Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот obelix » Вто Яну 18, 2011 6:15 pm

Интересувам се, какви точно са потенциалните проблеми от 203мм ротор на стандартен QR. До тук съм чел за два:

1) Спирачката да изтръгне QR оста барабар с предното колело от ушите на вилката.

2) Да се разбият втулките в самата вилка.

Друго има ли ?

Обмислям слагането на 203мм диск на Tora 318. За 1) не се притеснявам понеже цък. 2 е леко притеснително но ако е само това няма причина просто да не опитам. Втулки се сменят.

Ако някой е карал подобна сглобка, ще съм благодарен да сподели имало ли е проблеми и какви. Моля, като давате мение, уточнявайте дали е от личен опит първа ръка или "обща култура".
Аватар
obelix
 
Мнения: 206
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Пон Май 24, 2010 4:49 pm

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот EccentricMOTION » Вто Яну 18, 2011 7:09 pm

Производителя предвижда макс. допустим размер на ротора 210мм?! Странно...
Ако е с IS уши се къса долното при по-голям диск. Отваря луфт на втулките. Осуква каплата 203ката, т.е. дърпа каплата по посоката на диска.
Ако е с PM уши, мисля че не е страхотен проблем, но не това е диска за тази вилка. Личното ми мнение е, че вилки с 10мм ос е добре да се карат с макс 180мм ротор. Просто при повече натоварваме вилката излишно.
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот subritual » Вто Яну 18, 2011 7:57 pm

obelix написа:Друго има ли ?

Да, в случай,че не спираш правилно,
освен,че ще си износиш втулките може да направиш и човка. :D
Аватар
subritual
 
Мнения: 1362
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:02 pm
Местоположение: Джебел

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот PowerSlide » Вто Яну 18, 2011 8:05 pm

@obelix Вилката ти е "железна" щом са и дали да носи на ротор 210 не се притеснявай. Колко кила си обаче ;) Жена ми (50-52кг) кара рам НТ2 с тора 302 и джуси 5 ротор 203 стана над 2 години, една главина обикновена размаза, инак другото е ОК. Сега е с главини с капсуловани лагери. Специално за QRa съм забелязал че трябва маааалко повече да се стяга :deal: И го проверявай често да не се разхлабва (ако е ефтино нещо)
Аватар
PowerSlide
 
Мнения: 1189
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Пон Ное 10, 2008 12:07 pm
Местоположение: на баира

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот PtD » Вто Яну 18, 2011 8:06 pm

Този въпрос е толкова дъвкан, че ми се повръща от него. Темата ще бъде заключена скоро.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот obelix » Вто Яну 18, 2011 8:19 pm

Благодаря за мненията.

@PowerSlide
80кг съм. За каране надолу в планината го мисля това. Ясно, че не е идеалната вилка за тази цел но всеки кара каквото има.

EccentricMOTION написа:Ако е с IS уши се къса долното при по-голям диск

IS ухото се къса от ботуша на вилката !? Е това не го очаквах... Колко такива скъсани си виждал ? На какви вилки, дай подробности ?

PtD написа:Този въпрос е толкова дъвкан, че ми се повръща от него. Темата ще бъде заключена скоро.

Може да не ме бива много в търсенето. Намерих само една тема за това и то с достатъчно общи приказки в нея за да реша да пусна нова.
Аватар
obelix
 
Мнения: 206
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Пон Май 24, 2010 4:49 pm

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот PtD » Вто Яну 18, 2011 9:27 pm

EccentricMOTION написа:Ако е с IS уши се къса долното при по-голям диск.

Това, разбира се, не е вярно.
Отваря луфт на втулките.

Да, ако вилката ти е от кашкавал...

Осуква каплата 203ката, т.е. дърпа каплата по посоката на диска.

Да, ако каплата ти е от пластелин.

И общо-взето, пълни глупости си надрънкал. :smash:

Сменил съм 4 вилки - 3 Марзокита - Z3, Z1, AM SL и един Фокс - Vanilla RLC, всичките съм ги карал с 203мм ротор и НИКОГА не са ми се късали уши, разлуфтвали втулки, усуквали капли, разхлабвал QR и каквото и да е било негативно последствие.

Тежа 84 кг, така че смятам да съм натоварвал достатъчно много системата.

Moля ти се да не пишеш, без да имаш какъвто и да е опит по темата. :look:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот PtD » Вто Яну 18, 2011 9:32 pm

Към автора - най-често цитираният проблем е разхлабване и изтръгване на QR-a. Това за 7 години не ми се е случило НИТО веднъж. Има си една малка цака - слагаш закопчалката от противоположната на ротора страна, т.е. от дясно.

За да ти се разлуфти вилката не знам как трябва да спираш. При мен не се е случвало никога. Изтръгване на уши мога да си представя само при фабричен дефект на вилката, или ако вилката е ZOOM, разбира се.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот Gen4eca » Вто Яну 18, 2011 11:31 pm

PtD написа:Към автора - най-често цитираният проблем е разхлабване и изтръгване на QR-a. Това за 7 години не ми се е случило НИТО веднъж. Има си една малка цака - слагаш закопчалката от противоположната на ротора страна, т.е. от дясно.

За да ти се разлуфти вилката не знам как трябва да спираш. При мен не се е случвало никога. Изтръгване на уши мога да си представя само при фабричен дефект на вилката, или ако вилката е ZOOM, разбира се.

:agree: Карам модела 302 вече две години почти с 203 ротор (бб7+ ХТ лост), както е казал колегата, просто обръщаш QR-a от страната на ребаунда, стягаш (без да прекаляваш) и караш с кеф!
Bombing for peace is like fucking for VIRGINITY!
Аватар
Gen4eca
 
Мнения: 321
Рейтинг: 1418
Регистриран на: Вто Дек 30, 2008 12:55 pm

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот spirov92 » Сря Яну 19, 2011 12:03 am

Между другото с какво точно помага обръщането на QR-a? По-малко се разхлабва ли?
spirov92
 
Мнения: 1334
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 07, 2009 4:05 pm
Местоположение: София

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот Voiso » Сря Яну 19, 2011 12:31 am

Осуква каплата 203ката, т.е. дърпа каплата по посоката на диска. :crazy: :crazy: :crazy: Как усуква като е на фланеца на гавината незнам ??? Може да ти усква вилката което си е така ,ако е ХСМ ХСР .Tова че е QR -а да не ти е в премисли ,обръщаш го като ти се каза вече защото напрежението при гайката е по-голямо от това при лостчето и готово. Вилката е изчислена да понася натоварване над допустимото посочено, така че не мисля да имаш проблеми с тора-та ,особенно ако е с някоя по слаба спирачка .Слагай карай и не го мисли :agree: :agree: :agree:
Изображение
Аx ти Black Metal ,прееееб*х си цигулката ....
Аватар
Voiso
 
Мнения: 255
Рейтинг: 1250
Регистриран на: Чет Май 01, 2008 2:55 pm

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот TeDo_BaPHa » Сря Яну 19, 2011 12:52 am

Voiso написа:Как усуква като е на фланеца на гавината незнам ???


Май много неща не знаеш и ти предстои да научиш ;)...
ХОРА, ИЗПОЛЗВАЙТЕ ТЪРСАЧКАТА, ТЯ Е НАПРАВЕНА ЗА ДА ВИ УЛЕСНИ!!!
Cipokrila Zizibaga написа:p.s. Ако сте неосъзнат пубер на не повече от 14 и половина , или ми предлагате бартери за всякакъв вид бяла или черна техника, други предмети или човешки органи, моля не ме търсете.
Аватар
TeDo_BaPHa
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 13, 2007 9:31 pm
Местоположение: Варна

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот EccentricMOTION » Сря Яну 19, 2011 12:56 am

Сладур, епикона остана без уши от 203 и Juicy 5 :love: ае да си премълча, нали нищо никога не разбираме, нищо не сме виждали...не всички караме фокс бе БАТЕ.....
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот did » Сря Яну 19, 2011 1:06 am

Най-малкото, което би станало при 203 мм ротор и 9 мм ос е триене на диска в някоя от накладките в завой, ако има дори и миииииинимаааален луфт в главината.

Не че е фатално, но шумът дразни.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот Harka » Сря Яну 19, 2011 1:22 am

EccentricMOTION написа:Сладур, епикона остана без уши от 203 и Juicy 5 :love: ае да си премълча, нали нищо никога не разбираме, нищо не сме виждали...не всички караме фокс бе БАТЕ.....

Сладур, следващия път прави уточнението, че става дума за вилки направени от говнолин и с максимално допустими размери (дадени от производителя) на диска от 185мм, а не дрънкай глупости на общо основание. Бате.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот PtD » Сря Яну 19, 2011 2:00 am

EccentricMOTION написа:Сладур, епикона остана без уши от 203 и Juicy 5 :love: ае да си премълча, нали нищо никога не разбираме, нищо не сме виждали...не всички караме фокс бе БАТЕ.....


Виж по-горе какво пише за вилките от кашкавал, СИНКО. И не ме сладуросвай, че се притеснявам от хомита. :wavey:

Еdit: Kaкто неведнъж сме споменавали, разликата в усилията между ротор 203 и 185 мм е.... колосалните 9.7%. Ако смяташ, че тия 9.7% са ти откъртили маунта... толкоз по-зле. Кашкавал, кашкавал...
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот Voiso » Сря Яну 19, 2011 2:03 am

TeDo_BaPHa написа:
Voiso написа:Как усуква като е на фланеца на гавината незнам ???


Май много неща не знаеш и ти предстои да научиш ;)...

Желая да ми го обясниш най- подоробно с диаграмите на напреженията ,критични точки и тн.
Изображение
Аx ти Black Metal ,прееееб*х си цигулката ....
Аватар
Voiso
 
Мнения: 255
Рейтинг: 1250
Регистриран на: Чет Май 01, 2008 2:55 pm

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот PtD » Сря Яну 19, 2011 2:05 am

И аз бих желал да видя как точно се усуква шината, при положение, че спиците я дърпат равномерно от страната на ротора...
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот bikerider » Сря Яну 19, 2011 11:20 am

@EccentricMOTION: От спиране до спиране има огромна разлика. Говориш пълни глупости, бате, вземи се в ръце!

@PtD: Epicon-а е много хубава вилка и определено не от "кашкавал". За усукването беше употребена думата "капла", предполагам е имал предвид цялото колело, което само по себе си е вярно, но не (може да е) е проблем. Задкормилното устройство...

@Voiso: Седни в лодка, загреби два пъти с двете гребла и след това само с лявото. Лодката ще завие наляво, принципа е същия и тук. Ако искаш да го видиш нагледно - разхлаби краката на вилката и оста и ще го видиш веднага. Което не променя факта, че EccentricMOTION говори глупости.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот veskoz » Сря Яну 19, 2011 11:34 am

Нуждата от по-голям ротор е породена от нуждата за по-добро охлаждане.
Нуждата от по-добро охлаждане е следвтвие от по-висока скорост.
По-високата скорост предполага по-дебела ос, тъй като и натоварването се увеличава със скоростта.
Прецени си натоварването. ;)
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот Voiso » Сря Яну 19, 2011 12:09 pm

@Voiso: Седни в лодка, загреби два пъти с двете гребла и след това само с лявото. Лодката ще завие наляво, принципа е същия и тук. Ако искаш да го видиш нагледно - разхлаби краката на вилката и оста и ще го видиш веднага. Което не променя факта, че EccentricMOTION говори глупости.
.
Сам си отговори :"разхлаби краката на вилката и оста и ще го видиш веднага" Усукването е във вилката не в шината.
Незнам EccentricMOTION и TeDo_BaPHa ,а май и ти се опитвате да ме убедите че, при спиране напрежението на усукване от диска се предава на гавината ,от там на фланеца и от него на спиците, който от своя страна дърпат шината на ляво !!!! Просто казно единя ботуш "изостава" за другия "след това само с лявото. Лодката ще завие наляво"....
Изображение
Аx ти Black Metal ,прееееб*х си цигулката ....
Аватар
Voiso
 
Мнения: 255
Рейтинг: 1250
Регистриран на: Чет Май 01, 2008 2:55 pm

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот TeDo_BaPHa » Сря Яну 19, 2011 12:32 pm

Voiso написа:Незнам EccentricMOTION и TeDo_BaPHa ,а май и ти се опитвате да ме убедите че, при спиране напрежението...


Както казах, доста неща не знаеш и доста има да научиш ;)!
Започни напримерно с преглед на правописния речник, секция "Слято/разделно писане на частине 'не' ", продължи към секция "Позициониране на запетаи при наличие на частица 'че' ", "Използване на и/й", "Пълен/непълен член". След това започни да се вслушваш в съветите дадени ти от по-Ентелигентни хора, с по-дългогодишен стаж в колоезденето и досега с колело. Междувременно направи посочения от bikerider тест, ако мога така да го нарека ;).
ХОРА, ИЗПОЛЗВАЙТЕ ТЪРСАЧКАТА, ТЯ Е НАПРАВЕНА ЗА ДА ВИ УЛЕСНИ!!!
Cipokrila Zizibaga написа:p.s. Ако сте неосъзнат пубер на не повече от 14 и половина , или ми предлагате бартери за всякакъв вид бяла или черна техника, други предмети или човешки органи, моля не ме търсете.
Аватар
TeDo_BaPHa
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 13, 2007 9:31 pm
Местоположение: Варна

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот PtD » Сря Яну 19, 2011 12:53 pm

@Тedo + @Voiso: разнобоят ви идва от терминологията. За мен и за Voiso "капла" = "шина". :idea:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот bikerider » Сря Яну 19, 2011 1:18 pm

if( CtxMeaningOf( "EccentricMOTION", "Капла" ).Equals( "цяло колело" ) )
{
Voiso написа:Просто казно единя ботуш "изостава"


Именно. Дължи се на факта, че ротора е от едната страна, т.е. при спиране движещата се напред ос се стреми да се завърти наляво (точно като лодката :)), т.е. да усуче вилката.. Но както казах това е пренебрежима сила, разисквам я единствено защото се твърди, че не съществувала.

Ако искаш други примери - погледни някой от по-мощните мотори с два ротора отпред и помисли защо са им. Не е само за повече спирачна сила, бъди сигурен.
}
else noComment();


Edit:
@PtD: съществува известния проблем с дуалността на "колело". За добро или лошо е прието, че "колело" означава "велосипед", тоест нямаме български термин за wheel, оттам и тенденцията да се използва "капла".
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот zafirovp » Сря Яну 19, 2011 3:07 pm

Искам само да добавя, че имам приятел, които кара с 203 ротор на XCTv2. Спирачката му е Magura Julie или нещо подобни, но спира доста добре. Момчето спира както му падне, пък е около 100 кг. Карали сме на Драгалевци и спира по такъв начин, че за един ден 2 пъти направи човка при спиране от седнало положение. Единственото нещо, е че xct има малко по-голям луфт от фабричния. Също така при рязко спиране по голям наклон се усещат доста силно вибриране на кормилото, но все пак това е вилка за 80 лв.
А да питам, проблем ли е на преходник Авид 140 заден, да се сложат по-дълги болтове и да се направи за 185мм? Гледам, че във БАС масово слагат 160мм заден, по-дълги болтове и шайби от V-brake за диск 185мм. Вероятно ще се кара с BB5 или BB7, но може и някаква хидравлика.
Търся Marzocchi Roco на части.
Аватар
zafirovp
 
Мнения: 1086
Рейтинг: 1297
Регистриран на: Съб Май 16, 2009 10:00 pm
Местоположение: София

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот Voiso » Сря Яну 19, 2011 5:43 pm

TeDo_BaPHa написа:
Voiso написа:Незнам EccentricMOTION и TeDo_BaPHa ,а май и ти се опитвате да ме убедите че, при спиране напрежението...


Както казах, доста неща не знаеш и доста има да научиш ;)!
Започни напримерно с преглед на правописния речник, секция "Слято/разделно писане на частине 'не' ", продължи към секция "Позициониране на запетаи при наличие на частица 'че' ", "Използване на и/й", "Пълен/непълен член". След това започни да се вслушваш в съветите дадени ти от по-Ентелигентни хора, с по-дългогодишен стаж в колоезденето и досега с колело. Междувременно направи посочения от bikerider тест, ако мога така да го нарека ;).

3 - ти пост не ми обясни нищо освен моята езикова култура :agree: .
Но докато ми обясняваш колко съм тъп и не разбирам ,без да обосновеш отговора си не си по-умен !
@Тedo + @Voiso: разнобоят ви идва от терминологията. За мен и за Voiso "капла" = "шина". :idea: :agree: :agree: :agree:
Изображение
Аx ти Black Metal ,прееееб*х си цигулката ....
Аватар
Voiso
 
Мнения: 255
Рейтинг: 1250
Регистриран на: Чет Май 01, 2008 2:55 pm

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот bikerider » Сря Яну 19, 2011 6:00 pm

@Voiso, PtD: ще бъда благодарен ако ми предложите адекватен термин за wheel, за да не стават такива недоразумения :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот did » Сря Яну 19, 2011 6:28 pm

bikerider написа:@Voiso, PtD: ще бъда благодарен ако ми предложите адекватен термин за wheel, за да не стават такива недоразумения :)

На български е "колело". За да не стават обърквации, може да се конкретизира "предно колело" или "задно колело". "Капла" в никакъв случай не е синоним на колело, освен в някакъв местен жаргон, който се опитва да се бори с тълковния речник.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот vpravov » Сря Яну 19, 2011 6:37 pm

bikerider написа:@Voiso, PtD: ще бъда благодарен ако ми предложите адекватен термин за wheel, за да не стават такива недоразумения :)


капла
шина
колело
влосипед

Просто е крайно време, поне в този форум, да започнем да наричаме нещата с правилните думи! Велосипеда, да си стане велосипед, Wheel = колело(приспособление с кръгла форма, което може да предава движение или да привежда в движение.)! :agree:

@did- бърз си! :beer:
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1278
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот bikerider » Сря Яну 19, 2011 9:00 pm

Абе не е като да не сте 100% прави, но като че ли е малко късно - омешвацията е налице.

Wheel = колело


+1 :agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта