Преправяне на рамка... ДА / НЕ ?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Преправяне на рамка... ДА / НЕ ?

Мнениеот getdown » Пет Апр 30, 2010 10:12 am

Здравейте колеги,
не съм писъл от много време, защото... вече не ми остава време да карам много...
Така де, университета е виновен :crazy:

Та... преди бях със правена от мен и още няколко момчета рамка, направена от CrMo тръби, с 4 link окачване, и с нормален шок 35мм задницата вадеше 190мм ход, което е ... много добре, но покарах така 1 година и повече и почнах да се контузвам по-често от нормалното, и така се разделих с рамката.

Сега си карам Drag Assaut 2008 мисля че е... обаче... аз съм 105 кг, и толкова съм бил и толкова ще си остана. Може би сами вече се досещате, Задната ос не издържа.

Та сега за нея малко, тя пък е преправяна "Побългарена" от алуминиева главина престъргана, със стоманена шпилка в нея и с 2 броя имбусни болтове М8 10.9 твърдост, но не издържат. Тази главина я търкалям вече 5та година и мога само да кажа, че е перфектна. Не търся ниско тегло ами здравина, защото си скачам и дропя без да мисля за черколяците щото и те не са кой знае какво, но съм доволен.

Та... въпроса ( ех колко офф досега ), за да стане по-здрава задната ос има няколко варианта :
А) направа на болтове от по- добра стомана и в последствие термично обработена за по-голяма твърдост
Б) смяна на М8 с М10, което ще доведе до преправяне малко в главината ( измерил съм и има място както за шпилката така и за по-големи лагери) и преправяне на рамката.

Та по вариант Б), какво мислите, да ли е удачно или не? По план идеята е следната - фреза / бормашина, само ще направят отвор ф10.3 за болта без да се разширява канала, но ме притеснява факта , че около сегашният отвор има един "праг " които е с по голяма дебелина, които заздравява цялата конструкция и при направата на новият отвор, този праг ще се намали драстично, и в последствие ушите на рамката за остта да не издържат.

Сега го карам ( или поне като се прибера при него ) с V-break щото, 2 скока и се измества леко самата ос и от там, немога да сложа дисковата и така...

Моля коментирайте, така ще е най-разумно преди да започна някакви действия !
Колкото по-бързо караме,
Толкова по-дълго се таркаляме по земята!
ПО-КРОТКО !!! ЖИВЕЙ МИ СЕ !!!
getdown
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Юли 28, 2005 8:34 pm

Re: Преправяне на рамка... ДА / НЕ ?

Мнениеот uaz_95 » Пет Апр 30, 2010 11:16 am

И по добре си купи нова мека рамка 500лв +
Град Тетевен за връзка с мен 0882626753 или скайп alfata_95. Може и ЛС
Еконта също може да помогне.
Ето ви и снимките : http://www.album.bg/chasti_ttv/
Аватар
uaz_95
 
Мнения: 103
Рейтинг: 1089
Регистриран на: Пет Дек 25, 2009 7:46 pm

Re: Преправяне на рамка... ДА / НЕ ?

Мнениеот trix » Пет Апр 30, 2010 12:44 pm

не мога да си представя как в главина има 2 броя болтове,но на нормална главина можеш да сложиш http://screambikes.eu/glavini/os-za-zadna-glavina-cr-mo-stomana-weldtite.html тази ос.Има и главини за дх.А може и седалка със яки пружини като допълнение.Може да си сменяш оста профилактично през няколко месеца,а може и да си поръчаш някъде ос с по - висок клас на якост.
Аватар
trix
 
Мнения: 320
Рейтинг: 958
Регистриран на: Чет Сеп 18, 2008 12:14 pm
Местоположение: Плевен

Re: Преправяне на рамка... ДА / НЕ ?

Мнениеот getdown » Пет Апр 30, 2010 1:35 pm

Тази осичка, колкото и да е хубава, не е по здрава от това което съм направил сега.
Ето как изглейдат нещата набързо направено:
Изображение

Та, идеята е двата болта М8 да станат М10, съответно лагери + Главина + втулката посредата ще се преправят, но се налага и рамката !
Дали е добра идея или не ?

Отностно да се върна на Full suspension , да ама... не , не мисля пак да започвам, че все пак криза, вече удъртявам ала бала...
Колкото по-бързо караме,
Толкова по-дълго се таркаляме по земята!
ПО-КРОТКО !!! ЖИВЕЙ МИ СЕ !!!
getdown
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Юли 28, 2005 8:34 pm

Re: Преправяне на рамка... ДА / НЕ ?

Мнениеот TeDo_BaPHa » Пет Апр 30, 2010 1:58 pm

Не се занимавай с глупости ами с купи главина на шлиц ;).
ХОРА, ИЗПОЛЗВАЙТЕ ТЪРСАЧКАТА, ТЯ Е НАПРАВЕНА ЗА ДА ВИ УЛЕСНИ!!!
Cipokrila Zizibaga написа:p.s. Ако сте неосъзнат пубер на не повече от 14 и половина , или ми предлагате бартери за всякакъв вид бяла или черна техника, други предмети или човешки органи, моля не ме търсете.
Аватар
TeDo_BaPHa
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 13, 2007 9:31 pm
Местоположение: Варна

Re: Преправяне на рамка... ДА / НЕ ?

Мнениеот trix » Пет Апр 30, 2010 2:33 pm

че рамката не е ли за стандартните 10 мм?
"Сега го карам ( или поне като се прибера при него ) с V-break щото, 2 скока и се измества леко самата ос и от там, немога да сложа дисковата и така..."
- това не значи ли че рамката е с 10 мм при ушите,ти слагаш 8 мм ос,и остават 2 мм луфт за насам-натам? :bigeyes:
Аватар
trix
 
Мнения: 320
Рейтинг: 958
Регистриран на: Чет Сеп 18, 2008 12:14 pm
Местоположение: Плевен

Re: Преправяне на рамка... ДА / НЕ ?

Мнениеот getdown » Пет Апр 30, 2010 8:30 pm

Дам, колко съм заблуден с моите други проекти само М8 ми се върти в главата ,
М10, няма хлабини и прочие, но се чудя какво да направя...
Колкото по-бързо караме,
Толкова по-дълго се таркаляме по земята!
ПО-КРОТКО !!! ЖИВЕЙ МИ СЕ !!!
getdown
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Юли 28, 2005 8:34 pm

Re: Преправяне на рамка... ДА / НЕ ?

Мнениеот рс » Съб Май 01, 2010 10:37 am

Ос за колело (търкалящо се колело) не се прави така. Когато се търси недеформируемост, относително най-здравата конструкция е от здрава на опън шпилка или болт, който минава през ушите на рамката, втулки, после черупките на лагерите, и дистанционна втулка между тях. Оста или болта и гайката трябва да осигуряват достатъчна сила на опън - колко точно, зависи от диаметъра на втулките, и разположението на лагери и опори. Интересното са втулките - правят се много твърди и работят само на смачкване. А това е никакъв проблем, лесно достижимо е със стомана.
Сега имаш концентрация на напрежение в края на резбите и отвора, ако не е преходен, и оста ти се огъва. По-добре ще е със смачкване.
Успех, дано да схванеш идеята.
Правилник:
И император на форум да си, все тая.
рс
 
Мнения: 419
Рейтинг: 1610
Регистриран на: Чет Апр 16, 2009 8:14 pm

Re: Преправяне на рамка... ДА / НЕ ?

Мнениеот getdown » Пон Май 03, 2010 9:16 am

До колкото разбрах трябва да си направя нова ос или дълъг болт, да кажем М12 (по-голяма от сегашната) , да е проходна и да се натяга с шайба и гайка,като най-критичният елемент е дистанционната втулка между лагерите?

Въпроса малко се промени, но все пак да се върнем към него: ако направя отвори по центровете на сегашната рамка с ф12 за проходна ос, дали "ушите" ще издържат, поради по-големият диаметър и намаляването на "стъпалото" от материал покрай отвора?
Колкото по-бързо караме,
Толкова по-дълго се таркаляме по земята!
ПО-КРОТКО !!! ЖИВЕЙ МИ СЕ !!!
getdown
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Юли 28, 2005 8:34 pm

Re: Преправяне на рамка... ДА / НЕ ?

Мнениеот рс » Пон Май 03, 2010 10:03 am

Много неизвестни започва да има за да може да се отговори.
Това с втулките е вид конструкция в машиностроенето. Не че е точно за велосипеди... старите мотори са така.
Оста стърчи отвън и задачата и е да стяга здраво, и не държи на огъване. Втулките, които са между ушите и лагерите, и между лагерите, и самите лагери (вътрешните им черупки) са относително мн твърди, за да са недеформируеми. Съответно за да е огъне нещо, трябва да се отвори междина межу втулките от външната страна на огъването - затова оста стяга силно.
Дефектът е, че ти трябват здрави втули и ос.
Правилник:
И император на форум да си, все тая.
рс
 
Мнения: 419
Рейтинг: 1610
Регистриран на: Чет Апр 16, 2009 8:14 pm

Re: Преправяне на рамка... ДА / НЕ ?

Мнениеот bikerider » Пон Май 03, 2010 10:28 am

рс написа:Ос за колело (търкалящо се колело) не се прави така.


Изображение
Изображение

Без коментар.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Преправяне на рамка... ДА / НЕ ?

Мнениеот рс » Пон Май 03, 2010 6:18 pm

Тези са съвсем друга конструкция. Ако правиш нещо в около милион бройки, може да си позволиш отклонения от най-лесната технология. Също да си наемеш завод. Отдели някой час да помислиш и 5 мин да прочетеш какво пита човека и може да се сетиш.
Говорим за занаятчийски начин да си направиш здрава ос и коя е най-ефективната в този смисъл конструкция.
Лесно-здраво. ****************************************************
п.с. нарочно дописах в скобите, че "колело" не ти е на чичо ти "коуото"
Правилник:
И император на форум да си, все тая.
рс
 
Мнения: 419
Рейтинг: 1610
Регистриран на: Чет Апр 16, 2009 8:14 pm

Re: Преправяне на рамка... ДА / НЕ ?

Мнениеот bikerider » Пон Май 03, 2010 6:52 pm

Благодаря, прочел съм внимателно темата. Постнах снимките за да покажа, че така СЕ правят главини. Тиража няма нищо общо, говореше се за конструкцията. Не виждам разлика между неговата идея и тази реализация, по отношение на закрепването към рамката. Също така смятам, че коя да е стоманена ос направена на струг е по-здрава и по-тежка от алуминиевите на снимките, следователно варианта на getdown за закрепване към рамката е напълно приложим и валиден.

После, не виждам защо скачаш и го приемаш лично, това не е реплика към теб, разбирам прекрасно за какво говориш и твоя вариант също е напълно приемлив и разумен. Не съм убеден, обаче, че е най-лесния - има едни втулки в повече.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Преправяне на рамка... ДА / НЕ ?

Мнениеот рс » Пон Май 03, 2010 7:50 pm

Добре :) Зле прочетох мнението ти, извинявам се.
Ще обясня още малко.
Тиражът има значение - с един полуцял струг не стават всички конструкции еднакво лесно. Моята е непретенциозна към точност на изработката, но иска закаляване или търпение да режеш здрава стомана. Може и някой бутален болт да е ползва, има готови и да се реже с флекса на струга.
Ако направи тръба, примерно стегнатите втулки, и я стегне здраво, тя е много по-неподдатлива на огъване в сравнение със плътна ос или нестегната тръба. Относително по-лесно е да се направи здрава ос в сравнение с твърда тръба с резба вътре, съставна ос (това с втулките). Също, ако отворът не е проходен, има концентрация на напрежение в края му и ако съвпадне да е близо до единия лагер, там ще е склонна да се огъне.
След като е разпробивал "алуминиева" главина, реших че е главина с венци на резба. Там гнусното е лагерът под венците - твърде навътре е, почти в средата на най-напрегнатото място приогъване на оста. На такава главина описаната от мен конструкция е изпорбвана от преди десетина години до сега. Ползвани са нормални лагери, 6хххх 2RS от по левче с гумено-метална защита с диаметър вътре 10 или колкото е оста, отвън се набиха на мястото на озкормените с клещи чашки. Но дистанционните втулки си ги направи човека, който е отличен специалист по метали и металообработка. Закалил ги е, или е рязал някаква жилава стомана с хубави ножове.
Щом колегата криви болтовете, значи ги ползва не сам за опън, а и за да поемат и радиалната сила, тежестта. И не са качетвени може би. Едни 10.12 или акквито са там здравите няма да мръднат.

Много разширихме писането. Ос на опън с твърди втулки е лесно за правене при наличие единствено дори и на неточен струг. Моето мнение е че една касета, може някоя стара от здравите деоре и т.н. преди 10 години е по-лесно решение.
Приятно каране на всички
Правилник:
И император на форум да си, все тая.
рс
 
Мнения: 419
Рейтинг: 1610
Регистриран на: Чет Апр 16, 2009 8:14 pm

Re: Преправяне на рамка... ДА / НЕ ?

Мнениеот TeDo_BaPHa » Пон Май 03, 2010 8:16 pm

TeDo_BaPHa написа:Не се занимавай с глупости ами си купи главина на шлиц ;).
ХОРА, ИЗПОЛЗВАЙТЕ ТЪРСАЧКАТА, ТЯ Е НАПРАВЕНА ЗА ДА ВИ УЛЕСНИ!!!
Cipokrila Zizibaga написа:p.s. Ако сте неосъзнат пубер на не повече от 14 и половина , или ми предлагате бартери за всякакъв вид бяла или черна техника, други предмети или човешки органи, моля не ме търсете.
Аватар
TeDo_BaPHa
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 13, 2007 9:31 pm
Местоположение: Варна

Re: Преправяне на рамка... ДА / НЕ ?

Мнениеот getdown » Вто Май 04, 2010 8:52 am

Колеги мерси за отговорите, и нека не се заяждате.

Отностно сегашните болтове - Твърдост 10.2 и пак се кривят,
мен не ме интересува лекота на детайла а здравина.
Разбирам за напреженията и прочие, също така за натоварването на опън на било то шпилка или болт etc...
Да главината е от старите с резба за венците, няма смисал да скапвам хубава главина.

Но малко пак се отклонихме, ясно стана че М10 няма да издържи освен ако не направя главината + шпилки или болтове закалени и отвърнати на около HRC 55 - 60, не е проблем знам къде ще ми го направят, но според моето мислене, товага малко като се огъне и ще стане по-лошо - ще се скъса а от там всички знаем какви бели могат да станат.

Та малко темата беше дали ушите на рамката ще издържат при препробиване за М12 или да не се занимавам.
Единият колега каза за старите Deore главини... имам такива 2 Deore LX - да здравички са, но са ми на XC байка и него си го карам леката.

Така де нека прокоментираме сега малко рамката...
Колкото по-бързо караме,
Толкова по-дълго се таркаляме по земята!
ПО-КРОТКО !!! ЖИВЕЙ МИ СЕ !!!
getdown
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Юли 28, 2005 8:34 pm

Re: Преправяне на рамка... ДА / НЕ ?

Мнениеот bikerider » Вто Май 04, 2010 8:56 am

getdown написа:Отностно сегашните болтове - Твърдост 10.2 и пак се кривят,


На твое място не бих отслабвал рамката за М12. Пробвай на първо време с ковани М10 12.9. М8 издържат на блъскане в ушите на шока ми при коефициент на окачването 3.5:1. Ако и така не стане пробвай варианта на pc, не е сложен за изработка.

Но все пак - нищо не може да замени техниката на каране. Ти си човека, от когото зависи дали ще се изкривят или не.

@pc: съгласен :agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Преправяне на рамка... ДА / НЕ ?

Мнениеот рс » Вто Май 04, 2010 12:24 pm

Щом си престъргал главината отвътре, мисля, че това е главина с резба за венците и не със шлици.
Пробвай да счупиш една на шлици. Ако си от Варна мога да ти намеря една от "здравото" поколение, да не купуваш нова за доста пари. Ще ти трябват и някакви венци обаче.
Правилник:
И император на форум да си, все тая.
рс
 
Мнения: 419
Рейтинг: 1610
Регистриран на: Чет Апр 16, 2009 8:14 pm

Re: Преправяне на рамка... ДА / НЕ ?

Мнениеот getdown » Вто Май 04, 2010 3:41 pm

От Шумен съм, но уча в Пловдив,
Сегашната главина е с резба!

Отностно техниката на каране... кой след като е карал DH и си е послачал ще спре да го прави?

Така де, имам касета с венци за шлиц - 7ца - деоре пак от другата ми главина.

То почнах и да се чудя дали пак някои софт тейл да не взема... ама краза, пак да правя рамка отново... няма време!

Отностно деорет дето е на шлиц, то оста малко пак е нещо което не ми вдъхва доверие - QR - ф10...

PC кажи за тези старите дето споменаваш нещо повече....
Колкото по-бързо караме,
Толкова по-дълго се таркаляме по земята!
ПО-КРОТКО !!! ЖИВЕЙ МИ СЕ !!!
getdown
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Юли 28, 2005 8:34 pm

Re: Преправяне на рамка... ДА / НЕ ?

Мнениеот EccentricMOTION » Вто Май 04, 2010 3:44 pm

В моя случай си преработих главината, подменяйки кухата 10мм задна ос с плътна такава. Стана изключително лесно - шпилка М10 с дължината на QR-a/мисля че е 135мм/. Нарязах и резба, колкото резба има на старата ми куха ос. Монтирах конусните лагери, гайки, шайби и всичко е ок. Самата капла се пристяга към рамката не с QR, а с гайки ;)
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Re: Преправяне на рамка... ДА / НЕ ?

Мнениеот Alpina » Вто Май 04, 2010 4:33 pm

За чии си подменял кухата ос с шпилка :dontknow:
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Преправяне на рамка... ДА / НЕ ?

Мнениеот TeDo_BaPHa » Вто Май 04, 2010 5:28 pm

И за чий все още се опитвате да стигнете от София до Перник през Варна???
ХОРА, ИЗПОЛЗВАЙТЕ ТЪРСАЧКАТА, ТЯ Е НАПРАВЕНА ЗА ДА ВИ УЛЕСНИ!!!
Cipokrila Zizibaga написа:p.s. Ако сте неосъзнат пубер на не повече от 14 и половина , или ми предлагате бартери за всякакъв вид бяла или черна техника, други предмети или човешки органи, моля не ме търсете.
Аватар
TeDo_BaPHa
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 13, 2007 9:31 pm
Местоположение: Варна

Re: Преправяне на рамка... ДА / НЕ ?

Мнениеот did » Вто Май 04, 2010 7:52 pm

TeDo_BaPHa написа:И за чий все още се опитвате да стигнете от София до Перник през Варна???

След "чий" си изпуснал една трибуквена дума.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Преправяне на рамка... ДА / НЕ ?

Мнениеот TeDo_BaPHa » Вто Май 04, 2010 8:19 pm

Сметнах, че се подразбира за какво става дума..
Цялата работа с тая главина е загубено време, мисли и прочие... Всички роблеми се решават с еднапроста главина на шлиц, но НЕ! Автора е сигурен, че тя тая кекавата куха ос на главината не е по-здрава от неговата.. Да, сигурно не е по-здрава, но има и други фактори на действие върху остта, за които той би могъл да се поинтересува малко повече и да си реши проблема.. физика.
ХОРА, ИЗПОЛЗВАЙТЕ ТЪРСАЧКАТА, ТЯ Е НАПРАВЕНА ЗА ДА ВИ УЛЕСНИ!!!
Cipokrila Zizibaga написа:p.s. Ако сте неосъзнат пубер на не повече от 14 и половина , или ми предлагате бартери за всякакъв вид бяла или черна техника, други предмети или човешки органи, моля не ме търсете.
Аватар
TeDo_BaPHa
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 13, 2007 9:31 pm
Местоположение: Варна

Re: Преправяне на рамка... ДА / НЕ ?

Мнениеот bikerider » Вто Май 04, 2010 8:20 pm

EccentricMOTION написа:В моя случай си преработих главината, подменяйки кухата 10мм задна ос с плътна такава. Стана изключително лесно - шпилка М10 с дължината на QR-a/мисля че е 135мм/. Нарязах и резба, колкото резба има на старата ми куха ос. Монтирах конусните лагери, гайки, шайби и всичко е ок. Самата капла се пристяга към рамката не с QR, а с гайки ;)


Следващата стъпка в твоето развитие е да смениш гумите с каруцарски колела. Така ще стане най-здраво и най-еФтино.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Преправяне на рамка... ДА / НЕ ?

Мнениеот did » Вто Май 04, 2010 8:22 pm

@TeDo_BaPHa

Не се пали така де! :D На всички е ясно, че си прав. :beer:

иииии, не се научихте, че и без да нашляпам 100 намигващи емотикона, може би пиша на ироничната клавиатура.

@bikerider:

:agree:
Експерт по каруцарските колела е 4getcredo.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Преправяне на рамка... ДА / НЕ ?

Мнениеот moz » Вто Май 04, 2010 8:29 pm

Alpina написа:За чии си подменял кухата ос с шпилка :dontknow:

За да премести центъра на тежестта назад и да прави по-малко човки. :idea:
moz
 
Мнения: 443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 20, 2008 7:15 pm

Re: Преправяне на рамка... ДА / НЕ ?

Мнениеот Alpina » Вто Май 04, 2010 8:40 pm

moz, подозирам, че си мисли, как е станало по-здраво :D Чудя се, на това ли ги учат в ТУ
bikerider написа:Следващата стъпка в твоето развитие е да смениш гумите с каруцарски колела. Така ще стане най-здраво и най-еФтино.

По National Geographic в едно предаване показваха разликата - каскадьор наеха за целта :D :D :D
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Преправяне на рамка... ДА / НЕ ?

Мнениеот рс » Сря Май 05, 2010 12:26 am

getdown написа:От Шумен съм, но уча в Пловдив,
Сегашната главина е с резба!
Отностно деорет дето е на шлиц, то оста малко пак е нещо което не ми вдъхва доверие - QR - ф10...
PC кажи за тези старите дето споменаваш нещо повече....

Старите са си просто главини на шлиц. Май някои имат по-здрави оси от сегашните, нали тогава бяха много нова стока.
Обърни внимание къде е разположен лагерът на главината ти на шлиц, и къде се падат тези на онази с резба. Промененото разположение по дължината на оста намалява натоварването и.
Правилник:
И император на форум да си, все тая.
рс
 
Мнения: 419
Рейтинг: 1610
Регистриран на: Чет Апр 16, 2009 8:14 pm

Re: Преправяне на рамка... ДА / НЕ ?

Мнениеот getdown » Сря Май 05, 2010 8:51 am

рс написа:
getdown написа:От Шумен съм, но уча в Пловдив,
Сегашната главина е с резба!
Отностно деорет дето е на шлиц, то оста малко пак е нещо което не ми вдъхва доверие - QR - ф10...
PC кажи за тези старите дето споменаваш нещо повече....

Старите са си просто главини на шлиц. Май някои имат по-здрави оси от сегашните, нали тогава бяха много нова стока.
Обърни внимание къде е разположен лагерът на главината ти на шлиц, и къде се падат тези на онази с резба. Промененото разположение по дължината на оста намалява натоварването и.


Имаш предвид, рамото което се появява спрямо местоположението на лагера... добър довод ...

Както ми е тръгнало това лято, бебчето няма много да мога да го разхождам ( да му кривя болтовете ), така че, благодаря на всички които се вклучиха в дискусията !
Колкото по-бързо караме,
Толкова по-дълго се таркаляме по земята!
ПО-КРОТКО !!! ЖИВЕЙ МИ СЕ !!!
getdown
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Юли 28, 2005 8:34 pm

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта