По-вероятен вариант:
Чашките да са инсталирани без да са били почистени самите те и/или челото на рамката.
Прах/пясък/ситни камъчета могат да доведат до пукащ ефект.
Неправилно поставени/обърнати на обратно лагери. Ако са капсуловани, може да не са напаснали добре и да са застанали под ъгъл. Ако са със сепаратор и съчми, може да си пръснал някоя съчма или да си повредил сепаратора, което води до хронично луфтене в челото.
Накриво забита пеперуда(пеперудата е елемента от чашките който се набива в стержена на вилката). При силно затягане на болта може да се получава ефекта на наместването или изкормването на въпросната пеперуда. Има специален инструмент по велосервизите за центроване на пеперудата.
Непочистен стержен и/или лапа, преди да се сложи.
Също провери дали болтовете на лапата които са захванати от към кормилото не са отпуснали.
Гресирани болтове са по-склонни към саморазвиване.
По-невероятен вариант:
Да не си признаваш и тайничко да си издевателствал над рамката в резултат на което да си я пукнал без да разбереш.
При мен подобно пукане имаше когато бях пукнал рамката без да разбера. С просто око не можеш да видиш пукнатината, но може да я има, затова силно ти препоръчвам да оглеждаш заварките по рамката
с фенер, защото понякога лака в/у боята може да те заблуди и да я пропуснеш.
Прегледай внимателно този район

Цък в/у снимката за по-голям формат.
Както и всички заварки около и по челото.