Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот PtD » Чет Яну 20, 2011 1:42 am

did написа:На български е "колело". За да не стават обърквации, може да се конкретизира "предно колело" или "задно колело".


Точно така ги виждам и аз нещата. И по този начин съответстват и с колелата на другите машини - автомобили, камиони и т.н...
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот Voiso » Чет Яну 20, 2011 2:19 am

PtD написа:
did написа:На български е "колело". За да не стават обърквации, може да се конкретизира "предно колело" или "задно колело".


Точно така ги виждам и аз нещата. И по този начин съответстват и с колелата на другите машини - автомобили, камиони и т.н...

Из писанията на Admin :
За терминологията в планинското колоездене
Написано от Любомир Ботушаров Неделя, 10 Юни 2001 19:03 абзац 5
Изображение
Аx ти Black Metal ,прееееб*х си цигулката ....
Аватар
Voiso
 
Мнения: 255
Рейтинг: 1250
Регистриран на: Чет Май 01, 2008 2:55 pm

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот fall_out » Пет Яну 21, 2011 1:37 am

От личен опит - Дарт 2 със Джуси 5 185мм.
Много зле, вилката толкова се кривеше, че понякога си отколянвах вниманието при бърза скорост понеже изкривяването на предното колело си беше видимо. Освен това имаше едно чувство на сгъване, един вид губиш контрол над предницата понеже знаеш, че имаш добра спирачка и караш бързо, но когато имаш нужда да спреш, предницата се държи странно, понякога опасно. Това е при силни натоварвания и висока скорост, като цяло евтините вилки от рода на Дарт и всякакви подобни, според мен не са направени да издържат големи натоварвания и не е добра идея да слагаш спирачка с многократно по-високи качества. Като цяло компонентите е хубаво да са в прилибизетелно един клас - иначе казано избягвай да слагаш на свинче звънче. Ако мислиш да е временно решение става, но ако си мислиш,че ще можеш да разчиташ дълго време - не става.

Като цяло мисля, че на тората ще и е добре със 185, пък и както казах няма голяма разлика в спирачната сила.

П.П. Откакто минах на 20мм ос не съм имал проблеми
Аватар
fall_out
 
Мнения: 597
Рейтинг: 1685
Регистриран на: Вто Май 27, 2008 12:39 pm

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот MacLeod » Пет Яну 21, 2011 11:05 pm

Дарт 2 със Джуси 5 185мм.
За дарт 2 или други подобни, според мен това са перфектните спирачки: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=7048
Хем са по - ефтини от хидравлична дискова система, хем са по - леки, хем не кривят вилки. А като чета коментарите, май си спират перфектно ( Не съм пробвал ама се каня :D ). Като чета, май и за АМ си стават :)
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот hobi » Съб Яну 22, 2011 6:26 pm

Единственото нещо, което може да се повреди е, да ти се разбият лагерите на главината или да се усука вилката( което не ми се вярва, като се има предвид колко напрежение би могъл да и окажеш, все пак не е мотор).
Бог обича смелите!
Аватар
hobi
 
Мнения: 136
Рейтинг: 1187
Регистриран на: Пет Яну 15, 2010 9:42 am
Местоположение: София

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот nofear921 » Съб Яну 22, 2011 7:44 pm

Гледам доста хора писаха(кой полезни неща, кой пълни глупости), затова реших да споделя и мойте впечатления. Карам XCM v.2 с Tektro Auriga Comp 203mm от края на миналото лято, като преди това бях без предна. Още преди да сложа спирачката вилката вече си имаше фабричния луфт с който се славят тези модели. От тогава до сега колелото е карано интензивно. Имаше каране на Боровец и доста приятни и продължителни спускания около София. За това време, нито веднъж не съм усетил вилката да се суче. Периодично проверявам дали QR-ра е добре стегнат и дали са здрави дроп-аутите на вилката. За сега проблеми не съм имал.
Antares написа:Клаймъра е Голф двойката на планинското колоездене.
Аватар
nofear921
 
Мнения: 384
Рейтинг: 1376
Регистриран на: Пон Окт 06, 2008 12:55 pm
Местоположение: София

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот zafirovp » Съб Яну 22, 2011 11:19 pm

Зависи как спираш. Аз също съм карал таква вилка със hayes stroker trail 160 mm и даже тогава се сучеше или поне вибрираше цялата когато спирах, даже и на НДК веднъж така се получи. Мисля да сложа камерата на кормилото, така че да гледа към спирачката, да ви покажа за какво нещо става въпрос, когато спирам.
Търся Marzocchi Roco на части.
Аватар
zafirovp
 
Мнения: 1086
Рейтинг: 1297
Регистриран на: Съб Май 16, 2009 10:00 pm
Местоположение: София

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот nofear921 » Нед Яну 23, 2011 12:53 am

Нали се сещаш че твойта спирачна сила е повече, сравнение с мойта. Тук идва момента че има разлика между спирачките. И аз ако сложа един Saint или Stroker Ace 160mm вилката ще започне да се суче зверски. Затова се казва че компонентите трябва да се подбират според стила и начина на каране, а не защото те кефят и искаш да се правиш за "гъзар" пред аверите като правиш преден баланс с метри.
Antares написа:Клаймъра е Голф двойката на планинското колоездене.
Аватар
nofear921
 
Мнения: 384
Рейтинг: 1376
Регистриран на: Пон Окт 06, 2008 12:55 pm
Местоположение: София

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот fall_out » Нед Яну 23, 2011 3:44 am

Много, ама много се отклонихме от темата.

nofear921 написа:Нали се сещаш че твойта спирачна сила е повече, сравнение с мойта. Тук идва момента че има разлика между спирачките. И аз ако сложа един Saint или Stroker Ace 160mm вилката ще започне да се суче зверски. Затова се казва че компонентите трябва да се подбират според стила и начина на каране, а не защото те кефят и искаш да се правиш за "гъзар" пред аверите като правиш преден баланс с метри.


Е нали това писахме досега! Какво не разбра, че трябваше да повтаряш едни и същи неща. Другия път пробвай поне 2 спирачки на вилката си преди да изказваш мнение (или даден компонент) До колкото знам накладките на тая аурига са много "добри" - за стандартните имам предвид, не съм я карал, а както си се изказал излиза даже и, че ти е първа предна спирачка. И ако под миналото лято разбираш 2010 - доста си покарал. Няма ли да се проумее, че спирачката не се изчерпва с размера на ротора! Освен това има много други фактори в/у вилката - килограми, техника на спиране, наплитане на капла, сцепление и къде караш! Така, че недей си противоречи в два поредни пост-а и недей обърквай хората, ти ако искаш карай и с диск 865мм пък го спирай и с пръсти.
Аватар
fall_out
 
Мнения: 597
Рейтинг: 1685
Регистриран на: Вто Май 27, 2008 12:39 pm

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот kotka12 » Пет Яну 28, 2011 9:35 am

нека наричаме нещата с истинските им имна
това, че вилката се усуква от спирачното усилие
прави ВЕРОЯТНО нейното повреждана
това, че QR-ът е добре да е обърнат
намалява ВЕРОЯТНОСТТА да бъде изтръгнат от гнездото си в ботушите
колкото по-тежък е ездачът, толкова по-голяма е нуждата от спирачна сила
като толкова ПО-ВЕРОЯТНО е горепосочните проблеми да се случат
това за счупените уши на вилката от голям ротор, естестено, е пълна тъпотия

поред мен, след като и тежък и искаш да караш по-екстремно
има само едно решение - 20 мм ос
поради простата математика, че счупена ръка+ключица+други повреди
+счупена вилка+доста време за възтановяване винаги е по-скъпо от по-читава вилка
да не говорим за всички позитиви на 20 мм ос, които нямам намерение да изброявам сега
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот zafirovp » Сря Фев 09, 2011 1:00 am

Искам само да попитам, дали ще е безопастно, ако направя 2-3 спускания по Златните мостове (гладки и широки пътеки) с 203 ротор Hayes V8 и Hayes Stroker Trail F на вилка XCT v2 100mm ход и главина Chosen с капсуловани лагери и закопчалка на QR-a от дясно? Питам, понеже събирам пари за нова вилка, а много ми се кара. Тежа 70 кг, и спирам как ми падне, но за в бъдеще ще гледам да се науча как се прави правилно.

Мерси :agree:
Търся Marzocchi Roco на части.
Аватар
zafirovp
 
Мнения: 1086
Рейтинг: 1297
Регистриран на: Съб Май 16, 2009 10:00 pm
Местоположение: София

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот PtD » Сря Фев 09, 2011 2:13 am

Безопасно спускане няма :) Все пак не бих се притеснявал точно за ухото на вилката... :erm:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Рисковете от 203мм ротор на 9мм QR ос

Мнениеот tulio123 » Нед Фев 13, 2011 8:57 pm

Еми това за скъсаните уши незнам ама на една евтина вилка имах случаи направо ботуша от страната на спирачката се шчупи. :bigeyes:
tulio123
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1196
Регистриран на: Сря Юли 07, 2010 9:52 am

Предишна

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта