Смяна на заден венец

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Смяна на заден венец

Мнениеот @ngel » Чет Юли 22, 2010 8:14 am

Преди известно време си купих градско колело със седем скорости и свободен венец /не касета/ Искам да сменя задния венец , който сега е 14-28 с такъв 11-28. Проблемът е, че не мога да намеря със седем скорости, а само с осем /11-34/. Дали имате представа мога ли да подменя досегашния, който е със 7 колела с такъв с 8 колела, естествено най-големия венец няма да може да се включва....
@ngel
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Юни 14, 2010 7:53 am

Re: Смяна на заден венец

Мнениеот uBaH » Чет Юли 22, 2010 9:06 am

Преди и аз бях със 7, сега съм с 8.
Карам си точно така - 8 зъбчатки от които ползвам само 7. Командите са същите, веригата е същата. Би трябваво да нямаш проблем.
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Смяна на заден венец

Мнениеот @ngel » Чет Юли 22, 2010 9:50 am

т.е. свали задната капла, отви със специалния ключ задния венец със седем зъба, нави новия с осем зъба и не се наложи да сменяш нищо друго...
Няма ли проблем с общата ширина на венеца, все пак този с 8 зъбни колела би трябвало да е малко по-широк, нали има едно колело повече.....
@ngel
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Юни 14, 2010 7:53 am

Re: Смяна на заден венец

Мнениеот uBaH » Чет Юли 22, 2010 10:18 am

Не точно :)

Покрай преминаването от 7 на 8 венчета, смених и каплата и главината и т.н.
Относно въпроса ти - ширината на целия блок зъбчатки, били те 7 или 8 на брой следва да е еднаква - различни са ширината на самите зъбчатки (с пренебрежимо малко) и междината между две съседни зъбчатки (най-вече) ;)
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Смяна на заден венец

Мнениеот si-fi*LISKO » Чет Юли 22, 2010 10:35 am

uBaH написа:Относно въпроса ти - ширината на целия блок зъбчатки, били те 7 или 8 на брой следва да е еднаква - различни са ширината на самите зъбчатки (с пренебрежимо малко) и междината между две съседни зъбчатки (най-вече) ;)


Да ама не! Разстоянията между и ширината на зъбчатките са ЕДНАКВИ при 7 и 8 венеца. Това е причината веригите и дерайльорите за двете да са еднакви, а командите взаимозаменяеми, макар една предавка да остава неизползваема. А като цяло зъбният блок на 8 е с 1/8 по-широк. ;)

На въпроса. Преминаването от 7 на резба към 8 на шлиц (поне аз не се сещам да има 8 на резба) е свързано със смяна на задната глваина, с такава на шлиц за 8/9 зъбчатки. От там следва и ново наплитане на задната капла. Много често излиза по-изгодно да се купи цяла нова капла
92% истина...
Аватар
si-fi*LISKO
 
Мнения: 108
Рейтинг: 1272
Регистриран на: Нед Юни 20, 2010 7:52 pm
Местоположение: Варна

Re: Смяна на заден венец

Мнениеот uBaH » Чет Юли 22, 2010 10:51 am

si-fi*LISKO, погледни две вериги на един и същи производител (в моя случай KMC) и ще разбереш, че веригата за 7 скорости е по-"широка" от тази за 8 ;)
Може да са 0,2 mm ама си е разлика.
На предишната, 7 скоростна касета, веригата определено не уплътняваше разстоянието между две съседни зъбчатки, както го прави сега на 8 скоростната.
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Смяна на заден венец

Мнениеот si-fi*LISKO » Чет Юли 22, 2010 11:09 am

Като доказателство за написаното от мен по-горе мога да кажа, че за да се ползват венци 7 на шлиц, на главина за 8/9 се добавя едно старо венче като спейсър (дистанционна втулка). А веригите на КМС наистина са два стандарта 7,1 за 7 и 7,3 за 8 зъбчатки :dontknow:
Последна промяна si-fi*LISKO на Чет Юли 22, 2010 11:43 am, променена общо 1 път
92% истина...
Аватар
si-fi*LISKO
 
Мнения: 108
Рейтинг: 1272
Регистриран на: Нед Юни 20, 2010 7:52 pm
Местоположение: Варна

Re: Смяна на заден венец

Мнениеот @ngel » Чет Юли 22, 2010 11:41 am

Чудя се какво да направя... Не ми се сменя задната капла със сигурност.
Последното, което намерих на 7 скорости е това:
http://www.evanscycles.com/products/sun ... 04#reviews
Ще спечеля 1 зъб на най-малкия венец /дали ще усетя промяна в скоростта?/
Ще спечеля определено по-леко въртене с 34 на най-големия венец /сравнено с 28 сега/.
Може би ще трябва и по-дълга верига да купя /сега най-големия венец ми е 28, а после ще бъде с 34 зъба/ Дали сегашната верига ще обере разликата се чудя?

Иначе има и друг вариант:
http://cgi.ebay.com/LONG-YIH-Co-7-Speed ... 439acf7aef

Това е доста по-добро като показатели, ама малко ме притеснява "кучата" марка....
@ngel
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Юни 14, 2010 7:53 am

Re: Смяна на заден венец

Мнениеот uBaH » Чет Юли 22, 2010 9:46 pm

@ngel, дай да обобщим малко, че темата стана леко разхвърляна. Какви са ти вариантите:


1. Намираш си подходящ (на резба) свободен венец със 7 зъбчатки. Не сменяш верига* и команди и си караш като пич. Гледам, че по нашите ширини се намира това (13-28)
*Ако дерайлоьора ти има достатъчен капацитет, просто при най-голямата зъбчатка, рамото му ще е доста изпънато напред.

2. Намираш си подходящ (на резба) свободен венец с 8 зъбчатки, който май е доста екзотичен. В този случай, поне според моя опит, пак няма да се наложи да сменяш веригата, командите и т.н. но пък едната забчатка няма да се използва.

3. Ако все пак не успееш да си намериш нищо подходящо на резба, ще се наложи да смениш главината с такава на шлици ...
Как изглежда това в ценово отношение или "Говори ми в пари", както казваше един познат :D главина - най-евтината е 20тина лв., пренаплитане - още 10 лв., 8 скоростна касета - от 30 лв. до много :) Или общо 60 лв някъде.

Като гледам, че си готов да платиш 34 долара за "жълт" свободен венец, по-скоро обмисли вариант 3. Най-малкото ще имаш здравината на главина с шлици и предимство при бъдещи ъпгрейди. :agree:
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Смяна на заден венец

Мнениеот @ngel » Пет Юли 23, 2010 9:55 am

Прав си, че разводнихме темата, но коментарите на всички ми бяха много полезни.
Колелото ми всъщност е това:
http://www.ferrini-bikes.it/scheda.asp? ... ,0,01.html

Аз и сега си имам работещ /чисто нов/ заден венец с капацитет 14-28. Това, което искам да постигна е по-голям диапазон 11-30 или 13-32 или 13-34 с най-малко разходи и най-малък риск от последващи проблеми при експлоатация. Живея в София на Редута /от всякъде байр/ и повечето зъби на големия венец са ми много необходими.
Видях, че задния ми делайльор Shimano RD-TX31 /аз отпред нямам/ може да превключва до 7 предавки с капацитет за превключване на Mega range венец с 34 зъба.

Последното, което намерих с диапазон 13-32 е това:
http://www.nashbar.com/webapp/wcs/store ... _175150_-1

Преминаването от венец на касета не ме притеснява финансово. Проблемът е, че 7 скоростна касета с диапазон 11-13 на малкия венец и 30-32 на големия или нещо близо до това също трудно би се намерила.
@ngel
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Юни 14, 2010 7:53 am

Re: Смяна на заден венец

Мнениеот bio » Пет Юли 23, 2010 10:17 am

виж малко ми е дълго да ти изчета цялата тема ... ако е необходимо след това ще го направя.
но според мен ...
@ngel написа:.... Живея в София на Редута /от всякъде байр/ и повечето зъби на големия венец са ми много необходими ..
не е напълно вярно.
на твое място бих потърсил смяна на курбела от 42->32 зъба ... това прави ...
42/32=1.3125 срещу 32/28=1.1428 ... около 10% по-ниско предавателно число ... съответно на максимална скорост губиш, но ... на твое място бих избрал смяна на курбела.
успех !!!
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Смяна на заден венец

Мнениеот @ngel » Пет Юли 23, 2010 10:45 am

:nono:
Aaaaaaaaaaaaaaaa, не ме устройва загубата на максимална скорост, все пак това е колело за в града. Даже се целя в по-малко зъби на малкия венец.
Засега това май е най-изгодното предложение:
http://www.evanscycles.com/products/sun ... 04#reviews
Цена около 45 лева с доставката.
Както пише: SunRace freewheels are made in Taiwan. Decent quality, good value.

Даже ако намеря още желаещи може една комбинирана доставчица да направим от магазина.....
@ngel
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Юни 14, 2010 7:53 am


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта


cron