DUROLUX VS FOX VANILLA R VS MARZOCCHI 55 RC3 VS DOMAIN 318

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

DUROLUX VS FOX VANILLA R VS MARZOCCHI 55 RC3 VS DOMAIN 318

Мнениеот dragomir » Вто Авг 10, 2010 11:49 am

Здравейте, дойде време да си сменя вилката и се чудя между тези.Ще се кара фрийриде.Вилките ще се копуват само нови
Аватар
dragomir
 
Мнения: 71
Рейтинг: 983
Регистриран на: Пет Юли 10, 2009 11:19 am

Re: DUROLUX VS FOX VANILLA R VS MARZOCCHI 55 RC3 VS DOMAIN 318

Мнениеот dragomir » Вто Авг 10, 2010 1:51 pm

И за кфо ми бихте минус ?
Аватар
dragomir
 
Мнения: 71
Рейтинг: 983
Регистриран на: Пет Юли 10, 2009 11:19 am

Re: DUROLUX VS FOX VANILLA R VS MARZOCCHI 55 RC3 VS DOMAIN 318

Мнениеот HighFlyer331 » Вто Авг 10, 2010 2:22 pm

Не съм карал нито една от горепосочените вилки,но съм бил собственик на не един сънтура.И честно да ти кажа НЕ СЪМ ДОВОЛЕН особенно от работата.Според мен от вилките които ти си посочил,най-удачно е да вземеш домейна,или по-добре посъбери още към 200 лева и взимай един боксер.Според мене тва е най-удачно.Но все пак несъм чак толкова компетентен,затова ако греша моля да ме поправи някой :beer:
Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride....
Аватар
HighFlyer331
 
Мнения: 234
Рейтинг: 1109
Регистриран на: Чет Сеп 03, 2009 1:36 pm

Re: DUROLUX VS FOX VANILLA R VS MARZOCCHI 55 RC3 VS DOMAIN 318

Мнениеот dike_of » Вто Авг 10, 2010 2:41 pm

HighFlyer331 написа:...Според мен от вилките които ти си посочил,най-удачно е да вземеш домейна,или по-добре посъбери още към 200 лева и взимай един боксер...


Като гледам вилките който е изброил , не му трябва boxxer , а пък и 55-ките(RC3) цената им е по висока от 2010 boxxer race ако не се лъжа. :dontknow: :dontknow:

Ho така си говорим наизут без да знаем на каква рамка ще се карат. dragomir ?
Opinions are like ass holes, everyone has one.
Аватар
dike_of
 
Мнения: 26
Рейтинг: 1118
Регистриран на: Сря Юни 18, 2008 7:20 pm
Местоположение: софия

Re: DUROLUX VS FOX VANILLA R VS MARZOCCHI 55 RC3 VS DOMAIN 318

Мнениеот dragomir » Вто Авг 10, 2010 2:54 pm

Pамката е тварда ,a марката е МАЛИ SLALOM-M2 няма я мн в бг прилича на клаймар
Аватар
dragomir
 
Мнения: 71
Рейтинг: 983
Регистриран на: Пет Юли 10, 2009 11:19 am

Re: DUROLUX VS FOX VANILLA R VS MARZOCCHI 55 RC3 VS DOMAIN 318

Мнениеот HighFlyer331 » Вто Авг 10, 2010 3:13 pm

Щом е твърдак,гледай да е еднокоронка.Иначе вече ти си решаваш коя ще е.И къде го изнамерихте толко много тоя фрийРайд в бг?
Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride....
Аватар
HighFlyer331
 
Мнения: 234
Рейтинг: 1109
Регистриран на: Чет Сеп 03, 2009 1:36 pm

Re: DUROLUX VS FOX VANILLA R VS MARZOCCHI 55 RC3 VS DOMAIN 318

Мнениеот dragomir » Вто Авг 10, 2010 3:19 pm

а за фокса някой може ли да ми каже не6то ?
Аватар
dragomir
 
Мнения: 71
Рейтинг: 983
Регистриран на: Пет Юли 10, 2009 11:19 am

Re: DUROLUX VS FOX VANILLA R VS MARZOCCHI 55 RC3 VS DOMAIN 318

Мнениеот valio33 » Вто Авг 10, 2010 6:24 pm

Фокса е уникална вилка, тук има много хора, който карат с такава - nosoroga ..Та чакай някой от тях да пише. Аз съм карал Fox Float 36, която също работи уникално, но е по-скоро АМ вилка. Най-добре първо да си купиш някой правописен речник, после вилка! :nono:
Иначе и цокито е много добра вилка,но е по-скъпичка, Сънтура е ташак :P
UFO!
Аватар
valio33
 
Мнения: 256
Рейтинг: 971
Регистриран на: Нед Дек 13, 2009 7:01 pm

Re: DUROLUX VS FOX VANILLA R VS MARZOCCHI 55 RC3 VS DOMAIN 318

Мнениеот HighFlyer331 » Вто Авг 10, 2010 6:25 pm

Да наистина,гледай да не купуваш сънтауъри,защото работата им няма нищо общо със работата на истинските вилки!
Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride....
Аватар
HighFlyer331
 
Мнения: 234
Рейтинг: 1109
Регистриран на: Чет Сеп 03, 2009 1:36 pm

Re: DUROLUX VS FOX VANILLA R VS MARZOCCHI 55 RC3 VS DOMAIN 318

Мнениеот DEMON BOY 13 » Вто Авг 31, 2010 5:42 pm

HighFlyer331 написа:Да наистина,гледай да не купуваш сънтауъри,защото работата им няма нищо общо със работата на истинските вилки!

Ти карал ли си дуролукс та говориш ?
Аз съм карал дуролукс 2010 и мога с рака на сарце да кажа,че работи превазходно.
Аватар
DEMON BOY 13
 
Мнения: 802
Рейтинг: 1231
Регистриран на: Съб Апр 10, 2010 11:37 am
Местоположение: In the middle of NoWhere!

Re: DUROLUX VS FOX VANILLA R VS MARZOCCHI 55 RC3 VS DOMAIN 318

Мнениеот HighFlyer331 » Вто Авг 31, 2010 6:10 pm

DEMON BOY 13 написа:
HighFlyer331 написа:Да наистина,гледай да не купуваш сънтауъри,защото работата им няма нищо общо със работата на истинските вилки!

Ти карал ли си дуролукс та говориш ?
Аз съм карал дуролукс 2010 и мога с рака на сарце да кажа,че работи превазходно.


Работи си страхотно ама другия път.Айде стига секи защитава своето,тва е ясно ама се пак момчето ще иска да кара истинска и качествена ВИЛКА.СЪНТУР НЕ Е ОПЦИЯ.Те могат да имат добри вилки,но тяхното добро сравнено с нещо истинско е нищо!
П.С. По темата: Според мен един домейн ще ти свърши доста прилична работа :beer:
Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride....
Аватар
HighFlyer331
 
Мнения: 234
Рейтинг: 1109
Регистриран на: Чет Сеп 03, 2009 1:36 pm

Re: DUROLUX VS FOX VANILLA R VS MARZOCCHI 55 RC3 VS DOMAIN 318

Мнениеот hitar_potar » Вто Авг 31, 2010 10:55 pm

съжалявам сам че набих преди малко 1 минус и сега не ога и на теб да набия 1. ти карал ли си дуролукс 2010, че да даваш такива определения за работата му? май май си поредния индивид, наизустяващ определени пасажи. аз пък съм карал епикон 2007 и работеше повече от задоволително без каквато и да е профилактика и минимална поддръжка. а новия епикон е хвален 2-3 пъти повече за работата си. няма как подобренията по него да не са подминали дуролукс 2010. ;) ;)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: DUROLUX VS FOX VANILLA R VS MARZOCCHI 55 RC3 VS DOMAIN 318

Мнениеот HighFlyer331 » Вто Авг 31, 2010 11:49 pm

Еми изчакай да мине време и ми набий и на мене минусче като ти е мерак ;)
Аз пък си стоя зад мнението че сънтур нямат нищо общо с вилки като рокшокс марзочи или магура примерно ;)
Набий ми сичките минуси на света,мнението няма да ми промениш.И не наизустявам мнения,а го казвам,защото съм карал не един и два сънтура,а тва че съм от скоро във форума не значи че несъм карал и преди това ;))
Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride....
Аватар
HighFlyer331
 
Мнения: 234
Рейтинг: 1109
Регистриран на: Чет Сеп 03, 2009 1:36 pm

Re: DUROLUX VS FOX VANILLA R VS MARZOCCHI 55 RC3 VS DOMAIN 318

Мнениеот NWD » Сря Сеп 01, 2010 12:16 am

Много общо сравняваш марките.Не си прави толкова лесно такива изводи. Сънтур не са чак толкова лоши вилки, като за тези пари си работят задоволително. Ти най-вероятно сравняваш Дуролукс с Боксер и 888. :bowdown: Според мен един Домейн 318 ще бъде най-добре в случая. Здрава, работеща вилка с хубави настройки на приемлива цена. :beer:
Аватар
NWD
 
Мнения: 788
Рейтинг: 1056
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 5:44 pm
Местоположение: Пакистан

Re: DUROLUX VS FOX VANILLA R VS MARZOCCHI 55 RC3 VS DOMAIN 318

Мнениеот buffalo17 » Сря Сеп 01, 2010 10:34 pm

Относно Epicon-a имах възможноста да пробвам новия(2010),който е на 15мм ос.И чесно казано не работеше зле. Но и аз мисля,че най-удачният вариянт е Domain-a.А посочената рамка,върху която ще се слага вилката колко ход побира? Ако Domain-a им е много погледни за Vanilla-та.Но да не давам повече акали.Късмет. :beer:
Аватар
buffalo17
 
Мнения: 182
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Апр 28, 2009 9:02 pm

Re: DUROLUX VS FOX VANILLA R VS MARZOCCHI 55 RC3 VS DOMAIN 318

Мнениеот Shady™ » Чет Сеп 02, 2010 10:35 am

DEMON BOY 13 написа:Аз съм карал дуролукс 2010 и мога с рака на сарце да кажа,че работи превазходно.

Внимавай да не те ощипе !!!
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Shady™
 
Мнения: 5229
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 7:22 pm
Местоположение: Shady Zone

Re: DUROLUX VS FOX VANILLA R VS MARZOCCHI 55 RC3 VS DOMAIN 318

Мнениеот stuwie.mtb » Чет Сеп 02, 2010 9:16 pm

Според мен Rock Shox Domain-на е много добър вариант за Freeride, но както прецениш. :beer:
GOSHO написа:
Reactor са едни от най-добрите колела. Спускал съм се и нямам никакъв проблем. Затова искам да си купя. Пък и имат два амортисьора, което за тази цена е много добро.
Аватар
stuwie.mtb
 
Мнения: 445
Рейтинг: 1190
Регистриран на: Нед Юли 12, 2009 10:00 pm

Re: DUROLUX VS FOX VANILLA R VS MARZOCCHI 55 RC3 VS DOMAIN 318

Мнениеот buffalo17 » Чет Сеп 02, 2010 10:00 pm

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: Domain-а си най-удачния вариант Мите... :agree:
Аватар
buffalo17
 
Мнения: 182
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Апр 28, 2009 9:02 pm

Re: DUROLUX VS FOX VANILLA R VS MARZOCCHI 55 RC3 VS DOMAIN 318

Мнениеот NWD » Чет Сеп 02, 2010 10:09 pm

Офф, стига сте пълнили темата с излишен :offtopic: Нека автора да взима най-добре един Фокс 36 и да не му мисли. А ако говорим само за изброените- както казаха много от хората- Домейн 318. И само не мога да разбера какво му е смешното на Домейна. Вилката си е направена за Фреериде- работи много хубаво, обира всички неравности, има Моушън Контрол и Компресия, за разлика от 302. Според мен това е по-добрият избор ;) :beer:
Аватар
NWD
 
Мнения: 788
Рейтинг: 1056
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 5:44 pm
Местоположение: Пакистан

Re: DUROLUX VS FOX VANILLA R VS MARZOCCHI 55 RC3 VS DOMAIN 318

Мнениеот HighFlyer331 » Чет Сеп 02, 2010 10:52 pm

Тая тема плаче за ключе вече.Според мен достатъчно мнения се изказаха в полза на домейна :beer:
Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride....
Аватар
HighFlyer331
 
Мнения: 234
Рейтинг: 1109
Регистриран на: Чет Сеп 03, 2009 1:36 pm

Re: DUROLUX VS FOX VANILLA R VS MARZOCCHI 55 RC3 VS DOMAIN 318

Мнениеот DTD » Пет Сеп 03, 2010 10:53 am

Те се изказаха, но защо домейна - никой не знае, само повтаряте един след друг като папагали. Всичко зависи от това как смяташ да караш и колко смяташ да караш. Домейна е здрава, сравнително лека fr вилка със ребаунд и компресия /за 318 говоря/. Дуролукса е добра вилка, стига да не търсиш кой знае какво качество и кой знае каква работа - за парите си става. 55-а не е толкова FR вилка, колкото АМ вилка, която да ти върши работа и при лек FR, но според мен не е добре да се подлага на системен тормоз. Другото при 55 е, че е много важно подбора на хидравлика, защото може да ти върши работа като ХС вилка, може да е и вилка за лек FR както казах, има 3-4 разновидности с различни хидравлики и ходове. RC3-ката в частност е уж най-напредналата им технология и по мои наблюдения /от 66 със rc3/ хидравликата малко напомня на rc2x, но настройките са разпределени различно. Над такъв фокс нямам наблюдения, може да се изкаже някой който РЕАЛНО се е качвал на някоя от вилките за повече от 1-2 минути, а не само "домейн, домейн, домейн", представете му всички вилки, той ще си реши домейн ли е, цоки ли е, сънтур ли е. :beer:
Човешката глупост е безкрайна.
DTD
 
Мнения: 1312
Рейтинг: 1793
Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 10:43 am
Местоположение: гр.Шумен

Re: DUROLUX VS FOX VANILLA R VS MARZOCCHI 55 RC3 VS DOMAIN 318

Мнениеот dudelgrincen » Пет Сеп 03, 2010 1:42 pm

дуролукса е таш***к каквото и да ми говорят всичко друго ще е по-добре
Последна промяна dudelgrincen на Пет Сеп 03, 2010 2:22 pm, променена общо 1 път
Аватар
dudelgrincen
 
Мнения: 241
Рейтинг: 1515
Регистриран на: Нед Окт 04, 2009 9:35 am

Re: DUROLUX VS FOX VANILLA R VS MARZOCCHI 55 RC3 VS DOMAIN 318

Мнениеот hitar_potar » Пет Сеп 03, 2010 2:15 pm

абе от цялото ти мнение единственото, което се разбира, е думичката ТАШАК. всичко останало е: може би е така, така е, ама не съм сигурен, ама това, ама онова. накратко казано - мнението ти е напълно излишно и е нямало смисъл да го пишеш въобще. колкото до дуролукс - има не 1 и 2-ма доволни от модела. други негови плюсове са, че не е толкова скъп и е страшно лек за такъв тип вилка. фокс чак сега успяха да постигнат такова тегло на свой модел, предлагащ толкова ход и настройка на хода. ;)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: DUROLUX VS FOX VANILLA R VS MARZOCCHI 55 RC3 VS DOMAIN 318

Мнениеот NWD » Пет Сеп 03, 2010 5:30 pm

@DTD- не всички повтаряме като папагали.Лично аз и повечето, които дадоха глас за Домейна са имали пряк контакт с вилката и са останали приятно очаровани от нея, затова и дават положителен глас. Нали точно това е целта, като са изброени толкова много и различни вилки- да се съберат повече положителни мнения за една от тях и вече ако на автора му хареса и не само заради нашите мнения- да я вземе. Тези които се изказаха по такъв просташки, да кажем начин, за Дуролукса са хора на около 15 год, които не са карали въпросната вилка и като цяло за Сънтур коментират. Аз лично съм карал и Дуролукс, но 2008 и ми хареса като работа вилката, но е вярно, че не е направена за по-голям тормоз.Марзочи 55 като цяло си е повече като за АМ вилката. Специално този модел е с РЦ3 хидравлика, което според мен е добре, но не мисля, че ще бъде много добро приложение и във ФР карането. За Фокс-а немога да кажа нищо защото нито съм виждал :D нито съм карал вилката. :beer:
Аватар
NWD
 
Мнения: 788
Рейтинг: 1056
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 5:44 pm
Местоположение: Пакистан

Re: DUROLUX VS FOX VANILLA R VS MARZOCCHI 55 RC3 VS DOMAIN 318

Мнениеот sailman » Съб Сеп 04, 2010 10:32 am

Като обсъждате Фокс - а, нали ви прави впечатление, че става дума за Vanila R, която модификация има един гол рибаунд, а по мое мнение туй е твърде недостатъчно за ФР вилка.
Също така, за пореден път витае неяснота относно смисъла влаган в понятието "фрийрайд", а оттам - доста различни изисквания към вилките.
Ако приемем, че "фрийрайда" на автора ще представлява каране по силно пресечен терен, гарнирано със съответното количество падове, дропове (но не и "to flat!") и пр. елементи, неизбежни при каране "от прима виста", а също и все пак придвижване на собствен ход тук-там, то тогава би му била нужна вилка с възможно най-много възможности за настройка, от сорта на Marzocchi 55 RC3, чиято хидравлика работи твърде прилично при подобни условия.
Ако ще е Фокс, то задължително бих се орентирал към RLC или RC2 хидравлики. От R версията няма голям смисъл за въпросният тип каране.
Дуролукса е интересна вилка, особено като се вземе предвид цената и. Това обаче, е продукт за по-непретенциозни карачи. Но, да - наистина може да се направят някои промени тук-там, след което вилката почва да работи що годе прилично, ама преди да се захване с такива работи, човек трЕбва да си е изяснил две неща - какво иска и как да го постигне ;) .
Ако, обаче "фрийрайда" се състои основно от "скоци" (а най-паче дропене) и каране по паркове и "трасета", то тогава Домейна е по-смисленият избор, ако не за друго, то поради стабилната си конструкция, проста и относително работеща хидравлика и елементарна потдръжка.

При всички случаи, каквато и вилка да си избере човека, няма такава, дето да прощава некадърно каране. Та съвет - работете върху себе си, не само върху велосипеда, който карате :)
Лично аз, при такава трилема, бих включил в чуденките още две-три вилки, дето си заслужават, ама понеже това вече излиза извън контекста на темата, мисля да спра до тук.
ВЕЛО 2009 Sus scrofa domestica
Аватар
sailman
 
Мнения: 1443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2008 11:10 am
Местоположение: София

Re: DUROLUX VS FOX VANILLA R VS MARZOCCHI 55 RC3 VS DOMAIN 318

Мнениеот Nymphetamine » Съб Сеп 04, 2010 6:12 pm

Freeride, All Mountain, Downhill, лек FR, тежък FR, агресивен AM, спокоен АМ...
Момчета, нещо ви се разминава терминологията и стиловете. Решете кво ше карате и тогава купувайте вилки.
Аз предлагам да започнем от начало, да сведем разбиранията си за различните стилове до едно общо мнение и тогава да изберем вилка на момчето. Ако вариантите за избор са изобщо удачни и спадащи към една и съща категория.
Нека използваме дефиницията на стиловете от статията "Няколко думи за планинското колоездене" от статията на Admin в сайта:
Спускане (downhill) - DH
Представлява спускане по определено трасе, като целта е то да бъде преминато възможно най-бързо. Спускането е и състезателна дисциплина, при това с доста ясен профил - едно трасе, един състезател по него и часовник, който отмерва времето му. Най-бързият печели състезанието.
DH велосипед (велосипед за спусканe)
Велосипед, предназначен за спускане. По принцип е с двойно окачване с голям ход (180-200 мм отпред и то 250 мм отзад) и геометрия, която поставя колоездача в удобна позиция за каране надолу. Компонентите са здрави, което увеличава теглото, но като се има предвид, че при спускането се гони и време, професионалните състезатели се стремят да олекотят колелото си колкото се може повече, без да жертват здравината и надеждността. Велосипедите за спускане са оборудвани с двукоронни вилки, по-широки гуми (2.3 - 2.7), здрави колела, по-големи ротори на дисковите спирачки (200 - 220 мм), по-широки кормила с по-къси лапи и т.н. Характерна особеност е и наличието на един венец отпред, комбиниран с устройство за обтягане на веригата.
Фрийрайд (freeride) - FR
В буквален превод значи "свободно каране" и това е една от причините да бъде най-трудния за дефиниране стил, който през годините непрекъснато се променяше и продължава да го прави. При фрийрайда посоката на каране е надолу:
- Спускане по скали, улеи, върхове, сипеи и други природни образувания, при което се кара без пътека и път и се избира свободно подходяща линия на движение. Този тип каране е свързано с преодоляване на падове, стръмни склонове и и различни други препятствия, част от които може да са предварително дооформени от фрийрайдърите, но като цяло теренът е изцяло естествен. Изкачването до началната точка обикновено става с бутане и носене на велосипеда.
- Преодоляване на едно или няколко трудни препятствия от типа на падове, скокове, дървени рампи и др. Могат да са както естествени, така и изкуствени.
- Спускане по пътеки и черни пътища, при което не се кара за време, а само за удоволствие и по трасета, които не са предназначени изрично за спускане.
- Каране по специални трасета за фрийрайд, които се различават от тези за спускане по това, че не са проектирани с идеята да се кара за време, а с цел да се преодоляват повече на брой и различни по трудност препятствия. Специфичен вид са и трасетата от типа North Shore, включващи различни дървени конструкции и предлагащи доста екстремно каране. Друга разновидност са трасетата за slopestyle, които изобилстват с различни скокове и падове, предназначени за изпълнението на разнообразни трикове по време на спускането.
- Екстремно каране в градска среда, включващо скокове, падове, спускания и други такива изпълнения, като за терен се ползват стълбища, подлези, мостове, покриви и други елементи от градската среда. Велосипедите и екипиравката са като за фрийрайд, разликата е в това, че не се използва естествен терен.
Съществува и понятието екстремен фрийрайд, което не означава различен вид каране, а просто практикуване на фрийрайда на най-високо ниво, в много случаи от професионалисти.
Фрийрайдът съществува и като състезателна дисциплина, но там проявите са с доста по-различен формат, тъй като целта в повечето случаи не е преминаване за време, а демонстриране на смелост, умения, чистота на карането и др.
Фрийрайд велосипед
И тези велосипеди са предназначени за спускане и много се доближават до DH байковете, а при някои производители дори напълно се припокриват като рамки. За ясно изразени разлики е трудно да се говори, но ето няколко насоки, в които се срещат такива - те са свързани и с многообразието от начини за каране в рамките на самия стил фрийрайд (вж. по-нагоре):
- Някои фрийрайд велосипеди са по-леки и с по-малко ход (160-200 мм отпред и отзад) в сравнение с тези за спускане. Има го обаче и обратното - FR байкове, които са тежки, с огромен ход и максимално здрави.
- При някои фрийрад велосипеди геометрията може да е малко по-различна, отколкото при байковете за спускане. Например средното движение да е малко по-високо, челният ъгъл малко по-голям, кормилото малко по-високо. Но това не променя факта, че тя е оптимизирана за каране надолу.
- При фрийрайд велосипедите еднокоронните дългоходови вилки се срещат доста по-често от двукоронните.
- Има фрийрайд велосипеди, които са оборудвани с два венеца и предпазна плоча отпред, за да позволяват придвижване на собствен ход поне на къси разстояния. В повечето случаи обаче венецът е само един.
- Има и твърдаци с подходяща геометрия и дългоходови вилки, които са предназначени за спускане и фрийрайд.
- Има и специални байкове за дисциплината slopestyle.
All Mountain (АМ) / ендуро велосипеди
В наши дни това са едни от най-разпространените и предпочитани велосипеди за обикновено, любителско каране, което не включва участия в състезания. Някои ги наричат "истинските модерни маунтин байкове". Можете да ги срещнете и с други наименования - "trailbike", "all-round bike", "all condition bike" и др. Важно е отсега да направя уточнението, че в някои класификации тази група е разделена на две: all mountain (по-леки и с ход на окачването 130 - 150 мм) и ендуро (по-здрави и по-тежки, с ход на окачването 150 - 170 мм). Аз предпочитам да ги поставя в една категория, защото идеята и в двата случая е една и съща, а границата е доста тънка. А каква е идеята?
Това са велосипеди, които са направени с цел да позволяват най-разнообразно каране. С такъв велосипед можете както да изкачвате сериозни баири на собствен ход, така и да карате надолу по тежки, технични терени и трасета, да скачате от малки и средни по размер скокове и падове, и т.н. Дори и за хората, които карат по-кротко и спокойно, АМ велосипедите осигуряват повече комфорт при спусканията, а в известна степен и при изкачванията (комфорт да не се бърка с ефективност!). Ако трябва да обобщя, АМ/ендуро велосипедите могат да бъдат определени като универсални маунтин байкове, с които човек може да кара по няколко различни начина (ХС, DH, FR, дори и дуал/4Х). Тези колела не са тясно специализирани, поради което с тях няма да имате шанс в състезанията, нито пък ще ви вършат работа, ако карате само по един от изброените по-горе начини. Но ако търсите разнообразието от терени и стилове в карането и не можете да си позволите няколко различни, специализирани байка, тогава велосипед от категорията AM/ендуро може да ви хареса.
При байковете от този тип едновременно теглото, ефективността при педалиране и здравината са от голямо значение. Разбира се, крайният резултат представлява компромис, но достатъчно добър, за да даде свобода и удоволствие при карането. Ходът на окачването варира от 130 до 170 мм, като вилките и задните амортисьори използват предимно въздушни пружини и имат множество настройки. При вилките възможността за промяна на хода е много полезна и широко използвана функция. Геометрията на рамката е такава, че хем да не "спъва" излишно колоездача при катерене, хем да повишава комфорта и сигурността при спускане. Компонентите не са най-леките, нито пък най-здравите, а попадат някъде в "златната среда". В повечето случаи велосипедите са с двойно окачване, но не липсват и чудесни твърдаци, които позволяват цената да е по-ниска.
За мен е много важно да наблегна на това, че не съществува начин на каране, който са се нарича all mountain (АМ). Тези велосипеди не се припокриват с определена дисциплина или стил. Тъкмо обратното, те са направени с идеята да се карат по различни начини и терени, т.е. да не ограничават колоездача в това отношение. Тъй като позволяват движение на собствен ход нагоре и на по-дълги разстоняия (имат два или три венеца отпред, ефективно окачване и поносимо тегло), АМ байковете най-често се използват за ХС карания и фактът, че с тях спускането по трудни и технични пътеки е по-лесно и приятно, не променя вида каране. За разлика от ХС байковете обаче, с такъв велосипед един умел карач може без проблеми да кара и по трасета за спускане, фрийрад, дуал/4Х, диви планински склонове и къде ли още не. Но това са си отделни карания в отделни дисциплини, а не някакъв нов, всеобхватен стил.

Ако си направите труда да изчетете всичко това (със известни съкращения от моя страна), ше стане ясно и на автора на темата каква вилка да си търси/как да зададе въпроса си и какви вилки вие да препоръчате.
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: DUROLUX VS FOX VANILLA R VS MARZOCCHI 55 RC3 VS DOMAIN 318

Мнениеот THEZOGGO » Съб Сеп 04, 2010 7:06 pm

Nymphetamine написа:Freeride, All Mountain, Downhill, лек FR, тежък FR, агресивен AM, спокоен АМ...
Ако си направите труда да изчетете всичко това (със известни съкращения от моя страна), ше стане ясно и на автора на темата каква вилка да си търси/как да зададе въпроса си и какви вилки вие да препоръчате.


Там е работата че има хора, които искат да карат даден стил, но всъщност не го карат. Затпва са тези разминавания в терминологията - тежък, лек и незнам си какъв фрирайд или даунхил или каквото щеш. :)
Canyon Ultimate AL SLX *Ultegra, Mavic / Grand Canyon AL SLX 9.0 * DEORE XT, Fox Performance, Mavic / SCRAPPER XC 3.7 LTD
Tief im Herz - Canyon Radfahrer
Аватар
THEZOGGO
 
Мнения: 5620
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 9:30 am
Местоположение: 664 km nordwestlich vom Paradies

Re: DUROLUX VS FOX VANILLA R VS MARZOCCHI 55 RC3 VS DOMAIN 318

Мнениеот Nymphetamine » Съб Сеп 04, 2010 7:14 pm

за тва сядаш, разясняваш си какво искаш да представлява карането ти, сравняваш го с базата данни с терминология (с която принципно би трябвало всеки колоездач да е запознат ей така от обща култура) и решаваш ква вилка да си купиш. или между какви вилки да се състои колебанието ти.
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: DUROLUX VS FOX VANILLA R VS MARZOCCHI 55 RC3 VS DOMAIN 318

Мнениеот hitar_potar » Съб Сеп 04, 2010 8:11 pm

мнението е просто :bowdown: . не знам дали ще се съгласите с мен, но искам да добавя и малко от моето виждане. видът вилка, а и целия байк, според мен зависят малко или много и от уменията на колоездача, и от теглото му. аз например бях над 85 кила (левитирах между 87-91 допреди 5-6 месеца), и преди карах АМ байк. окачването беше първоначално само въздушно, после отпред минах на пружина. държа да отбележа, че окачването винаги е било настроено за моите килограми, че дори и за повече - на моменти не ми беше достатъчно, а аз не съм професионалист. усещаше се нуждата от повече ход дори на по-леки терени. на теория не би трябвало да е така, но на практика положението беше съвсем различно. разбира се, думите от по-горе са верни - направете си сметка какво ще карате, не е задължително да е точно определен стил, но поне горе долу да ви е ясно. :) понякога няма нужда и от 160мм ход, понякога и 180мм са много малко. фрирайда аз го възприемам по съвсем мъничко по-различен начин от гореописания - наистина караш откъдето си искаш, но според мен и нагоре, и надолу. разбира се, доколкото ти позволяват физическите ти възможности, особено за нагоре. ;) надявам се мнението ми не е тотално объркано.
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: DUROLUX VS FOX VANILLA R VS MARZOCCHI 55 RC3 VS DOMAIN 318

Мнениеот NWD » Съб Сеп 04, 2010 8:40 pm

Nymphetamine, много си прав и честно казано ако авторите на повечето от тези безмислени до някъде теми, бяха прочели статията на Админ, най-вероятно нямаше да изпитват толкова голяма трудност при избора на даден компонент, и дали ще намери място и в техния стил на каране. Ясно е че много хора се изказахме до момента и повечето казаха някои много важни неща, които пък са коментирани много и както казах, ако бяха прочели малко повече, може би нямаше да имат големи затруднения. До колкото виждам от известно време автора на темата не се е включвал и според мен или си е купил вече вилка-дали ще е някоя от изброените или някоя друга, която повече да отговаря на финансовите му възможности или просто се прави на интересен и за информация си разпитва във форума.
Аватар
NWD
 
Мнения: 788
Рейтинг: 1056
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 5:44 pm
Местоположение: Пакистан

Следваща

Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта