Cove G-Spot

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Мнениеот bikerider » Чет Окт 16, 2003 10:34 am

[quote="Admin"]

[quote="TOYAGA"]

Какво значи "май" и "не съм сигурен"? Кой даде тоя пример? Както вече казах - никой не е застрахован от простотии... Особено редакторите:D:D:D

"Kолкото по-дебел ставаш, толкова по-самотен се чувстваш."

Стара канибалска мъдрост
[/quote]


Е, ако ти се четат подробности, ето какво значи “май” и “не съм сигурен” :D:
Редакторите от MBA си имат няколко колела (по едно за всеки стил каране), които са на редакцията и не ги връщат на производителите, а ги ползват за тест-база при тестването на компоненти, за да усещат по-добре разликите в поведението на байка при смяна на дадена част по него. Въпросният Intense Spider е най-новото им колело за тази цел. Те първо са го карали няколко месеца като такова, след което решили да направят тест и на самото колело (всъщност на рамката), като за целта го сглобили с части изцяло по свой вкус. И тук стигаме до задния амортисьор – те му сложили любимия си напоследък Progressive 5th Element Air, от чиято работа са много доволни. Т.е. това не е бил оригиналния амортисьор. НО, този 5th Element Air не е бил обикновения, а е бил прототип, тунингован специално за Intense Spider. Което ме навежда на мисълта, че вероятно Intense и Progressive са се договорили да монтират амортисьора в бъдещите модели Spider (разбира се, това е само предположение от моя страна). Друга причина да мисля така е, че Progressive след проблема с шарнирите са се захванали да разработят нови такива, стоманени, които да са достатъчно здрави за целите на Spider. Затова не бих се учудил ако догодина този модел е с този въздушен амортисьор (може би леко модифициран от стандартния) – това няма да е първия такъв случай на сътрудничество между две “бутикови” компании. :8D:

Аз пък искам да ви питам нещо теб и Bikerider, всъщност най-вече него, защото малко ме учуди защо той каза, че “prekaleno e lineen hoda” на въздушните амортисьори (аз поне така го разбрах). Наистина Progressive е един от най-линейните въздушни, но доколкото знам точно това го отличава от повечето други. Останал съм с впечатлението, че компании като Progressive, FOX (с моделите TALAS) и др. се опитват да направят хода на въздушните си пружини именно по-линеен, защото иначе е твърде прогресивен. Имам предвид, че като се сгъва амортисьорът, налягането нараства доста (примерно 4 до 6 пъти) в края на хода, което го втвърдява значително в горната част от хода и даже може да попречи да се използва целия ход. Може би Bikerider имаше предвид, че ако се напомпа по-малко ще е линеен, но нали все пак налягането трябва да е достатъчно, за да не се надвишава препоръчителното начално потъване на вилката/шока (имам предвид “sag”-а). Т.е. мисля си, че ако се сравнят един обикновен въздушен амортисьор (а не такъв като 5th Element Air) с един по-обикновен с метална пружина (такъв, който не използва специална пружина с различна твърдост в двата края или пък смекчаване с нарастваща компресия в горната част на хода), настроени с еднакво начално потъване, тогава въздушната пружина би трябвало да е по-прогресивна. Ако се лъжа, ще се радвам да ми обясните защо.:)
И може би е добре да различаваме прогресивност на хода, породена от пружината (метална или въздушна) от прогресивност, породена от смекчаването, както и такава, породена от двете заедно (не казвам, че вие не правите такава разлика, а питам дали според вас трябва да се прави и това разграничение). :8D:


Животът е кратък, карай бързо!
[/quote]


аз всъщност през цялото време говорех само за пружината.
и всъщност май си прав за прогресивността, налягането на въздуха вътре като че ли нараства по-бързо от напрежението в метална пружина... ама май :)) не съм сигурен.
иначе за 5th air исках всъщност да кажа, че аз не бих се доверил на прогресивен амортисьор с въздушна пружина (не damping) за DH или FR, щото това значи да разчитам на семерингите да удържат налягането от теглото ми, а не една яка стоманена пружина. обзалагам се, че пружината ще надживее семерингите на въздушния амортисьор :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Чет Окт 16, 2003 2:58 pm

@ Аdmin

Абе пич, гледай поне какво си писал, за да не говорим после празни приказки и да предизвикваме смях у останалите специалисти...:D

Цитирам те:
[i]"Тъкмо преди два дена четох един тест на Intense [b]TAZER[/b] в октомврийския брой на сп.Mountain Bike Action." [/i]

Малко след това:
[i]"Между другото, в теста, който цитирах за Bikerider, по-нататък се казва именно, че са се скапали шарнирите на задния амортисьор, въпреки че той е бил Progressive 5th Element Air със споменатите от теб шарнири (spherical ball joints). Това е станало заради материала им, който явно не бил предвиден за натоварванията на нанадолните дисциплини, а само за ХС, и сега Progressive разработвали нови стоманени шарнири"[/i]

И после изведнъж:
[i]"Така е, само че в случая да защитя Intense: тоя амортисьор май не са го сложили те, а редакторите от списанието. Не съм сигурен, но една бърза разходка до сайта на Intense може да изясни нещата."[/i]

За да стане накрая:
[i]"Въпросният Intense [b]SPIDER[/b] е най-новото им колело за тази цел. Те първо са го карали няколко месеца като такова, след което решили да направят тест и на самото колело (всъщност на рамката), като за целта го сглобили с части изцяло по свой вкус. И тук стигаме до задния амортисьор – те му сложили любимия си напоследък Progressive 5th Element Air, от чиято работа са много доволни. Т.е. това не е бил оригиналния амортисьор. НО, този 5th Element Air не е бил обикновения, а е бил прототип, тунингован специално за Intense [b]SPIDER[/b]."[/i]

Мисля, че трябва да изясниш сам на себе си за какво говориш. Tazer и Spider са коренно различни велосипеди с коренно различна област на приложение, което мисля че и аз, и bikerider знаем без да се налага да се разхождаме до където и да било. Точно затова и двамата се изумихме от бездънната тъпота да сложиш Progressive 5th Element Air на FR/XFR-велосипед и след това да се вайкаш, че се е скапал...

Айде изясни си понятията ако обичаш, за да продължим темата за линейната/нелинейната прогресия/регресия при федерацията/амортизацията начисто...:D:D:D

BTW Малко се съмнявам, че Progressive ще ги огрее с поръчките от страна на Intense за амортисьори за Spider XVP догодина. Велосипедът очевидно си работи отлично със серийния в момента Manitou Swinger Air, a в Intense едва ли ще им се ще Spider да заприлича съвсем на Santa Cruz Blur, който серийно разполага с въздушния "пети елемент".:D


"Kолкото по-дебел ставаш, толкова по-самотен се чувстваш."

Стара канибалска мъдрост
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Чет Окт 16, 2003 8:37 pm

@ Admin

@ Admin

Междувременно забелязах и нещо друго озадачаващо:

"Друга причина да мисля така е, че Progressive след проблема с шарнирите са се захванали да разработят нови такива, стоманени, които да са достатъчно здрави за целите на Spider. Затова не бих се учудил ако догодина този модел е с този въздушен амортисьор (може би леко модифициран от стандартния) – това няма да е първия такъв случай на сътрудничество между две “бутикови” компании."

Хм, би ли ми обяснил малко по-точно какво значи "достатъчно здрави за целите на Spider" който бе избран за "Racebike of the Year" в САЩ. Ако въздушния амортисьор на Progressive не може да устиска на "целите" на състезателен байк за XC (с тегло под 11,5 кг!!!!), то на какво може да устиска тогава?

Имайки предвид, че както вече споменах също толкова лекия Blur, разполагащ с АБСОЛЮТНО същата система на окачване, си работи прекрасно с въздушния пети елемент, все повече се затвърждава подозрението ми, че НАИСТИНА трябва да четеш по-внимателно... И най-вече да се отнасяш с необходимата доза критичност към това, което пишеш:xx(:


Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Чет Окт 16, 2003 8:52 pm

Обърках се. :I Става въпрос за Tazer, разбира се. Съжалявам, ако съм ти причинил главоболия от главоблъсканици заради последния ми пост. Така е като пише човек рано сутрин, преди да се е събудил напълно. ;) Сега ще го оправя и в предишния пост, за да не се подвеждат читателите.
А за прогресията не си задължен да ми отговаряш, разбира се. :8D:

Животът е кратък, карай бързо!
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Чет Окт 16, 2003 9:22 pm

[quote="Admin"]

Обърках се. :I Става въпрос за Tazer, разбира се. Съжалявам, ако съм ти причинил главоболия от главоблъсканици заради последния ми пост. Така е като пише човек рано сутрин, преди да се е събудил напълно. ;) Сега ще го оправя и в предишния пост, за да не се подвеждат читателите.
А за прогресията не си задължен да ми отговаряш, разбира се. :8D:

Животът е кратък, карай бързо!
[/quote]


Aха! Значи все пак редакторите се оказаха кретени... Абе я кажи откъде се сдобиваш с това списание, че започва да ми става много интересно:D:D:D

Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Чет Окт 16, 2003 10:31 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote="Admin"]

Обърках се. :I Става въпрос за Tazer, разбира се. Съжалявам, ако съм ти причинил главоболия от главоблъсканици заради последния ми пост. Така е като пише човек рано сутрин, преди да се е събудил напълно. ;) Сега ще го оправя и в предишния пост, за да не се подвеждат читателите.
А за прогресията не си задължен да ми отговаряш, разбира се. :8D:

Животът е кратък, карай бързо!
[/quote]


Един приятел е абониран за списанието, а аз съм на абонамент към приятеля. ;):D
Иначе много от статиите ги публикуват и на сайта си - [url]www.mbaction.com[/url], но теставете там са стари, така че въпросният тест сигурно ще се появи догодина по това време...:)
Aха! Значи все пак редакторите се оказаха кретени... Абе я кажи откъде се сдобиваш с това списание, че започва да ми става много интересно:D:D:D

Get mad, then get over it.
[/quote]


Животът е кратък, карай бързо!
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот A.D.I. » Чет Окт 16, 2003 11:46 pm

[quote="TOYAGA"]

@ Аdmin

Абе пич, гледай поне какво си писал, за да не говорим после празни приказки и да предизвикваме смях у останалите специалисти...:D

Цитирам те:
[i]"Тъкмо преди два дена четох един тест на Intense [b]TAZER[/b] в октомврийския брой на сп.Mountain Bike Action." [/i]

Малко след това:
[i]"Между другото, в теста, който цитирах за Bikerider, по-нататък се казва именно, че са се скапали шарнирите на задния амортисьор, въпреки че той е бил Progressive 5th Element Air със споменатите от теб шарнири (spherical ball joints). Това е станало заради материала им, който явно не бил предвиден за натоварванията на нанадолните дисциплини, а само за ХС, и сега Progressive разработвали нови стоманени шарнири"[/i]

И после изведнъж:
[i]"Така е, само че в случая да защитя Intense: тоя амортисьор май не са го сложили те, а редакторите от списанието. Не съм сигурен, но една бърза разходка до сайта на Intense може да изясни нещата."[/i]

За да стане накрая:
[i]"Въпросният Intense [b]SPIDER[/b] е най-новото им колело за тази цел. Те първо са го карали няколко месеца като такова, след което решили да направят тест и на самото колело (всъщност на рамката), като за целта го сглобили с части изцяло по свой вкус. И тук стигаме до задния амортисьор – те му сложили любимия си напоследък Progressive 5th Element Air, от чиято работа са много доволни. Т.е. това не е бил оригиналния амортисьор. НО, този 5th Element Air не е бил обикновения, а е бил прототип, тунингован специално за Intense [b]SPIDER[/b]."[/i]

Мисля, че трябва да изясниш сам на себе си за какво говориш. Tazer и Spider са коренно различни велосипеди с коренно различна област на приложение, което мисля че и аз, и bikerider знаем без да се налага да се разхождаме до където и да било. Точно затова и двамата се изумихме от бездънната тъпота да сложиш Progressive 5th Element Air на FR/XFR-велосипед и след това да се вайкаш, че се е скапал...

Айде изясни си понятията ако обичаш, за да продължим темата за линейната/нелинейната прогресия/регресия при федерацията/амортизацията начисто...:D:D:D

BTW Малко се съмнявам, че Progressive ще ги огрее с поръчките от страна на Intense за амортисьори за Spider XVP догодина. Велосипедът очевидно си работи отлично със серийния в момента Manitou Swinger Air, a в Intense едва ли ще им се ще Spider да заприлича съвсем на Santa Cruz Blur, който серийно разполага с въздушния "пети елемент".:D


"Kолкото по-дебел ставаш, толкова по-самотен се чувстваш."

Стара канибалска мъдрост
[/quote]
Глей сега,тейзъра си баш дуал слалом колело,с ход по-малък от стандартния за фрийрайд.Много хора дори използват хардтейли за тази дисциплина.Тука номера е колелата да са много леки,за да бъдат повратливи в завойте,които ги знаеш,че са нон-стоп,както и за бързо ускорение(тия условия ги има и в спускането,естествено,но там колелото яде повече бой и трябва да е по-здраво-и съответно теглото се качва.)Затова според мен употребата му е оправдана.На колело като узито например никой няма да сложи такъв шок,защото то си е типично фрийрайд колело.

NoPain...NoGain
NoPain...NoGain
A.D.I.
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Сеп 11, 2003 11:28 pm

Мнениеот TOYAGA » Пет Окт 17, 2003 10:58 am

@ A.D.I

[quote]Глей сега,тейзъра си баш дуал слалом колело,с ход по-малък от стандартния за фрийрайд.Много хора дори използват хардтейли за тази дисциплина.Тука номера е колелата да са много леки,за да бъдат повратливи в завойте,които ги знаеш,че са нон-стоп,както и за бързо ускорение(тия условия ги има и в спускането,естествено,но там колелото яде повече бой и трябва да е по-здраво-и съответно теглото се качва.)Затова според мен употребата му е оправдана.На колело като узито например никой няма да сложи такъв шок,защото то си е типично фрийрайд колело.[/quote]


OK! Действително има логика в желанието да направиш лек един велосипед, чиито главен приоритет е маневреността (да не говорим, че има логика в това да се стремиш да направиш по-лек какъвто и да било велосипед). НО! Маневреността в дисциплина като дуал слалома не е функция единствено на късата геометрия с нисък център на тежестта и оптималното съотношение тегло/здравина. Извънредно важно е и сцеплението на задницата/предницата с терена. Вярно е, че професионалистите могат да се оправят с този проблем дори и с хардтейл (а защо не и с ригид?:D), но при добре работещи 10-12 см ход отзад усилията за обуздаване на велосипеда са значително по-малки, съгласи се...
И тук стигаме до разисквания от bikerider и Admin проблем – дали въпросните 10-12 см ще работят по-добре с въздушна или със стоманена пружина? Не отхвърлям възможността Progressive да са напреднали доста в адаптацията на първоначално разработения за XC-приложение 5th Element Air и за DS-условия, но се съмнявам, че този шок ще живее дълго (тук съм напълно съгласен с bikerider и неговото обзалагане за уплътненията и пружината:D). Ясно е, че при професионална употреба експлоатационният живот е без значение – шокът ще бъде сменен от спонсора най-късно след първото състезание стига да не се избуши още по трасето.
Но простосмъртните обикновено не разполагат със (толкова мощни) спонсори... От тази гледна точка ми се струва, че в реалния живот здравият разум все още диктува използването на стоманени пружини в дисциплините, които Admina нарича "нанадолни":) – и заради издръжливостта, и заради цената, и заради разликите в маниера на работа на стоманената и въздушната пружина. Ниското тегло несъмнено е предимство, но според мен недостатъците все още са повече/по-тежки.
Не че не би ми било интересно да видя въздушен шок с дължина над 6,5", който да няма проблеми с дългосрочната надеждност при работа в задницата на Big Bike... и съм сигурен, че в следващите няколко години не е никак изключено да го видя. Като си помисля къде бяха технологиите примерно преди две години... А глей са къде са...
[img]http://www.mtbr.com/tradeshow/interbike2003/intense/images/prodimg4.jpg[/img]


Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Чет Ное 06, 2003 3:16 pm

[quote]Не че не би ми било интересно да видя въздушен шок с дължина над 6,5", който да няма проблеми с дългосрочната надеждност при работа в задницата на Big Bike... и съм сигурен, че в следващите няколко години не е никак изключено да го видя. [/quote]


Изглежда това ще се случи по-рано...

Докато амортисьора на показания по-горе Intense M3 можеше да се приеме и като пиниз, създаден само за щанда на Interbike, сега вече има официално изявление на Manitou, според което техния Evolver
[img]http://www.bike-guide.com//images/storypictures/9805.jpg[/img]
е първия сериен въздушен амортисьор, предназначен специално за DH и XFR.
Evolver разполага със SPV, има ефективен ход от 75 мм, разработен е от Хосе Гонсалес и тежи с 400 грама по-малко от работещия със стоманена пружина Swinger 6-way при същите възможности за настройка.
Ще се продава на крайни клиенти от средата на следващата година


Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Ное 06, 2003 4:35 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote]Не че не би ми било интересно да видя въздушен шок с дължина над 6,5", който да няма проблеми с дългосрочната надеждност при работа в задницата на Big Bike... и съм сигурен, че в следващите няколко години не е никак изключено да го видя. [/quote]


Изглежда това ще се случи по-рано...

Докато амортисьора на показания по-горе Intense M3 можеше да се приеме и като пиниз, създаден само за щанда на Interbike, сега вече има официално изявление на Manitou, според което техния Evolver е първия сериен въздушен амортисьор, предназначен специално за DH и XFR. Evolver разполага със SPV, има ефективен ход от 75 мм, разработен е от Хосе Гонсалес и тежи с 400 грама по-малко от работещия със стоманена пружина Swinger 6-way при същите възможности за настройка.
Ще се продава на крайни клиенти от средата на следващата година


Get mad, then get over it.
[/quote]


да видим... нещо Минету и дългосрочната надежност не ми се връзват... :D:D:D
за мен идеалният вариант за лек DH амортиьор в момента е 5th Element с титанова пружина.

Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Чет Ное 06, 2003 5:03 pm

[quote]да видим... нещо Минету и дългосрочната надежност не ми се връзват...
за мен идеалният вариант за лек DH амортиьор в момента е 5th Element с титанова пружина.
[/quote]


Споменатият Гонсалес твърди, че Evolver е създаден именно, за да се даде някакъв отговор на клиентите, питащи що така Swinger не се предлага с титанова пружина... Пак според него използването на титанова пружина прави продукта необосновано скъп, имайки предвид, че теглото не се намалявало много и затова Manitou били взели решение да минат директно на въздух...

Но да видим де... В информацията се загатва нещо за още няколко патента, засягащи карантиите на Evolver – т.е. голяма част от чаркалаците ней-вероятно са различни (не само преоразмерени, а с друга конструкция) от тази на простосмъртните въздушни Swinger-и. Звучи ми като гонене на дългосрочна надеждност...


Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Ное 07, 2003 11:24 am

[quote="TOYAGA"]

[quote]да видим... нещо Минету и дългосрочната надежност не ми се връзват...
за мен идеалният вариант за лек DH амортиьор в момента е 5th Element с титанова пружина.
[/quote]


Споменатият Гонсалес твърди, че Evolver е създаден именно, за да се даде някакъв отговор на клиентите, питащи що така Swinger не се предлага с титанова пружина... Пак според него използването на титанова пружина прави продукта необосновано скъп, имайки предвид, че теглото не се намалявало много и затова Manitou били взели решение да минат директно на въздух...

Но да видим де... В информацията се загатва нещо за още няколко патента, засягащи карантиите на Evolver – т.е. голяма част от чаркалаците ней-вероятно са различни (не само преоразмерени, а с друга конструкция) от тази на простосмъртните въздушни Swinger-и. Звучи ми като гонене на дългосрочна надеждност...


Get mad, then get over it.
[/quote]


иначе за цените са прави... титановата пружина на 5th елемент вдига цената с $200...
но както казах - да видим :D:D:8D:



Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот uha_rampage » Съб Ное 08, 2003 12:38 am

bikerider :):):)
ti posledno prodavash li go tfa cove???
razmenqm moito kolelce za 1100 za coveto!!! :):):)

UHA™ ADMIN LEVEL 5
www.rampage.hit.bg
www.uha-mtb.hit.bg
www.rampage.hit.bg
Drujba-2 County - кварталът на богатите :)
Аватар
uha_rampage
 
Мнения: 1617
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Юли 20, 2003 3:50 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот MAN6 » Нед Дек 28, 2003 6:48 pm

[quote="Jacket"]

А, само информативно питах... а там най-много да отнеса някоя псувня :)
[/quote]


HAHAHAHAHAHA a kakwa e garanciqta che i tuk nqma da "otnesesh" nqkoq... ?!
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот MAN6 » Нед Дек 28, 2003 6:56 pm

[quote="TOYAGA"]

@ Admin

[quote]С кое по-точно не си съгласен? Точно защото съм го чел доста пъти, разсъждавам в тази посока.[/quote]


Първо не съм привърженик на говоренето "изобщо", генералните обобщения и разсъжденията от типа "ми тва не ме кефи, щот не ме кефи"
Второ се дразня от кофти терминология. "Кантар" например е някакъв зарзаватчийски заместител на елемента "кобилица"...
Трето оставам с впечатлението, че съществува принципна неяснота по отношение на кинематичната схема на системите задно окачване, където нещата са пределно прости - независимо от изпълнението, те биват "едноставни", "четириставни" и "многоставни" (има и частен случай на "неставна" схема, но той не засяга настоящата дискусия), защото от кинематична гледна точка тези три групи се държат по практически идентичен начин. Всякакви други измишльотини само размиват терминологията и не допринасят за яснотата в общуването...
Четвърто, когато се оценява определено качество на определена схема, трябва да се сравняват продукти с еднаква област на приложение.

В тази връзка искам да споделя и нещо по темата

Според мен страничната устойчивост НЕ Е следствие толкова на схемата, колкото на конструкцията и нейното оразмеряване, обусловено от областта на приложение.
Ясно е, че когато теглото не е първостепенен приоритет, лагерите на ставите могат да бъдат по-големи и да бъдат осигурени по-добре срещу аксиални натоварвания. В такива случаи (DH и XFR) видът на конструкцията (и схемата) е пренебрежим на фона на философията "слагай да има", а екземпляри като Foes Mono (FSR многоставен) и Оrange Patriot (едноставен) притежават сравнима странична устойчивост.
По-сложни стават нещата, когато приоритетите се изместят към теглото и желанието да въртиш педалите (макар и за кратко) без да клатиш целия велосипед. Затова при класовете FR и Enduro предпочитанията към определена схема вече започват да стават важни. Не трябва да се забравя, че Cove G-Spot е от поколението, конструирано преди появата на "умните" задни амортисьори и затова четириставната му конструкция не бива да учудва никой запознат с нейните предимства пред едноставните по отношение на намалената тенденция към изпадане в резонанс при въртене на педалите. В този теглови клас все още е възможно лагерите на ставите да са с достатъчен размер, осигуряващ достатъчна странична стабилност (в това съм съгласен с bikerider)и позволяващ на четириставните и многоставните конструкции да се съизмерват с едноставните с огромни основни лагери и задни рамена от щедро оразмерени профили (които обаче се клатят неистово с конвенционални амортисьори и най-често страдат от жесток "pedal kickback").
Истинското изкуство идва при XC-велосипедите, където теглото и кинематичното поведение на задницата са основен приоритет. Аз лично съм привърженик на кинематично умните схеми (най-често четириставни) с глупави амортисьори, а не на кинематично глупавите схеми (най-често едноставни) с умни амортисьори. Също така считам, че капсулованият сачмен или иглен лагер не трябва да се издига в култ в този клас велосипеди, защото тези лагери са по тежки от плъзгащите (втулкови), а освен това работят добре и дълго без проблеми само когато са достатъчно големи и не са изложени на аксиално натоварване, което по природа зле поемат.
По въпроса за страничната устойчивост на XC-велосипедите от висш клас мога да кажа следното – доскоро карах Scott Strike (признат за една от най-добрите едноставни конструкции в областта), а сега карам NRS (единствената кинематично умна четириставна система в областта). Мога да ви кажа, че заниците и на двата велосипеда са еднакво (доста) меки странично, въпреки че конструкцията им е коренно различна. По отношение на поведението, поддръжката и (най-вероятно) дълговечността обаче, NRS е на светлинни години пред Strike. Много съм любопитен да видя новия Genius, но още отсега ме тресе скептицизъм (по отношение на поддръжката) при вида на работещия на опън дистанционно управляван амортисьор-кошмар, монтиран точно на пътя на най-голямата кал...

Айде че стана ферман невиждан... Повече друг път


"Kолкото по-дебел ставаш, толкова по-самотен се чувстваш."

Стара канибалска мъдрост
[/quote]


[size=167]Abe batsie kak imash nerwi da pishesh takiwa fermani... A, i da chetesh non-stop nqkwi neshta w net-a i da gi citirash. ti neshto ot lichen opit mojesh li da kajesh? Ili winagi pyrwo chetesh w net-a? Koi diopter nosish?[/size]
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот thefatcat » Пон Дек 29, 2003 12:46 am

Bikerider nali behme govorili az da ti kupa ramkata za 900 sled 1-2 meseca ? az sum onzi s zelenia ram ht, sus psyloto :)

UHA® DH team
Nothing is imposible. You are only limited by fear and even that you can overcome.
Аватар
thefatcat
 
Мнения: 1733
Рейтинг: 1729
Регистриран на: Съб Май 17, 2003 2:53 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Вто Дек 30, 2003 7:31 pm

@ МАНШОНА

[quote]Abe batsie kak imash nerwi da pishesh takiwa fermani... A, i da chetesh non-stop nqkwi neshta w net-a i da gi citirash. ti neshto ot lichen opit mojesh li da kajesh? Ili winagi pyrwo chetesh w net-a? Koi diopter nosish?[/quote]


Немам нерви и затва избегвам да пиша фермани.

В нета чета само когато ми е кеф.

НЕ цитирам нещо, което не ми звучи смислено.

Изглежда си късоглед (не е изключено и да си тъп), щото ми се струва, че не си довидял ЛИЧНИЯ ми опит със Strike и NRS (тва са единствените ми впечатления от FS, щото преди тях съм карал само HT).

Диоптърът ми е 10x42 мм (силно късогледство на дясното око), а рамките ми сa Драгунов.


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот MAN6 » Съб Яну 03, 2004 8:29 pm

[quote="TOYAGA"]

@ МАНШОНА

[quote]Abe batsie kak imash nerwi da pishesh takiwa fermani... A, i da chetesh non-stop nqkwi neshta w net-a i da gi citirash. ti neshto ot lichen opit mojesh li da kajesh? Ili winagi pyrwo chetesh w net-a? Koi diopter nosish?[/quote]


Немам нерви и затва избегвам да пиша фермани.

В нета чета само когато ми е кеф.

НЕ цитирам нещо, което не ми звучи смислено.

Изглежда си късоглед (не е изключено и да си тъп), щото ми се струва, че не си довидял ЛИЧНИЯ ми опит със Strike и NRS (тва са единствените ми впечатления от FS, щото преди тях съм карал само HT).

Диоптърът ми е 10x42 мм (силно късогледство на дясното око), а рамките ми сa Драгунов.


Don't forget to remember
[/quote]


Toqjke, ne se wtwyrdqwai tolkowa, che she se stroshish.. Bydi po-"gywkaw" prez nowata godina. 4NG :)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот TOYAGA » Нед Яну 04, 2004 2:25 pm

[quote]Toqjke, ne se wtwyrdqwai tolkowa, che she se stroshish.. Bydi po-"gywkaw" prez nowata godina. 4NG :)[/quote]



ЧНГ! Да си жив и здрав!

Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Вто Яну 06, 2004 11:26 am

[quote="thefatcat"]

Bikerider nali behme govorili az da ti kupa ramkata za 900 sled 1-2 meseca ? az sum onzi s zelenia ram ht, sus psyloto :)

UHA® DH team
[/quote]


ми да ти кажа още умувам усилено по въпроса дали изобщо да я продавам.
ще говорим пак ;)

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Indian » Вто Яну 06, 2004 11:58 pm

MUHUHUHAHAHAHAHAHAAAAAA
I am Indian and i will Tomahawk you!!!
Indian
 
Мнения: 1
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Яну 06, 2004 11:56 pm

Мнениеот bikerider » Сря Яну 07, 2004 12:19 pm

[quote="Indian"]

MUHUHUHAHAHAHAHAHAAAAAA
I am Indian and i will Tomahawk you!!!
[/quote]


кой бе?

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Предишна

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 17 госта