Съвет за колело - градско каране

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Съвет за колело - градско каране

Мнениеот Miv » Пон Юли 18, 2011 2:37 pm

Здравейте,

не се бях качвал на колело от 7-8 години. Това лято покрай кризата с бензина изрових едно старо колелце, но ми е прекалено малко а и се опитва по всякакъв начин да ми покаже, че не е за улиците ( явно като малък не съм го щадял много :) ). Та, реших да си взема ново колело.

Колелото ще е изцяло за градско ползване. Евентуално ( като тука е много силно може би ) и за някоя разходка в планината или из някоя поляна. Засега нямам финансовата възможност да си позволя колело, което да ползвам за по-сериозни неща ( като гледам из форума за какво идва рече се плаша:) евала Ви, че пускате такива наклони, мен засега би ме било страх )

Ето и моите характеристики:
височина: 190 cm
тегло: 75-80кг
бюджет: 400-500 лв

Поогледах няколко модела и се спрях на:
Drag Hacker SF
Drag Hacker
Sprint Leopard

Това са двете марки, които знам. Не успях да намеря модел на Ferrini, който да се вписва в бюджета ми а към Cross имам от малък нещо против, не знам какво е, но не ги харесвам. Отворен съм към всякакъв вид предложения.

Въпросите, които имам са:
- В горепосочените колела не харесвам командите. Винаги са ми допадали команди тип http://screambikes.eu/bg/komandi-mtb/1494-komandi-s-rakohvatki-shimano-alivio-st-m405.html. Има ли смисъл да ги сменям? Какви са минусите на стандартния тип?
- Като цяло притесненията са ми за размера на колелото. Намерих информация как се определя размерът на колелото, но не успях да разбера за моята височина какви рамки да гледам.
- Другото е че искам да съм спокоен за колелото. Не искам да си взема някое хубаво колело и да ми го откраднат от улицата - вярно, че то така дай да не си взимам нищо, но след като изчетох темата за откраднати велосипеди, която не е никак кратка сега това ми е непрекъснато в главата. А и живеем в България ( аз съм от София ) и тук винаги това трябва да ти е в главата. . Живея в къща и разполагам както с мазе така и с гараж, та няма да е проблем да се прибира на сигурно място.
- Между Hacker и Hacker SF кое е по-добро? Поне според повечето мнения из форума вилката е евтина и не си заслужава да се хабят пари. Тях мога да ги инвестирам в задна светлина, челник и някоя друга бира :)

***** Това е в допълнение, за да не пускам отделна тема след няколко дни *******

Има възможност да отделя повече пари и за тях съм се спрял на следните модели:
Drag Ontario Pro
Drag Ontario Comp
Sprint Apolon

Не знам каква е разликата между Comp и Pro. Визуално я намирам само в геометрията на рамката. Не съм толкова запознат, за да хвана разликата в частите.
Бих искал мнение за това, който от изброените модели си заслужава, за да имам представа ако реша да инвестирам повече.


Едва ли ще правя някакви сериозни надграждания. Както вече споменах, колелото ще е изцяло за градско ползване и няма да го подлагам на огромни изпитания. Пределно ясно ми е че по-скъпите колелета са и по-хубаво, но и да взема хубаво колело едва ли ще му ползвам възможностите. Далеч съм от идеята да си взема нещо лъскаво просто за да го имам :)

Благодаря за отделеното време и се надявам да не съм ви досадил с поредната тема за тези модели :)
Последна промяна Miv на Пон Юли 18, 2011 3:30 pm, променена общо 1 път
Miv
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Апр 04, 2011 8:48 pm

Re: Съвет за колело - градско каране

Мнениеот penmark » Пон Юли 18, 2011 2:58 pm

Имаш още 2 дена да хванеш промоцията. :)
http://crosscycle.com/promo/flyent28.htm
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Съвет за колело - градско каране

Мнениеот Miv » Пон Юли 18, 2011 3:33 pm

penmark написа:Имаш още 2 дена да хванеш промоцията. :)
http://crosscycle.com/promo/flyent28.htm


А с какво е по-добър от горе изброените модели? Не ги разбирам нещата и в характеристиките виждам само разлика в имената :) Ако може малко пояснение ще е добре, защото съм предубеден към Cross. Може би "мнението" ми се дължи на "Метро" тъй като имах едно колело Cross закупено от там и се оказа голям боклук ( през далечната не си спомням коя ама беше ей там у големия сняг :))
Miv
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Апр 04, 2011 8:48 pm

Re: Съвет за колело - градско каране

Мнениеот penmark » Пон Юли 18, 2011 3:41 pm

Ами 28 цола гуми. Пълна група аливио скорости, 24 при това. Тоя Крос няма нищо общо с Кроса който си имал. И е градски както си писал. А и с промоцията спестяваш 100лв. :beer:
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Съвет за колело - градско каране

Мнениеот EccentricMOTION » Пон Юли 18, 2011 4:41 pm

Разликите между Ontario Pro и Ontario Comp
1. Вилка - при Pro вилката е с 20мм повече ход, има настройка на твърдостта и в двата ботуша.
2. Главина - нещо много определящо при твоите килограми, при задната главина на Pro венец-касетата се монтира на 'шлиц', това предполага симетрично разположение на лагерите в главината. С две думи - по-здрава е задната ос, по-трудно ще я счупиш. Задължително е при теб задната главина да е на шлиц, в противен случай ще сменяш оси всеки месец/по 10-20лв ос + работа на механик/
3. Скоростна система - Pro е с клас нагоре като скоростна система, съответно разполагаш с 24 скорости/21 при Comp/
4. Лапата и кормилото са със захват 31,8, няма да изпадам в подробности, на кратко по-здрави са.

Двата модела нямат никаква разлика в геометрията - визуално са различни понеже са показани два различни размера, от където идва и илюзията че единия е с по-скосена рамка. Размер за теб - поне XL.

Много ясно трябва да си отговориш на въпроса къде ще използваш велосипеда - в града или в планината. За градски условия велосипедите са с 28 цолови гуми, специфична геометрия. Доста различни от планинските такива.
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Re: Съвет за колело - градско каране

Мнениеот Miv » Пон Юли 18, 2011 4:53 pm

Основно градско каране. Хубаво би било колелото да издържа и натоварвания, защото е възможно и някой пресечен терен, но в никакъв случай "бейрутски" :D Именно затова се обърнах към Вас, защото сте по-компетентни и можете да ме насочите.

Благодаря за описаните разлики в Ontario, ще ги имам в предвид ако реша да отделя повече парички.

А какво е значението колко цолови са гумите? Във форума прочетох за първи път за това, че геометрията има значение в различните стилове, та там ми е още по-голяма мъгла :)
Miv
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Апр 04, 2011 8:48 pm

Re: Съвет за колело - градско каране

Мнениеот EccentricMOTION » Пон Юли 18, 2011 5:08 pm

По-големия диаметър на каплата/т.е. 28"/ предполага по-голям въртящ момент, гумите са по-тесни с по-нисък грайфер при градските велосипеди. Всичко това води до по-лесно движение, по-малко усилие.
Разликата в геометрията между класически планински велосипед /като Онтарио например/ и градските велосипеди е следната:
-при градските велосипеди конструкцията е такава, че позволява по-изправен стойка, която не натоварва тялото, дава по-голяма видимост на случващото се около теб;

Често градските велосипеди са със скосена рамка, тя не е женска, просто велосипеда е unisex. Предимството на подобна скосена рамка е че може да се кара от по-възрастен човек, може да се кара с по-стегнато облекло/прибрал си се от офиса, скачаш с панталона и обувките на колелото и отиваш за хляб/. Също скосената рамка е по-безопасна в градски условия, много по-лесно и бързо може да 'пуснеш крак', по-удобно е особено като пълзиш между колите в задръстване.
-при планинските велосипеди стойката е по-приведена, по-спортна;

Аз бих се спрял на хибриден велосипед като Drag Grand Canyon примерно :)
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Re: Съвет за колело - градско каране

Мнениеот Miv » Пон Юли 18, 2011 5:22 pm

Това е на прилична цена дори :)
Предполагам, че лапата е подвижна за да се настрои според изискванията.

Има ли магазин в който мога да разгледам всички модели или трябва да въртя по всички предоставени дилъри. За Drag дават, че е Веломания, но самите веломания имат и други дилъри освен двата си магазина. И Sprint имат промоция до 21-и и бих искал да ги разгледам всичките. :)

Сега забелязах и
Drag ZX-1
Drag ZX-2
Drag ZX-3

. . . . . защо има толкова много колела :)
Miv
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Апр 04, 2011 8:48 pm

Re: Съвет за колело - градско каране

Мнениеот termonaft » Пон Юли 18, 2011 7:02 pm

Cross FRX8-цата е супер!Купих си го преди 3 дни и не мога да спра да му се радвам.Страхотно колело!А и е окомплектовано по-добре.
П.П.: 530 милиметровата рамка ми пасва идеално,а аз съм висок колкото теб.
termonaft
 
Мнения: 74
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 11:09 pm

Re: Съвет за колело - градско каране

Мнениеот Esoteric » Пон Юли 18, 2011 11:02 pm

според мен, всичко различно от боклуците в метро, практикер и т.н. ще те направи поредния диагностициран, като вело-маниак. и аз така почнах, преди няколко години. просто купи някакъв базов модел, от тези, които си споменал и виж как ще потръгне. другото ще е само история, след време. :beer:
Veni, vermini, vomini.
Аватар
Esoteric
 
Мнения: 1148
Рейтинг: 1580
Регистриран на: Пет Апр 15, 2011 1:03 pm

Re: Съвет за колело - градско каране

Мнениеот prolin » Вто Юли 19, 2011 10:29 am

Miv написа:Това е на прилична цена дори :)
Предполагам, че лапата е подвижна за да се настрои според изискванията.

Има ли магазин в който мога да разгледам всички модели или трябва да въртя по всички предоставени дилъри. За Drag дават, че е Веломания, но самите веломания имат и други дилъри освен двата си магазина. И Sprint имат промоция до 21-и и бих искал да ги разгледам всичките. :)

Сега забелязах и
Drag ZX-1
Drag ZX-2
Drag ZX-3

. . . . . защо има толкова много колела :)


Sprint Apolon и DRAG ZX в един магазин може да има в Байкцентър, аз ги видях в магазина в Младост преди около два месеца

DRAG ZX1,2 и 3 са новите модели 2011 година

Според мен, ако се насочиш към някой от трези варианти е добре да помислиш за закопуване на още един комплект гуми предназначени повече за градско каране.
Аватар
prolin
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Апр 20, 2011 10:00 pm

Re: Съвет за колело - градско каране

Мнениеот Miv » Вто Юли 19, 2011 10:03 pm

Разгледах моделите и се спрях на
Drag ZX-3
и
Cross FRX-8

Обмислям варианта и за DRAG ZX-1, но там трябва да сменя командите, касетата, след това ръкохватки и то пак си отидохме на висока цена. Единственото, което ме притеснява в Drag ZX-3 е това, че отзад монтажа е директно на рамката. В магазина ми споделиха, че това не е гаранционно и ако се изкриви при падане горя. На Cross-a окомплектовката е Shimano Altus, спирачките също са Shimano.

Ще се радвам на някакво мнение :)
Miv
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Апр 04, 2011 8:48 pm

Re: Съвет за колело - градско каране

Мнениеот sashkoni » Вто Юли 19, 2011 10:05 pm

http://www.niko-bikes.com/shop/categori ... tegoryID=4
виж тоя сайт и избери
sashkoni
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Юли 15, 2011 2:03 pm

Re: Съвет за колело - градско каране

Мнениеот penmark » Вто Юли 19, 2011 10:34 pm

Защо Алтус?! Опитват се да те цакат ако е за същите пари. Аливио трябва да са.
http://www.sportdelivery.com/index.php/ ... -FRX8/12--
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Съвет за колело - градско каране

Мнениеот Miv » Вто Юли 19, 2011 10:48 pm

penmark написа:Защо Алтус?! Опитват се да те цакат ако е за същите пари. Аливио трябва да са.
http://www.sportdelivery.com/index.php/ ... -FRX8/12--


Моя грешка :) По-лесно запомних Altus и затова съм се объркал :) Иначе колелцето е супер. Днес отидох да го видя и наистина няма нищо общо с това, което аз си мислех :) само да си изчистя някои неща и основно дали си заслужава да дам толкова пари. 500 лв не са малко от където и да го погледнеш.
Miv
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Апр 04, 2011 8:48 pm

Re: Съвет за колело - градско каране

Мнениеот penmark » Вто Юли 19, 2011 10:53 pm

Не са малко пари. Аз дадох 700 преди месец. Грам не съжалявам. Кефа цена няма. :beer:
Мисли тази вечер, че утре изтича промоцията. :)
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Съвет за колело - градско каране

Мнениеот Miv » Вто Юли 19, 2011 11:00 pm

mhm :D а и са останали малко бройки. Интересното е че аз се бях насочил към 22" рамка а се оказа, че ще ми е прекалено голяма. Имаше L размер и ми беше перфектна с вдигната седалка. Не бях наясно как точно да го меря и момчето ми обясни, че рамката не трябва да ми пречи, когато слизам и седалката не трябва да е плътно долу.

С тези 28 цолови гуми ще мога ли да пускам някоя горичка?
Miv
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Апр 04, 2011 8:48 pm

Re: Съвет за колело - градско каране

Мнениеот penmark » Вто Юли 19, 2011 11:04 pm

Ако я пускаш леко и внимателно. :D Гумите са с малък грайфер за асфалт.
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Съвет за колело - градско каране

Мнениеот Miv » Вто Юли 19, 2011 11:31 pm

Леко, леко, колко да е леко. Махам накладките и се пускам. Ако не се науча така няма как да стане :nuts:
Miv
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Апр 04, 2011 8:48 pm

Re: Съвет за колело - градско каране

Мнениеот Esoteric » Сря Юли 20, 2011 8:24 am

сигурно имаш предвид колодките... което ще рече, че имаш намерение да се спускаш без спирачки! каквато и да е горичката, а даже и да не е горичка, даже да е уличка с по-остро завойче, пак си обречен на сигурна фрактура!
иначе с това колело, поне аз те съветвам, да не правиш опити за спускане. то си пише, колелото е градско.
:beer:
Veni, vermini, vomini.
Аватар
Esoteric
 
Мнения: 1148
Рейтинг: 1580
Регистриран на: Пет Апр 15, 2011 1:03 pm

Re: Съвет за колело - градско каране

Мнениеот Miv » Сря Юли 20, 2011 9:11 am

Esoteric написа:сигурно имаш предвид колодките... което ще рече, че имаш намерение да се спускаш без спирачки! каквато и да е горичката, а даже и да не е горичка, даже да е уличка с по-остро завойче, пак си обречен на сигурна фрактура!
иначе с това колело, поне аз те съветвам, да не правиш опити за спускане. то си пише, колелото е градско.
:beer:


Бяга ми малко точната терминология за нещата. Все още се уча :deal: . За спускане по-сериозни пътеки едва ли. Мисълта ми е дали ще мога да го взема Лакатник. Да си го занеса до горе и да си карам :)
Miv
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Апр 04, 2011 8:48 pm


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта