Нова вилка от нисък клас - SR Suntour XCP75-DJ

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Нова вилка от нисък клас - SR Suntour XCP75-DJ

Мнениеот unbekannt » Нед Юли 10, 2005 11:28 pm

Здравейте, спецове!
Досега разглеждах новите продукти в Горгона и ми направи впечатление появата на една нова вилка Сънтур, от най-ниския клас => http://www.eshop-gorgona.com/catalog/pr ... cts_id=642 Както може би сте забелязали, тази вилка много се доближава до характеристиките на Дуро Д, с тази разлика, че няма никакви настройки, а също така липсва и маслена система за смекчаване на връщането.Ходът е 10мм по-мълък от този на Дуро Д, но и цената е значително по-ниска...Смятам, че за тези пари, вилката е добро решение, за не толкова запалените колоездачи.Ще ви бъда благодарен, да споделите и вашите мнения относно вилката!(не че съм се засилил да си я взимам, предпочитанията ми са към Дуро-то, но нека отбележим обогатяването на асортимента из родните магазини!)
unbekannt
 
Мнения: 180
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Май 30, 2005 10:33 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот hlebarka » Нед Юли 10, 2005 11:44 pm

За цената си е много добра ,доста мека, но връща много рязко(сигурно твърдостта и връщането са свързани при еластомерните вилки). Ако ще си купувам евтина вилка бих си купил тази.
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот GECKO » Пон Юли 11, 2005 8:27 am

Вилката е супер като за тези пари снятам, че няма конкуренция доста е мекичка и Preload-a е с доста голям диапазон (от адски твърдо до адски меко). Както спомена hlebarka връща бързо но все пак за "Rebound" тя използва нещо наречено "rebound rubber" което както може да се досетим се износва много бързо и почва да тропа като ХС60 а за да се забави малко връщането и да спре да тропа може да се направи един ъпгрейд и тези Rebound гумички (има във всеки крак) да се сменят с пружинки (за справка Duro вилките са с пружинки: вж. www.srsuntour-cycling.com) такъв ъпгрейд ще струва не повече от 30лв но ще направи вилката безценна...

Оу ти споменаваш хода... ами все пак това е вилка с пружина и еластомер ако искаш 130мм ход винаги можеш да скъсиш еластомерите с по 1см и си го имаш хода (като скъсяваш го прави с умисъл а не режи големи парчета да не ти се разбият ботушите в короната :D)

Та все пак може да си поспестиш малко пари (ако наистина не си много запален колоездач) с такава вилка и да не си взимаш Duro :beer:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Windstream » Пон Юли 11, 2005 8:59 am

@GECKO
Сигурен ли си в тия неща дето ги разправяш за хода и пружините? Щото с подрязване на еластомерите само забавяш втвърдяването на вилката малко (т.е. при нормално каране я сгъваш повече), максималния ход (120мм) обаче ще остане непроменен. А с вкарването на възвратни пружини вместо гумените буфери наистина ще пооправиш блъскането, обаче и ще си ограничиш хода - примерно ако новите ти пружини са с 20мм по-дълги от буферите, то максималния ход ще ти падне на 100мм. А да, и като сложиш възвратните пружини и сглобиш вилката ще установиш че preload-а й дори при най-отпуснати регулатори пак е по-голям от това, което е било оригинално - пак заради гореспоменатата разлика в дължините. Тъй че нещата всъщност не са толкова лесни, колкото ти изглеждат на пръв поглед... не са и трудни де, но искат повече играчка.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот unbekannt » Пон Юли 11, 2005 12:27 pm

Както вече споменах, спрял съм се отдавна на Дуро Д.Но тази вилка найстина е добър ъпгрейд за колелата от най-ниския клас.
unbekannt
 
Мнения: 180
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Май 30, 2005 10:33 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот GECKO » Пон Юли 11, 2005 12:36 pm

@Windstream
Прав си по-принцип но за тази вилка конкретно съм се постарал да разуча и нещата стоят по следния начин с една пружина само (без Preload о с изваден еластомер) вилката свива на около ~145мм (явно това е хода на самата пружина), което дава възможност въпросните 2см за които говориш да се пожертват, съотвтено със леко подкъсяване на еластомера самия ход.... "да се издигне" (не знам как точно да го обясня) с 1см нагоре.... и тук идва момента с Preload-а който се получава което за мен не е проблем тъй-като самите пружини на тази вилка са доста меки...

Аз лично смятам ако си взема такава (щоту до сега съм оглеждал/разглабял на един приятел вилката) да скъся еластомера с около 15мм и да сложа конусовидни възвратни пружини които в "компресирано" състояние да са по-късички кофтито е, че ако не искам да има значително смачкване на основните пружини трябва възвратните да са по-къси => да забавят обратния ход само в последния му сантиметър два, което си е достатъчно да не треска ама не осъществява никакво забавяне на голямата част от хода и там остава катапулт ефекта.....

Абе чалъми доста, само да си играе човек, но може да се конкретизира, че не може да има по-дълъг ход и в същото време да не треска вилката, така че ако някой се поведе по акъла ми (Бог да му е на помощ) да го има в предвид и да не тормози много вилката, все пак това е свестна вилка за 90лв не може сичко да е перфектно и Bomber-ско :D
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Bodom » Пон Юли 11, 2005 1:09 pm

За тая вилка се говореше активно преди време. Та има теми по въпроса. Аз притежавам и карам такава от три месеца вече. Като цяло съм доволен, но не мога да я отворя все още, а искам, за да знам какво е положението и евентуално да си поиграя с нея, за да заработи по-добре/зле :D. Проблемите с разглобяването са:
1. Че нямам ключ за винтовете отгоре на короната. Искам да си купя, ако не е много скъп, но досега не съм търсил сериозно. Ако някой знае от къде и за колко пари мога да се сдобия с такъв, да сподели :)
2. Ако се подходи "отдолу", където е доста по-лесно, щото са обикновени болтове, там ме спира шиша в левия крак, който не иска да се отдели от ботуша, за разлика от десния такъв, който си се разкача веднага. В темата, в която питах за разглабяне на въпросната вилка ме посъветваха да развия леко болта и да блъскам отгоре с чук и подложка (за да не нараня болта), но този метод не успях да го приложа успешно за сега.

Иначе относно работата на вилката... Рита си бая, вчера при един дроп ме "ритна" доста здраво. След приземяването ми изхвърли предницата на 5-10см от земята. Поема много добре, но връща прекалено бързо и тва си е. Но за парите си РУЛИРА. Според мен е много по-добра от XC60 (като сравнително близка по цена).
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот GECKO » Пон Юли 11, 2005 1:28 pm

@bodom пробвай с клещи да отвъртиш горните болтове(ако се сещаш имаше едни стари клещи тип резачки при които режещата част е перпендикулярно на рамената и имат много голям захват) с тях става, а ако са обикновенни комбиниарни клещи бъди неженда не се наранимного пласмаската, пък токувиж се открил проблема с отварянето на левия ботуш:8D:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот giro » Пон Юли 11, 2005 11:49 pm

С клещи по-добре недей защото можеш да заоблиш пластмасата отиди при Тони той каза 4е има такъв клю4 за врътките огоре ина4е и аз съм с такава вилка и съм адски доволен за парите които дадох за мен е перфектна.
Аватар
giro
 
Мнения: 429
Рейтинг: 1199
Регистриран на: Съб Ное 27, 2004 3:58 pm
Местоположение: София

Мнениеот Windstream » Вто Юли 12, 2005 6:47 am

Забавянето на връщането при пружинно-еластомерните вилки донякъде се постига с наливане на по-гъсто масло (примерно 10-15W), което същевременно решава и въпроса със смазването и по-плавната работа. Трябва обаче да се внимава с нивото, избили уплътнения са последното нещо което искате на вилка работеща с дискова спирачка.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот klmn » Вто Юли 12, 2005 7:25 am

чудното е че е евтина,пьк не става за V-brake.
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот Bodom » Вто Юли 12, 2005 9:22 am

А еластомера не служи ли точно за забавяне на движението на пружината, и като втора функция да помага и при големи свивания да не се избуши.
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот GECKO » Вто Юли 12, 2005 11:02 am

@giro - то във всеки сервиз, в който продават такива вилки трябва да има такова инструментче (аз вчера се сдобих с едно... пласмасово тип ключодържател за без пари, подозирам, че не е много скъпо)

@Windstream - едно наистина прекрасно решениено което бих изпробвал на тази вилка само дано да са добре уплътненията, че ще стане крайно uncool :beer:

@klmn - ми тя и за големи дискове не става (30мм тръби и QR май ограничението е 160мм ротор), но все пак това евтина DJ вилка не бива да се оплакваме за такива раоти :D

@bodom - мдамм

Бай дъ уей може Rebound Rubber-a да се смени с парченце еластомер (тамън да се посмекчи и поувеличи хода)

Ми май я избистрихме тая вилка а :bouncy:
само трябва да се изпробват всички опции за ъпгрейд и народа да си каже думата :clap:, пък кой знае може да се окаже, че някой се е ощястливил с "Duro Lite" за 100лв :hbang2::spin:;)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Bodom » Вто Юли 12, 2005 10:00 pm

Между другото...
Според сайта на сънтур Duru E тежи 1900гр (което е доста малко) Duru D - 2000гр. А според други сайтове(на сънтур няма инфо) XCP75 DJ тежи 2100 - 2200гр (не помня точно). Как става това? При наличието и на масло в Duru-то?
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Вто Юли 12, 2005 10:30 pm

[quote="bodom"]

Между другото...
Според сайта на сънтур Duru E тежи 1900гр (което е доста малко) Duru D - 2000гр. А според други сайтове(на сънтур няма инфо) XCP75 DJ тежи 2100 - 2200гр (не помня точно). Как става това? При наличието и на масло в Duru-то?
[/quote]


по принцип по-големите производители на вилици
слагат теглото на вилката я без стержен, я без масло или и без 2-те
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот NovemberCharlie » Сря Юли 13, 2005 8:45 am

[quote="bodom"]

Между другото...
Според сайта на сънтур Duru E тежи 1900гр (което е доста малко) Duru D - 2000гр. А според други сайтове(на сънтур няма инфо) XCP75 DJ тежи 2100 - 2200гр (не помня точно). Как става това? При наличието и на масло в Duru-то?
[/quote]

Ами зависи и от материалите, от които е направена - магнезий, стомана,халюминий ...
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Юли 13, 2005 12:22 pm

[quote="HepBeH_XaMcTep"]
по принцип по-големите производители на вилици
слагат теглото на вилката я без стержен, я без масло или и без 2-те
[/quote]


по принцип не можеш по принцип да кажеш "по принцип", щото по принцип като кажеш "по принцип" и трябва поне по принцип да имаш няколко конкретни неща предвид, а не да разпъваш по принцип локуми...

с две думи - заеби тая работа, няма такова нещо. не и в мащабите на "по принцип".
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Windstream » Чет Юли 14, 2005 12:34 am

@GECKO
Семерингите на XCP75DJ са много по-добри от тези на обикновения XCP75, какъвто пък съвсем безпроблемно съм convert-нал за работа с 10W30 моторно масло. Номера е вилката да не е херметизирана в горния край на подпорите (при врътките), така при сгъването налягането на въздуха вътре не се увеличава толкова, че да накара маслото да избие през семерингите. Най-съществения недостатък на тази система е че а си обърнал вилката с краката нагоре, а й е изтекло маслото, което пък доста усложнява някои профилактично-ремонтни работи (настройването на предавките например).
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот GECKO » Чет Юли 14, 2005 10:22 am

@Windstream - Ами да си заваря едно стендче за колелото, че профилактичните ремонти да ги извършвам в същята ориентираност на колелото към земята, като при каране, и всичко е готово :beer: 10x 4 the tip ще бъде изпробвано :peace:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Windstream » Чет Юли 14, 2005 11:51 am

@GECKO
Еми ти да не мислиш че в истинските байк-магазини някой ти обръща байка наопаки за да го настройва по-лесно - няма такива работи, регулирането се прави в положението, в което се кара.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта