С маунтин байк по шосето.

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

С маунтин байк по шосето.

Мнениеот DanailKoev » Чет Апр 21, 2011 1:32 pm

Правил ли е някой подобна гимнастика?

Мисля си да метна палатката и чувала в раницата и да отпраша в незнайна посока за ден - два. Някакви идеи за маршрут от София? Ще ми се да е възможно по-равен маршрута и с минимален автомобилен трафик.

Предложения и препоръки?

PS: Куллоту е Drag One.
DanailKoev
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1198
Регистриран на: Пон Юни 07, 2010 6:01 pm

Re: С маунтин байк по шосето.

Мнениеот fall_out » Чет Апр 21, 2011 4:53 pm

Ми аз си карам по шосето, но не особено дълги маршрути понеже е изморително - заради дебелите гуми. Ако искаш да караш само асфалт може да си сложиш едни сликове и не вярвам да имаш проблеми. На мен най-дългото разстояние по асфалт със МТБ ми е Пловдив-Карлово което е около ~60км ако не се лъжа. Ползвам асфалта до толкова до колкото да стигна до определна местност обикновенно не повече от 30км.

Като си говорим за асфалт се сещам как скоро ще се разходя до Юндола да газя пътеката на Байкария до Велинград.
Аватар
fall_out
 
Мнения: 597
Рейтинг: 1685
Регистриран на: Вто Май 27, 2008 12:39 pm

Re: С маунтин байк по шосето.

Мнениеот PowerSlide » Чет Апр 21, 2011 7:13 pm

fall_out написа:Ми аз си карам по шосето, но не особено дълги маршрути понеже е изморително - заради дебелите гуми. Ако искаш да караш само асфалт може да си сложиш едни сликове и не вярвам да имаш проблеми.

Не е точно така. Не е само от гумите. Дори има сликове дето са по-неприятни по асфалта от Minion :D
Аватар
PowerSlide
 
Мнения: 1189
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Пон Ное 10, 2008 12:07 pm
Местоположение: на баира

Re: С маунтин байк по шосето.

Мнениеот energy52 » Чет Апр 21, 2011 7:34 pm

Моят съвет към теб е да си напомпиш гумите до максимално допустимото ниво предписано от производителя. По-напомпената гума контактува по-малко с асфалта и съответно има по-малко триене, а на теб ти е по-лесно да въртиш.
energy52
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Пет Яну 29, 2010 5:46 pm
Местоположение: Асеновград

Re: С маунтин байк по шосето.

Мнениеот рс » Чет Апр 21, 2011 9:15 pm

Има няколко модела дебели евтини гуми с (без) грайфер за асфалтови и не-кални места. Между 7 и 15 лв са. Ментетата са за ниско налягане - до 3 атмосфери само са някои. Свестните са от 4,5 нагоре.
Вземи си багажник. Ако има и дисаги, или ремарке, ще си караш и ще си свиркаш. Аз си пътувам така по цели дни, България е перфектна в това отношение - вземаш някой евтин влак за няколко лева, и си на едно каране път до всяко едно хубаво място за което се сетиш. И излизат много дето не ги знаеш, само да то е по-шарлив погледа :eyebrow:
Правилник:
И император на форум да си, все тая.
рс
 
Мнения: 419
Рейтинг: 1610
Регистриран на: Чет Апр 16, 2009 8:14 pm

Re: С маунтин байк по шосето.

Мнениеот eMcKu » Чет Апр 21, 2011 9:21 pm

www.dromride.com
Аватар
eMcKu
 
Мнения: 1873
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 26, 2007 9:03 am
Местоположение: България

Re: С маунтин байк по шосето.

Мнениеот Анелия » Чет Апр 21, 2011 9:31 pm

Не бих ти препоръчала да мъкнеш палатка и чувал на гръб за една нощувка. По-добре дай 10-15 лв за хижа или квартира, отколкото да мъкнеш няколко килограма товар отгоре си. Раницата те натиска надолу и най-удобната седалка ще се превърне в мъчение за задника ти, а гърба също ще те боли от товара. Иначе ето разказ за едно подобно пътешествие с маршрут Шумен-София
Аватар
Анелия
 
Мнения: 2165
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 2:01 pm

Re: С маунтин байк по шосето.

Мнениеот EccentricMOTION » Съб Апр 23, 2011 9:14 pm

Относно гумите - Schwalbe Kojak 1.35"
40лв/гумата но това е опцията за шосе.
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Re: С маунтин байк по шосето.

Мнениеот ХристоС. » Съб Апр 23, 2011 10:00 pm

Maxxis Detonator (26 x 1", 26 x 1.25" модели), както и Continental Grand Prix (26 x 1.1") са алтернативни, в никакъв случай не по-лоши варианти. Определено тънките и гладки гуми са много важен фактор за комфортно каране по шосе.
The phoenix was reduced to ashes, from which a new, young, strong phoenix arises, reborn anew to live again.
_loading resurrection: complete
_starting rebirth: started
_metamorphosis: beta state
Аватар
ХристоС.
 
Мнения: 205
Рейтинг: 1511
Регистриран на: Вто Апр 15, 2008 9:58 pm
Местоположение: София | 0878997722

Re: С маунтин байк по шосето.

Мнениеот рс » Съб Апр 23, 2011 10:34 pm

A освен за по шосе, добре е да помислиш и за гуми като за Бг и за крайпътни криввания - нещо универсално. Като кенда и др. с дебелина 1,95. Че един прост нисък ръб с рязан асфалт и швалбето от тънките си отива заедно с каплата. А то има и дупки, някои с ръб над 5 см.
Багаж на гърба е отвратително. Освен багажника, ако ще се кара и по пътеки и тесни места - ремарке е една гума, още по-добре мека рама или дебела гума.
Правилник:
И император на форум да си, все тая.
рс
 
Мнения: 419
Рейтинг: 1610
Регистриран на: Чет Апр 16, 2009 8:14 pm

Re: С маунтин байк по шосето.

Мнениеот dob111 » Съб Апр 23, 2011 11:02 pm

София-Мездра(през Искърското дефиле)-Враца-Берковица-прохода Петрохан-София
Ще караш по шосе, относително равно до Берковица, може би само Петрохан ще трябва да качиш(виж в Гугъл ърт, за да се ориентираш за дължината и изкачванията на маршрута, както и за основните отправни точки). Около теб ще са планини. Днес карах по част от маршрута, ето няколко снимки които направих:
2011-04-23 058.jpg
2011-04-23 058.jpg (76.24 KiB) Прегледано 2745 пъти
2011-04-23 035.jpg
2011-04-23 035.jpg (106.17 KiB) Прегледано 2586 пъти
2011-04-23 060.jpg
2011-04-23 060.jpg (89.79 KiB) Прегледано 2527 пъти
2011-04-23 049.jpg
2011-04-23 049.jpg (140.54 KiB) Прегледано 2513 пъти
2011-04-23 061.jpg
2011-04-23 061.jpg (91.61 KiB) Прегледано 2537 пъти
2011-04-23 020.jpg
2011-04-23 020.jpg (82.88 KiB) Прегледано 2514 пъти
2011-04-23 040.jpg
2011-04-23 040.jpg (145.97 KiB) Прегледано 2500 пъти
Аватар
dob111
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1900
Регистриран на: Нед Юни 20, 2010 3:32 pm

Re: С маунтин байк по шосето.

Мнениеот geco » Сря Апр 27, 2011 12:36 pm

Аз съм минал 80км за един ден с байк с гуми 2.1/1.95.Единственото което направих бе да ги напомпя на макс разрешено налягане и да заключа вилката.Без особенни проблеми поддържах 28-30км на равното.
geco
 
Мнения: 274
Рейтинг: 1279
Регистриран на: Вто Фев 10, 2009 3:43 pm
Местоположение: stara zagora

Re: С маунтин байк по шосето.

Мнениеот grebo » Сря Апр 27, 2011 1:17 pm

@ DanailKoev
Според мен 1.9-2.1 хибридни гуми са най-оптималното решение /за тези п.условия./. Не смея да препоръчвам по-тесни, защото нямам идея какъв опит имаш.
Налягането, по принцип е по-високо, отколкото извън пътя, но трябва да бъде съобразено с теглото - т.е. да ги нашляпаш на макс не е най-добрата идея. :nono:
Плюсовете са незначителни, а загубата на устойчивост е осезаема, конфорта се губи, а и стъкла/телчета/тръни (каквито има в изобилие по нашите пътища), влизат значително по-лесно в напомпена гума...
Я уже не волк. Я аморал, алкоголик, курильщик и педофил. Ну заец, ну Pussy Riot!
grebo
 
Мнения: 249
Рейтинг: 1275
Регистриран на: Нед Сеп 14, 2008 2:54 pm

Re: С маунтин байк по шосето.

Мнениеот Simeonov » Сря Апр 27, 2011 9:55 pm

Миналата събота с моя Drag One направих 175 км до Плевен, по стария Ботевградски път,
така че най-вероятно предполагаш какъв е моят отговор на въпроса.
Модификациите - сложил съм му две Michelin city 1.4 и оригиналният курбел е сменен със Shimano Altus FC-M311 48/38/28 зъба, 175 мм.
Разстоянието го минах за близо 12 часа, без да си давам много зор , с почивки за хранене, опъване по гръб и т.н.
Това може би ще ти послужи като ориентир за дневната дистанция, която евентуално би изминал нетрениран човек като мен и теб.
Колкото до маршрута - мен си ме изкефи, но със сигурност има и по-живописни.
Хайде успех с начинанията :agree:

P.S. Сега видях какво е написал колегата по-горе и не се сдържах да бия една контра:
Плюсовете са осезаеми! Просто трябва да се опита.
Чувството за нестабилност изчезва след 1-2 карания.
Колкото до пукането - това може би важи за пълните сликове, но не и за гумите от рода на тази,
която аз карам - конкретната има Protec защита, има някакъв грайфер и е леко удебелена в частта, която гази.
Със сигурност е по-устойчива от CST-тата с които върви Drag-а, така че ако ще си караш по асфалт си заслужава опита.
Последна промяна Simeonov на Сря Апр 27, 2011 10:10 pm, променена общо 1 път
Аватар
Simeonov
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Мар 14, 2011 8:51 pm
Местоположение: Sofia

Re: С маунтин байк по шосето.

Мнениеот BaFTa96 » Сря Апр 27, 2011 10:06 pm

Ами и аз главно по шосе карам. С гуми без грайфер съм и съм добре с въртенето.
Днес си взех километраж, но няма да го слагам още. Първо ще пооправя малко кочинката, че с тая крива задна капла никаква инерция не държи...
BaFTa96
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Дек 20, 2009 9:44 pm
Местоположение: Добрич

Re: С маунтин байк по шосето.

Мнениеот dob111 » Сря Апр 27, 2011 10:28 pm

@Simeonov, ти 175км в посока североизток при североизточен вятър(ако е в събота на 23 април)...да не си киборг? Искам и аз такива гуми като твоите! :D
П.С. аз карам навсякъде с Schwalbe Racing Ralph 2.1, включително много и по шесета. Обади се за някакво каране да направим...изобщо, кара ми се, и ще се радвам да имам компания за каране от рода шосе-черен път-шосе(всичко подлежи на уговорка и промяна)...и така километър след километър.
Аватар
dob111
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1900
Регистриран на: Нед Юни 20, 2010 3:32 pm

Re: С маунтин байк по шосето.

Мнениеот Simeonov » Сря Апр 27, 2011 11:09 pm

Предната събота, мисля че беше пак от изток - североизток, около 10-15 км.ч. (гледал съм прогнозите за София и Ботевград).
Определено не мога да се оплача от борба с вятъра, беше спокойно през цялото пътуване.
Следващият път ще пиша в темата Индивидуални карания, на тебе мога да ти драсна и едно лс.
Поздрави :beer:
Аватар
Simeonov
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Мар 14, 2011 8:51 pm
Местоположение: Sofia

Re: С маунтин байк по шосето.

Мнениеот mrdaka » Сря Апр 27, 2011 11:30 pm

Хей, хайде другата тази събота на веломаратона. Благоевград - Велинград, спим във Велинград на спални чували с маратонците и на следващия ден караме с тях до Пазарджик, който иска може да ми пише ЛС.
Изображение
Аватар
mrdaka
 
Мнения: 632
Рейтинг: 1865
Регистриран на: Пон Авг 23, 2010 2:45 pm
Местоположение: София

Re: С маунтин байк по шосето.

Мнениеот islandia » Чет Апр 28, 2011 7:15 am

Аз бих помислил и за една твърда алуминиева вилка . Сменя се за 10 мин. преди каране .Струва си труда и парите ако
караш често 150-200 км. Така си и запазваш другата вилка за там за където е предназначена.
Аватар
islandia
 
Мнения: 67
Рейтинг: 1215
Регистриран на: Вто Ное 03, 2009 10:04 pm
Местоположение: Варна

Re: С маунтин байк по шосето.

Мнениеот PtD » Чет Апр 28, 2011 10:46 am

А може и мека със заключване ;)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: С маунтин байк по шосето.

Мнениеот Simeonov » Чет Апр 28, 2011 1:28 pm

Меката със заключване може би ще му дойде нанагоре като цена, взимайки предвид това, че е избрал Drag one.
А и обикновената твърда най-вероятно ще е наполовина по-лека.
На моя не съм му сменял вилката, но ако наистина става толкова бързо, колкото изглежда, почвам и аз да се замислям за варианта нагаждане според терена.
Аватар
Simeonov
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Мар 14, 2011 8:51 pm
Местоположение: Sofia

Re: С маунтин байк по шосето.

Мнениеот PtD » Чет Апр 28, 2011 2:06 pm

Simeonov написа:На моя не съм му сменял вилката, но ако наистина става толкова бързо, колкото изглежда, почвам и аз да се замислям за варианта нагаждане според терена.


Не виждам как ще е толкова бързо.
1. Избиваш долното легло на лагера от стержена на вилка А
2. Набиваш го на вилка Б
3. Прехвърляш спирачния апарат (дали е В-брейк или диск...) от вилка А на вилка Б
4. Монтираш вилка Б и обираш луфта в чашките (адски досадна процедура)
5. Настройваш спирачките
6. Почистваш греста от местата, където си я разнесъл, правейки 4

За 10 минути сигурно и Нахи ще се затрудни. А пък ако е с В-брейк... съвсем зле.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: С маунтин байк по шосето.

Мнениеот islandia » Чет Апр 28, 2011 3:51 pm

Идеята е, че твърдата е около 700-800 грама, а меката средно две кила и нагоре.
Колегата е прав, че не е много лесна процедурата . Но конкретно в моя случай имам останала не лоша капла
за в брейк с монтирана максис детонатор и 90 грамова вътрешна гума ,както и самия в брейк останал след един
ъпгрейд. Ако имаш твърдата вилка с монтирана капла, в брейк и набит лагер ще отнеме 10-15 мин със смяна на ръкохватката .
Пак казвам идеята е не да го правиш това през ден . Но ако имам на другия ден да въртя 150 км или няколко дена по 150 км. и при
положение ,че ги имам частите, мисля, че си струва да си оцапам ръцете. Пък и аз обичам да си човъркам колелото .
Аватар
islandia
 
Мнения: 67
Рейтинг: 1215
Регистриран на: Вто Ное 03, 2009 10:04 pm
Местоположение: Варна

Re: С маунтин байк по шосето.

Мнениеот dob111 » Чет Апр 28, 2011 4:38 pm

Aз пък искам да опитам SID или Reba(около 1500-1600г), сега съм с Fox с ход 100-140мм(около 1800г).
Аватар
dob111
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1900
Регистриран на: Нед Юни 20, 2010 3:32 pm

Re: С маунтин байк по шосето.

Мнениеот grebo » Чет Апр 28, 2011 7:58 pm

Simeonov написа:P.S. Сега видях какво е написал колегата по-горе и не се сдържах да бия една контра:
Плюсовете са осезаеми! Просто трябва да се опита.
Чувството за нестабилност изчезва след 1-2 карания.
Колкото до пукането - това може би важи за пълните сликове, но не и за гумите от рода на тази,
която аз карам - конкретната има Protec защита, има някакъв грайфер и е леко удебелена в частта, която гази.
Със сигурност е по-устойчива от CST-тата с които върви Drag-а, така че ако ще си караш по асфалт си заслужава опита.


Осезаеми са между налягане (в моя случай) 3.2-3.5 и 5.0 бара - да! :agree: Но говорих за разликата между (3.8-4.2) и 5.0 в съпротивлението е незначителна, а в контакта и комфорта - огромна.. - над 4.5 бара прекъснатия грайфер на задната гума започва да "жужи" при търкаляне -малката беда, голямата е, че ако взема някой завой с камъчета или пясък по настилката по-бързичко, пренапомпената гума подхлъзва, което ми налага пък да намалявам по завоите - а това ме бави повече, отколкото мога да компенсирам в правите участъци - това ми е личното виждане.
За пукането - важи си за всички гуми - мойте са мн далеч от определението за "пълен слик" ама като нямат допълнителна защита, доста по-често се пукат при високо налягане отколкото при по-ниско.
Поздрави. :beer:
Я уже не волк. Я аморал, алкоголик, курильщик и педофил. Ну заец, ну Pussy Riot!
grebo
 
Мнения: 249
Рейтинг: 1275
Регистриран на: Нед Сеп 14, 2008 2:54 pm

Re: С маунтин байк по шосето.

Мнениеот rock » Чет Апр 04, 2013 10:14 pm

Моля за съвет преди да се спра на окончателния размер на гуми за шосе. Наясно съм, че колкото по-леки толкова по - бързи, но това е за сметка на стабилността и комфорта при пътуване. Мисля си за Schwalbe Supreme или Racer 1.50 - 1.60. Заслужава ли си риска предвид състоянието на второкласната пътна мрежа, по която често се пускам, да се вземат още по-тънки гуми от горния размер? В момента карам Schwalbe Supreme на 2.0 размер и съм доволен, но ми се иска да сляза малко по-надолу.
Аватар
rock
 
Мнения: 238
Рейтинг: 1303
Регистриран на: Чет Окт 11, 2012 11:49 am

Re: С маунтин байк по шосето.

Мнениеот subritual » Чет Апр 04, 2013 11:18 pm

По-надолу можеш да слезеш, аз съм карал с гума 1.5, ама идват повече уловки с комфорта и стабилността,особено на мокро.
Май трябва сам да прецениш в зависимост от карането ти, малко по-дебела гума отпред няма да е зле.
Ако заобикаляш дупките (които са често на ненатоварени пътища) не вярвам да имаш проблеми.
Последна промяна subritual на Чет Апр 04, 2013 11:24 pm, променена общо 1 път
Аватар
subritual
 
Мнения: 1362
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:02 pm
Местоположение: Джебел

Re: С маунтин байк по шосето.

Мнениеот marsa » Чет Апр 04, 2013 11:22 pm

Човече, заслужава си да вземеш възможно нак-тясната и лека гума, която ти попадне! От години блъскам байка и по шосета със гладки гуми 1.4, 1.5, 1.6... имах за кратко и едни Кенди 1,25, но прецаках едната от глупост.

Комфорта просто не го мисли, това не е планината да млатиш през напречни корени. Байкът ми (твърдак с заключена вилка) и гуми на 6бара налягане е като фотьойл в сравнение с шосеен велосипед.

Не, че не съм го писал многократно, но отново - приоритетите ти трябва да са:
по-лека
по-тясна
позволяваща по-високо налягане (свързано е с горното).

Ако възнамеряваш да караш и по мокро, не е зле да се насочиш към по-качествени гуми, за да избегнеш "пластмасарките".

П-с: С гуми 1,5 си карам не само по "второкласните" пътища, но и по някои доста изоставени места, където за асфалт и дума не може да става, че дори и по планински пътечки, стига да не са много стръмни или песъчливи.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: С маунтин байк по шосето.

Мнениеот puleto » Съб Апр 06, 2013 8:58 am

rock написа:Моля за съвет преди да се спра на окончателния размер на гуми за шосе. Наясно съм, че колкото по-леки толкова по - бързи, но това е за сметка на стабилността и комфорта при пътуване. Мисля си за Schwalbe Supreme или Racer 1.50 - 1.60. Заслужава ли си риска предвид състоянието на второкласната пътна мрежа, по която често се пускам, да се вземат още по-тънки гуми от горния размер? В момента карам Schwalbe Supreme на 2.0 размер и съм доволен, но ми се иска да сляза малко по-надолу.

Колеги, винаги съм се чудил на такива въпроси. Карал съм шосейка в планината и байк по шосето. В планината шосейката доста я носих ама тя е лека. По шосето си карах байка и не ми пречеше. Ясно е че слика е по добър при шосе и пръска по- малко вода и е ясно че в планината със сликовете или ще буксуваш или нямаш спирка. Понеже ходя на работа с велосипед по шосе, като съм с шосейката си изграждам критерий за натоварването за 25 км. (толкова е от нас до офиса). С байка имам умората все едно че съм минал 30 км. В гората е обратното. Ходя на риба на 10 км. в планината. С шосейката имам усещане за 20 км., а с байка си е 10 км. Отделно с шосейката не мога да се спусна бързо за да не се пребия и нагоре е доста тегаво заради предавките. В този смисъл едно колело може да се кара абсолютно навсякъде, но по определен начин според условията. А ако си на екскурзия и не бързаш за офиса какво значение има за колко ще стигнеш. По тази причина трекинг колелата си имат багажници или опция за тях отпред и отзад, обикновено са с меки, но заключващи се вилки отпред, никога не са със заден амортисьор, но може да имат на колчето на седалката, тежки са за да са здрави и т. н. Но според мен един велосипед може да се кара навсякъде, но с различна скорост, според условията. Изключвам мекиците за спускане и скачане, както и всякакъв вид BMX защото при тях вече става въпрос и за друг вид умения и смелост, която аз нямам. Тръгвам с всякакво колело навсякъде, но за колко ще стигна не знам. Най- важно е да не скърца.
puleto
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1006
Регистриран на: Пет Фев 22, 2013 8:20 pm

Re: С маунтин байк по шосето.

Мнениеот rock » Съб Апр 06, 2013 11:31 am

Тръгвам с всякакво колело навсякъде, но за колко ще стигна не знам. Най- важно е да не скърца.


Просто всеки има различни приоритети и оттам и изискванията, които поставя съм отделните компоненти на велосипеда. За мен конкретно само да не скърца не ми стига.
Аватар
rock
 
Мнения: 238
Рейтинг: 1303
Регистриран на: Чет Окт 11, 2012 11:49 am

Следваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 397 госта