в-брейк бустер

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

в-брейк бустер

Мнениеот MacLeod » Пон Юни 07, 2010 8:29 pm

Гледам в нета тази спирачка: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=7048. Всичко много хубаво, но прочетох последния коментар:
To get the very best performance you will need a brake booster because these WILL flex your forks.
В превод ( поне както аз го превеждам ):
За да получите максимална ефективност, трябва да използвате подсилвател на спирачката иначе тя ще изкриви вилката ви.

Почнах да гледам какво е това брейк бустер, и доколкото прочетох, това е някаква джаджа, която се слага на в - брейк за да усили спирачната сила и да попречи на изкривяване на рамка и на вилка:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=8215

До сега не бях чувал, че в - брейк може да криви рамка или вилка. Знам че дисковете правят подобни неща.
Та въпросът ми е следния:
Понеже имам добри в-брейкове и си спират много добре, има ли някакъв начин да разбера, дали имам нужда от брейк бустер или нямам ? Не за друго, просто не искам да си изкривя я вилка я рамка :nono:
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: в-брейк бустер

Мнениеот Schizophrenia » Пон Юни 07, 2010 8:37 pm

Еми това се случва на всеки в-брейк.Като натиснеш спирачката и няма на каде да бяга назад,и просто с шпилката започва да бяга и тръбата,респективно вилката настрани и по някое време рамките отзад се късат.Това най-често се случва при триалските рамки,защото отзаде са с хидравлични спирачки и натиска е много по голям,но ако ти е добър в-брейка също се получава това.Също така да ти кажа,че от тези бустъри ако не си вземеш някой добър пак ще ти отваря.Затова според мен не си взимай бустър,защото няма почти никакъв смисъл да си слагаш(от този който си показал).
Аватар
Schizophrenia
 
Мнения: 285
Рейтинг: 1181
Регистриран на: Съб Апр 25, 2009 8:46 am

Re: в-брейк бустер

Мнениеот MacLeod » Пон Юни 07, 2010 8:46 pm

А от някакъв брейк бустер от по - висок клас има ли смисъл ? Ще ми удължи ли живота на рамката и вилката ?
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: в-брейк бустер

Мнениеот Ozzie » Пон Юни 07, 2010 8:58 pm

цялата работа с brake-booster-те е "мижи да те лажим"
полза има някаква, безспорно е, но и без него можеш да си караш
разтварянето се получава, тъй като оста на рамото се явява и опора в която се прилага сила
и тъй като единия от законите във физиката гласеше "на всяка сила има равна по големина и противоположна по посока сила", в момента в който приложиш сила - накладките почнат да трият в борда на шината, се получава и обратната сила която разтваря малко или много вилката и рамката
последното зависи от качествата на последните
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: в-брейк бустер

Мнениеот vpravov » Пон Юни 07, 2010 9:05 pm

Schizophrenia написа:Също така да ти кажа,че от тези бустъри ако не си вземеш някой добър пак ще ти отваря.Затова според мен не си взимай бустър,защото няма почти никакъв смисъл да си слагаш(от този който си показал).


Защо? Какво му е на горе показания?

Ozzie написа:цялата работа с brake-booster-те е "мижи да те лажим"


На база на собствения си опит - хич не съм съгласен с теб!
Смисъла от brake booster-а при V-brake-a е толкова "малък", че почти се равнява на смисъла да си смениш 160мм. ротор с по-голям. Направо няма смисъл. :popcorn:
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1278
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Re: в-брейк бустер

Мнениеот marsa » Пон Юни 07, 2010 9:09 pm

Брейк бустера не пази рамката/вилката от счупване (което и без това е малко вероятно от в-брейк), а увеличава спирачната сила. Като човек, който кара в-брейк с години мога да те посъветвам да си сложиш, определено има смисъл на всякакви спирачки.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: в-брейк бустер

Мнениеот Razar » Пон Юни 07, 2010 9:57 pm

Мисля че най-логичния отговор е този на marsa тъй като "booster" не значи "предпазител" или "щит" или друга подобна, а в буквален превод е "усилвател", "спомагач". Надали ще кръстят нещо спирачен усилвател, или спирачен спомагач ако функцията му е да пази вилката :dontknow:
тогава щеше да се казва Fork Shield или Fork Keeper :D

Поздрави
Аватар
Razar
 
Мнения: 54
Рейтинг: 1198
Регистриран на: Пон Май 17, 2010 9:49 am

Re: в-брейк бустер

Мнениеот Schizophrenia » Пон Юни 07, 2010 10:04 pm

Ами не е точно само да увеличават спирачната сила,защото без бустър се цепят отзаде рамките на седалковата тръба.А за по-добри бустъри за в-брейк ако искаш виж в SBcycles.net
Казвам,че не помагат обикновените,защото съм карал с 2 и пак се отваря.
Аватар
Schizophrenia
 
Мнения: 285
Рейтинг: 1181
Регистриран на: Съб Апр 25, 2009 8:46 am

Re: в-брейк бустер

Мнениеот blizzard » Пон Юни 07, 2010 10:23 pm

MacLeod написа:
To get the very best performance you will need a brake booster because these WILL flex your forks.
В превод ( поне както аз го превеждам ):
За да получите максимална ефективност, трябва да използвате подсилвател на спирачката иначе тя ще изкриви вилката ви.


Мисля, че вече стана ясно от отговорите в темата, но все пак превода леко ти бяга (в детайлите).
с WILL flex your forks авторът явно е имал предвид че рамката(вилката) ти ще се огъне. Тази деформация ще е еластична и няма да наруши здравината на компонента в близките години. Все пак тези компоненти работят на динамични натоварвания и се огъват постоянно при нормална употреба.Идеята на booster-а е да предотвратява (по-скоро намалява) загубата на спирачно усилие от това огъване.

Disclaimer: Schizophrenia явно говори за bike trials, там наистина може да се чупят рамки и вилки от v-break, не знам. И все пак ми е интересно как ще се счупи седалковата тръба от спирачката :dontknow: ще се радвам на снимки или по-подробно описание.
Аватар
blizzard
 
Мнения: 385
Рейтинг: 1835
Регистриран на: Чет Фев 23, 2006 12:42 pm

Re: в-брейк бустер

Мнениеот vpravov » Пон Юни 07, 2010 10:35 pm

Schizophrenia написа:А за по-добри бустъри за в-брейк ако искаш виж в SBcycles.net
Казвам,че не помагат обикновените,защото съм карал с 2 и пак се отваря.


Покажи ми някакъв вариант на по-хубав, че прерових магазина на посочения от теб сайт и не намерих нито един brake booster. Иначе аз си карах едно време с "обикновени" и не съм имал оплаквания. :agree:

edit: Между другото - не съм виждал или чувал за строшена рамка от v-brake.
Последна промяна vpravov на Пон Юни 07, 2010 10:42 pm, променена общо 1 път
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1278
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Re: в-брейк бустер

Мнениеот Schizophrenia » Пон Юни 07, 2010 10:42 pm

http://www.midwestbiketrials.com/store/ ... ed8abddb18
За такива става въпрос...а за снимки за сцепени нямам,но съм виждал.
p.p.цепят се на триалските рамки по-често!
Аватар
Schizophrenia
 
Мнения: 285
Рейтинг: 1181
Регистриран на: Съб Апр 25, 2009 8:46 am

Re: в-брейк бустер

Мнениеот vpravov » Пон Юни 07, 2010 10:55 pm

Мерси! Единственото видимо предимство на brake booster-а, който показа, са по-дългите болтове и спейсъри. Brake booster-ите, които карах последно, се продаваха с два комплекта спейсъри(дълги и къси) и ефекта им беше по-добър с дългите. Друго предимство би им било, ако са от по-корав материал, отколкото на тези, които нарече "обикновени", но това по снимки не можем да го преценим. Последно само ще кажа, че каквито и brake booster-и да сложи - ефекта ще е осезаем и определено си заслужава. :agree: :beer:
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1278
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Re: в-брейк бустер

Мнениеот PowerSlide » Вто Юни 08, 2010 7:10 am

Да, определено събира много кал. На съвременни вилка и алуминиева рамка брейкбустър е ненужен. Имам един, лежи в шкафа.
Аватар
PowerSlide
 
Мнения: 1189
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Пон Ное 10, 2008 12:07 pm
Местоположение: на баира

Re: в-брейк бустер

Мнениеот манджа » Вто Юни 08, 2010 7:12 am

освен това въпросния еко бустър е CNC :agree:
Pulse STR
Аватар
манджа
 
Мнения: 533
Рейтинг: 1454
Регистриран на: Сря Ное 05, 2008 10:06 am

Re: в-брейк бустер

Мнениеот evilzet » Вто Юни 08, 2010 8:51 am

Да, хубавите брейкбустери, освен по цената, най-лесно се познават, че са CNC (фрезовани) , докато евтините са щамповани и се сучат по-лесно. Бях монтирал на CrMo рамка отзад един евтин бустер и имаше положителен ефект, но според мен неголям.
evilzet
 
Мнения: 1598
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Re: в-брейк бустер

Мнениеот MacLeod » Вто Юни 08, 2010 12:51 pm

До колкото виждам от повечето мнения, брейк бустерът служи за да увеличи спирачната сила, а не да ми пази вилката и рамката от натиска на самата спирачка. Ще отбележа, че това е основният ми въпрос свързан с брейк бустер. Аз нямам нужда от увеличаването на спирачната сила, тъй като мисля че сегашната е предостатъчна :) Тоест излиза че нямам нужда от брейк бустер и от излишното му тегло.
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: в-брейк бустер

Мнениеот bikerider » Вто Юни 08, 2010 2:32 pm

Да добавя нещо към vpravov - бустера не увеличава спирачната сила. Бустера намалява загубите на спирачна сила в края на хода на лоста, когато бронята се свива. Иначе смисъл има и то много, особено на задна спирачка. Няма значение дали е CNC, лят или щанцован, важното е винтовете и дистанционните втулки да са по-дълги от 5мм, тогава ефекта е най-осезаем, а риска за скобата - минимален. Макар че цялата тая история е яко теоретична - никога не съм успявал да изкривя бустер, дори при зверско стискане при спускане... траяълджиите може и да успяват, но това не значи, че бустерите не работят.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: в-брейк бустер

Мнениеот Schizophrenia » Вто Юни 08, 2010 8:13 pm

Не,те не се кривят ами ако не е по-здрав от рода на Ековските или тези от рода,отвярят.
Аватар
Schizophrenia
 
Мнения: 285
Рейтинг: 1181
Регистриран на: Съб Апр 25, 2009 8:46 am

Re: в-брейк бустер

Мнениеот MacLeod » Вто Юни 08, 2010 8:26 pm

Не,те не се кривят ами ако не е по-здрав от рода на Ековските или тези от рода,отвярят.

Какво ще рече рода на Ековските ? Всички велосипеди са еко. :beer:
Иначе карам рам хт2 с маниту R7 отпред. Сложил съм в-брейк за да ми е леко колелото. Така че ако нямам нужда от такива бустери и това няма да доведе до излишно натоварване на рамката и на вилката, въпреки силните ми в-брейкове, определено бих ги пропуснал :D
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: в-брейк бустер

Мнениеот marsa » Вто Юни 08, 2010 8:41 pm

Ето един бустер Зуум, който нов е с цена 10лв, върви с втулки, шайби и доста дълги болтове (не повярвах, че пивотите ги поеха), вижда се шестограна, с който може да се застопори позицията спремо болта. Екстра е:
P1070717.JPG
(209.62 KiB) 312 пъти


Този е най- прост, без нищо допълнително, взех го от форума.
За отпред е приказка:
P1070718.JPG
(244.98 KiB) 245 пъти
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: в-брейк бустер

Мнениеот ellepero » Вто Юни 08, 2010 9:13 pm

Ползата на брейк буустера е да пази рамката от огъване, ако шината е права почти няма смисал от него, но ако е крива когато натиснеш спирачката и челюстите хванат шината задницата се гъни :nono:
Изображение
ellepero
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1174
Регистриран на: Съб Фев 27, 2010 1:15 pm
Местоположение: Varna

Re: в-брейк бустер

Мнениеот PowerSlide » Вто Юни 08, 2010 9:21 pm

MacLeod написа:Иначе карам рам хт2 с маниту R7 отпред.


Aбсолютно нямаш нужда от брейкбустър :agree:
Аватар
PowerSlide
 
Мнения: 1189
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Пон Ное 10, 2008 12:07 pm
Местоположение: на баира

Re: в-брейк бустер

Мнениеот Antediluvian » Вто Юни 08, 2010 9:30 pm

Карал съм с 3 различни брейк буустери, както на рамка, така и на вилка. Имаше осезаем ефект единствено на велосипед крос с no name вилка.
"Never underestimate the power of stupid things in large numbers!"
Аватар
Antediluvian
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1761
Регистриран на: Пон Мар 03, 2008 2:54 am
Местоположение: София

Re: в-брейк бустер

Мнениеот Schizophrenia » Вто Юни 08, 2010 10:32 pm

MacLeod написа:Какво ще рече рода на Ековските ? Всички велосипеди са еко. :beer:

Ще рече модел ECHO...
А аз за тези зуум-ските приказвах,че се отварят и те по 2 даже...
Аватар
Schizophrenia
 
Мнения: 285
Рейтинг: 1181
Регистриран на: Съб Апр 25, 2009 8:46 am

Re: в-брейк бустер

Мнениеот bikerider » Сря Юни 09, 2010 5:38 am

Оф не мога да намеря снимка на моите - дойдоха си със 1см втулки, бях ги взел от Веломания. Снимките на marsa показват това, за което говорех по-горе - повечето ги продават с минимални или без спейсъри и в монтирано състояние направо се долепят до спирачката, което намалява ефективността на противодействието. Не виждам смисъл от CNC бустер, при положение, че два спейсъра се правят за секунди и струват стотинки. Иначе като цяло има смисъл от тези чаркове, но дали са оправдани като цена... за мен са.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: в-брейк бустер

Мнениеот gofren » Сря Юни 09, 2010 7:22 am

ВНИМАНИЕ: Постът на места е изключително скучен. Бяхте предупредени.

Значи написах в гугъл брейк бустер и ми излезе няква снимка http://www.proteus.jp/BD-1/image/brake-booster.jpg и започнах да се замислям какво толкова прави. И след известно време разджуркване на инженерните мозъчни клетки заключих следното:
1. За рамката:
http://img218.imageshack.us/img218/2873 ... ooster.jpg
като почнете да стискате силно спирачките, прилагате сила върху шината на каплата, обаче се получава реакция, приблизително равна по големина и обратна по посока, приложена върху рамката в мястото на захващане на челюстите на V-brake-a, от което рамката развива еластични деформации както каза @blizzard. Деформациите са главно напречни и малко усуквателни. По принцип еластичните деформации не са критично опасни, защото изчезват при отсъствие на сила дето да ги поражда и рамката остава здрава. Но не казвам, че е невъзможно и да се счупи както каза някой преди мен. Възможно е, но е малко вероятно, защото би се получило или от дефект на рамката/заварките или не е добре проектирана геометрията на рамката като цяло. Пример за последните предполагам са колелата в Била, Метро, Кауфланд и т.н.
2. За спирането: Лошото на тия напречни деформации е, че те стават за сметка на спирателната сила и ако не сте се отекчили достатъчно ето как става това:
като стискате спирачката с 20-30% спирачна сила например, рамката не се деформира особено и си спирате. Когато, обаче стиснете лостчето на 100% ваши сили, една голяма част, не мога да кажа колко точно може би 10-20-30% предполагам, от цялото това усилие отива да развива деформации във рамката, което се води загуба, защото реално ползвате да речем 70% от тези 100% дето сте вложили с пръст върху лоста. Забравих да кажа за другите механични загуби, които се пораждат от деформация на жилото на спирачката (когато то се удължава част от силата дето се влага за спиране отива в това удължение), ако са замърсени броните още някакви проценти отиват за преодоляване на долълнителното съпротивление от триене между жилото и бронята, ето ги и тях: докато в правите участъци жилото може почти да не се допира в стените или го прави слабо (и се търка в прахта между жилото и бронята), то на местата където бронята и жилото "завиват", се получава допълнително голямо триене между бронята и жилото, защото последното се опитва да мине на пряко, а бронята "го завива"; още при силно стискане може да не го забелязвате, но лостчето леко се огъва и щом го прави значи поема част от силата дето се влага за спиране, друго от което "губите" са калодките, които са направени от гума. Вече знаете какво ще кажа за деформацията на гумичките и съответната загуба от тези деформации. Като се тегли чертата излиза, че като спирате на ваши 100% реално сте доста ощетени.
Насоки в намаляването на загубите са профилактиране на жилата и броните (почистване, може и смазване с грес или някакво машинно масло за още по голямо намаляване на загубите, но когато се смазват събират боклуци много по-бързо и много по-често трябва да се чистят), също така след известен голям период от време може направо смяна на броните и жилата, калодките може да се сменят с други, нищо повече не може да се направи.

И сега след това лирическо отклонение, като отклонение до Видин по пътя София-Бургас, в крайна сметка за какво е тоя брейк бустр? Ами намалява напречното деформиране на рамката, защото там има големи загуби.

Мога да разкажа как точно става, както забелязвате брейк бустъра има голяма огъвателна коравина по посока на силите, които се опитват да разчекнат рамката, която коравина възпрепядства до някаква степен деформирането на рамката и така по-голяма част от спирателните сили се ползват за спиране вместо за развиване на еластични деформации на рамката.

Това е по-основното, за което мисля, че се ползва брейк бустъра.
Аватар
gofren
 
Мнения: 620
Рейтинг: 1309
Регистриран на: Нед Фев 10, 2008 8:24 pm

Re: в-брейк бустер

Мнениеот манджа » Сря Юни 09, 2010 7:36 am

не можах да дотрая да прочета гоения пост но има и другия момент че самите шпилки на в-брейка отварят получава се един вид рамо което се ''застопорява с поставянето на бустър :agree:
Pulse STR
Аватар
манджа
 
Мнения: 533
Рейтинг: 1454
Регистриран на: Сря Ное 05, 2008 10:06 am

Re: в-брейк бустер

Мнениеот uBaH » Сря Юни 09, 2010 7:38 am

gofren написа:Това е по-основното, за което мисля, че се ползва брейк бустъра.


Е, то за "допълнителни" неща, към вече описаното по-горе основно нещо едва ли се ползва (изключвам добавяне на някой друг грам и украсяване/загрозяване на велосипеда като цяло).
По подобен начин, се опитах да обясня на едни дечица (да не вземе някой да се обиди сега - 10-12 годишни) разликата между механични/хидравлични дискови спирачки и v-брейкове. Е не ме разбраха, май още не са учили физика :D
Последва въпрос: "А коя спирачка спира по-добре?" на който отговорих малко на шега "По-скъпата", а коментара на най-малкия слушател беше: "Казах ли ви да му е** майката, така си е". Тая днешна младеж :crazy:
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: в-брейк бустер

Мнениеот Schizophrenia » Сря Юни 09, 2010 9:42 am

Еми нормално е за тях добрата спирачка да е по-скъпата :D ,то е и така но ако знаеш как,можеш да направиш и евтината да спира... ;)
Мисля,че вече се изказаха доста хора и дадохме нужната информация на човека. ;) :agree: :beer:
Аватар
Schizophrenia
 
Мнения: 285
Рейтинг: 1181
Регистриран на: Съб Апр 25, 2009 8:46 am

Re: в-брейк бустер

Мнениеот trix » Сря Юни 09, 2010 1:08 pm

ето това нещо,(мислех си че още не е измислено,ама то е)
Изображение
http://www.midwestbiketrials.com/store/index.php?main_page=product_info&products_id=173&zenid=3a045cc00531765b9510f9ed8abddb18
се крепи на два болта за рамката-пробиваш по две дупки,резба,и навиваш болтчетата на адаптора.Щом това нещо може да издържи натиска от натискането на спирачките,значи силата не е много голяма,за изкривяване на рамката да не говорим
Аватар
trix
 
Мнения: 320
Рейтинг: 958
Регистриран на: Чет Сеп 18, 2008 12:14 pm
Местоположение: Плевен

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта