Не е баш за тук, но все тая.
1. Смазва се в зависимост от това колко си карал и в какви условия. Ако е било мокро и кално, след като се прибереш, трябва да почистиш и смажеш веригата. Иначе, на 2-3 карания можеш да смазваш веригата. То и се усеща, ако не усещаш как се движи веригата, значи е смазана и няма проблем. Ако, обаче, чуваш как се върти, докато напъваш, значи е суха (тъпо го обясних, но надявам се, ще разбереш какво имам предвид). Можеш да я смазваш с куп неща... Масло, специални по-гъсти смазки (за мокро), разни спрейчета... Най-обикновено масло става.. Хубаво е преди да се смаже, веригата да се обезмасли (търси във форума как се прилагат спрея WD-40 и Meglo). Трябва, обаче да внимаваш да не пръскаш по каплата, че май феринито беше с v-brake-ове.
2. Трябва да си на такава скорост, че да въртиш с около 70 оборота в минута (демек, бая бързо). Ако караш постоянно на тежка предавка, вредиш на здравето си, а и венците, които ползваш си го отнасят. Не е нужно през 5 секунди да сменяш предавките, карай така, че да си поддържаш тия обороти.
3. Във форума не можем да разберем дали имаш луфт в чашките/главините и така нататък. Можеш да питаш, ако вече си открил проблема, но профилактика по нета няма как да стане. Но пък винаги можеш да дойдеш някой път да покараш с нас и да дадеш колелото на някой по-опитен да го огледа. Ако решиш да го носиш на „преглед“, мисля, че два пъти в годината е приличен интервал.
В сайта има полезни статии. Разгледай ги - има статии за настройване на велосипеда, спрямо ръста ти, както и статии, описващи различни ремонти. Те ще ти помогнат да разбереш разни неща
