@sartor
Кире, не е лошо, като търсиш съвет за заден амортисьор, да споделиш за каква рамка го гласиш. Това би ни помогнало да ти дадем по-адекватни съвети.
Според скромното ми мнение, към момента, в ценовата категория до 300 BGN, шоковете на X-Fusion О2 PVA нямат алтернатива. Като конструкция и технически решения са твърде подобни на Fox Float сериите. Дори подозирам, че липсата на амортисьор с платформа, дето да е обявена като такава (както в случая с PVA) от продуктовия ред на X-Fusion за 2011 г., е точно във врьзка с откровено откраднати технически решения

Особено, като знаем, че Екс фюжън произвеждаха (и продължават)редица детайли за Фокс
Фактическите разлики между конструкцията на X-Fusion и Fox Float (говоря за най-простите модификации - само rebound при Fox и rebound to lock при X-Fusion) се свеждат до няколко основни разлики. Накратко: ползване на грес вместо прословутия Fox Float fluid (чиято функция, мимоходом до спомена е само да задържа налягането във въздушните камери), липса на порт за обезвъздушаване на патрона на масленото смекчаване и липса на пропедал при X-Fusion. Който пък има заключване (на рибаунда) в крайна позиция, но без всякаква защита от резки удари. Предполагам и някои от материалите са може би различни, но това е в сферата на догатките...
За съжаление нищо положително не мога да кажа относно евентуалните прилики и разлики при реализацията на платформите на двата производителя.
Тъй като Екс Фюжън едва от година предлагат платформени амортисьори, все още не ни е попадал такъв в състояние за сервизиране, та да му разгледаме карантията, а информация относно въпросната липсва...Предполагам с основание
Въпроса на каква рамка ще се слага въпросният амортисьор съвсем не е от празно любопитство. При някои рамки необходимостта от шок с платформа е съвсем осезаема. При други - не толкова. Натвърдвам "платформа", а не компресия, защото двете неща са различни.
Има и един друг аспект - понякога, ако човек има късмет, може да попадне по интернет магазините или в Е-бей на шокове нови, но поради екзотичните си размери или други разни причини (например от демо-велосипеди) да са на твърде приятни цени.
Аз, например попаднах в Е-бей на Fox Float RP 23 от 2010 г. за 200 долара. С доставката и `сички "салтанати" ми стъпи на 380 лв. точно. Абсолютно редовен внос през митница и пр.
Уловката в случая беше следната: шока беше с размери 7,25/2" (184,15/50,8 мм.). Това е размер произвеждан за Трекове и Гари Фишери и некои др. - с една дума ОЕМ-ски шок. Обаче тутакси ми текна, че таман би легнал между ушите на моята Ф7-ца със съответния положителен резултат - при коефициента на окачването на Ф7 около 2.9 към 1, то при монтаж на шок с 5.85 мм. по-малко "око до око"

задницата слиза с около 17 мм. (по-точно с 16.96 мм.), което при А2С на вилката 511 мм. води до нЕкои само положитилни последици - средно на 341 мм. и челен ъгъл около 67 градуса. Това без загуба на хода от 152 мм. Промените усетих моментално в положителна посока...
Цитирах този твърде частен и малко Off topic случай (за което, моля да ми простите) , та да илюстрирам факта, че гъвкавият и съчетан с познания и мисъл подход при избор на толкова важен елемент от велосипеда с двойно окачване, като задният му амортисьор, може да бъде определящ твърде много за впечатлението от работата на окачването му. А и на поведението на велосипеда като цяло.
Тъй че, моят съвет би бил да се оглеждаш за нещо ново и интересно по Мрежата, като преди туй си си изяснил какви точно са ти изискванията към шока.
Колкото до моделите на Екс Фюжън за 2011 г. - гледайки картинките, на пръв поглед пак са се изхитрили да прекопират доста от Фокс. Как ще работи това, обаче нямам представа, щото при тия работи, незабележими (на картинка) разлики водят до съвсем различна работа.
А, да...да не забравя - нищо не се знае още и за цената им
