zafirovp написа:А все пак, подобно задиране може ли да доведе до сериозни повреди при каране? Примерно блокиране на предна гума с 50 км/ч?
Представи си каква сила действа върху лагера, като го въртиш на ръка, представи си като си го яхнал каква кинетична енергия се изсипва върху него - теглото ти по скоростта на квадрат. Помисли сега има ли значение дали един лагер е леко стегнат като го въртиш на ръка? За мен лагер, който се върти свободно на ръка или не е монтиран или е хлабаво регулиран.
Така сега на темата - ако усещаш постоянно задиране, значи може да са надрани леглата на лагерите. Ако е само в някоя позиция от въртенето, най-вероятно е влязла песъчинка. Затова изчисти старата смазка както ти казах и сложи нова. Старата можеш да я махнеш лесно със силиконов спрей или подобна тънка смазка. Препоръчвам спрей, защото с него лесно ще издухаш боклуците. След това избърши спрея, смажи отгоре и затвори. Ако и това не помогне, значи имаш лагер(и) за смяна и ти трябва някакъв дорник за оста.
Edit: Иначе did е прав - по всичко личи, че това е главина-еднодневка. Подозирам, че фабричните лагери не са от най-качествените, така че може би наистина е по-добре направо да ги смениш.