Avid Juicy 3 - теч

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Avid Juicy 3 - теч

Мнениеот rumbala » Пет Апр 29, 2011 2:35 pm

Здравейте,

Наскоро (преди 3 седмици) взех чисто нова спирачка на Avid - Juicy 3 и в началото останах много доволен от нея (не съм кой знае какъв карач ;). Спрях се на тази спирачка защото и предната ми е такава, обаче втора ръка - май и друга серия.

Та, към въпроса ми. Сутринта преди да тръгна за бач забелязах мазно петно от задната страна на контейнера (дето се завиват двата болта на самата команда - зад лоста). След малко по обстоен преглед и няколко ламерски теста забелязах, че когато я натискам плавно, плавно и излиза хидравлична течност от малка дупка до единия болт - точно до надписа за типа течност, която трябва да се използва. Е, някой от вас сблъсквал ли се е с такъв проблем ?! По дяволите, та тя е на 3 седмици като съм направил и няма 50 км с байка... :bawling:

Поздрави
// In a world without walls who needs Windows ?
Аватар
rumbala
 
Мнения: 375
Рейтинг: 1273
Регистриран на: Съб Окт 30, 2010 10:22 pm

Re: Avid Juicy 3 - теч

Мнениеот rumbala » Пет Апр 29, 2011 2:37 pm

Забравих да спомена, че още спира като че ли нищо и няма.
// In a world without walls who needs Windows ?
Аватар
rumbala
 
Мнения: 375
Рейтинг: 1273
Регистриран на: Съб Окт 30, 2010 10:22 pm

Re: Avid Juicy 3 - теч

Мнениеот Geronimo » Пет Апр 29, 2011 3:03 pm

rumbala написа: като че ли нищо и няма.

Защото наистина нищо й няма. Това е целта на тази дупчица, ако има излишно количество спирачна течност в системата, тя излиза от там.
Ето подобна тема viewtopic.php?f=4&t=61187&hilit=%D1%82%D0%B5%D1%87%D0%B5+%D0%BA%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D1%87%D0%B5%D1%82%D0%BE
Аватар
Geronimo
 
Мнения: 361
Рейтинг: 1683
Регистриран на: Вто Мар 03, 2009 9:08 pm

Re: Avid Juicy 3 - теч

Мнениеот rumbala » Пет Апр 29, 2011 3:15 pm

Geronimo, благодаря ти за отговора !

Може би от резките темперетурни (атмосферни) промени, тъй като когато я взех в края на март, проблема го нямаше. Спирачката е заводски напълнена, тъй че както пишат колегите в другата тема няма логика да е пренапълнена - освен да е била на границата + малко, за това сега като е по-топло просто да й е дошло в повече.

Все пак BAS, аз идвам да ви измъча :D

Поздрави,
Юли
// In a world without walls who needs Windows ?
Аватар
rumbala
 
Мнения: 375
Рейтинг: 1273
Регистриран на: Съб Окт 30, 2010 10:22 pm

Re: Avid Juicy 3 - теч

Мнениеот bikerider » Пет Апр 29, 2011 3:42 pm

@rumbala: Здравей, а как разбра, че е спирачен флуид? Geronimo ти е обяснил едни глупости... под капачката има мембрана и не се предполага да излиза никаква "излишна" спирачна течност когато и да е, така че щом не ти потъва лоста най-вероятно е вода.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Avid Juicy 3 - теч

Мнениеот rumbala » Пет Апр 29, 2011 4:03 pm

Здравей bikerider,

Течноста 100% е DOT защото целия контейнер (DOT капачката) е доста омаслен. Цвета и като излиза е синьокафеникав. Дори още не мога да си измия пръстите като хората. Предполагам дори както ти казваш е вода, то DOT-a и водата имат различен вискозитет (водата е с изключително малък и тече доста по-бързо) а това което излиза от спирачката направо е като от онзи евтин мед.

Дали може да съм спукал мембраната или да съм нарушил гарнитурата, която я уплътнява чрез силно натискане на лостчето ?

Поздрави
Последна промяна rumbala на Пет Апр 29, 2011 4:15 pm, променена общо 1 път
// In a world without walls who needs Windows ?
Аватар
rumbala
 
Мнения: 375
Рейтинг: 1273
Регистриран на: Съб Окт 30, 2010 10:22 pm

Re: Avid Juicy 3 - теч

Мнениеот rumbala » Пет Апр 29, 2011 4:09 pm

Май малко потъна лоста, но тък като е задна спирачка и хидравличния маркуч е доста по-дълъг от този на предната, не мога да преценя много добре дали е потънала 1-2мм. Преди малко пак го погледнах байка - направих и същото както съм написал в първия отговор и вече не излизат тези капчици DOT, но пак остава въпроса - защо излизаха ?!
// In a world without walls who needs Windows ?
Аватар
rumbala
 
Мнения: 375
Рейтинг: 1273
Регистриран на: Съб Окт 30, 2010 10:22 pm

Re: Avid Juicy 3 - теч

Мнениеот bikerider » Пет Апр 29, 2011 4:31 pm

Успех :agree:

Edit: уф, приплесках си поста... карай...
Последна промяна bikerider на Пет Апр 29, 2011 4:37 pm, променена общо 3 пъти
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Avid Juicy 3 - теч

Мнениеот rumbala » Пет Апр 29, 2011 4:36 pm

Благодаря ти bikerider.

Тръгвам към BAS, за да ги тормозя, че май този уйкенд ще се кара, а този теч хич не ми се нрави.

Поздрави
// In a world without walls who needs Windows ?
Аватар
rumbala
 
Мнения: 375
Рейтинг: 1273
Регистриран на: Съб Окт 30, 2010 10:22 pm

Re: Avid Juicy 3 - теч

Мнениеот Geronimo » Пет Апр 29, 2011 4:59 pm

bikerider, тогава за какво служи тази дупчица на капачето?

Edit: Докато разглеждах някои авидски упътвания май ми просветна :idea: . Нали когато феродото по накладките намалява, за да стоят буталата по-близо до диска, повече спирачна течност слиза в калипера, в резултат на това количеството дот в резервоара намалява и целта на гумената мембрана е да не позволява на мястото на изместения дот да дойде въздух и под вакумната сила и с помоща на специалната си форма мембраната се свива. Така и при смяна на накладките не е нужно обезвъздушаване. А за да може мембраната да се свие, тя трябва да "вдиша" този въздух. В противен случай ще има вакум и от 2-те страни на мембраната, което би й попречило да си върши добре работата и като цяло ще влияе на работата на спирачката, затова тази дупчица е там.
Но не е рядко явление (аз лично повече от година карах Авидски хидравлики + голяма част от моите приятели) да сълзи дот през тази дупчица. Случва се при нови спирачки или след скорошно блийдване(обезвъздушаване), при рязка температурна промяна, след силно нагряване(от спиране), или когато спирачката е била блийдната без буталата на калипера да са били върнати до края и след това да се прави опит да се върнат буталата за да се сложат нови накладки примерно. Общо взето при всякакви ситуации които надвишават възможноста на гумената мембрана да променя формата си, спирачна течност минава покрай мембраната и излиза от тази дупчица. Така че дот покрай тази дупчица не винаги е повод за тревоги.
Аватар
Geronimo
 
Мнения: 361
Рейтинг: 1683
Регистриран на: Вто Мар 03, 2009 9:08 pm

Re: Avid Juicy 3 - теч

Мнениеот fall_out » Пет Апр 29, 2011 9:00 pm

@geronimo
Тази дупчица служи за излизане/влизане на въздух м/у капачката и мембраната, за да не се получават разлики в налягането ако мембраната се свива или разширява.
edit: ДОТ в никакъв случай не трябва да преминава през мембраната, понеже тя е притисната от капачето плътно по ръба на резервоара, това означава, че ако изпуска течност от там нещо не е наред, след въпросните процедури за които писах ми остана едно лостче от 5, мисля да го снимам и малко по-късно да постан снимки с обяснение.

За автора на темата.

Оправяй се докато е време - спирачката щом губи течност рано или късно ще се прецака.

В БАС ще ти оправят проблема единствено ако ти сменят спирачката, със тия мембрани няма да се справят защото нямат части, аз имах проблем с Джуси 5 пак с мембраната, въртяха ме първо 2 седмици докато кажат, че няма част. След това намерих лостче от Джуси 7 което ме убедиха, че също е прецакано и даже не става понеже резбата където се завива маркуча, била различна. И така някаря си взех частите, прибрах се, купих си от аптеката някой неща и малко спирачна течност и си сложих Джуси 7 лостчето - спирачката няма проблеми за сега, няма въздух, спира супер и т.н.

Всичко това ти го казвам с идеята ако ходиш при тях да искаш да ти я сменят, никакви ремонти и тем подобни измислици. Освен това имаш право да си върнеш стоката която си закупил в срок от един месец и да ти се върнат парите ( може и много да лъжа, не съм сигурен дали не беше 7 дни)
dupchica.JPG
Тук се вижда дупчицата от която сълзи.
dupchica.JPG (119.16 KiB) Прегледано 3032 пъти

kapa4e+membrana.JPG
Мембраната ляга плътно върху капачето, като отдолу има ръбче на самата мембрана, което влиза в непрекъснат канал на капачето.
kapa4e+membrana.JPG (98.45 KiB) Прегледано 3033 пъти

rezervoar1.JPG
Мястото към което се притиска мембраната от капачето - напълно гладко е както и мембраната от тази си страна.
rezervoar1.JPG (112.37 KiB) Прегледано 3034 пъти

rezervoar.JPG
А това е ръба на мембраната който влиза плътно в капака.
rezervoar.JPG (99.38 KiB) Прегледано 3035 пъти


Ако всичко е наред на теория не би трябвало да има място от където тази мембрана да пропуска и така да излиза течност от дупчицата. Освен ако не е скъсана, или повърхността където се притиска не е напълно гладка.
Последна промяна fall_out на Пет Апр 29, 2011 9:34 pm, променена общо 5 пъти
Аватар
fall_out
 
Мнения: 597
Рейтинг: 1685
Регистриран на: Вто Май 27, 2008 12:39 pm

Re: Avid Juicy 3 - теч

Мнениеот Stancho » Пет Апр 29, 2011 9:01 pm

Карам Juicy 3 вече 4-ти сезон и тази дупчица винаги е била малко мазна. Както обясниха по - горе това е за да не се получава вакуум в системата и ако лостчето не прави повече ход и спирачната сила е същата - няма за какво да се притесняваш.
Аватар
Stancho
 
Мнения: 1501
Рейтинг: 1699
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 8:53 am
Местоположение: Sofia

Re: Avid Juicy 3 - теч

Мнениеот Capoeira » Съб Апр 30, 2011 8:02 pm

Мисля че на автора му стана ясно горе долу къде е проблема.
Но да затвърдим, при спирачка със затворен тип, спирачна течност не трабва да излиза никъде по никакви причини, никога, освен когато има теч, т.е проблем.
Може да изглежда(само изглежда) омаслено на места, но сълзене и т.н. не трабва да има никога.
Bikes Intelligence Life
Proud of Boxxer
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025

Re: Avid Juicy 3 - теч

Мнениеот rumbala » Чет Май 12, 2011 2:57 pm

Здравейте,

е да, разбира се, че е логично спирачка със затворена система да не излиза DOT.

При мен се получи както Geronimo е написал. От 10 градуса, спирачката се нагря на 40+ щото знаете черна е, на слънце.
В BAS ми казаха, че няма за какво да се притеснявам - двама са я били гледали и била напълно ОК. K'во са и гледали не знам, щото не беше отваряна :crazy:

А иначе не мога да я сменя, защото когато се получи проблема вече беше на 40 дена.
Преди 10 дена претърпях малко сериозен инцидент, но когато се оправя и кача на байка хубаво ще го закарам в trueriders да ми кажат някакво обективно мнение, че нещо BAS-аджийте ме разочароваха.

Поздрави и благодаря на всички ви за изчерпателната ифнормация, която предоставихте !!!

П.С.
Вече не тече и спира чудесно, но все пак въпроса е принципен, пък и ако се тръгне на път и те предаде ще се чудя и мая защо не я оправих когато му беше времето :smash:

J
// In a world without walls who needs Windows ?
Аватар
rumbala
 
Мнения: 375
Рейтинг: 1273
Регистриран на: Съб Окт 30, 2010 10:22 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта