Здравейте, ще се изкажа от позицията на 43 годишен. На ясно сте, че и вие ще достигнете тази възраст и т.н.

Моят опит е от градски мотори, АТВ-та и велосипеди за крос-кънтри.
1. По условие моторните спортове са скъпи и някак си е редно да им се отдавате, тогава когато вече сте самостоятелни и сами трошите пари по тях. Пример, само бензина за един ден офроуд с АТВ е 50-60 лева. Средно след всеки активен сезон се сменят гуми, една гума е 260 лева.
2. За разлика от велосипеда, АТВ-то или мотоциклета седят някак неуместно в стаята до леглото. Ако не живеете в подножието на планина, ама не Витоша, отиването ви до мястото за офроуд е кошмар. Тук имате опции:
2.1. Придвижвате се на самоход до планината:
2.1.1. Дали сте 1500 лева за номера. Дискомфорта от карането на МПС без диференциал по асфалта си остава.
2.1.2. Бръмчите по улиците, бивайки извън закона, рисковете от проблеми с КАТ са огромни, последиците сериозни.
2.2. Правите го като хората. Имате автомобил с теглич. Цена на теглича 1300 лева. Имате ремарке и съответния такелаж - над 2000 лева. Досещате се, че и ремаркето трябва да си има място, за времето, в което не се ползва.
3. Ако си мислите, че карането на велосипед в града е опасно, почакайте да видите с мотоциклет за какво иде реч.
4. Ако ти се кара колело, а няма с кого - мяташ се на колелото, отиваш в парка и го кръстосваш докато се накараш. С АТВ или кросов мотор я нямаш тази опция. Офроуд не се кара никога и по никакъв начин сам!
...
Много е важно и приятелите ви какво карат.
След час и половина здраво каране на велосипед в парка се чувствам по същия начин, както след цял ден офроуд с АТВ. Да де, ама това с коелото мога да го правя по два пъти на ден и всеки ден, а с АТВ-то ...
Лично аз, съм редуцирал парка до велосипед, скутер и Терикс. От трите най-много ползвам колелото.

Не е важно какъв велосипед караш, а с кого.