@ngel, дай да обобщим малко, че темата стана леко разхвърляна. Какви са ти вариантите:
1. Намираш си подходящ (на резба) свободен венец със 7 зъбчатки. Не сменяш верига* и команди и си караш като пич. Гледам, че по нашите ширини се намира
това (13-28)*Ако дерайлоьора ти има достатъчен
капацитет, просто при най-голямата зъбчатка, рамото му ще е доста изпънато напред.
2. Намираш си подходящ (на резба) свободен венец с 8 зъбчатки, който май е доста екзотичен. В този случай, поне според моя опит, пак няма да се наложи да сменяш веригата, командите и т.н. но пък едната забчатка няма да се използва.
3. Ако все пак не успееш да си намериш нищо подходящо на резба, ще се наложи да смениш главината с такава на шлици ...
Как изглежда това в ценово отношение или "Говори ми в пари", както казваше един познат
главина - най-евтината е 20тина лв., пренаплитане - още 10 лв.,
8 скоростна касета - от 30 лв. до много

Или общо 60 лв някъде.
Като гледам, че си готов да платиш 34 долара за "жълт" свободен венец, по-скоро обмисли вариант 3. Най-малкото ще имаш здравината на главина с шлици и предимство при бъдещи ъпгрейди.
