Ако си сигурен, че превъртането е отзад, ми идват 4 идеи:
Идея 1 - Износени задни венци и верига. Разрешение - смяна и на двете.
Идея 2 - не добре настроен заден дерайльор/команда. Ако е така, ще имаш и шум при въртене без напрежение. Разрешение - настройване.
Идея 3 - ако ти се случва на малките задни венчета, може да е от настройката на винта b-tension на дерайльора. Разрешение - отвиване на винта b-tension с толкова обороти, че веригата да хване поне още един зъб от малкото колелце на задната касета.
Идея 4 - прецакано свободно движение. При по-хубавите главини то се намира в нея, а при по-старите модели и ниски класове, то е в касетата. Щом ти е сменена задната главина с нова, има вариант да си със свободно в касетата и неработещи "кученца". Разрешение - разглобяване, почистване, смазване на свободното.
Вариантите 1, 2 и 3 са ако веригата ти "отскача" от касетата при по-голям натиск. При вариант 4 превъртането е вътрешно, без отскачане на веригата, усеща се малко по-различно, но тва няма как да се опише.
