Ще разгледам проекта от две гледни точки на първо лице(аз).
Значи първо ще го разгледам като Скиор-а

Този проект на "Аз листо Витоша" е правен от хора, които са гледали зимна Витоша само на картичка. В общи линии е 30(за)-70(против)
Има своите предимства, но и бая недостатъци.
Предимства(говоря от скиорска гледна точка): Нови лифтове, сегашните са опасни в по-голямата си чат. Морално и функционално остарели. Мръсни, постоянно се чупят поради липса на резервни части. Сега дали липсват тия части защото не се поддържат от производителя или не искат да ги купуват, не се наемам да коментирам. Но е досадно да се овъртиш с новите си дрехи в масло целият все едно си обул кафявите гащи.

Нови писти покрай сега съществуващото Лале ще се прокарат през така или иначе обезлесени райони, нападнати от корояда преди години.
Кабинката, която по проект стига до Лале и предизвиква полемики сред байкърите е разумно решение от гледна точка на скиорите(после ще обясня от гледна точка на байкърите) Защо? В сегашният си вариант кабината не може да се ползва за нощно каране, поради отдалечеността си от пистата и налагащото се преминаване през 200м тъмна гора, което за деца си е малко или много неприятно преживяване. Освен това този участък от кабината от Лале до Алеко е безсмислен от гледна точка на скиорите. При условие, че от Лале нагоре ще тръгват 2 нови лифта.
Недостатъци. Или по-скоро-Безумия.
Лифтове с шлемове. Всички знаят историята на "Шлема" на Банско. Изкара само 1 или 2 сезона, преди да го демонтират. Който е прекарал поне 3 дена зимата на Витоша знае за специфичният климат на тази планина. Или конкретно-Вятъра. На Витоша духа 360 дена в годината. Останалите 5 дена са разпределени-3 през юли и 2 дена зимата. Следователно тези шлемове ще бъдат не функционални през по-голямата част от сезона. До колкото си спомням параметрите на един "откачащ" се лифт бяха нещо от сорта на 10-12 м/с вятър(може и да бъркам). След това автоматиката изключва. А такъв вятър на Витоша е един скучен безветрен вторник. От там и тези нови и модерни лифтове за по 6 човека във високата част на планината ще работят 5 дена през зимата. Особено безумието да се направят лифтове на мястото на сегашните котви "Спас" и "Боби". За 200 метра склон да се изсипе бетон и техника за 4 седалков лифт е безсмислено дори и от скиорска гледна точка. Там са напълно достатъчни 2 нови котви, които да заменят старите.
Безумието да се изсипят 3 броя котви на пистичката на Черни връх



Мъглата и вятъра ще направят от този проект едно недоносче, както би казал Тато. Да ми направят цената на картата, като на Банско и да карам на 2 лифта, защото ще има вятър и мъгла е неприемливо, дори и за дебелокож витошки скиор като мен.
Кабина на Драгалевци е безумие....от всяка гледна точка. Как им го роди кратуната? Там трябва да се направи един седалков лифт, пригоден за скиори и байкъри, който да поеме и туристическият поток лятото. Който да е с отделна ценова политика от ски зоната. Да се съживи Княжевският лифт. Много удобно и практично решение за хората от тази част на София. Ама май там е един батак.

От гледна точка на Байкър.
Кабината на Симеоново е неприятно, че ще е само до Лале, защото за да се качи човек горе до Алеко, ще трябва или да купува карта, или да плаща още веднъж и за седалков лифт. Неприятно. Ако обаче се приеме, че Драглевският лифт го направят хубав седалков лифт с възможност за ползване от колоездачи, то тогава не е болка за умиране, при условие, че има вариант за качване на отстояние само 10 км едно от друго. Което за един колоездач не би трябвало да е проблем. Ако обаче на Драгалевци направят безумието и плеснат една кабина, нещата стават сложни за нас като байкъри. Хем скъпо, хем неудобно.
Да обобщя. Ако този проект се пипне от хора, които разбират, а не от разни чужди експерти, които нямат идея що за планина е Витоша и какво значение има тя за всеки столичанин, може да се получи. В сегашният му вариант съм по-скоро Против!
