Относно охлаждането - не мисля, че има някакво съществено значение дали загребва въздуха, или не. Ако загребваше достатъчно въздух, то щеше да нарушава и аеродинамиката. Основната причина е свързана със силите и напреженията, които действат на конструкцията на диска при спиране. Никъде обаче не можах да намеря някакво по-детайлно обяснение по въпроса.
Поразрових се за Ашима дисковете, и май досега покрай тях намерих най-конкретна информация.
Според
тази статия:
Initially, Ashima had recommended running the AiRotors in a reverse direction in comparison to other rotors, so instead of the struts rolling against the direction of rotation they go with it. The reasons were that the AiRotors lightweight struts perform significantly better under tension, since under compression, they are subject to bending forces. After some more research and analysis, Wayne decided that the normal rotor direction performed better, so “reverse was worse”.
Намерих и някаква картинка с доста обобщена схема на силите и напреженията, които действат на диска при спиране, но и от нея не става ясно какво се случва с ротора в единия и в другия слуай.
