Помощ с идентификация на пукане

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Помощ с идентификация на пукане

Мнениеот novice » Пон Авг 02, 2010 9:57 pm

Здравейте!
След като съветвах сума колеги тук от какво е тяхното пукане при движение, ето, че дойде и моят ред да се допитам до вас. :D Колелото е РАМ АМ от 2005-а май. Тропането - еднократно цъкане/пукане, усеща се при тръгване и силно натискане и на 2-та педала, при симетрично положение на педалите около 2 часа. Усеща се предимно при набиране на скорост на по-високите предавки, след 10-та, т.е. над 15-та обикновено, после при равномерно въртене на скорост или при бавно на ниска предавка го няма. Само при силен напън и при вдигане на скоростта на някое изкачване например. Беше малко преди 2 седмици, днес след цял ден обикаляне на сервизи из цяла София стана все по отчетливо. Като че ли е някъде откъм средното, drive train-а, не окачваненто или задницата, така се усеща тропането поне. :dontknow:
- Рамката изглежда, че няма луфтове, разтропани втулки, лагери или подобни "екстри" на експолатацията, след като я гледаха в БАС и Веломания. Накрая остана въпросът за основния лагер зад средното, евентуално да се смени, но ако е от него, защо само при натиск на курбелите, а не и по инерция, при минаване през дупки?! :dontknow:
- Курбелите - Truvativ Hussefelt 2005 с 3 плочи, монтирани нови, преди 2г., плочите бяха натегнати от специалист, курбелите също. Няколко души ги гледаха, друсаха се върху тях при спрял байк в положение на 2 и на 3 часа, да ги проверят за луфт, но не тропаха. Не са абюзвани, карани са АМ.
- Средното - всички, като чуеха пукането, включително и аз, мислехме, че е разлуфтено то в лагерите - преди беше Truvativ Giga Pipe ISIS DH с вътрешни лагери, сега е VP Components MB-604, пак с 4 лагера. Вчера даже бях сложил Bison за резби, ако евентуално има луфт в резбата на рамката, но и той не помогна.
- Педалите - VP, със сменяеми пинчета, имат луфт, но във Веломания сложиха други педали и пукането... пак го имаше :bawling:
- Задният блок - проверихме да не е развит, ОК е.
- QR-а на Formula-та отзад изглежда безпроблемен.
- Обтегачът е притегнат и не е проблемен засега.
- Веригата - SRAM-ска, късана веднъж миналата година(на 1г. възраст) и счупеното звено съм го сменил. Къса се не от старост и износване, а от завличане отдолу при превключване от 2-и на 3-и вевец, не усених, че я увлече, тя се огъна и се скъса.

Историята - миналата година по същото време сваленото сега Giga Pipe DH или нещо друго поприпука подобно на сега, не по същия начин, по-слабо и неединично, равномерно като че ли, при въртене, и след сваляне, и смазване на чашките на седното спря. Интересното тогава беше, че бях сложил и нов FSA Platinum, преди да върна Giga Pipe-a и пак пукаше, и с него, а като върнах Giga Pipe-а се кротна за.. 10-11 месеца. :D
Давайте съвети, моля, че никой не успя да каже какво може да е точно днес, цял ден и да го отстраним, а ме влудява това пук-пук при натиск! :banghead:
X-files, както го кръстиха днес на едно място... :banghead:
Последна промяна novice на Пон Авг 02, 2010 10:30 pm, променена общо 2 пъти
Изображение
Аватар
novice
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 9:54 pm
Местоположение: Bulgaria, SF

Re: Помощ с идентификация на пукане

Мнениеот vpravov » Пон Авг 02, 2010 10:26 pm

Хъм... Имал съм случай на припукване при предните венци от вече поизносена верига, но по слабо износени такива, както и при нова верига на вече поизносени предни венци. И в двата случая веригата не лягаше равномерно и се получаваше припукване именно при въртене под напрежение. :dontknow:
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1278
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Re: Помощ с идентификация на пукане

Мнениеот did » Пон Авг 02, 2010 10:34 pm

И на трите предни плочи ли пука?
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Помощ с идентификация на пукане

Мнениеот novice » Пон Авг 02, 2010 10:41 pm

Проблемът е, че никой не се нае да каже днес от венците ли е, от средното ли е. Като припука, се усеща, че е отпред, самото пукане се усеща от областта на средното, като че ли, краката го усещат най-много, но ако е веригата, няма ли да пука и при задният блок? :dontknow:

did, не съм забелязал, май само на най-голямата, като кача на 15-та и нагоре. Макар че... като се замисля, докато катерех баира над Спартак съм БАС днес пак пукаше на 2-и при тръгване и силен натиск... :D
Последна промяна novice на Пон Авг 02, 2010 10:44 pm, променена общо 2 пъти
Изображение
Аватар
novice
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 9:54 pm
Местоположение: Bulgaria, SF

Re: Помощ с идентификация на пукане

Мнениеот did » Пон Авг 02, 2010 10:43 pm

Не, не е от верига, не е и от зъбния блок. Щом става при една и съща позиция на курбела, особено "2 часа", когато е основното напъване.

Та не сазбрах, на всички предни плочи ли пука при една и съща позиция на курбела?
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Помощ с идентификация на пукане

Мнениеот novice » Пон Авг 02, 2010 10:46 pm

На първи венец като че ли не пука, като че ли самият натиск не му е достатъчен, за да изпука на ниската предавка. На 2-и по-рядко, на 3-ти гарантирано, ако се качи на 15-та по-рано от от нормалното или ако се тръгне на 10-та и се включи на нея на равен терен. После, при равномерно въртене без напън нищо не се чува в началото, първите няколко оборота. Но опита ли някой да набира скорост на 15-та или нагоре, гарантирано се чува! При изкачване на неголям склон на 8-ма или 10-та също.
Последна промяна novice на Пон Авг 02, 2010 10:51 pm, променена общо 1 път
Изображение
Аватар
novice
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 9:54 pm
Местоположение: Bulgaria, SF

Re: Помощ с идентификация на пукане

Мнениеот did » Пон Авг 02, 2010 10:51 pm

Мирише ми на микропукнатина в някоя от заварките на рамката, която може и да не се вижда през боята.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Помощ с идентификация на пукане

Мнениеот novice » Пон Авг 02, 2010 10:52 pm

Тръбата на средното? Боята е червена, мокра, не прахова и би следвало да поддаде първа при пукнатина, след толкова много друсане на място и при каране на хора, търсещи проблема днес. Пепел ти на езика, само дано не е това или друг кусур по рамката! :D
Изображение
Аватар
novice
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 9:54 pm
Местоположение: Bulgaria, SF

Re: Помощ с идентификация на пукане

Мнениеот did » Пон Авг 02, 2010 10:59 pm

Ми ако не е средното и курбела, значи е рамката.

По принцип за да се установи източника на такова пукане си има стандартна схема, ама не ми се пише сега, че е като блок-схема на програма :D

Принципът е - намираш кои компоненти на колелото се натоварват синхронизирано с пукането и почваш един по един да ги изключваш.

Ако проблемът е в рамката, може и да не е точно заварка до средното, понеже натискането на единия педал в "2 часа" е точно тази позиция, която предизвиква усукване на задницата.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Помощ с идентификация на пукане

Мнениеот novice » Пон Авг 02, 2010 11:03 pm

Ми той и звукът, и самата вибрация от припукването като, че идват откъм дъното на рамката, т.е. около средното. Не съм гледал за пукнатини, в БАС я гледаха отдолу.
Казаха ми да сменя лагерите, на които е задницата, при средното и главната вутлка - долните, не на кобилицата и не задните. :dontknow:
Изображение
Аватар
novice
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 9:54 pm
Местоположение: Bulgaria, SF

Re: Помощ с идентификация на пукане

Мнениеот did » Пон Авг 02, 2010 11:11 pm

Какво чуваш не е важно. Слухът лъже, понеже ти освен звука възприемаш и вибрацията от педалите и това създава грешно усещане.

Ако ще вярваш на звук, опитай се да го чуеш, когато кара друг. Иначе нямаш шанс да локализираш нищо.

Аз съм дотук. Сега си лягам, а следващите дни няма да пипна компютър.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Помощ с идентификация на пукане

Мнениеот novice » Пон Авг 02, 2010 11:16 pm

Ми, аз както и да го слушам, не мога да определя от какво е. Нямам идея и не само аз. Поне 10 човека я гледаха, поне 5 я караха вчера - механици, състезатели, консултанти. Ще пробвам да сменя лагерите тези дни, ще огледам за пукнатини утре, ако всичко е наред и след това, а пукането продължи, ще се наложи да карам докато не прояви някой нов симптом.
Последна промяна novice на Пон Авг 02, 2010 11:17 pm, променена общо 1 път
Изображение
Аватар
novice
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 9:54 pm
Местоположение: Bulgaria, SF

Re: Помощ с идентификация на пукане

Мнениеот vpravov » Пон Авг 02, 2010 11:16 pm

Както казва, че се получава най-вече на третата плоча (която най-бавно се износва), още повече залагам на верига! :popcorn:
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1278
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Re: Помощ с идентификация на пукане

Мнениеот novice » Пон Авг 02, 2010 11:19 pm

Не знам от какво е, но днес след неналожителната смяна на средното почна да ме изнервя наливането на пари на попосоки за смяна на здрави компоненти. Нима една нелоша верига живее по-малко от 2 години при нормално каране?
Изображение
Аватар
novice
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 9:54 pm
Местоположение: Bulgaria, SF

Re: Помощ с идентификация на пукане

Мнениеот vpravov » Пон Авг 02, 2010 11:28 pm

novice написа:почна да ме изнервя наливането на пари на попосоки за смяна на здрави компоненти


Една нова верига, при всички положения ще и дойде времето, та ако не те затруднява пробвай!

novice написа:Нима една нелоша верига живее по-малко от 2 години при нормално каране?


Незнам какво е нормално каране. В ергенските си години съм стигал 10 000км. за година и тогава ми се струваше нормално. Тази година ако направя 1000 ще съм доволен. Зависи и колко си як в краката и колко тежиш. Ако влагаш повече сила при натиска върху педалите, за сметка на по-бавен каданс или и двете???
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1278
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Re: Помощ с идентификация на пукане

Мнениеот did » Пон Авг 02, 2010 11:32 pm

Извинявам се, че ви връщам на темата, но веригата не може да предизвика пукане ТОЧНО с гореописаните симптоми.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Помощ с идентификация на пукане

Мнениеот novice » Пон Авг 02, 2010 11:40 pm

70 кила съм. Не съм някой състезател, но си карам редовно при възможност през пролетта/лятото/есента, всеки ден почти по 10км минимум, не винаги в планината или на черни пътеки.
Не че ме затруднява една верига, но по принцип нямам навика да сменям нещо, което работи, ако не правя целенасочен ъпгрейд. А това си е стрелба напосоки. Вече не знам от какво може да е и всяко предложение ми се вижда вариант за решение.
Изображение
Аватар
novice
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 9:54 pm
Местоположение: Bulgaria, SF

Re: Помощ с идентификация на пукане

Мнениеот bdz43r » Вто Авг 03, 2010 12:53 am

Пробвай със ставата при средното. Имах почти същото пукане и се оказа точно от там.
Между лагерите и тялото на средното има едни дистанционни шайби. При напън на педалите, задницата се посуква и сглобката се размества и пука (не винаги е достатъчно стегнато). Пукането е между шайбите и тялото на средното.
Би трябвало със стягане на болта да се оправи, а аз сложих съвсем малко графитна грес и спря.
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1222
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Помощ с идентификация на пукане

Мнениеот rarekin » Вто Авг 03, 2010 1:54 am

@novice

Обърни внимание на предположението на bdz43r. Разглоби ставата при средното и извади въпросните дистанционни шайби. Огледай дали повърхността им, която контактува с лагерите на рамката от вътрешната им страна, е гладка или лагера си е издълбал в тях "легло". Ако е налично такова "легло" при всеки по-сериозен напън на педалите повърхността на лагерите се измества от леглото и това причинява пукането. Ако е това смени шайбите и би трябвало да спре. Въпросът е, че казваш, че няма луфтове и пр., което е невъзможно ако това е причината. Във всеки случай, при така описаните от теб обстоятелства, според мен става дума за пукане причинено от усукването на задницата, тъй че търси отговора в тази посока.
Съмнения за износени елементи на Drivetrain-a се проверяват като въпросните се заменят с други един по един колкото да се елиминират евентуални причинители на пукането от съответната част на велосипеда. Всякакви резервни такива или услужлив колега биха били от най-голяма полза.
Може би една снимка на венците отблизо би била от полза на хората, които се опитват да ти помогнат.
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Re: Помощ с идентификация на пукане

Мнениеот novice » Вто Авг 03, 2010 10:55 am

OK, са бре, хора! Вчера бях в 3 различни сервиза! Механици и състезатели ги гледаха, средното е завито от механик, НОВО Е, старото няма издлъбани дупки във подвижната чашка - смених го явно не защото е повредено, а защото всички мислехме, че е от него. А то е здраво.
Венците НЕ СА износени!
Изображение
Аватар
novice
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 9:54 pm
Местоположение: Bulgaria, SF

Re: Помощ с идентификация на пукане

Мнениеот bikerider » Вто Авг 03, 2010 3:46 pm

Имал съм проблем с пукнат болт на плочите точно на 2 часа, отне ми няколко месеца слухова диагностика докато накрая не се изнервих и не разглобих всичко до шушка, огледах всяка част супер внимателно и видях как главата на единия болт беше тръгнала да се къса, а самия той се стягаше нормално и не даваше никакви други признаци за прецакване.

Не казвам, че е това, но щом си стигнал дотук, трябва да гледаш всичко, колкото и дребно да ти се струва.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Помощ с идентификация на пукане

Мнениеот novice » Вто Авг 03, 2010 4:20 pm

Проблемът е, че пука и при 2-та педала, когато са в позиция на макс натоварване - на 2 часа. Ако беше само единия, това, което казваш би могло да е вероятна причина, но в моя случай май по-различно. Сега пукането при 2-та педала даже не е еднакво - преди беше по-силно при десния и по-слабо при левия, сега, след смяната на средното, при десния е по-рядко и слабодоловимо, а при левия е много по-силно.

Може ли причината да е верига, която е пред скъсване? И при макс натоварването от педалите да пука? Преди време, когато я късах, издаваше едни странни звуци в дните преди това, но не беше чак толкова отчетливо и не се усещаще на педалите май? :dontknow: После се скъса на 5-те Кюшета, докато задминавах един спрял тролей и превключвах от 10-та на 15-та. Не усетих(за разлика от друг път, когато връщам педалите назад) дали тогава венецът я завлече и прегъна при превключването, в началото на захапката си или просто някое звено се беше износило твърде много. Просто сега ми се струва твърде силно почукването и звукът, за да са от веригата.
Изображение
Аватар
novice
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 9:54 pm
Местоположение: Bulgaria, SF

Re: Помощ с идентификация на пукане

Мнениеот codename47 » Вто Авг 03, 2010 5:10 pm

да сложиш касетата и курбелите на друга рамка :dontknow: ?
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Re: Помощ с идентификация на пукане

Мнениеот bdz43r » Вто Авг 03, 2010 6:10 pm

Имах предвид това място: http://bgrail.info/IMG_2247.jpg
От вътрешната страна на лагера (и на двата) има дистанционна шайба, която от усукващите усилия при въртене се размества и пука, дори да не е много хлабав болта.
Ето за това става дума: http://bgrail.info/IMG_2250.jpg
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1222
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Помощ с идентификация на пукане

Мнениеот novice » Вто Авг 03, 2010 6:40 pm

Благодаря за нагледния материал! :beer: Ей сега ще отида да развия втулката и да я смажа(да източа насъбралата се от миенето вода :D ), ако и това не проработи, ще сменям лагерите при нея, верига и педали. Ако и те не решат проблема, ще търся някой със средно като моето и малко време за губене, да му монтирам мойте курбели. :D :agree:
Изображение
Аватар
novice
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 9:54 pm
Местоположение: Bulgaria, SF

Re: Помощ с идентификация на пукане

Мнениеот novice » Вто Авг 03, 2010 9:54 pm

Problem solved thanks to bdz43r ! :beer:
Благодаря и на всички останали, участвали с идеи в темата! :beer: Слава Богу беше най-малкият дявол и се мина със смяна само на иначе здравото средно движение!
След пробно кръгче от 10км до центъра и обратно, хлопане и пукане вече няма! Благодаря на bdz43r за чудесната идея! :beer: Колега, кажи кога ще караме, да те черпя! :beer: ;)
Трябваше да се сетя за коварствата на меката рамка, но нали досега бях все на твърдак... :D ...още повече, че след като я сглобих, след пребоядисването, на има-няма 100км каране имаше едни пукания от втутлките, които ми казваха по сервизи, че са нормални за мека рамка, а със смазване изчезнаха напълно. Но... кой да се сети този път, че водата от миенето е отмила цялата смазка. :D Изводът: водата разгонва фамилията на всякакви шарнирни двоици, затова винаги имайте 1 на ум с тях и вероятната липса на смазка! :D
Изображение
Аватар
novice
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 9:54 pm
Местоположение: Bulgaria, SF

Re: Помощ с идентификация на пукане

Мнениеот bikerider » Сря Авг 04, 2010 4:42 am

Смазката само скрива основния проблем, който е евтина/недомислена конструкция. Такива шайби трябва да имат конус или поне болта/оста да е уплътнен/а с Локтайт 638 в лагерите. Съветвам те да си капнеш малко, защото така лека-полека се износва цялата конструкция, както е видно от снимките на bdz43r. Да не говорим за скъсения живот на лагерите.

Кажи им на тия от сервизите (дето според тях е нормално мека рамка да пука) да отидат и да се гръмнат някъде. Нормално е, ако се пестят стотинки от качествен монтаж.

А най-евтиното решение на такъв проблем е дистанционните шайби да са от подходяща пластмаса.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Помощ с идентификация на пукане

Мнениеот rarekin » Сря Авг 04, 2010 12:40 pm

bikerider написа:СА най-евтиното решение на такъв проблем е дистанционните шайби да са от подходяща пластмаса.


Според мен оригиналните са от подходящ материал - при контакта с лагерите поддава материала на шайбите. Просто трябва да се следи те редовно да бъдат сменяни и, естествено, мястото да бъде поддържано смазано(самосмазващи шайби?) и колкото се може по-чисто.

:beer:
Планинското колоездене може да бъде опасен спорт! Винаги карайте с каска! Никоя екипировка не може да гарантира колоездача срещу падане и тежко нараняване!
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Re: Помощ с идентификация на пукане

Мнениеот novice » Сря Авг 04, 2010 12:56 pm

И за мен е леко неудачно оста да виси свободно в една шайба между ухото на предницата и 2-те задни уши едно 2-3мм, след като има такова сучене и то при обикновено педалиране, а какво да говорим за натоварването при спускания офф роуд. Но... това предлагат жълтурите по каталог, а по-качественото тук засега май не се предлага, щото няма да се търси достатъчно. :D не знам дали локтайт би вършил работа, да запази елемените - втулката и сега влиза със съпротивление в лагерите и без отвертка не се изважда. :dontknow:
Изображение
Аватар
novice
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 9:54 pm
Местоположение: Bulgaria, SF

Re: Помощ с идентификация на пукане

Мнениеот bikerider » Сря Авг 04, 2010 2:21 pm

@rarekin: прав си, още не бях пил чай :) :beer:

@novice: щом няма луфт при лагерите, значи разместването явно идва от луфт между тялото на средното и втулката. Можеш да пробиеш една дупчица отдолу (Edit: всъщност още по-добре отзад), да навиеш резба и да застопориш втулката с бурма - на моята рамка е изпълнено така при задната ос на кобилиците.

Все още смятам смазка по дистанционната шайба за недобра идея, защото скрива проблема. Ясно е, че сученето е даденост и не може да се направи нищо, но всеки път когато се разпука да се разглобява е просто хабене на нерви и усилия, а точно на това място смазката става за нула време на абразив.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта