. Не бива да се пръска директно върху стените на патрона, защото обезмаслителя ще изтече във вилката, а това не е желателно. Напръскай памучен парцал и забърши с него. След като патрона е почистен и не се хлъзга го хващаш с ръка плътно до короната и го изтегляш право нагоре. От въртеливи движения няма смисъл тъй-като буталото и цилиндъра нямат твърда връзка помежду си. Ако вилката не е отваряна до момента, амортизатора може доста сериозно да се съпротивлява на изваждането на патрона. Тогава трябва да се импровизира. На мен, винаги ми се намира парче от вътрeшна гума, от което бих си изрязъл лента която да навия на цилиндъра на патрона, за още по-добър захват. Разбира се, за да има добро сцепление с патрона, гумата трябва да е измита. Когато патрона е изваден, махаш тапата, вадиш пружината и источваш маслото. Докато източваш маслото е добре да направиш няколко движения с буталото, за да си сигурен че няма да остане нищо. Тъй-като главата и сегмента на буталото са от полимери, вероятно маслото ще бъде много чисто. Затова може предварително да си предвидиш чист съд в който да го съхраниш, защото след време може да ти си наложи да исползваш отново масло с такъв вискозитет
Патрона трябва да се постави във вилката преди да налееш новото масло. Увери се че амортизатора не се е разместил. За да може амортизатора да се наниже отново на стеблото на буталото, буталото трябва да се натисне с подходящ предмет. Мисля че е излишно да уточнявам и това, но все пак: Не бива да се използват метални предмети с остри ръбове, които могат да наранят вътрешната повърхност на цилиндъра. След като стеблото на буталото е преминало през амортизатора, завий винта от долу, колкото е възможно. Сега може да налееш новото масло. Ако не знаеш колко точно е необходимо, налей 40-50 мл., и направи няколко бавни движения нагоре надолу с цилиндъра, докато всичкото масло остане под буталото, когато цилиндъра е в долно положение (все едно вилката е згъната). Сега трябва да започнеш да изтегляш цилиндъра на патрона внимателно нагоре, докато през буталото бликне масло. Тъй-като патрона ще е изцяло във вилката, ще трябва да го изтеглиш разгъвайки вилката. Резките движения са силно нежелателни, тъй-като може да изтреляш масло чак на тавана. Сега наливаш малко масло и згъваш патрона, като внимаваш да спреш, преди да глътне въздух. Пак наливаш малко масло, и пак сгъваш, като внимаваш да спреш, преди патрона да глътне въздух, и така докато сгънеш патрона напълно. При напълно сгънат патрон, нивото на маслото над буталото трябва да е около 5 мм. При това положение, патрона ще е пълен с минимално необходимото количество масло за нормална работа на вилката. Разгъваш вилката плавно за да не изтреляш нагоре струя масло. Згъваш я наново докато патрона щтръкне. Слагаш пружината в патрона и го затапваш, след което завиваш тапата колкото е необходимо. Слагаш пружината и завиваш тапата на левия крак. Дозатягаш болта който държи буталото на патрона и поставяш въртока за реглаж на рибаунда.

Но според мен, ако вилката ти е за профилактика, трябва да я свалиш, отвориш, почистиш и смажеш. Възможно е дори маслото в патрона да е бистро, и да не е необходимо да се сменя. Ако вилката се използва без пружината в него, напрактика няма какво да замърсява маслото, тъй-като главата и сегмента на буталото са от полимери.
TENDER
 
Мнения: 793
Рейтинг: 1823
Регистриран на: Пон Яну 03, 2005 5:41 pm

Re: Sr Suntour Duro fr20

Мнениеот msniki » Пет Дек 11, 2009 10:20 am

@TENDER Много благодаря за помоща
Вилката след като и облях втулките и семерингите с 7.5 w масло ефекта беше : 50% по-добра работа и никакво втвърдяване при студено,
:beer:
Съжелявам че не писах по-рано
Аватар
msniki
 
Мнения: 2351
Рейтинг: 1397
Регистриран на: Вто Авг 19, 2008 6:50 pm
Местоположение: Шумен/Русе


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта