Настройка :)

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Настройка :)

Мнениеот HERO » Пон Яну 10, 2011 8:50 pm

Здравейте отново :) Някой ако може да покаже клип да опише центроването (правилното !) центроване на една дискова спирачка.Смисъл той секи може да си я настрои ,но няма да е както трябва.Да бъде показано как точно,за да не се трият накладките примерно от долу или отгоре ТОЧНАТА НАСТРОЙКА :) Смятам,че тази тема ще е полезна за много начинаещи в форума затова я пускам ... :) Вие на какво мнение сте >!?
HERO
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1094
Регистриран на: Пон Дек 27, 2010 3:47 pm

Re: Настройка :)

Мнениеот IVAN98 » Пон Яну 10, 2011 8:53 pm

Ето едно мисля че ще ти помогне! :wavey: http://www.youtube.com/watch?v=H5zjUaTAQmY&feature=related
Изображение
Аватар
IVAN98
 
Мнения: 114
Рейтинг: 1068
Регистриран на: Вто Май 25, 2010 10:36 am
Местоположение: Габрово

Re: Настройка :)

Мнениеот pascalaa623 » Пон Яну 10, 2011 8:54 pm

С каква спирачка си?
Разхлабва се калипера,стискаш лостчето докрай и затягаш калипера (лостчето го държиш натиснато докато не стегнеш хубаво. :)
за да не се трият накладките примерно от долу или отгоре

Ако са ти на криво износени накладите,това е друг проблем...
Успех. :wavey:
Изображение
Аватар
pascalaa623
 
Мнения: 274
Рейтинг: 1265
Регистриран на: Вто Апр 13, 2010 3:27 pm
Местоположение: По света и у нас

Re: Настройка :)

Мнениеот HERO » Пон Яну 10, 2011 8:59 pm

IVAN98 написа:Ето едно мисля че ще ти помогне! :wavey: http://www.youtube.com/watch?v=H5zjUaTAQmY&feature=related


Да това е полезно клипче за настройката на механична спирачка :) БРАВО :]
HERO
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1094
Регистриран на: Пон Дек 27, 2010 3:47 pm

Re: Настройка :)

Мнениеот HERO » Пон Яну 10, 2011 8:59 pm

Да приемем моите накладки на бб5-цата са на 20 % и ми е малко трудно да инсталирам много трудно се стиска лоста и не държи хич ....
HERO
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1094
Регистриран на: Пон Дек 27, 2010 3:47 pm

Re: Настройка :)

Мнениеот Ozzie » Пон Яну 10, 2011 9:09 pm

HERO написа:Здравейте отново :) Някой ако може да покаже клип да опише центроването (правилното !) центроване на една дискова спирачка.Смисъл той секи може да си я настрои ,но няма да е както трябва.Да бъде показано как точно,за да не се трият накладките примерно от долу или отгоре ТОЧНАТА НАСТРОЙКА :) Смятам,че тази тема ще е полезна за много начинаещи в форума затова я пускам ... :) Вие на какво мнение сте >!?


че е писано десетки пъти (да не казвам стотици), как точно се монтира дискова спирачка и какво да се спазва при монтажа...
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Настройка :)

Мнениеот uBaH » Пон Яну 10, 2011 9:15 pm

Направо си за нови накладки, но предполагам че вече сам си се сетил.
Ако искаш, все пак да настроиш спирачката и да я ползваш докато замине феродото и стигнеш до подложките ...
Използвай врътката за да доближиш максимално неподвижната накладка до ротора - колко по-навътре влезе, толкова по-добре. Стисни лостчето и виж дали подвижната накладка стига до ротора, дори това да става в края на хода му. Ако искаш малко "по-твърдо" лостче, което едва ли е възможно но все пак - стегни жилото към калипера, така че рамото да е 1/3 до 1/2 от хода си. Местейки го на ръка, проверявай разстоянието между ротора и подвижната накладка.
В общи линии - това е.

ПП: И все пак си за нови накладки. Ако финансовото ти състояние не позволява оригинални към момента, то това може би е добър вариант.
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Настройка :)

Мнениеот HERO » Пон Яну 10, 2011 9:24 pm

Да знам,че съм за нови,но сега си изплащам рамката и ми е малко трудно .... Но бащата на един приятел му беше направил на нещо (незнам какво) накладки за нея и спираха така ,че ще го попитам :)
П:П аз по скоро искам да попитам как да направя лоста по мек :) да сложо малко масълце там кадето се вижда жилото малко да влезе към броните /
HERO
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1094
Регистриран на: Пон Дек 27, 2010 3:47 pm

Re: Настройка :)

Мнениеот uBaH » Пон Яну 10, 2011 9:31 pm

Дефинирай "по-мек" лост - какво разбираш под това?
Относно жилото - точно под твоята тема, има друга, в която се дискутират точно жила/брони. Прочети я внимателно.
Ако бронята и жилото ти са стари - смени ги. Аз винаги го правих, когато сменях спирачки. Ако бронята е много дълга - скъси я до допустимия минимум. И т.н.
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Настройка :)

Мнениеот HERO » Пон Яну 10, 2011 9:40 pm

Ами бронята ми не е дълга,а жилото няма 2 седмици ... Под " По мек лост" разбирам да стане по меко като хидравликата (не толкова меко) ,но нещо средно ,защото днес карах бб7 и беше доста по меко лостчето ?
HERO
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1094
Регистриран на: Пон Дек 27, 2010 3:47 pm

Re: Настройка :)

Мнениеот Stancho » Вто Яну 11, 2011 9:16 am

Това много зависи и от лостчето на спирачката ти. Ако си закупиш хубаво такова с настройка на усилието, може и да се получи ефекта, който искаш. В случая хубавите жило и броня са задължителни, за да може да вървят гладко, а при натискане бронята да не се компресира и да отнема от силата на спирачката.
Аватар
Stancho
 
Мнения: 1501
Рейтинг: 1699
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 8:53 am
Местоположение: Sofia

Re: Настройка :)

Мнениеот HERO » Вто Яну 11, 2011 3:05 pm

Stancho написа:Това много зависи и от лостчето на спирачката ти. Ако си закупиш хубаво такова с настройка на усилието, може и да се получи ефекта, който искаш. В случая хубавите жило и броня са задължителни, за да може да вървят гладко, а при натискане бронята да не се компресира и да отнема от силата на спирачката.

@StancHo както казах по горе ,че карах завчера една бб7-ца кадето е с Лост Avid и моята бб5-ца е с Avid ,но не е меко толкова :С Попринцип са меки карал съм и др бб5-ци но моята не е толкова мека :X
HERO
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1094
Регистриран на: Пон Дек 27, 2010 3:47 pm

Re: Настройка :)

Мнениеот bozidar » Нед Яну 23, 2011 12:45 am

HERO написа:
Stancho написа:Това много зависи и от лостчето на спирачката ти. Ако си закупиш хубаво такова с настройка на усилието, може и да се получи ефекта, който искаш. В случая хубавите жило и броня са задължителни, за да може да вървят гладко, а при натискане бронята да не се компресира и да отнема от силата на спирачката.

@StancHo както казах по горе ,че карах завчера една бб7-ца кадето е с Лост Avid и моята бб5-ца е с Avid ,но не е меко толкова :С Попринцип са меки карал съм и др бб5-ци но моята не е толкова мека :X


Не са "меки", просто хода на лоста им е голям. Отпусни жилото малко и твоята ще "омекне" или си купи Avid SD7.
Аватар
bozidar
 
Мнения: 492
Рейтинг: 1406
Регистриран на: Сря Сеп 10, 2008 8:18 pm

Re: Настройка :)

Мнениеот fall_out » Пон Яну 24, 2011 3:51 am

На калипера, на подвижното рамо на тази спирачка (където се захваща жилото) има едно малко болтче за шестограм, с него се настройва "твърдостта" на подвижната накладка. на тези спираки трудно могат да им се изразходват накладките до край, едно от решенията е да е да развиеш подложката на неподвижната накладка, като първо махнеш червеното кръгче, след това извадиш "подложката" на накладката (незнам как се нарича :dontknow: ) и по неиния размер да си намериш и изрежеш пластина от нещо негоримо което да приближи накладката до диска, по средата на подложката също трябва да има дупка, можеш да опиташ същото и с подвижната. Това не е много ефикасна процедура защото така или иначе накладките ти си отиват, а й ако не ти се отдава може да объркаш нещо макар да е проста процедура. Аз бях позлвал стари кредитни и сим карти за подложки :D Това изобщо недей го прави защото ако успееш да ги загрееш, ще миришеш на контейнер :D Изобщо даже не те съветвам да правиш каквото и да е от тези неща просто аз така се справих със смотаните бб5, съветвам те да си купиш други. Знам, че е грубо и не ти се иска, но с дори една бб7 разликата е огрооомна. Направи си простата сметка накладките за бб5 и бб7 са на една и съща цена, с бб5 при нормално и активно каране в планината накладките ти ще издържат най-много 4-5 седмици. Накладките на бб7 имат на око около два пъти повече площ (даже и повече) - повече спиране и по-малко консуматив, така, че изобщо не набивай пари за накладки на тоя боклук ами събери 3х толкова и си земи бб7 от пазара със запазени накладки, която е доста по-добра и в бъдеще ще ти спести пари от консуматив. Освен това ще прекараш каранията си в непрестанни настройки, заради малката площ и бързото износване на накладките. Моето колело дойде с такива спирачки, и се надявах, че след като са авид трябва да горе-долу ОК, тогава бяха нов модел и никой нямаше впечатление - но те не стават за планината, да имат добра спирачна сила, но след като спреш 2 пъти трябва да настройваш. Според мен са добър вариант за "гъзария" в града.
Аватар
fall_out
 
Мнения: 597
Рейтинг: 1685
Регистриран на: Вто Май 27, 2008 12:39 pm

Re: Настройка :)

Мнениеот bikerider » Пон Яну 24, 2011 10:47 am

fall_out написа:На калипера, на подвижното рамо на тази спирачка (където се захваща жилото) има едно малко болтче за шестограм, с него се настройва "твърдостта" на подвижната накладка.


Нещо си се объркал, това винтче служи за натягане на пружината. "Твърдостта", т.е. pad-contact point-a се регулира от врътката (BB7) или захвата на жилото при калипера/лоста (BB5). А това, което наричате "твърдост" е всъщност усещането от лоста в момента на зацепване на накладките и зависи от reаch-а и contact-point-а, т.е. въртящия момент на лоста се реализира по-трудно или по-лесно.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Настройка :)

Мнениеот monkols » Пон Яну 24, 2011 2:08 pm

bikerider ти го обясни мн. точно,но много често се бърка "твърдоста" с труден ход на лостчето.ако искаш то да се натиска по-лесно е съвсем друг въпрос :nono:
monkols
 
Мнения: 99
Рейтинг: 1245
Регистриран на: Пон Яну 03, 2011 8:02 pm

Re: Настройка :)

Мнениеот fall_out » Вто Яну 25, 2011 7:35 am

bikerider написа:
fall_out написа:На калипера, на подвижното рамо на тази спирачка (където се захваща жилото) има едно малко болтче за шестограм, с него се настройва "твърдостта" на подвижната накладка.


Нещо си се объркал, това винтче служи за натягане на пружината. "Твърдостта", т.е. pad-contact point-a се регулира от врътката (BB7) или захвата на жилото при калипера/лоста (BB5). А това, което наричате "твърдост" е всъщност усещането от лоста в момента на зацепване на накладките и зависи от reаch-а и contact-point-а, т.е. въртящия момент на лоста се реализира по-трудно или по-лесно.

Знам за какво е винтчето, обясних го така понеже мисля се подразбира, че може да се настройва хода на лостчето посредством врътките. A pad-contact-point-a не е ли ход-а на лостчето, докато именно пружината служи за "модулация" ако има такава при тази спирачка. М/у другото с това винтче се разхлабва пружината, понеже обикновенно е натегната докрай. Тук обае незнам те какво имат предив под твърдост.
Аватар
fall_out
 
Мнения: 597
Рейтинг: 1685
Регистриран на: Вто Май 27, 2008 12:39 pm

Re: Настройка :)

Мнениеот bikerider » Вто Яну 25, 2011 7:52 am

Хода на лостчето е разликата между reach-a и contact-point-а. Пружината няма отношение към спирането, тя служи за връщане на подвижната накладка.

Модулация е нещо съвсем друго, разисквали сме го доста пространно и обширно, ако се интересуваш потърси в архивите.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Настройка :)

Мнениеот rsf » Вто Яну 25, 2011 8:07 am

[quote="fall_out"]На калипера, на подвижното рамо на тази спирачка (където се захваща жилото) има едно малко болтче за шестограм, с него се настройва "твърдостта" на подвижната накладка. на тези спираки трудно могат да им се изразходват накладките до край, едно от решенията е да е да развиеш подложката на неподвижната накладка, като първо махнеш червеното кръгче, след това извадиш "подложката" на накладката (незнам как се нарича :dontknow: ) и по неиния размер да си намериш и изрежеш пластина от нещо негоримо което да приближи накладката до диска, по средата на подложката също трябва да има дупка, можеш да опиташ същото и с подвижната. Това не е много ефикасна процедура защото така или иначе накладките ти си отиват, а й ако не ти се отдава може да объркаш нещо макар да е проста процедура. Аз бях позлвал стари кредитни и сим карти за подложки :D Това изобщо недей го прави защото ако успееш да ги загрееш, ще миришеш на контейнер :D [quote="fall_out"]

Аз съм ползвал обикновенна шайба http://www.mdm-bg.eu/images/images_gall ... 12/347.jpg при подвижната накладка на бб5 и работи добре. Също за поставянето на шайбата е нужно само да извадиш накладките, след което слагаш шайбата на буталцето на подвижната накладка и монтираш накладките - 1во неподвижната, иначе не става. Без да се налага да разглабяш каквото и да е.
rsf
 
Мнения: 243
Рейтинг: 1519
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 10:10 pm

Re: Настройка :)

Мнениеот fall_out » Вто Яну 25, 2011 8:53 am

bikerider написа:Хода на лостчето е разликата между reach-a и contact-point-а. Пружината няма отношение към спирането, тя служи за връщане на подвижната накладка.

Модулация е нещо съвсем друго, разисквали сме го доста пространно и обширно, ако се интересуваш потърси в архивите.


Да, връща накладката, но преди да я върне я избутва, което има отношение към "твърдостта" на подвижното рамо на калипера, а от там и на лостчето.

"If necessary, spring tension can be adjusted by turning the spring tension
adjustment screw screw with a 2.0mm hex wrench. Turning the screw clockwise
increases spring tension, which equals harder lever pull." - http://www.sram.com/_media/techdocs/95-5015-007-000.pdf

Незнам какво имат предвид под твърдо и меко.

@rsf Браво, ако не ме беше мързяло и не бях толкова тъп сигурно и аз щях да се сетя, ама я бях разглобил и сложих каквото намерих, че ми се караше много. :D
Аватар
fall_out
 
Мнения: 597
Рейтинг: 1685
Регистриран на: Вто Май 27, 2008 12:39 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта