Разположение на дерайльора

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Разположение на дерайльора

Мнениеот ridemore » Пон Яну 04, 2010 12:24 am

Здравейте колеги , мислите ли че това положение на обтегача ми е нормално ??? :dontknow:
Изображение
Така изглежда при разположение на веригата на двата най-големи венци , което почти никога не се случва , но все пак ми се струва ненормално.
Аватар
ridemore
 
Мнения: 20
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Пон Дек 28, 2009 11:14 pm

Re: Разположение на дерайльора

Мнениеот Geronimo » Пон Яну 04, 2010 12:37 am

Да, нормално е. Но не карай на най-големите венци , защото при свиване на рамката веригата се опъва допълнително и може да счупиш нещо. Премести веригата на най-малките венци и ще видиш как ще се свие дерейльора(обтегача) и ще се отпусне веригата. Подобни комбинации на скоростите рядко се използват ,а и не е препоръчително.
Аватар
Geronimo
 
Мнения: 361
Рейтинг: 1683
Регистриран на: Вто Мар 03, 2009 9:08 pm

Re: Разположение на дерайльора

Мнениеот МИКИ МАУС » Пон Яну 04, 2010 9:21 am

Положението на обтегача не е нормално , но се използува при два случая :
1- при спускане / при неравни терени и при липса на други успокоители на верига/ , обтегача е с най -малък ход и веригата играе по малко и се предотвратява възможността от падането и
2- един от начините за проверка -дължината на веригата
При тази комбинация на венците , веригата се усуква,а същото предавателно число се постига със средната плоча. :wavey:
GENUG SCHON !
Аватар
МИКИ МАУС
 
Мнения: 221
Рейтинг: 1068
Регистриран на: Съб Юни 20, 2009 8:13 pm
Местоположение: Good bye

Re: Разположение на дерайльора

Мнениеот X_NRG » Пон Яну 04, 2010 9:27 am

МИКИ МАУС написа:1- при спускане / при неравни терени и при липса на други успокоители на верига/ , обтегача е с най -малък ход и веригата играе по малко и се предотвратява възможността от падането и


И какво става с ухото тогава? :banghead:

П.П. За да не обърквам автора на темата: в такова положение на обтегача при спускане веригата няма възможност да се клати, защото обтегачът е максимално изпънат и цялото натоварване се прехвърля върху ухото и шансът да се скъса се увеличава многократно.
Warning! I listen to metal!
This is my bike. There are many like it, but this one is mine. My bike is my best friend. It is my life. I must master it as I master my life...
Какво продавам.
Аватар
X_NRG
 
Мнения: 1171
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 15, 2008 6:43 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Разположение на дерайльора

Мнениеот ico 1 » Пон Яну 04, 2010 10:53 am

@ ridemore, нормално е. Ето нещо, което ще ти е полезно: http://mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=32446
Аватар
ico 1
 
Мнения: 1774
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 25, 2008 8:19 pm
Местоположение: Варна

Re: Разположение на дерайльора

Мнениеот 5roff » Пон Яну 04, 2010 11:33 am

Ето ти един цитат от една моя тема:

TOYAGA написа:
Това, което каза bikerider за дължината на веригата, е една от Божиите заповеди в MTB. Единственото му неудобство е, че при поставена вече (прекарана през дерайльора) верига, това правило няма как да бъде проверено. Затова в такива случаи се ползва следното правило – превключваш на най-големия венец отпред и най-малкия отзад и проверяваш в каква позиция е обтегачът на дерайльора. Ако веригата е с правилна дължина, осите на колелцата на обтегача трябва да са ТОЧНО едно над друго върху мислената ВЕРТИКАЛНА ос, прекарана през тях. Съответно ако долното е по-напред – веригата е къса, а ако е по-назад – веригата е дълга.


... на мен лично ми помогна за проверка на дължината на веригата.

Успех!
Antares написа: Форума не е явно отражение на това, какви са хората, не може и да бъде. Виртуалната комуникация винаги ще е осакатена като съдържание
Аватар
5roff
 
Мнения: 677
Рейтинг: 1944
Регистриран на: Пон Ное 09, 2009 10:22 pm
Местоположение: Белоградчик / Стара Загора

Re: Разположение на дерайльора

Мнениеот veskoz » Сря Яну 06, 2010 10:25 am

МИКИ МАУС написа:Положението на обтегача не е нормално , но се използува при два случая :
1- при спускане / при неравни терени и при липса на други успокоители на верига/ , обтегача е с най -малък ход и веригата играе по малко и се предотвратява възможността от падането и
2- един от начините за проверка -дължината на веригата
При тази комбинация на венците , веригата се усуква,а същото предавателно число се постига със средната плоча. :wavey:

ДА, НЕ
Този начин на позициониране не е препоръчителен заради усукването и износването на верига и венци. Мики май нещо се пообърка за предавателното число ;)
Най-лесното е: на всяка предна плоча - срещуположните й два или три в зависимост от бройката

@автора - Ето тук има голямо количество отговори на доста въпроси. Стига мързел :) Четене му е майката. Виж как са се постарали форумните гурута :P
viewtopic.php?f=14&t=3606
При тази база данни, въпросите са излишни ;) :agree:
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Разположение на дерайльора

Мнениеот valsto » Сря Яну 06, 2010 2:29 pm

veskoz написа: Мики май нещо се пообърка за предавателното число ;)
Най-лесното е: на всяка предна плоча - срещуположните й два или три в зависимост от бройката


защо да се е объркал?! ако на средното движение му венецът е 42, а задният-32, предавателното отношение е 1.31. (положението на снимката) Същото е ако средният венец е на 32 (средният по големина диск), а задният е на 24- отношението е 1,33- същото демек.
valsto
 
Мнения: 129
Рейтинг: 1385
Регистриран на: Чет Юни 25, 2009 9:30 am

Re: Разположение на дерайльора

Мнениеот veskoz » Сря Яну 06, 2010 2:37 pm

Ако! В случая, обаче задния венец е един и разлика има. ;)
На тази тема е спорено много с един колега който казваше "Не може да са 21 скорости и да не се припокриват някъде!". Да, ама не. :peace:
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Разположение на дерайльора

Мнениеот Вилката » Сря Яну 06, 2010 3:29 pm

@ridemore: Няма нищо притеснително, но за да сме точни, трябва да видим и другата крайност - 2та малки венеца. Обтегачът ти е с късо рамо и "бяга" лесно в 2те крайности.

veskoz написа:Ако! В случая, обаче задния венец е един и разлика има. ;)
На тази тема е спорено много с един колега който казваше "Не може да са 21 скорости и да не се припокриват някъде!". Да, ама не. :peace:
Как така задният е един?!? :dontknow: Поне 6 са... наистина винаги ще намеря подходяща предавка със втората предна плоча, която да обезмисли положението от снимката. Освен усукването, пружинките не са измислени да работят оптимално в тая ситуация, малко пренатегнато им идва.
Относно броя на ефективните предавки на едно колело - ще те черпя цяла вечер ако преминеш от 1-ва до 27-ма скорост една след друга, без да се объркаш(и без да си се готвил преди тва с елка и сухи тренировки) :nuts:
:beer:
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Re: Разположение на дерайльора

Мнениеот veskoz » Сря Яну 06, 2010 3:41 pm

Вилката написа:]Как така задният е един?!?

Един в смисъл - активен (константа в варианта със среден или голям отпред). Стана въпрос, че МИКИ каза, че при това положение(отзад), ако се свали отпред на средния венец, ще е същото.

Вилката написа:от 1-ва до 27-ма скорост една след друга, без да се объркаш(и без да си се готвил преди тва с елка и сухи тренировки) :nuts:
:beer:

Как една след друга като след 9 отиваш или на 18 или 8?!

Абе припокриват се в известна степен :eek3:
http://www.sheldonbrown.com/gears/
Прикачени файлове
1.JPG
1.JPG (42.72 KiB) Прегледано 191 пъти
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Разположение на дерайльора

Мнениеот Вилката » Сря Яну 06, 2010 3:54 pm

Той Мики друго искаше да каже май, ама пустите дълги изречения. ;)
veskoz написа:Как една след друга като след 9 отиваш или на 18 или 8?!
Ами как - във възходящ ред на предавателното число. Много хубава табличка си намерил, на нея с око едвам се проследява коя комбинация след коя е :magnify:
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Re: Разположение на дерайльора

Мнениеот veskoz » Сря Яну 06, 2010 3:56 pm

Вилката написа:Ами как - във възходящ ред на предавателното число.

Ооо... не мога разбира се! :beer:
МИКИ МАУС написа:При тази комбинация на венците ......... същото предавателно число се постига със средната плоча. :wavey:

Така го разбрах: 42-32 = 32-32. Така ми прозвуча. А че има припокрити предавателни числа по неговите думи (42 - 32 = 32 - 24) - не споря.
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Разположение на дерайльора

Мнениеот valsto » Сря Яну 06, 2010 5:30 pm

veskoz написа:
МИКИ МАУС написа:При тази комбинация на венците ......... същото предавателно число се постига със средната плоча. :wavey:

Така го разбрах: 42-32 = 32-32. Така ми прозвуча. А че има припокрити предавателни числа по неговите думи (42 - 32 = 32 - 24) - не споря.


изяснихме въпроса- не си го разбрал правилно.

за тази таблица дето си я дал- същата съм си я направил в ексел :) и двете дават еднакви стойности

но ми изниква питане- ти, или някой друг , засичал ли е с колко оборота се въртят педалите? с колко най-много може да се прави без да се пребиеш? на добър терен, да предположим.
valsto
 
Мнения: 129
Рейтинг: 1385
Регистриран на: Чет Юни 25, 2009 9:30 am

Re: Разположение на дерайльора

Мнениеот veskoz » Сря Яну 06, 2010 5:38 pm

valsto написа:изяснихме въпроса- не си го разбрал правилно.

Много правилно съм си го разбрал. ;)
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта