Super T RCV vs. 66 VF2

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Super T RCV vs. 66 VF2

Мнениеот WestIce » Съб Дек 19, 2009 9:11 pm

Здравейте!

Търсих дълго време за тези вилки и хидравликите им из форума и намирах, но нещата които ме интересуваха все бяха поставени под въпрос. И двете вилки са втора употреба. Взимам ги на еднаква цена, само че Super T - то е с интегрирана лапа FUNN и човека който го продава е от моя град. Интересувам се от устройството на двете вилки или по-точно хидравликите им. RCV наследника на SSV ли беше. SSV и SSVF какви хидравлики бяха. Преди знаех доста неща за хидравликите на Marzocchi, но с времето съм ги забравил, защото по стечение на обстоятелствата си взех цяло колело, което беше с Boxxer и от тогава несъм се интересувал от Marzocchi, но уви Boxxera за по-малко от година изживя живота си и сега съм поставен пред тази дилема. И още нещо - с някакво сравнение между Boxxer Race 05 и Super T RCV също ми е интересно да се запозная. Също така се обръщам към хора разбиращи от хидравлики да споделят знания от типа, коя хидравлика какво значи, как работи, кои вилки я използват и т.н. Аз мисля да започна с SSV - speed sensitive valve (Това е хидравлика на Marzocchi, използва се в вилките Junior T, за други незнам. Става за начинаещи.) HC2 open bath damping (Хидравлика на Rockshox, използва се в вилките Boxxer Race 04, 05, за 06-09 незнам). Дано информацията ми не е подвеждаща. :bowdown:
Аватар
WestIce
 
Мнения: 451
Рейтинг: 1248
Регистриран на: Сря Юни 10, 2009 12:26 pm

Re: Super T RCV vs. 66 VF2

Мнениеот DTD » Съб Дек 19, 2009 10:32 pm

Карам супер т-то вече 5 месеца и мога да кажа, че с подходящото масло (в моя случай 2.5w) вилката работи перфектно.Настройките й (ребаунд и компресия) работят безупречно и съм като цяло много доволен от вилката. За боксер 05 мога да ти кажа, че в сравнение с марзочито е много дървена вилка, ако става върпос за рейс. Тийма е къде къде пред рейс от тая година. За 66 vf2 не мога да кажа много, карал е силно казано, но съм пробвал такава вилка... Честно да си кажа супер т-то ми харесва повече. Едно, че е двукоронно, второ, че теглото му е същото почти и трето, че 66-а (конкретния) риташе, сега не знам от маслото ли беше, но си подритваше вилката. :)

Дано съм помогнал, успех в избора!
Човешката глупост е безкрайна.
DTD
 
Мнения: 1312
Рейтинг: 1793
Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 10:43 am
Местоположение: гр.Шумен

Re: Super T RCV vs. 66 VF2

Мнениеот apostol » Нед Дек 20, 2009 1:25 am

M1010X написа:RCV е наследникът на SSV (т.е. новите вилки от по-нисък клас вече не са с SSV, а с RCV).

Истината при zocchi е RC2(X) и RC3.

В случая ми се струва, че повече на хартия не се кефиш на SSV. За ентри-левел си е напълно достатъчна като параметри и при по-нормално каране едва ли ще усетиш спайкване.


URNEST написа:PL = Preload (може да бъде както въздушен така и механичен)
C = Compression
R = Rebaund

RCV = Rebound / Compression Valve
RC2X/RC3 = Rebound Compression Extreme (демек смекчаване за високи скорости, вилката не забива/спайква, което понякога се случва при RCV/SSV хидравликата.

SSV и HSCV са просто старите имена на хидрвликите.

Ако се смяташ за достъчно напреднал карач, който знае какво иска от вилката си и как да я настрои насочи се към RC2X/RC3/HSCV.
Ако ти трябва просто вилка, с която да караш спокойно и без много настройки насочи се към RC2/RCV/SSV

''...хибрид между седалков лифт и вагон-ресторант...''
Аватар
apostol
 
Мнения: 168
Рейтинг: 1291
Регистриран на: Съб Сеп 13, 2008 9:28 am

Re: Super T RCV vs. 66 VF2

Мнениеот WestIce » Нед Дек 20, 2009 1:20 pm

Избрах Super T RCV-то. Причини:

66 VF2 - New alloy SSV! По-стара е (2006г.) Еднокоронна (досега съм карал само с двукоронни вилки и ще ми е трудно да карам с 1 корона. На конкретната, която мислих да взимам са загубени врътките отдолу и е с повече драскотини. 170мм ход. Лапа Hussefelt.
Super T RCV - наследник на SSV! По-нова е (2007г.) Двукоронна (за мен е по-добре, а е и по здрава). По запазена. 185мм ход. Интегрирана лапа Funn.

Тегло Super T RCV 3300гр./66 VF2 2940гр. (steer tube + 255г.)

Между Super T RCV и 888 VF2 щях да избера 888, но в този случай избирам 66. Благодаря на помогналите за избора ми.
Аватар
WestIce
 
Мнения: 451
Рейтинг: 1248
Регистриран на: Сря Юни 10, 2009 12:26 pm

Re: Super T RCV vs. 66 VF2

Мнениеот veskoz » Сря Дек 23, 2009 10:21 am

WestIce написа:Двукоронна (за мен е по-добре, а е и по здрава).

Това че е двукоронна не е задължителен критерий за здравина в твоя случай. Тя просто е предвидена за други натоварвания, на които, ако не можеш да я подложиш само губиш от към тегло спрямо другата. Един вид преоразмеряване :)
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта