профилакрика на байк след мокро+ кално каране

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Re: профилакрика на байк след мокро+ кално каране

Мнениеот grebo » Съб Май 22, 2010 6:11 pm

bikerider написа:Все още не си отговорил какво правиш с мръсния бензин :)

:beer: Изпивам го за отскок!
Я уже не волк. Я аморал, алкоголик, курильщик и педофил. Ну заец, ну Pussy Riot!
grebo
 
Мнения: 249
Рейтинг: 1275
Регистриран на: Нед Сеп 14, 2008 2:54 pm

Re: профилакрика на байк след мокро+ кално каране

Мнениеот teodorchy_sofia » Съб Май 22, 2010 7:10 pm

Лично аз рядко си мия колелото, било то след мокро/кално каране, или просто нормално.
Попринцип го мятам от коридора в банята, и понеже ние сме с вана, го слагам вътре. След това слагам шампоан/сапун (не се смейте) на някаква гъба или парцал и го мия хубаво с топла вода. Така два пъти, докато се уверя, че е чисто. Изкарвам колелото и го слагам да изсъхне в стаята, на персийския килим :D
Предният венец чистя с отвертка, защото се събира мърсотия и се чисти трудно с парцал. С отвертката ги изчегъртвам и падат (пак по персийския килим).
Задният го чистя с четка за зъби.(не моята), както и веригата. След това взимам малко моторно масло (хубаво е да не е за скоростна кутия). Мисля, че беше някво на Valvoline, но не мисля, че има значение. И така, намазвам веригата и излизам да карам. На другият ден, когато пак завали не мисля да правя същото, 'щото цял ден вися по колелото.
Ето защо не си мия колелото :Д
viewtopic.php?f=16&t=76145 DARTMOOR !!!
skype: "dragbicycles"
GSM: 0885 74 58 10 - Теодор.
Аватар
teodorchy_sofia
 
Мнения: 507
Рейтинг: 1145
Регистриран на: Пет Яну 29, 2010 6:47 pm
Местоположение: София, Orange County 2

Re: профилакрика на байк след мокро+ кално каране

Мнениеот bikerider » Съб Май 22, 2010 8:25 pm

grebo написа:
bikerider написа:Все още не си отговорил какво правиш с мръсния бензин :)

:beer: Изпивам го за отскок!


Ясно :D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: профилакрика на байк след мокро+ кално каране

Мнениеот EccentricMOTION » Съб Май 22, 2010 9:35 pm

Подкрепям grebo за почистването на веригата по гореописания от него начин. От стари моторджий знам за този метод. Ако не ме лъже паметта ставаше въпрос дори за грес или много гъсто масло. Сваляш, миеш с бензин, вариш в топло масло/грес. Казват смазаната верига не е мазна отвън.

По темата конкретно за веригите - Меглио + вода за да падне калта. Спрей за болтове, за да падне остатъчната мръсотия и смазка. После допирам масльонката с обикновено масло до веригата и връткам назад. Избърсвам и готово.
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Re: профилакрика на байк след мокро+ кално каране

Мнениеот Alpina » Съб Май 22, 2010 10:36 pm

Ахм - а тия "стари моторджиИ" дали са имали алтернативи?
Що не си карате и школниците в такъв случай?
И до кога ще сравнявате веригите на моторите и на колелата, както и условията в които работят?

Бива да рупате бодилите, бива, ама...

Също така почти сте уцелили - не се е варяло в масло, ами в грес и то на водна баня... даже "вари" е силно казано, защото греста се стопява на водната баня и вътре се накисва веригата, след което се вади, почиства от излишната и те така...... Тука се получават и ефектите от проблясъците на grebo , за "дебелината на филма" и т.н. и т.н.
Това с бензина също е било до време оно... защо не ползвате още ВЕРО, ами вече Мелио?
Всичките тези хамалогии са в миналото, защото отдавна има по-лесни и вършещи същата, ако не и по-добра работа алтернативи.
Е, ако времето ви е ресурс в излишък и се чудите как да го запълвате - правете каквото искате... даже ако е така - по-добре направо разглобете веригата на отделни звена и.... абе правете каквото знаете... Но тез "технологии" от до преди повече от 20 години (или поне тогава си спомням как ми смазваха веригата на колелото) вече са ненужни, при положение че може да се постигне 100% същия ефект на цената на 1/10 от времето и усилията (да не споменаваме какво се прави с използвания бензин че ми става лошо, защото вместо "п" май правилното беше "л")

А иначе с колелото процедирам почти по описания, в тази и друга тема, от EccentricMOTION начин
Вкарвам го във ваната, поливам с вода и отстранявам калта и другите боклуци, след което пръскам рамката, веригата, венците и дерайльорите с Меглио (избягвам главините, но не пазя спирачните апарати)... следва малко изчакване и поливане (забележете поливане, а не пръскане) при което всичката гняс си пада сама, ако остане нещо по тях, пак пръсвам с Мелио и използвам четка за зъби (рядко се налага, или ако да - то най-вече за ролките на дерайльора)... още преди да са изсъхнали пръскам с WD-40... преди следващото каране (или когато се присетя) смазвам пак със спрей, а той си знае/е научен къде и как да влиза и какво да прави....
Не претендирам че това е най-удачния вариант, просто аз лично така правя...
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: профилакрика на байк след мокро+ кално каране

Мнениеот subritual » Съб Май 22, 2010 11:46 pm

Брех тоя MOTUL го няма в големите супермаркети.Ще трябва да проверя в специализирания магазин на вносителя.
Силно се надявам да е от тези, дето после като пипнеш веригата има плътно-лепкав характер.
Аватар
subritual
 
Мнения: 1362
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:02 pm
Местоположение: Джебел

Re: профилакрика на байк след мокро+ кално каране

Мнениеот bikerider » Пон Май 24, 2010 9:00 am

subritual написа:Силно се надявам да е от тези, дето после като пипнеш веригата има плътно-лепкав характер.


Не е лепкав, именно защото е за офроуд. Шосейната версия лепне осезаемо повече. Доста спрейове ми минаха през ръцете докато се спра на този - държи на вода, но не е лепкав.
А по принцип веригата трябва да е чиста след смазване... без значение с какво е смазана, така че не ти трябва задължително лепкав спрей, просто трябва да държи на вода и смазката да стои вътре.

Спрей от супермаркет... хм, успех. Аз го купувам от магазина на вносителя на "Оборище" и "Лисец", ако не се лъжа беше 10-12 лева :)

@EccentricMOTION: и твоите моторджии ли после пиеха мръсния бензин? Някои от вас няма ли най-накрая да се сети колко варварски са тези методи? Със сигурност "работят", само дето в зимни условия този маслен филм ще изфиряса точно за един час каране из планината. Изобщо замислял ли се някога, че не е много умно да слушаш какво ти говоря моторджиите, защото тези хора като цяло не карат в планина, не са запознати с планинско каране в сняг до колене, не им трябва смазка за верига, която да издържа на сняг и лед... и не на последно място - доста от тях карат вериги с о-пръстени, които първо трудно пускат смазката вътре, т.е. иска се "варене". За тези неща замислял ли си се или както винаги бързаш да издрънкаш малко глупости по аналогия вместо да помислиш логично?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: профилакрика на байк след мокро+ кално каране

Мнениеот Admin » Вто Май 25, 2010 7:57 am

@grebo
Сигурен съм, че методът ти дава отлични резултати, но според мен той е удачен за хора, които имат необходимите условия за прилагането му (най-малкото гараж) и желание да се занимават с подобно нещо.
За всички други по-добрият вариант са смазките, предлагани на пазара - дали ще са под формата на спрей или нещо друго, изборът е голям.
Пиша ти това, за да компенсирам донякъде реакциите в темата, които вероятно ти се струват като заяждания и нападки. Тук си е така. :D Накратко - методът ти работи, но не е за всеки, поради което хората се стремят и да го оборят. :agree:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: профилакрика на байк след мокро+ кално каране

Мнениеот subritual » Сря Май 26, 2010 12:50 am

bikerider написа:Не е лепкав, именно защото е за офроуд. Шосейната версия лепне осезаемо повече....

Идеално лепкав е за мен :D :agree: сигурно има и по-лепкав, както казваш.
bikerider написа:Аз го купувам от магазина на вносителя на "Оборище" и "Лисец", ако не се лъжа беше 10-12 лева :)

И аз от там го взех,но за 22,80 лв.
Благодаря за препоръката,спрея е супер. :agree:
Аватар
subritual
 
Мнения: 1362
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:02 pm
Местоположение: Джебел

Re: профилакрика на байк след мокро+ кално каране

Мнениеот bikerider » Сря Май 26, 2010 9:36 am

subritual написа:И аз от там го взех,но за 22,80 лв.
Благодаря за препоръката,спрея е супер. :agree:


Миналия път като пазарувах масло ми направи впечатление, че са вдигнали цените, но не загледах спрея... мерси за информацията :agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: профилакрика на байк след мокро+ кално каране

Мнениеот dani_kn5 » Чет Ное 24, 2011 9:10 pm

аз като го окалям яко го измивам с маркуча изчакам да изсъхне и смазвам вилка,верига и оптегачите и всичко си е 6. :)
dani_kn5
 
Мнения: 29
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Апр 19, 2010 9:35 pm

Re: профилакрика на байк след мокро+ кално каране

Мнениеот dani_kn5 » Чет Ное 24, 2011 9:20 pm

А за веригата ползвам някакав тефлонов спреи ,а за вилката силиконов
dani_kn5
 
Мнения: 29
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Апр 19, 2010 9:35 pm

Re: профилакрика на байк след мокро+ кално каране

Мнениеот bocky » Пет Ное 25, 2011 10:52 am

dani_kn5 написа:оптегачите... някакав

:crazy:

Поредната безсмислено изкопана тема
Don't settle for less, or the next best!
Аватар
bocky
 
Мнения: 405
Рейтинг: 1470
Регистриран на: Чет Юни 11, 2009 12:27 pm
Местоположение: София

Предишна

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта