Може на някои от вас въпросът да ви се стори глупав, но никога не съм свалял заден блок на шлици. Досега съм карал венци на резба, и шлиците на новия байк не съм ги монтирал аз. Венците на резба знам как да ги сваля, но какъв е принципът на шлиците? Гледам ключът за сваляне трябва да е с по-тесни шлици от тези на венците с резба (или греша и просто шлиците на ключът ми за венци на резба са много износени и са се уширили)?
Питам защото при каране на ниска предавка отзад (под 5-а) се чува едно странно... не точно пукане, ми като незатегнат шлиц може би, който играе върху леглото си. На висока предавка не се чува. Звукът си мислех, че е от ставите на рамката или средното движение/курбелите. После се сетих друго: чудя се възможно ли е при недобър монтаж на блока венци, те да играят върху шлиците и това да се чува при ниските предавки поради по бързото въртене на ниска предавка? Че ходих във Веломанията на Мед. Академия да ми сменят задния блок и веригата, заедно с 1 спукана гума, но като гледам как си оставиха ръцете върху гумата и съсипаха новата вътрешна гума, а после и недозавиха оста на вилката, не изключвам да не са монтирали и венците като хората.

Карам РАМ АМ. Проверих всички стави на окачването на рамката, средното движение не е хлабаво или износено, курбелите са наред. Остава само да е задния блок, понеже този звук никога преди не съм го чувал при разхлопване на някоя от ставите на рамката или средното движение например.
Мерси за идеите авансово!
