Въпрос относно хибридни капли

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Въпрос относно хибридни капли

Мнениеот papi007 » Сря Фев 03, 2010 12:57 pm

Добър ден на всички. Търсих из сайта, но не намерих отговор на въпроса си, за това на кратко:
Карам доста по шосе. Тъй като тази година мисля няколко пъти да отида до Свищов с колелото, седях и размишлявах върху възможността на MTB-то си да хакна шосейни шини или просто да си купя нови сликове(че старите преживяха доста).

Сликовете са ясни - слагаш и караш. До момента тази система си работи добре. Ама е осезаемо по-бавно от шосейна гума. А на 220 километрова разходка си е лукс човек да губи енергия. Карам с Continental sport contact 1.6.

За това след като ми пуснаха мухата за това че шосейните шини с гуми се събират в MTB рамката/вилката, доста започнах да се замислям. Даже попаднах на ето тази интересна джаджичка:
http://www.mavic.com/mtb/products/calip ... 944.3.aspx ; http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=33432 .С нея вече не е задължително вече да се спира с дискове, поради ниската позиция на в-брейка спрямо 700С шината. Ама на тази цена :wiltel: Ако някой може да ми покаже подобен продукт, на сносна цена... :beer: По-скоро ми се върти в главата дали ще има смисъл от това упражнение със 700С шини, защото ще имам 2 зъбчатки на 2та комплекта капли, като няма да се карат еднакво,съответно проблема с износването, веригите и прескачането се появява. Дали по-голямия диаметър върви повече при еднакво усилие (абстрахираме се от балона на гумата). Съдейки по това, което съм чувал в училище - би трябвало работата да е равна на силата по изминатия път -> съответно слагайки 1" слик, вместо 1.6, горе-долу нещата да се изравнят :dontknow: За това по-компетентните и/или хора с опит да ми помогнат в тази дилема. :beer:

Шосейно колело да не ми се предлага, просто с моя проблемен кръст MTB-то ми понася повече.

Best wishes, papi007 :wavey:
Аватар
papi007
 
Мнения: 1084
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 9:16 am
Местоположение: Село София

Re: Въпрос относно хибридни капли

Мнениеот evilzet » Сря Фев 03, 2010 1:53 pm

Като човек каращ и трите стила - шосейно, МТБ и МТБ на шосе , ще си позволя да ти дам съвет.
Няма смисъл от друг комплект капли, преходници....
Вземи си хубави шосейни гуми , например Континентал GP4000. http://www.conti-tyres.co.uk/conticycle ... prix.shtml
Имат размер 26х1.2 , което си е с 8 мм по-тънко от сегашните ти гуми.
Не знам с какви части ти е байка, но девятка отзад и вилка със заключване също ще оптимизират конфигурацията.
Отпред може би е добре да си с 48 зъба(спомни си за Фитнес-Туър велосипедите :bowdown: ), но и 44 ще вършат работа, ако си с 11 отзад.
Ако трябва да обобщя , най-важни са гумите, редом със заключващата се (или твърда) вилка.
evilzet
 
Мнения: 1598
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Re: Въпрос относно хибридни капли

Мнениеот sash03 » Сря Фев 03, 2010 3:57 pm

С подобно колело движа вече втора година реализира се с две възможности:
1. Минаваш както каза колегата на тънка гума аз карам с Кенда 32 х 559 и не е зле, ама никак. Ето и как изглежда:

http://img97.imageshack.us/img97/9449/p1080922i.jpg

2. Вариант 2 рамката е Drag ZX 5, вилката е от Drag Master, спирачки от шосейка и работата заспива. По-удобна е от варианта с 26 цолови гуми, карам го с гуми 28 х 622. Ето и как изглежда:

http://img686.imageshack.us/img686/5128/p1090251.jpg

Ако имаш въпроси с удоволствие ще споделя опита, който имам.
sash03
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1295
Регистриран на: Пет Юли 11, 2008 12:18 pm

Re: Въпрос относно хибридни капли

Мнениеот marsa » Чет Фев 04, 2010 9:56 pm

Баце papi търси някаква универсалност, мисля че коренна трудно обратима промяна, или нов байк не го устройват.

В това отношение моят съвет баце е след като ще захвърляш старите гуми, просто заложи на нещо по- тясно, което ще може да се попма и още повече. Колкото по- малък е обема на гумата, толкова повече влияе налягането. Примерно с тея континенталки горе 1.2 се помпат до към 8 бара, при ширина под 3см ще се почувстваш много по- добре на шосето от сега ;) Е, добре е да не се клецаш във всяка дупка все пак, всичко си има предимства и недостатъци.

Виж - вилката ти вече си е проблем до някъде.

Колкото до венците и веригата колкото и непрофесионално да прозвучи аз не бих се притеснявал особено, да не говорим че така и така май ще са си за смяна поне веднъж на сезон.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Въпрос относно хибридни капли

Мнениеот azzmaster » Чет Фев 11, 2010 3:50 pm

И аз ти препоръчвам просто да смениш слийковете.В момента съм Schwablе Kojak 26х1,35 , (35х559) се помпят до 6,2 атмосфери,много гладки,минимално съпротивление дават.
Ако просто искаш да си увеличиш предавателния момент ,сложи си шосейни скорости.Сега съм с Shimano-105 5505 tripple на рамка Драг Уан и няма проблем,пасват си, отзаде с касета Tiagra 11-25 предавателното число става 4,72,докато при отношение 42/11 предавателното число е 3,81.
Аватар
azzmaster
 
Мнения: 272
Рейтинг: 1192
Регистриран на: Чет Юни 18, 2009 2:07 pm
Местоположение: София

Re: Въпрос относно хибридни капли

Мнениеот edinmilion » Чет Фев 11, 2010 11:33 pm

Идеална тема папи, и мен тези гуми ме тревожат в предвид предстоящите бревети. Даже преди няколко дни попаднах на твоя тема пак за гуми viewtopic.php?p=464979#p464979 гледах размерите :Р

И дано не тласна темата в друга посока, ще питам за смяна на гумите основно, пък дано успееш с преходниците, като гледам добри примери има до момента :agree:

evilzet написа:Като човек каращ и трите стила - шосейно, МТБ и МТБ на шосе , ще си позволя да ти дам съвет.
Няма смисъл от друг комплект капли, преходници....
Вземи си хубави шосейни гуми , например Континентал GP4000. http://www.conti-tyres.co.uk/conticycle ... prix.shtml
Имат размер 26х1.2 , което си е с 8 мм по-тънко от сегашните ти гуми.

Тази гума се води най добрата за шосе, но не бях обърнал внимание, че има 26-ти размер :bigeyes: Вече се бях насочил към 1,4 но лакомията ме тласка към тази...
Интересува ме на какви шини си пробвал и дали изобщо някои е опитвал тънка гума на по широка шина? В момента съм с тези:

    Mavic 317
    ETRTO compatible size: 559 x 17
    Recommended nipple length: 12 mm
    Recommended rim tape: 559 x 18 x 0.6
    Recommended tire widths: 1.50 to 2.30
    Valve hole diameter: 8.5 mm, supplied with valve adapter

Препоръчително от 1.5 до 2.3 гума, изобщо има ли шанс? Последно бях сложил 1,95 слик, на 3 атмосфери и беше тегавина по шосето...
edinmilion
 
Мнения: 1268
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 10, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Въпрос относно хибридни капли

Мнениеот marsa » Пет Фев 12, 2010 12:32 am

edinmilion написа:Препоръчително от 1.5 до 2.3 гума, изобщо има ли шанс? Последно бях сложил 1,95 слик, на 3 атмосфери и беше тегавина по шосето...
Става дума за разминаване от 7мм, което по- вероятно няма да доведе до невъзможност да се монтира и позлва гумата, но докато не се пробва не е сигурно. Все пак от гума до гума има разлика. Ако бях на твое място щях да рискувам. Ако си поръчваш гумите, сети се да вземеш и вътрешни, че у нас се съмнявам да намериш където и да било!
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Въпрос относно хибридни капли

Мнениеот papi007 » Пет Фев 12, 2010 3:05 am

sash03 написа:По-удобна е от варианта с 26 цолови гуми, карам го с гуми 28 х 622.

В какъв смисъл по-удобно :dontknow:

Да, колелото ми има 48 голяма плоча. На равно няма да има проблем с 44, но при спусканията 48-те са си просто необходимост. А ако сложиш 1.2 гуми, са си направо задълже по-големия комплект плочи. Въпреки че аз малко се тунинговах за зимата на 22-36-48, и става... само че на малкия венец се ползват само първата половина от предавките. За другите при мен поне с XT Shadow, веригата увисва, а и защото дерейльора е по на високо заради 48-цата , започва да задира.

За мен това са глупости с предавателните числа... Трябва да имаш крака, с които да въртиш и предавки, на които краката да са си в обороти... За хора с кльощави крака , оборот от 110 не е проблем да се поддържа , а аз мина ли границата от 100 развивам резонанс на седалката и имам чувството че ще се разпадна. Математиката и грамовете не са ми любими теми когато говоря за колелото.

@милионе
http://www.mavic.com/mtb/products/xm-31 ... 690.2.aspx
увеличи изображението... Или ако те мързи
min - 1" - max 7.7 bar
max - 2.3" max - 3.3 bar

И въпреки това аз шибнах 2.5 мишленка и нямам проблем... Освен че шината след един удар е със 2 спукани борда.. Ама това не е от гумата...
Така че няма да има грижи.

Аз хубаво питах, само че се оказа че няма да има кинти , та май аз ще опра до иглата и конеца , да закърпя моите континенталки и с тях...

Пък и каква е тази антична тема дето някога съм бил пуснал... я па да не помним :rofl:

@ марса - Ивайло като караше неговите максис 1.25 , си имаше и някви смешни миниатюрни вътрешни. Така че почти сигурно има в BG.
По лични наблюдения обаче това дето го пише на гумата са само глупости :roll2: На теория максимума е 2.175 ако не се лъжа. След това се разтегляла много стената на вътрешната гума и лесно се била пукала.... Да АМА!!! от лични наблюдения мога да кажа, че обикновенна CST гума , с около 10-ина лепенки , сложена в 2.5 външна гума няма никви проблеми! Нито съм пукал, нито се е пръскала самата гума - цяла зима НИЩО! Само един зверски снейк байт, зарад който Mavic-а го бях разчекнал и вече е за смяна... На тия 317-ки не им върви под моя гъз :rofl: А 1.6 континенталките със същите гуми, при положение че долната граница е 1.75 - пак никакъв поблем ... Освен карането ми :smash: Ама за него най-малка вина имат вътрешните гуми.
Даже ми казаха как на 26 цолово колело може да се сложи гума от 28... Ама как ми се спи, надали ще го обясня как трябва (не че и на събудено е по-различно :roll2: ) Единственото е това проклето тегло. Влез в сайта на максис и гледай за какво иде реч.

Аз сега ако уцеля от някъде джакпота, вземам тези континенталките. И преди всичко бих ги пробвал с обикновенна гума, за да не трябва да купувам 2 вътрешни, плюс 2 резервни (поне)... Ама аз съм си аз, кой ли друг кара крос кънтри с 2.5 външни гуми с общо тегло 2.4 кг...

Така че който е прочел всичко сам да си прецени дали да слуша маркетолозите или някой луд агент :rofl:

Best wishes, papi007 :wavey:
Аватар
papi007
 
Мнения: 1084
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 9:16 am
Местоположение: Село София

Re: Въпрос относно хибридни капли

Мнениеот azzmaster » Пет Фев 12, 2010 4:02 pm

По важното замен от предавателното число е плавното сменяне на скоростите,от колкото големите предавки , затова съм сложил шосейни скорости.А и тежа 80 килограма за 1,75 височина и 2 пъти на седмица тренирам крака в фитнеса,та нямам голям проблем с мускулната маса и каданса.
Относно гумите,някой има ли някаква представа доколко влияе шарката на самата гума,тоест дали е по добре 1,2 гума с каналчета в нея,или абсолютно гладка гума по голям диаметър ?Засега гумит с най малки диаметри,които съмм видял винаги имат някакви грайфери..
Относно вътрешние,слагам 26х1 и 3/8(купувам ги от веломания 2),другите се побират,но отвратително и не ми харесва..
Аватар
azzmaster
 
Мнения: 272
Рейтинг: 1192
Регистриран на: Чет Юни 18, 2009 2:07 pm
Местоположение: София

Re: Въпрос относно хибридни капли

Мнениеот papi007 » Пет Фев 12, 2010 4:30 pm

http://www.mtb-bg.com/index.php/special ... 2-focus006

Не е кой знае какъв директен отговор на въпроса ти , но мисля че има доста полезна информация.

С това не искам да се заяждам, а да ти покажа колко много са факторите в една гума. Със сигурност гуми без никакъв грайфер (или каналчета) на сухо време са по-бързи. Но падне ли дъжд - тежко ти. Гледай формула 1 ако не ми вярваш :spin: Но прочети статията , да видиш че и други работи влияят.

За предавките - да , хубаво е да са ти по-плавни, но аз търся някаква универсалност... Но проблема на всички универсални работи са , че могат да правят няколко работи , но не са добри във всички едновременно. Ем да ми върви по шосето, ем да не се плаши и от планинка... Ем да е леко, ем да не е скъпо, ем да е здраво.... Да е арно, ама и да е ефтино за поддръжка....

Сега се сетих за нещо друго, което мислех. Дали всъщност по-голямото тегло на равно няма да е по-добре? Да се търси ефекта на маховик. При катерене ми е ясно че колкото по-малко , толкова по-добре, но на равно все неспира да ме мъчи мисълта , че по-висока средна скорост би се поддържала по-лесно с по-тежки гуми да речем. Да, по трудно ще се тръгва, но на 100 километра преход с 2 спирания, това не е проблем като че ли (: . На теория би трябвало да е така, но на практика ? :dontknow:
Аватар
papi007
 
Мнения: 1084
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 9:16 am
Местоположение: Село София

Re: Въпрос относно хибридни капли

Мнениеот evilzet » Пет Фев 12, 2010 4:39 pm

С нищожната си маса, каплите нямат инерция, която би ти помогнала. Така, че по-леко винаги е по-добре.
evilzet
 
Мнения: 1598
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Re: Въпрос относно хибридни капли

Мнениеот PtD » Пет Фев 12, 2010 5:13 pm

evilzet написа:С нищожната си маса, каплите нямат инерция, която би ти помогнала. Така, че по-леко винаги е по-добре.


Нищожна маса??
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Въпрос относно хибридни капли

Мнениеот marsa » Пет Фев 12, 2010 5:26 pm

Госпожата по физика казваше, че колко по- голяма е масата, толкова по- голямо е количеството енергия, необходимо за преместването и т.н.

Каплата не е банка и няма лихва при инерцията, пък и да имаше - сега е криза :8D:
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Въпрос относно хибридни капли

Мнениеот bikerider » Пет Фев 12, 2010 5:29 pm

@PtD: relative terms... колко са 2-3 кила на фона на 70-80 :)

evilzet написа:С нищожната си маса, каплите нямат инерция, която би ти помогнала.


Така изразено звучи малко странно... всъщност малката неокачена маса дава голямо ускорение (marsa е казал защо) и щади набраната инерция, т.е. кинетична енергия. Голямата окачена маса също допринася за запазване на инерцията.

@marsa: мисля, че иде реч за стандартното объркване на неокачена и окачена маса :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Въпрос относно хибридни капли

Мнениеот evilzet » Пет Фев 12, 2010 11:19 pm

Papi се чуди, дали каплите може да се ползват за маховик. Затова говоря за нищожна маса.
evilzet
 
Мнения: 1598
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Re: Въпрос относно хибридни капли

Мнениеот azzmaster » Съб Фев 13, 2010 12:38 am

Вярно е,че по тежките капли ще имат леко по-голяма инерция,но в същото време не само при усорението, но и за поддържане на скоростта ще влагаш пропорционално повече енергния,така че не е оферта.
Аватар
azzmaster
 
Мнения: 272
Рейтинг: 1192
Регистриран на: Чет Юни 18, 2009 2:07 pm
Местоположение: София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта