Рамка Drag F4 (05)

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Мнениеот tailor » Чет Юли 07, 2005 11:52 am

Момчета,
Ние се отнасяме с голямо уважение към вашите съвети! Те наистина са много ценни за нас и ние разбира се ги взимаме под внимание.

Тестове за подобрявяване на геометрията на F5 текат от 8 месеца и вие сте виждали тези рамки по различните състезания:
[img]http://img293.imageshack.us/img293/9793/ff1fv.jpg[/img]
Аватар
tailor
 
Мнения: 1181
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Ное 14, 2002 8:27 pm
Местоположение: Соф

Мнениеот bikerider » Чет Юли 07, 2005 11:57 am

Е така де. Това е чудесно, но защо трябва да спорим дали е имало проблем или не? Рамката е регресивна, вие в момента работите по въпроса и както виждам се оправяте чудесно. :thumb:

За кво да спорим, като нещата са супер? :dunno:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот tailor » Чет Юли 07, 2005 12:10 pm

[quote="bikerider"]

Е така де. Това е чудесно, но защо трябва да спорим дали е имало проблем или не? Рамката е регресивна, вие в момента работите по въпроса и както виждам се оправяте чудесно. :thumb:

За кво да спорим, като нещата са супер? :dunno:
[/quote]
Ще те помоля да коментираш тези графики (не се заяждам, наистина ме интересува твоето мнение:
[img]http://img155.imageshack.us/img155/9056/konastab7vk.jpg[/img]
[img]http://img155.imageshack.us/img155/3715/konastinky8rf.jpg[/img]
Аватар
tailor
 
Мнения: 1181
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Ное 14, 2002 8:27 pm
Местоположение: Соф

Мнениеот velco » Чет Юли 07, 2005 12:23 pm

Stinky 2006

http://kona.dk/bike-pix/medium/10043.jpg

Вярно, Stinky е добре известна с регресивното си , single-pivot окачване, но от друга страна рамката е почти непроменена (с изключение на хода) в последните няколко години - дет се вика "tried and true" ;)
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Юли 07, 2005 12:30 pm

@tailor: погледнах и другата графика - да има регресия в края на хода (дори по цялото му протежение) и при двете рамки.

Но какво общо има Кона с Драг? :dunno:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Юли 07, 2005 12:53 pm

@tailor Ами какво ви пречи да имате по-хубава рамка от Кона?:beer:
П.П. Може би си прочел, че аз карам Онтарио ТЕ. Мисля да му сменя вилката, а след това да купя и колело за АМ. От вас зависи дали ще предпочета РАМ АМ или Драг ф4/5/6...А това, от което приблизително ще се ръководя математически изглежда горе-долу така
качества на рамката*0.4+качества на окомплектовка*0.4+цена*0.2
Което от двете предложения изкара по-добър резултат то ще е.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Юли 07, 2005 1:55 pm

@bikerider. Имам един въпрос. При изчисленията на отношението ход на колелото/ход на шока се взима само на вертикалната компонента от движението задното колело, нали?
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Юли 07, 2005 2:07 pm

[quote="NovemberCharlie"]

@bikerider. Имам един въпрос. При изчисленията на отношението ход на колелото/ход на шока се взима само на вертикалната компонента от движението задното колело, нали?
[/quote]


Да - модела е опростен, но е консервативен, поне доколкото мога да преценя.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Юли 07, 2005 2:09 pm

Е то е напълно достътъчно.В края на краищата нали идеята е да се погасяват вертикалните ускорения, породени от неравностите.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Юли 07, 2005 2:10 pm

[quote="NovemberCharlie"]

Е то е напълно достътъчно.
[/quote]


:agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот velco » Чет Юли 07, 2005 2:38 pm

@bikerider:
Без да съм адвокат на tailor, мисля, че той имаше предвид, че регресивността на окачването не пречи да се направи популярно и уважавано в FR средите колело.

@NovemberCharlie:
"В края на краищата нали идеята е да се погасяват вертикалните ускорения, породени от неравностите."

:dunno: НЕкои производители ти надуват ушите за S-образния ход на задната ос и как задното колело не се джаскало, ами се претъркалвало над препятствията ... :dunno:
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Юли 07, 2005 3:01 pm

Да, това е ясно. Освен това се търси и такова взаимодействие на комплекса колело, рама верига, педали и т.н. и т.н. така че да се постигне определена характеристика без да се влошават други характеристики. Правят се компромиси с едно или друго та да се подсили и ли намали даден ефект. Но в случая възможността за вертикално движение на колелото е основното. Съмнявам се,че някой би предпочел 10 сантиметров ход на задното колело напред-назад пред същия на нагоре-надолу:D:beer:
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот did » Чет Юли 07, 2005 3:09 pm

[quote="NovemberCharlie"]
Съмнявам се,че някой би предпочел 10 сантиметров ход на задното колело напред-назад пред същия на нагоре-надолу:D:beer:
[/quote]

абе не съм съгласен с тебе. виждал съм колела, на които вилките правят повече ход напред-назад, отколкото нагоре-надолу, но друго си е да кажеш "пък мойта вади ХХ сантиметра ход". в каква посока - не е важно, важно е да го вади. впрочем, не знам как го вадят тоя ход вилките и задниците. мойта по-скоро го вкарва.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Чет Юли 07, 2005 3:32 pm

Мисля, че смесвате две различни неща.

NovemberCharlie имаше предвид, че в анализа е достатъчно да се вземе предвид вертикалната компонента от разложения вектор на пътя на задното колело. Подчертавам, за целите на анализа. Програмата анализира ход на колелото спрямо ход на шока (в тази си част, на която tailor постна shot). Под ход на колелото винаги се е разбирала вертикалния компонент.

А самия път на задната ос няма нищо общо с лостовите отношения в смисъла, който вие влагате. Единствено в графика време/вертикален ход (тоест X/Y вектора на пътя на оста).

Искам да кажа, пътя на оста влияе на движението на задницата. Но само вертикалната компонента на това движение разложено се взема предвид при анализа на лостовите отношение и относителните скорости на шиша на шока.

Всякакви забележки и коментари са добре дошли - силно се интересувам от темата.

@velco: тук за реноме и уважение никой не говори - говорим за функционалност. Що не си купи Кона? ;):D

Искам да кажа, че има няколко графики базирани на хода на задницата -> Time/Travel, Force/Travel и Compression/Travel.

Под Travel винаги се разбира вертикалния компонент от движението на колелото. Затова и телеметриите са двумерни. Иначе трябва да са тримерни.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Чет Юли 07, 2005 3:37 pm

@velco: апропо, байк-средите. Не знам какво толкова много уважават Кона (аз не ги уважавам особено относно FR рамки). Виж Stab Supreme е друга бира, но тук говорим за FR.

Но!

Някои хора/компании още залагат на остарели решения и правят компромиси с неща, с които не бива да се правят компромиси. FR рамките ТРЯБВА да са прогресивни, иначе си говорим за псевдо-FR известен още като XC/AM (изключвам шока, щото ако разчитаме на него излиза скъпо да сменяш често шок). Искам да кажа, че Кона явно разчитат на шока с тая регресия в края на хода.

Единствения проблем с прогресивна рамка е, че много бързо се втвърдява задницата при рамки с ход <= 150мм. Това разбира се зависи и от хода на шока, но в общия случай според мен може да се приеме за вярно.
Тоест трябва да се направи компромис с bottom-out-а (регресивната Кона) или с отзивчивостта на средни и малки препятствия (Cove G-Spot например). Или да се намери ново решение. Пипин Озборн е измислил точно това - прогресивна рамка с регулируемо рамо действащо на шока (chainstay length). Така хем се постига читаво съпротивление на bottom-out, хем се получава отзивчива работа в началото на хода.

Поне според мен.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Юли 07, 2005 3:51 pm

bikerider:thumbu:
И престани с тоя EDIT че се побърквам:crazy:. Отговарям на нещо и като го постна вече на негово място има друго:bigeyes:beer]:beer::beer:
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Юли 07, 2005 3:53 pm

[quote="did"]
не знам как го вадят тоя ход вилките и задниците. мойта по-скоро го вкарва.
[/quote]


it's all about rebound. аз пък се кефя когато моята вилка го вкарва и го вади :D:8D:

Сериозно, при вилките е друга бира. Вертикалния ход на предницата (както несъмнено знаеш) е хода на вилката по синус от челния ъгъл ;)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Чет Юли 07, 2005 4:42 pm

[quote="NovemberCharlie"]

bikerider:thumbu:
И престани с тоя EDIT че се побърквам:crazy:. Отговарям на нещо и като го постна вече на негово място има друго:bigeyes:beer]:beer::beer:
[/quote]


:lol:

Добре. От сега нататък, докато не си доедитна поста, в него ще стои "under construction". :beer:
Само малко време ще мине докато ми стане навик :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот did » Чет Юли 07, 2005 4:42 pm

[quote="bikerider"]

Вертикалния ход на предницата е хода на вилката по синус от челния ъгъл[/quote]

хм. bikerider се изказва неподготвен за вилки... какво ли му става?

майсторе, моделът ти е твърде опростенчески и консервативен и е валиден само за вилки без луфт! крайно време е да спреш да работиш с идеализирани системи а да погледнеш с ZOOM истинската реалност.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Чет Юли 07, 2005 4:45 pm

[quote="did"]

[quote="bikerider"]

Вертикалния ход на предницата е хода на вилката по синус от челния ъгъл[/quote]

хм. bikerider се изказва неподготвен за вилки... какво ли му става?

майсторе, моделът ти е твърде опростенчески и консервативен и е валиден само за вилки без луфт! крайно време е да спреш да работиш с идеализирани системи а да погледнеш с ZOOM истинската реалност.
[/quote]


:D:8D::lol:

did, ставаше дума за вилки, а не разлопани телескопи :emlaugh:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот CTaHu » Съб Юли 09, 2005 4:13 pm

http://e-shop.screambikes.tobulgaria.in ... cts_id=258
А какво ще кажете за тая рамка ... и защо няма тегло и големина ?
Продавам:
1. Джърси IXS
Аватар
CTaHu
 
Мнения: 248
Рейтинг: 1316
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 1:50 pm
Местоположение: София

Мнениеот No1s » Съб Юли 09, 2005 5:31 pm

[quote="CTaHu"]

http://e-shop.screambikes.tobulgaria.in ... cts_id=258
А какво ще кажете за тая рамка ... и защо няма тегло и големина ?
[/quote]

ужастна рамка....друго не мога да кажа
why you have to shoot and die, when you can jump and fly
No1s
 
Мнения: 459
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Май 30, 2004 5:27 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот KRAZzy » Съб Юли 09, 2005 5:31 pm

[quote="CTaHu"]

http://e-shop.screambikes.tobulgaria.in ... cts_id=258
А какво ще кажете за тая рамка ... и защо няма тегло и големина ?
[/quote]


Един малък фен я кара из квартала. Поподскачва от време на време...
Weaknesses: Втулките веднага правят невъобразим луфт, хода на [b]вкарване[/b] е прекалено малък, много е висока.
Иначе е адски лека и пиятна на външен вид.
В крайна сметка, не струва :)
Аватар
KRAZzy
 
Мнения: 313
Рейтинг: 1304
Регистриран на: Вто Апр 27, 2004 3:13 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Shantav » Нед Юли 10, 2005 3:46 pm

Гледам от снимките опитите за корекция на геометрията на Ф4/5(05г.)се правят с нови кобилици. Та питането ми е евентуално ако тази практика доведе до успешна корекция от "Веломания" ще пуснат ли в продажба само нови кобилици или след Ф6 всичко ще бъде забравено:):beer::angel2:
Хакуна Матата....
Shantav
 
Мнения: 123
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Сеп 25, 2003 8:17 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Нед Юли 10, 2005 8:57 pm

[quote="Shantav"]

Гледам от снимките опитите за корекция на геометрията на Ф4/5(05г.)се правят с нови кобилици. Та питането ми е евентуално ако тази практика доведе до успешна корекция от "Веломания" ще пуснат ли в продажба само нови кобилици или след Ф6 всичко ще бъде забравено:):beer::angel2:
[/quote]


Не мога да говоря от тяхно име, но съдейки по снимката корекциите определено не са само в кобилиците и не мисля, че ще са съвместими със старата рамка, поне не до степен да се постигне ефекта който търсиш.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Предишна

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта