(Още от тук ще кажа , ако някой не е съгласен с идеята и има предвид само да се подиграва с темата , моля да не пълни темата с Off-Topic-и и да не пречи на тези които сериозно се отнасят към нея)
Ще започна така...
Мнозина от нас(дори и аз) притежават рамката Drag F4 и по точно стария модел. Много въпроси относно подобрения и възможностите й вече са задавани и затова искам да отправя молба към всички притежатели на такава рамка да споделят опита си и всякакви подобрения , които са правли по нея. Това е доста дълга тема и си мисля че с оригиналната окомплектовка DRAG Bicycles Ltd. направо обиждат рамката. Нека никой , който я кара в оригиналния вариант да не се обижда от думите ми но това просто е така. Рамката не случайно се казва F4 Freeride . Всички знае какво е фрийрайд и можем да разграничим обикновения от техничния , бързия , а да не говорим от екстремния фрийрайд...
А ето и оригиналната окомплектовка на рамката...
Може да види на този адрес който не вярва :
http://www.velomania-bg.com/prod_drag.html
Става въпрос за части от най нисък клас :
F4 26”
Рамка : Alu 7005
Преден амортисьор : SR Suntour XC 50
Заден амортисьор : Наскоро нашумелите - ? Ltd.
Заден дерайльор : Shimano Acera
Преден дерайльор : Shimano C050
Преден диск : Shimano BR-M475 160(5) mm.
Команди : Shimano Acera EF 35
Даааа... Страхотно колело ... за градско каране например , но фрийрайд ? Това не става и за лек фрийрайд дори. То не става и за Trail (не Trial) дори. Да не говорим за бърз или техничен фрийрайд. С тази тема искам да покажа възможностите на това колело. Искам да ви кажа че с следващите подобрения на рамката. Тя ще става за бърз и техничен фрийрайд без проблем. Няма да се притеснявате че ще се пукне по шевовете когато карате с 70 км/ч (както се беше случило на някой в форума). Извинявам се за колосалната дължина на темата(по-едно време мислех да напиша статия) , но си мисля че си заслужава хората да знаят за тези хитрини . Разбира се не излиза съвсем без пари . Даже хич , но е далеч по евтино отколкото да си купите новия RAM FR с пълна окомплектовка.
И така първото което си миля е че трябва да се подсили рамката на няколко места по точно определен начин. Първовто видях от една рамка за Trial на Magellan Bikes. За момента не можете да г видите но скоро ще имам чертежите на рамката и подробно ще ви опиша за какво става въпрос. Взети са още подилки от Orange Patriot 7+ и от самите вас. В случая говоря за моята рамка.
Сега да кажа две думи за компонентите. (Това е само примерна конфигурация и не означава че нищо друго не става, споделям само моята представа за бъдещото колело) Както е написал Любомир Ботушаров – едно фрийрайд колело трябва да има от 100 до 180 мм. ход. Тъй като рамката няма да понесе над 150 мм. ход без подсилване подробно ще опиша как да си я направите така че да издържа всякакви вилки(изключение правят най-чудовищните вилки с над 180 мм. до 300мм. ход- за тези са нужни по-специални рамки). Още не съм решил коя вилка е най- подходяща за рамката , но трябва да е нещо от рода на 160 – 175 мм. ход. Тук се изкажете вие. Предложете вилка.
За кормило аз използвам FSA FR 270 и съм адски доволен. Команди Deore XT , но в никакъв случай Dual Control. Изцяло палцови упралвние на скоростите. Лостчетата за спирачките зависят от спирачките които сте си подбрали....
Гриповете са ми Scott тук избора е огромен , всички добри грипове са походящи. Лапа Race Face Prodigy 80 mm. Forged или подобна по размер и качество. Да кажем FSA FR 270… Чашки Race Face DH или FR. Спейсъри Pazzaz , FSA , Ritchey или други. Гуми Michelin XTREM 2.5 или Maxxis High Roller 2.5 Slow Reezay’
Колелата са такива. Главини HONE 36H за диск наплетени на капли SunRIMS Double Wide със спици DT Swiss. Спирачки – механични или хидравлични HONE 203 мм. отпред и 160 мм. отзад . Курбели HONE 44/32/25 или други HONE. Средна касета Race Face Evolve FR шлиц . Задни зъбчатки Shimano Deore 11/32 9-ка , верига Dura-Ace 9-ка Башгард Blackspire или Race Face за 44 зъба. Преден дерайльор HONE за ос. Заден обтегач Shimano XTR(гордея се че имам един такъв) Всички жила , кожуси , брони и накрайници – Jagwire
Колче Race Face Carbon 30.4 , Седалка Selle Royal Look HG 2007 или друга с гел на Selle Royal . Автоматите нека бъдат Pazzaz и т.н. и т.н. и т.н. и т.н. и т.н.
Но не компонентите са тези които предизвикаха написването на тази тема. Става въпрос за подобренията на рамката. Смяна на кобилици и задница 200 мм. шок. За всичко това ще стане въпрос малко по късно когато имм чертежите.
Понеже не съм гений или някакъв изключителен разбирач от колела единственото което искам е да споделите неща като кои фрезисти имат опит с F4 , какъв е точния адрес на Калин в Бояна(тоя дето прави задници от дуралуминий със кобилици от самолетни перки и т.н. просто споделете опита си, за да помогнет какт на мен така и на другите. ИСКРЕНО СЕ ИЗВИНЯВАМ ЗА КОЛОСАЛНИЯ РАЗМЕР НА ТЕМАТА, НО НЯМАШЕ КАК ИНАЧЕ. НЯМА ДА СЕ ПОВТОРИ.
Айде лека и безаварийна...