Рамка за спускане

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Рамка за спускане

Мнениеот fenoryl » Пон Мар 28, 2011 10:13 am

Здравейте,
от извеснтно време се оглеждам за рамка, с която да сменя старата. Към момента съм се спрял на:
Corsair Crown DH
Cove Shocker DH
Specialized - Demo 8

Ще се радвам на някакви предложения за други марки и модели.

Моите приблизителни данни са: 65-70 кг., около 175см.
Горната ценова граница е 3000лв. като 100-200лв. отгоре не са проблем :)
Powerplant: 1 × General Electric / Volvo Aero RM12 Afterburning turbofan
6× Rb.74 (AIM-9) or Rb 98 (IRIS-T) / 4× Rb.99 (AIM-120) or MICA
4× Rb.71 (Skyflash) or Meteor / 4× Rb.75 / 2× KEPD.350 / 2× Rbs.15F
Аватар
fenoryl
 
Мнения: 381
Рейтинг: 1455
Регистриран на: Нед Апр 20, 2008 2:30 pm
Местоположение: София

Re: Рамка за спускане

Мнениеот to4ka » Пон Мар 28, 2011 11:39 am

Corsair-a има зверското окачване
to4ka
 
Мнения: 153
Рейтинг: 1197
Регистриран на: Вто Окт 05, 2010 4:44 pm

Re: Рамка за спускане

Мнениеот i love bikes » Пон Мар 28, 2011 12:25 pm

http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=51388

Тази също отговаря на изискванията ти за цена.
От тези рамки имам впечатления само от демо 8 и съндей. На мен лично ми допаднаха и двете откъм окачване, геометрия. Повече ми хареса съндея като цялостно представяне.
Нямаш ли някакви други изисквания към това, което търсиш, освен цена? Защото рамките, които си изброил са доооста различни. :peace:
Нова ли задължително трябва да бъде?
i love bikes
 
Мнения: 777
Рейтинг: 1545
Регистриран на: Сря Авг 02, 2006 5:47 pm
Местоположение: България,София/Бургас

Re: Рамка за спускане

Мнениеот fenoryl » Пон Мар 28, 2011 1:55 pm

i love bikes написа:http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=51388

Тази също отговаря на изискванията ти за цена.
От тези рамки имам впечатления само от демо 8 и съндей. На мен лично ми допаднаха и двете откъм окачване, геометрия. Повече ми хареса съндея като цялостно представяне.
Нямаш ли някакви други изисквания към това, което търсиш, освен цена? Защото рамките, които си изброил са доооста различни. :peace:
Нова ли задължително трябва да бъде?


Имам изискване и към хода на рамката (което съм пропуснал в първият си пост) - 8-9 инча.
Не съм убеден какво точно трябва да очаквам от една рамка от по-висок клас. До сега най-доброто, което съм карал е Ram FR. Впечатленията ми от нея са, че ми е къса (а е размер като за мен); във въздуха контрола върху задницата не е особено лесен; хода ми идва недостатъчен; в завоите се държи добре, но съм убеден че съм свикнал доста с нея, а и тази неопитност с други, по-добри рамки, ми замъглява очите ;)

Може ли да изтъкнеш по-съществените разлики между рамките, за да имам въпроси, върху които да помисля?

Не е задължително да е нова, но е силно препоръчително :)
Powerplant: 1 × General Electric / Volvo Aero RM12 Afterburning turbofan
6× Rb.74 (AIM-9) or Rb 98 (IRIS-T) / 4× Rb.99 (AIM-120) or MICA
4× Rb.71 (Skyflash) or Meteor / 4× Rb.75 / 2× KEPD.350 / 2× Rbs.15F
Аватар
fenoryl
 
Мнения: 381
Рейтинг: 1455
Регистриран на: Нед Апр 20, 2008 2:30 pm
Местоположение: София

Re: Рамка за спускане

Мнениеот airborneone » Пон Мар 28, 2011 2:07 pm

Въпроси бол...
Дължина на чейнстея.
КАЧЕСТВО на окчаването, не толкова дължина.
Ширина на средното движение и съответно колко още части си склонен да смениш с новата рамка.
Тегло на рамката.
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Re: Рамка за спускане

Мнениеот fenoryl » Пон Мар 28, 2011 2:45 pm

airborneone написа:Въпроси бол...
Дължина на чейнстея.
КАЧЕСТВО на окчаването, не толкова дължина.
Ширина на средното движение и съответно колко още части си склонен да смениш с новата рамка.
Тегло на рамката.


Върху какво влияе дължината на чейнстея?
Какво разбираш под качество на окачването - примерно Specialized представят Demo 8 С FSR окачване, Giant - с Маестро окачване? И там идва проблема - не съм карал нито един от тези типове, а предполагам има още доста видове окачвания.

Наясно съм, че е възможно да се наложи да сменя и средното движение. За задната главина е ясно.

Повечето рамки в този клас (до колкото информация събрах) се движат между 5 и 5.8 кг. Колкото по-ниско е теглото, толкова по-добре за мен.
Powerplant: 1 × General Electric / Volvo Aero RM12 Afterburning turbofan
6× Rb.74 (AIM-9) or Rb 98 (IRIS-T) / 4× Rb.99 (AIM-120) or MICA
4× Rb.71 (Skyflash) or Meteor / 4× Rb.75 / 2× KEPD.350 / 2× Rbs.15F
Аватар
fenoryl
 
Мнения: 381
Рейтинг: 1455
Регистриран на: Нед Апр 20, 2008 2:30 pm
Местоположение: София

Re: Рамка за спускане

Мнениеот hitar_potar » Пон Мар 28, 2011 5:05 pm

Колкото е по-дълъг чейнстея, толкова е по-дълга цялостната база на байка и е по-стабилен при високи скорости. Респективно, по-късия чейнстей дава по-къса база, следователно байка е по-повратлив, но губи стабилност при скоростните изпълнения.
Относно окачването - ако не си новак в спорта, може да усетиш голяма разлика в начина на бачкане на задницата. Голяма разлика иде и от шока - при мен например FSR-окачването се промени страшно много при смяната на пружинния шок с въздушен такъв.
Относно теглото - вече има и доста рамки, които се движат доста под посочените от теб стойности. За пример може да ти се дадат Giant Glory 2010 и Трек Сешън 88 - и двете са под 4,5 кила СЪС шок! А покрай тях има и други по-малко познати модели. :P
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Рамка за спускане

Мнениеот fenoryl » Пон Мар 28, 2011 7:23 pm

hitar_potar написа:Колкото е по-дълъг чейнстея, толкова е по-дълга цялостната база на байка и е по-стабилен при високи скорости. Респективно, по-късия чейнстей дава по-къса база, следователно байка е по-повратлив, но губи стабилност при скоростните изпълнения.

:thumb:

hitar_potar написа:Относно окачването - ако не си новак в спорта, може да усетиш голяма разлика в начина на бачкане на задницата. Голяма разлика иде и от шока - при мен например FSR-окачването се промени страшно много при смяната на пружинния шок с въздушен такъв.

Че не съм новак, не съм. Основния ми проблем идва от там, че не съм карал друг тип окачвания и нямам собствена база за сравнения. За това и търся съвет за конкретни рамки, към които да се насоча. А от там нататък всичко е в моите ръце.
За съжаление Trek Session не ми е в бюджета към този момент.

Знам, че няма да сгреша ако взема рамка била тя с FSR окачване, Maestro, Dual Link или каквото и да било от този клас. За това и искам конкретни модели или поне някакво мнение отностно рамките, които съм посочил в първия си пост. Смятам, че и трите ще ми помогнат да натрупам желания опит и следващия път когато си търся рамка, вече ще е по-лесно :)

За Cove Shocker DH прочетох добри отзиви, както и за Demo 8. Единствено Corsair Crown DH губи популярност (съответно няма много информация за нея), но тя пък ми е фаворит. Единственото, което не ми хареса е че втория шок се "активира" чак при bottom out на основния.
Powerplant: 1 × General Electric / Volvo Aero RM12 Afterburning turbofan
6× Rb.74 (AIM-9) or Rb 98 (IRIS-T) / 4× Rb.99 (AIM-120) or MICA
4× Rb.71 (Skyflash) or Meteor / 4× Rb.75 / 2× KEPD.350 / 2× Rbs.15F
Аватар
fenoryl
 
Мнения: 381
Рейтинг: 1455
Регистриран на: Нед Апр 20, 2008 2:30 pm
Местоположение: София

Re: Рамка за спускане

Мнениеот crossenduro2 » Вто Мар 29, 2011 5:46 pm

[/quote]
За Cove Shocker DH прочетох добри отзиви, както и за Demo 8. Единствено Corsair Crown DH губи популярност (съответно няма много информация за нея), но тя пък ми е фаворит. Единственото, което не ми хареса е че втория шок се "активира" чак при bottom out на основния.[/quote]

Което е много полезно, защото след ботъм се усеща голямо втвърдяване, а след ботъм на тази рамка се включва и втория шок. Тогава все едно рамката продължава хода си и нямаш такова напрежение при приземяването! :peace:
Изображение
crossenduro2
 
Мнения: 884
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Чет Окт 01, 2009 9:15 pm
Местоположение: Добрич

Re: Рамка за спускане

Мнениеот dEcLiNe » Вто Мар 29, 2011 11:04 pm

Corsair-a бих казал, че е по-скоро рамка, на която да се кефиш, но не и да използваш като състезателна.(високо средно, голям челен ъгъл един вид малко неудобна рамка)
Cove и аз гледах за него и щях да го взема, но леко се промениха нещата и в крайна сметка сега съм с демо.ФСР-а на мен лично не ми допада като работа сравнено с VPP-то, което карах преди.
Имаше една тема в PB "Кое окачване предпочитате за всеки стил на каране?" и честно казано нямаше отговор на човек, който посочва FSR за спускане като фаворит.Все пак това са лични мнения, нищо базирано на реални факти и сметки.
Cove и Sunday са с окачване с виртуална точка и аз бих избирал между тях.Cove много го хвалят, а IH не по-малко.Аз лично колкото съндея съм карал, толкова са ми харесали така че аз бих заложил на нея, освен ако не искаш да имаш нещо уникално за БГ.(Cove)
С 2 думи насочи се към IH или Cove.Може да помолиш някой да направиш едно спускане с колело с някакъв вид виртуално окачване и да видиш дали ще ти хареса, въпреки че повечето не са съвсем еднакви. :agree:

А защо не - http://www.pinkbike.com/buysell/809819/ ?Или някое knolly? :nuts:
Аватар
dEcLiNe
 
Мнения: 2131
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Сря Дек 31, 2008 5:28 pm
Местоположение: София

Re: Рамка за спускане

Мнениеот fenoryl » Сря Мар 30, 2011 9:44 am

crossenduro2 написа:

За Cove Shocker DH прочетох добри отзиви, както и за Demo 8. Единствено Corsair Crown DH губи популярност (съответно няма много информация за нея), но тя пък ми е фаворит. Единственото, което не ми хареса е че втория шок се "активира" чак при bottom out на основния.[/quote]

Което е много полезно, защото след ботъм се усеща голямо втвърдяване, а след ботъм на тази рамка се включва и втория шок. Тогава все едно рамката продължава хода си и нямаш такова напрежение при приземяването! :peace:[/quote]

Да но в случая ми е интересно, дали когато се включи втория шок, напрежението върху основния спада (или поне да не се увеличава). Така или иначе започнах да се отказвам от този вариант, тъй като средното е сравнително високо (359mm), а това не го бях забелязал до момента.

Cove Shocker e с 365мм средно и за момента търся други варианти.
Powerplant: 1 × General Electric / Volvo Aero RM12 Afterburning turbofan
6× Rb.74 (AIM-9) or Rb 98 (IRIS-T) / 4× Rb.99 (AIM-120) or MICA
4× Rb.71 (Skyflash) or Meteor / 4× Rb.75 / 2× KEPD.350 / 2× Rbs.15F
Аватар
fenoryl
 
Мнения: 381
Рейтинг: 1455
Регистриран на: Нед Апр 20, 2008 2:30 pm
Местоположение: София

Re: Рамка за спускане

Мнениеот dEcLiNe » Сря Мар 30, 2011 11:21 am

Хайде не полудявай, 365 не е толкова високо средно, кара се. Аз съм с 368 и се случва да го закачам на някой остър камък така че... ;)
Един приятел от ниско средно не можеше да завива тъй като педалите във вираж му опираха в земята, което е още едно доказателство, че не трябва да се прекалява.
Все пак нещо с 350 може би ще е идеално, но пак казвам 1 см отгоре не ти проваля удоволствието.
Аватар
dEcLiNe
 
Мнения: 2131
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Сря Дек 31, 2008 5:28 pm
Местоположение: София

Re: Рамка за спускане

Мнениеот fenoryl » Сря Мар 30, 2011 11:54 am

dEcLiNe написа:Хайде не полудявай, 365 не е толкова високо средно, кара се. Аз съм с 368 и се случва да го закачам на някой остър камък така че... ;)
Един приятел от ниско средно не можеше да завива тъй като педалите във вираж му опираха в земята, което е още едно доказателство, че не трябва да се прекалява.
Все пак нещо с 350 може би ще е идеално, но пак казвам 1 см отгоре не ти проваля удоволствието.


хах :) Че не полудявам, не полудявам. Моето в момента е долу горе толкова (36*) просто искам да е малко по-ниско :)
Powerplant: 1 × General Electric / Volvo Aero RM12 Afterburning turbofan
6× Rb.74 (AIM-9) or Rb 98 (IRIS-T) / 4× Rb.99 (AIM-120) or MICA
4× Rb.71 (Skyflash) or Meteor / 4× Rb.75 / 2× KEPD.350 / 2× Rbs.15F
Аватар
fenoryl
 
Мнения: 381
Рейтинг: 1455
Регистриран на: Нед Апр 20, 2008 2:30 pm
Местоположение: София


Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта