

чудя се какво ще се случи ако се смени вилката с такава с по-малък offset.
В момента съм със 66 180мм с 44мм offset на рамка SXT с челен ъгъл 66.5 при 160мм вилка(при 180 става 65.64 градуса)
Ето колко са различните офсети при различните вилки: http://www.pvdwiki.com/index.php?title= ... metry_Info ,за Rock Shox: http://www.sram.com/_media/techdocs/MY2 ... 20Axle.pdf (оказва се че offset-a на Pike е колкото на Boxxer-42mm, а на Lyrik, Domain - 40mm

намерих няколко калкулатора за целта:
http://www.recumbents.com/wisil/trail.a ... Calculator
http://yojimg.net/bike/web_tools/trailcalc.php
http://jetrike.com/trail.html
http://www.velobase.com/Resource_Tools/ForkCalc.aspx
Според този калкулатор: http://www.velobase.com/Resource_Tools/ForkCalc.aspx (при шина/гума

със Fox Vanilla 160 с 37мм offset, trail-a ще ми е
Head Tube Angle: 66.50 degrees
Fork Rake (offset): 37.00 mm / 1.46in
Tire Radius: 329.13mm / 12.96in
Trail: 102.76mm / 4.05in
със Marzocchi 55 160mm със 44 offset, trail-a e:
Head Tube Angle: 66.50 degrees
Fork Rake (offset): 44.00 mm / 1.73in
Tire Radius: 329.13mm / 12.96in
Trail: 95.13mm / 3.75in
при Marzocch 66 180mm, 44 offset:
Head Tube Angle: 65.64 degrees
Fork Rake (offset): 44.00 mm / 1.73in
Tire Radius: 329.13mm / 12.96in
Trail: 100.72mm / 3.97in
и при новите Fox 2011, 180mm с 42mm offset:
Head Tube Angle: 65.64 degrees
Fork Rake (offset): 42.00 mm / 1.65in
Tire Radius: 329.13mm / 12.96in
Trail: 102.92mm / 4.05in
т.е. offset-a при fox 36 на 160 и 180мм ще е един и същ.
тук: http://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_an ... e_geometry , http://jetrike.com/trail.html , http://www.ducati.ms/forums/showthread.php?t=74082 - за мотори но би трябвало да важи и за колела(на равно

и на други места се споменава че повече trail действа като необходимост от прилагане на по-голяма сила за завиване, по-голяма стабилност(може би при ниска скорост

Обратното по-малък trail действа като бързо/"нервно" управление и по-малка стабилност(може би при ниска скорост

Четох че бързото/нервно завиване може да се "забави" с по-дълга лапа

Тъй като trail-a се влияе от челния ъгъл освен от offset-a, следва че може да се постигне един и същ trail при различни челни ъгли и offset-и - както горе(затова вероятно вилките за спускане са със голям offset за да компенсират увеличения такъв от челния ъгъл), или слагайки на един и същ челен ъгъл вилка с по-малък offset се получава все едно по-голям челен ъгъл и се намалява wheelbase-a.
Доколкото разбрах обикновено се търси някакъв компромис между стабилност/повратливост.
Някой да знае нещо по въпроса? Или да е карал една и съща рамка(за предпочитане ДХ) с две еднакви по ход но различни по offset вилки за да каже как е(като се абстрахира от работата а само геометрично)?