Помощ за малък ъпгрейд на Drag Hacker

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Помощ за малък ъпгрейд на Drag Hacker

Мнениеот vakata » Пет Фев 11, 2011 12:47 am

Здравейте на всички!

Първо да дам малко информация - казвам се Иван, карам единствено и само градско (около 30км на ден - до работа и обратно, както и разцъкване из града), имам мераци и за по-дълги разходки, но само на асфалт.
Имам Drag Hacker и съм доста доволен от него, допада ми да карам твърда рамка. Сменил съм касета на средно преди 3-4 години (още преди да излезе от магазина), метални педали, колче и седалка, сложих и външни гуми Wormdrive. Тоест не съм пипал нищо по-съществено, а преди няколко седмици се ентусиазирах да ъпгрейдна малко за идния сезон.

Харесах Shimano Alfine, но се оказа, че с поръчката и работата ще излезе доста над бюджета ми (който е около 300 лева). Бих казал, че най-важно ми е да се сдобия с малко по-тежки скорости (де факто ползвам само 10та (мн рядко), 16та, 17та и 18та), като последната доста често ми идва лека.

Та да си дойдем на думата интересува ме според вас:
1) Заслужава ли си да инвестирам тези пари в това колело - както споменах - рамката ми допада, не ми пречи, че е тежка (понеже и аз съм доста тежичък).
2) Мислех да ги инвестирам в нови венци и курбели. Спрях се на групите Acera и Alivio - приемам всякакви съвети - заслужават ли си, други идеи? Acera ще ми излезе около 240лв (ама чета за нея доста неласкави мнения), а Alivio - около 300. Драмата е, че е пълна смяна на системата и с това вървят венци, курбели, задна главина, обтегач, главина, команди, ос-касета и верига. Евентуално мислех да сменя само отзад на първо време, макар че няма да спестя много - резонно ли е?
3) някакви мнения за единствен венец отпред - доколкото четох имало опасност от доста падания на веригата, усуквания при най-леките и най-тежките скорости, съответно по-бърза захабяване и прочее - правилно ли съм се ориентирал, че не си е работа? Ако да - има ли вариант с два венеца отпред (може би нефиксирани команди), и заслужава ли си само и само да махна най-малката плоча отпред?

Ами туй то - ще се радвам на всякакви съвети и мнения!
vakata
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Фев 09, 2011 4:53 pm

Re: Помощ за малък ъпгрейд на Drag Hacker

Мнениеот zafirovp » Пет Фев 11, 2011 1:04 am

Аз от скоро съм с един венец отпред на курбел Shimano Acera. Плочата ми е 32 зъба, а касетата 14-28 (7 скорости). Проблемът е, в това че немога да вдигам повече от 30 км/ч, затова ти препоръчвам да си вземеш касета за по-бързи скорости. Колкото до падането на веригата най-лесния и евтин начин е да сложиш ролка, като тази, която съм показал по-долу. Естествено в града ще ти върши перфектна работа, но в планината от време на време ще ти пада. Ако искаш нещо по-сериозно може да вземеш водач FSA, но ще ти трябват и преходници за монтаж.

Ролка - http://www.bikescenter-bg.com/index.php ... 132&lang=2
Водач FSA - http://www.bikescenter-bg.com/index.php ... 287&lang=2
''Преходник" - http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=11453

ПС: Давам преходника само за пример, незнам дали е съвместим с въпросния водач, понеже знам че има стар и нов ISCG стандарт за болтовете. Моля да ме поправите, ако въпросния адаптор не е съвместим със средно на квадрат.
Търся Marzocchi Roco на части.
Аватар
zafirovp
 
Мнения: 1086
Рейтинг: 1297
Регистриран на: Съб Май 16, 2009 10:00 pm
Местоположение: София

Re: Помощ за малък ъпгрейд на Drag Hacker

Мнениеот vakata » Пет Фев 11, 2011 11:03 am

@zafirovp
Супер - благодаря за линковете и съвета - наистина не ме притеснява падането на веригата на по-труден терен, просто защото не карам по-такъв :) А за скоростите - да, определено ще е нещо по-тежко - бидейки и по-тежък предпочитам да въртя на по-малки обороти. В момента съм със стандартните курбели и касети (ако не се лъжа най-тежката скорост е 42 зъба към 14 зъба), т.е. ще гоня може би 44 към 11, или 42 към 11.
А относно усукването - имаш ли впечатления? Чудя се дали няма да се суче много веригата, макар че май винаги мога да изместя единствения венец малко по-навън и да имам по-малко усукване на тежките скорости.
vakata
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Фев 09, 2011 4:53 pm


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


cron