Ремонтирай сам или при майстор?

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Ремонтирай сам или при майстор?

Мнениеот rammon » Сря Авг 03, 2011 4:09 pm

Здравейте! Дано не съм поредния, за когото да си кажете: "Тоя пък, пак ли?!", а именно да пиша преди да чета. :P Минах през ЧЗВ-то на форума и потърсих, но не намерих теми за комплект от евтини инструменти и цена на ремонт, на тези части. Имам едно старо колело, което си стоеше в мазето, но отново реших да го върна към движение. Към него изпитвам носталгия, то е уж "планински" велосипед, но ми харесва рамката му. Днес му купих някакви евтни гуми KENDA за асфалт, мисля че така е по добре, и със стандартни иструменти успях да почистя ларите на предната гума и да ги смажа пак с грес. Но не мога да разглобя задната главина, а гумата определено има проблем с движението. Също искам да го боядисам и от рамката ми остана да махна само курбелите, венците и (не знам как се казва) самата ос която е в рамката. В общи линии имам два варианта или да си ги оправя или да ги дам за ремонт. :D Логично. Ето тези инструменти ми харесват: http://www.dimibike.com/velosipedi-koloezdene/instrumenti-velosipedi/instrumenti-icetoolz-82a5.htm , но не и цената им. :D Дали няма някакви по-евтини? А според вас долу-горе колко трябва да ми искат за ремонт на задна главина и махане на курбели, венци и т.н. Благодаря много. :)

П.П. Велотермините които използвам ги гледам от тук: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/99/Bicycle_diagram-bg.svg, не знам дали са верни.
rammon
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Авг 02, 2011 5:42 pm

Re: Ремонтирай сам или при майстор?

Мнениеот azzmaster » Сря Авг 03, 2011 6:22 pm

Инструментите,към които си дал линк,са добро съотношение между цена и качество.Обаче на теб не ти трябват всички за твоето колело,освен това някой от тях сигурно си ги имаш вкъщи - най- малкото шестограмите и гаечните ключове.По добре отиди във веломагазин и си купи само ключове за средно движение и задна главина и там още които ти трябват за твоя специфичен случай. Аз лично си купувам на Ice Tools,защото не са много скъпи (10-15) лева е единия,зависи какъв,и са доста качествени.Все пак в магазина обясни добре за какви точно части ти трябват съответните ключове,или иди направо с колелото...
Ключ за вадене на курбел + ключ за средно и ключ за сваляне на венец касета би трябвало да ти излязат около 35-40 лева.
Аватар
azzmaster
 
Мнения: 272
Рейтинг: 1192
Регистриран на: Чет Юни 18, 2009 2:07 pm
Местоположение: София

Re: Ремонтирай сам или при майстор?

Мнениеот rammon » Сря Авг 03, 2011 8:44 pm

Благодаря за отговора. :) И един малко страничен въпрос. Тъй като аз обичам по-опрестените варианти на нещата, дали не мога да превърна "бегача" в стандартно колело, т.е. да му сложа само едно водещо зъбно колело отред (най-голямото) и едно отзад (най-малкото)? Така поне изключвам проблема със скоростите, а и аз винаги карам на най-високата скорост по асфалт.
rammon
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Авг 02, 2011 5:42 pm

Re: Ремонтирай сам или при майстор?

Мнениеот codename47 » Сря Авг 03, 2011 10:26 pm

виж и в ЦРЦ, може да има и по на оферта: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=40997
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Re: Ремонтирай сам или при майстор?

Мнениеот rammon » Чет Авг 04, 2011 10:14 am

Прегледах конкретно за посочените три инструмента: "Ключ за вадене на курбел + ключ за средно и ключ за сваляне на венец касета би трябвало да ти излязат около 35-40 лева.", на марката Icetoolz ми излизат около 65лв., само ключа за вадене на курбел е 33лв. :O, което е оправдано ако ще го ползвам повече от веднъж, тъй че явно ще се насоча към майстор. Преди да тръгна да отремонтирвам колелото си, исках да го направя нещо средно между шосеен и градски велосипед, по възможност с една скорост, т.е. тежа 95кг., ако си купя шосеен, предвид пътищата ни и моите килограми, след всяко каране сигурно ще трябва да му изправям каплите :P, а и с него въобще не мога да излизам off-road, дори на леко чакълест път. Планинският вярно е по-тежък, но това е неизбежно, но е и доста по здрав. Никъде на пазара не виждам да продават, нещо като "Freestyle Bike", но с 26" гуми или поне някакъв сравнително "бърз" градски, който да не прилича на пенсионерско колело. Това което ми остана да разбера, има ли възможност да взема произволно дълга верига, да я скъся и директно закача на най-големия венец отпред и най-малки отзад. Ако трябва да му оправям (купувам нови) и скоростите, които не работят, почвам да мисля че дори да изпитвам носталгия, инвестицията ми няма да е оправдана. :D
rammon
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Авг 02, 2011 5:42 pm

Re: Ремонтирай сам или при майстор?

Мнениеот kosio_dh » Чет Авг 04, 2011 11:39 am

Може да сложиш веригата както каза по-горе, но да я скъсиш толкова че рамото на обтегача да стане успоредно на тръбата за която е хванат, и да махнеш предния дерайльор .
hrissim написа:
По-добре да ползваш "флексор карпи радиалис" върху "Корпус кавернозум" не без участието на "Imaginor".
3в1 дет се вика. Резултатът е гарантирано добър
Аватар
kosio_dh
 
Мнения: 70
Рейтинг: 1078
Регистриран на: Пет Юни 11, 2010 12:03 pm
Местоположение: Plovdiv

Re: Ремонтирай сам или при майстор?

Мнениеот rammon » Чет Авг 04, 2011 12:14 pm

kosio_dh написа:Може да сложиш веригата както каза по-горе, но да я скъсиш толкова че рамото на обтегача да стане успоредно на тръбата за която е хванат, и да махнеш предния дерайльор .


Извинявам се за невежеството си, но "обтегач" е задния дерайльор, нали? Аз искам да махна и двата и да направя, ето това: Изображение
Малко е дебилско, но поне е по-нагледно. Предполагам е възможно?
rammon
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Авг 02, 2011 5:42 pm

Re: Ремонтирай сам или при майстор?

Мнениеот kosio_dh » Чет Авг 04, 2011 1:30 pm

Трябва да има нещо което да опъва веригата.Може да вземеш специален обтегач за сингъл спййд или да направиш това което ти обясних в предишния си пост.
ПС: обтегачите за сингъл спййд доста се отхлабват.Така че наи евтиния и сравнително добър вариант остава този със скъсяването на веригата и ползването на сегашния обтегач, без да се налага да има команда.
hrissim написа:
По-добре да ползваш "флексор карпи радиалис" върху "Корпус кавернозум" не без участието на "Imaginor".
3в1 дет се вика. Резултатът е гарантирано добър
Аватар
kosio_dh
 
Мнения: 70
Рейтинг: 1078
Регистриран на: Пет Юни 11, 2010 12:03 pm
Местоположение: Plovdiv

Re: Ремонтирай сам или при майстор?

Мнениеот rammon » Чет Авг 04, 2011 2:26 pm

Ахаа, ясно. :) Сега разбрах. Явно не мога да го превърна в BMX. Жалко. :/
rammon
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Авг 02, 2011 5:42 pm

Re: Ремонтирай сам или при майстор?

Мнениеот rammon » Чет Авг 04, 2011 5:15 pm

Гледах, че гумите по обиколката на каплите, предпазващи вътрешната гума от дикректен контакт с отворите на спиците, са се скъсали. Да търся ли такива, или мога и без тях? Дали вътрешната гума може да се спука.
rammon
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Авг 02, 2011 5:42 pm

Re: Ремонтирай сам или при майстор?

Мнениеот Ozzie » Чет Авг 04, 2011 6:55 pm

rammon написа:Гледах, че гумите по обиколката на каплите...

Казват се бандажи и не може без тях.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Ремонтирай сам или при майстор?

Мнениеот Burned » Чет Авг 04, 2011 7:34 pm

Ако ти се намира хартиено тиксо може да облепиш 3-4 слоя вместо бандаж. :agree:
Аватар
Burned
 
Мнения: 319
Рейтинг: 1620
Регистриран на: Вто Дек 22, 2009 7:50 pm
Местоположение: Владифорня

Re: Ремонтирай сам или при майстор?

Мнениеот azzmaster » Чет Авг 04, 2011 7:40 pm

rammon написа:Прегледах конкретно за посочените три инструмента: "Ключ за вадене на курбел + ключ за средно и ключ за сваляне на венец касета би трябвало да ти излязат около 35-40 лева.", на марката Icetoolz ми излизат около 65лв., само ключа за вадене на курбел е 33лв. :O, което е оправдано ако ще го ползвам повече от веднъж, тъй че явно ще се насоча към майстор. Преди да тръгна да отремонтирвам колелото си, исках да го направя нещо средно между шосеен и градски велосипед, по възможност с една скорост, т.е. тежа 95кг., ако си купя шосеен, предвид пътищата ни и моите килограми, след всяко каране сигурно ще трябва да му изправям каплите :P, а и с него въобще не мога да излизам off-road, дори на леко чакълест път. Планинският вярно е по-тежък, но това е неизбежно, но е и доста по здрав. Никъде на пазара не виждам да продават, нещо като "Freestyle Bike", но с 26" гуми или поне някакъв сравнително "бърз" градски, който да не прилича на пенсионерско колело. Това което ми остана да разбера, има ли възможност да взема произволно дълга верига, да я скъся и директно закача на най-големия венец отпред и най-малки отзад. Ако трябва да му оправям (купувам нови) и скоростите, които не работят, почвам да мисля че дори да изпитвам носталгия, инвестицията ми няма да е оправдана. :D


Относно ключовете,зависи кои модели си купуваш.Аз ти казах цената за по евтиния вариант.Аз също имам ключ за вадене на курбел на Ice Tools,и струва 24 лева.Не мога да ти посоча конкретния модел в момента.
Относно шосейката,лично аз тежа около 85 килограма (не е толкова далече от 95 ) и карам Шосейно колело с шини Mach 1 CFX (от най евтините шосейни,двустенни) и мога да ти кажа,че въобще не се налага да ги изправям толкова често(за досегашните 2 000 километра тази година съм ги изправял веднъж).А трябва да се има в предвид,че карам много агресивно в града (стигам до 37 км/час средна скорост) и съм с шосейни гуми (622х23) ,напомпани на 10 атмосфери. Не трябва да се подценява здравината на съвременните части.
Варианта със скъсяване на веригата работи от едно време (ако някой е виждал "балканчета" или "лястовички" -те си работеха без обтегачи на веригата,само с една скорост),но не бих ти го препоръчал ако наистина искаш да постигнеш голяма скорост.

Бандажите струват по 3.50 лева (хубавите) , евтините са по левче.
Аватар
azzmaster
 
Мнения: 272
Рейтинг: 1192
Регистриран на: Чет Юни 18, 2009 2:07 pm
Местоположение: София

Re: Ремонтирай сам или при майстор?

Мнениеот rammon » Чет Авг 04, 2011 8:36 pm

Имам и едно друго колело, което съм карал съвсем малко и то на асвалт, но му се счупи задния амортисьор. :D Казва се Sprint Matrix, освен това поскръцва, задната подвижна част на рамкта е накриво заварена и дисковите спирачки ми се струва не държат много, а са почистени и регулирани. Ако дисковите спирачки са добре регулирани, стискайки ги силно, трябва ли да мога да задвижа гума на колелото, прилагайки сила? Изображение

Иначе шосейни колела които съм гледал са: ТЕЗИ

SINTERO MAN 28" и WHISPER, това което ми харесва в тях е, че и двете са с прави кормила, и че и двете са на цена до 500лв.

Нещата, така или иначе клонят към ново, шосейно колело, затова какво мислите за двата модела или някой други до тази цена? Благодаря още веднъж. :)
rammon
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Авг 02, 2011 5:42 pm

Re: Ремонтирай сам или при майстор?

Мнениеот spirov92 » Чет Авг 04, 2011 10:18 pm

rammon написа:Ако дисковите спирачки са добре регулирани, стискайки ги силно, трябва ли да мога да задвижа гума на колелото, прилагайки сила?
Не. Ако спирачките ти са чак толкова зле, по-добре ги изхвърли и си купи читави v-brake. Като цяло за недъзите на колелата с "окачване" като този Спринт доста е писано. :beer:
spirov92
 
Мнения: 1334
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 07, 2009 4:05 pm
Местоположение: София

Re: Ремонтирай сам или при майстор?

Мнениеот azzmaster » Пет Авг 05, 2011 8:55 am

Whisper-a е шосейно колело,Sintero-to не е .
Whisper-a е по добър вариант-шосейна скоростна система,главина на шлици,Tripple шосейни плочи отпред...
Аватар
azzmaster
 
Мнения: 272
Рейтинг: 1192
Регистриран на: Чет Юни 18, 2009 2:07 pm
Местоположение: София

Re: Ремонтирай сам или при майстор?

Мнениеот rammon » Вто Авг 09, 2011 12:41 pm

Здравейте отново. :) Малко ще съживя темата с един последен въпрос. Освен WHISPERA, гледах още два модела, но на Драг: Hacker и Allroad. От двата Hacker по ми допада, семпъл и добре изглеждащ според моя вкус. Но пък гледам и модела им Allroad, на който предполагам името му отговаря на възможностите. :P В обощение:

Харесвам шосейните (Sprint Whisper), но ще бъда по-ограничен в маршрутите по които карам, а понякога мога да излизам и леко "offroad".
Модела Hacker на Drag, най-много ми харесва, защото ми се ствува, че може да бъде сравнително бърз шосеен (с поджодящите гуми) велосипед и едновременно доста здрав. Аз препочитам модела без амортисьор (http://www.dragbicycles.com/?menu=product&id=45), но дали пък няма причина другия (http://www.dragbicycles.com/?menu=product&id=46) с такъв да е по-добър?
В знак на истината при Allroad впечатление ми направи най-вече името. :D http://www.dragbicycles.com/?menu=product&id=44

А какво мислите вие?
rammon
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Авг 02, 2011 5:42 pm

Re: Ремонтирай сам или при майстор?

Мнениеот Burned » Вто Авг 09, 2011 1:45 pm

И двете не са шосейни колела. Ако смяташ да караш само по шосе(или малко извън него) не виждам за какво ти е амортисьорна вилка(тежи повече). Хакера е доста добро колело. Този allroad има изключително грозна и според мен непрактична геометрия.
Може да прегледаш и Sprint Leopard, който е прекрасна алтернатива на Хакер и даже е по-евтин.
Аватар
Burned
 
Мнения: 319
Рейтинг: 1620
Регистриран на: Вто Дек 22, 2009 7:50 pm
Местоположение: Владифорня

Re: Ремонтирай сам или при майстор?

Мнениеот rammon » Вто Авг 09, 2011 3:06 pm

Ако не реша да взема шосейно, то тогава остава избора между Leopard и Hacker. И дори вече мисля за покупка на Леопарда, само ме разколебава това че каплите му са едностенни, дали са достатъчно здрави? От друга страна ако реша да ги сменя в последствие, предполагам няма фабрично с двустенни, каква е цената на капли с прилично качество като за това колело? Благодаря!
rammon
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Авг 02, 2011 5:42 pm

Re: Ремонтирай сам или при майстор?

Мнениеот Burned » Вто Авг 09, 2011 3:36 pm

Мислех, че е с друстенни, но явно съм мислел грешно. Тогава е по-добре Хакер.
Но може да погледнеш и тази обява, даже е с двустенни шини.
Аватар
Burned
 
Мнения: 319
Рейтинг: 1620
Регистриран на: Вто Дек 22, 2009 7:50 pm
Местоположение: Владифорня


Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 381 госта