И аз да включа в дискусията.
Митко и Таня добре са го казали.
Само да допълня, че и освен за изграждането на базата, шосето е по- подходящо за моделирането на тренировките.
Когато се започне с различни видове интервали/за сила, за скорост.../, при тренировки във високите нива на работа на сърцето.
Примерно 3*5мин с по 5мин почивки между тях или нещо подобно, това става по лесно на шосето.
Не че не може това да го правиш и на черно, но е по трудно или трябва да си намериш подходящ маршрут.
Ние ползваме шосето и по един по различен начин, сега когато има състезания и не е време за тежки тренировки,
го ползваме нещо като лифт/автобус. Качваме се до Копитото 2/3 пъти,лежерно и се спускаме по пътеките да тренираме суркане.
Ползваме го много и зимата когато в планината падне сняг, караме предимно по Софийското поле.
Та така, иначе казано 80% шосе, 20% черно, по шубраците веднъж/дваж седмично, да тренираш техниката.
Макар,че днес за сефте от месец излязохме на шосе, ма какво да направим като планината ни е на пет минути и ни влече.
По някой път като се увлечем с Вуте по цяла седмица по планината и почвам да чувствам как сериозна умора почва да ме наляга, по цялото тяло.
И тук опираме до почивката. Това е много важна част от тренировъчният процес, трябва да се дава достатъчно време на тялото да почива.
Много и много дългите тренировки нямат толкова добър ефект, както по- кратките, но по интензивните.
Когато си уморен е по- добре да пропуснеш тренировка, само може да излезеш с колелото да се разходиш на 60/70%, пък тренировката
остави за следващият ден, не можеш и няма смисъл да караш всеки ден на маХ.
За храненето няма каво да кажа, не се лишавам от нищо, все пак колоезденето е за мен удоволствие, не мисля че ще мога да се лиша от солен чипс и бира след каране.
Това бяха едни от първите ми въпроси които зададох на Уоутър след като се запознахме:
По колко км. караш на тренировка?
О, километрите и скоростта не ме инересуват, само пулса и времето.
Колко често тренираш?
Хм, всеки ден

, не два/три до четири пъти седмично, най-важно е да даваш време на тялото да почива, ако си уморен излизаш
и си почиваш върху колелото, без да напъваш.
Как подържаш формата през лятото?

Със състезания, няма по добра тренировка,
Неделя състезание, Понеделник/Вторник леко каране разтоварващо, Сряда/Четвъртък кратко каране с кратки спринтове, Петък/Събота почивка-
кратки лежерни карания.
Но това е там където има състезания всяка седмица, по няколко

Ай, че се увлякох, требе да ходя за бира

А, да, щях да забравя най-важното, АВТОМАТИТЕ!!!
ОПИТАЙ ПАК, малко повече ТЪРПЕНИЕ и после така ще свикнеш с тях, чеее...няма да съжаляваш...
