[quote="TOYAGA"]
Какво значи "май" и "не съм сигурен"? Кой даде тоя пример? Както вече казах - никой не е застрахован от простотии... Особено редакторите:D:D:D
"Kолкото по-дебел ставаш, толкова по-самотен се чувстваш."
Стара канибалска мъдрост
[/quote]
Е, ако ти се четат подробности, ето какво значи “май” и “не съм сигурен”
Редакторите от MBA си имат няколко колела (по едно за всеки стил каране), които са на редакцията и не ги връщат на производителите, а ги ползват за тест-база при тестването на компоненти, за да усещат по-добре разликите в поведението на байка при смяна на дадена част по него. Въпросният Intense Spider е най-новото им колело за тази цел. Те първо са го карали няколко месеца като такова, след което решили да направят тест и на самото колело (всъщност на рамката), като за целта го сглобили с части изцяло по свой вкус. И тук стигаме до задния амортисьор – те му сложили любимия си напоследък Progressive 5th Element Air, от чиято работа са много доволни. Т.е. това не е бил оригиналния амортисьор. НО, този 5th Element Air не е бил обикновения, а е бил прототип, тунингован специално за Intense Spider. Което ме навежда на мисълта, че вероятно Intense и Progressive са се договорили да монтират амортисьора в бъдещите модели Spider (разбира се, това е само предположение от моя страна). Друга причина да мисля така е, че Progressive след проблема с шарнирите са се захванали да разработят нови такива, стоманени, които да са достатъчно здрави за целите на Spider. Затова не бих се учудил ако догодина този модел е с този въздушен амортисьор (може би леко модифициран от стандартния) – това няма да е първия такъв случай на сътрудничество между две “бутикови” компании.
Аз пък искам да ви питам нещо теб и Bikerider, всъщност най-вече него, защото малко ме учуди защо той каза, че “prekaleno e lineen hoda” на въздушните амортисьори (аз поне така го разбрах). Наистина Progressive е един от най-линейните въздушни, но доколкото знам точно това го отличава от повечето други. Останал съм с впечатлението, че компании като Progressive, FOX (с моделите TALAS) и др. се опитват да направят хода на въздушните си пружини именно по-линеен, защото иначе е твърде прогресивен. Имам предвид, че като се сгъва амортисьорът, налягането нараства доста (примерно 4 до 6 пъти) в края на хода, което го втвърдява значително в горната част от хода и даже може да попречи да се използва целия ход. Може би Bikerider имаше предвид, че ако се напомпа по-малко ще е линеен, но нали все пак налягането трябва да е достатъчно, за да не се надвишава препоръчителното начално потъване на вилката/шока (имам предвид “sag”-а). Т.е. мисля си, че ако се сравнят един обикновен въздушен амортисьор (а не такъв като 5th Element Air) с един по-обикновен с метална пружина (такъв, който не използва специална пружина с различна твърдост в двата края или пък смекчаване с нарастваща компресия в горната част на хода), настроени с еднакво начално потъване, тогава въздушната пружина би трябвало да е по-прогресивна. Ако се лъжа, ще се радвам да ми обясните защо.
И може би е добре да различаваме прогресивност на хода, породена от пружината (метална или въздушна) от прогресивност, породена от смекчаването, както и такава, породена от двете заедно (не казвам, че вие не правите такава разлика, а питам дали според вас трябва да се прави и това разграничение).
Животът е кратък, карай бързо!
[/quote]
аз всъщност през цялото време говорех само за пружината.
и всъщност май си прав за прогресивността, налягането на въздуха вътре като че ли нараства по-бързо от напрежението в метална пружина... ама май
иначе за 5th air исках всъщност да кажа, че аз не бих се доверил на прогресивен амортисьор с въздушна пружина (не damping) за DH или FR, щото това значи да разчитам на семерингите да удържат налягането от теглото ми, а не една яка стоманена пружина. обзалагам се, че пружината ще надживее семерингите на въздушния амортисьор
